Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 8136
Sitat av Clutchwire Vis innlegg
jeg ser ikke noe feil i å la homofile få adoptere. Tror barnet vil ha det mye bedre med homofile i norge en leve i sult i et annet land.
Vis hele sitatet...
Ser absolutt poengene med dette, og støtter at man skal adoptere barn vekk fra sult og jævelskap.

Alikevel vil jo barn som er adoptert av homofile ha Stor sjangs for å bli mobbet i dagens samfunn, Og det er ikke lett å være 6 år å bli mobbet av hele klassen, det kan jeg love deg. Barn har vanskeligere for å sette seg inn i andres situasjon, derfor blir mobbingen hard og nådeløs. Husk at å leve godt ikke bare handler om at fysiske krav bli oppfylt.

Poenget mitt er at uansett når vi eventuelt starter med homofile som adopterer, så vil barn bli mobbet i de første fasene. 20 år etterpå er det antageligvis helt naturlig for homofile å adoptere.
Bare tenk på hvordan homofili ble sett på i gamle dager. Nå er det akseptert hos de fleste, selv om mange fortsatt mener at det er synd, grusomt, kvalmt and so on.
Sist endret av otimate; 29. april 2009 kl. 14:21.
Sitat av otimate Vis innlegg
Ser absolutt poengene med dette, og støtter at man skal adoptere barn vekk fra sult og jævelskap.

Alikevel vil jo barn som er adoptert av homofile ha Stor sjangs for å bli mobbet i dagens samfunn, Og det er ikke lett å være 6 år å bli mobbet av hele klassen, det kan jeg love deg. Barn har vanskeligere for å sette seg inn i andres situasjon, derfor blir mobbingen hard og nådeløs. Husk at å leve godt ikke bare handler om at fysiske krav bli oppfylt.

Poenget mitt er at uansett når vi eventuelt starter med homofile som adopterer, så vil barn bli mobbet i de første fasene. 20 år etterpå er det antageligvis helt naturlig for homofile å adoptere.
Bare tenk på hvordan homofili ble sett på i gamle dager. Nå er det akseptert hos de fleste, selv om mange fortsatt mener at det er synd, grusomt, kvalmt and so on.
Vis hele sitatet...
Det er da ikke de homofile pars feil at deres adpotivunger blir mobbet. Det er foreldrene til de ungene som mobber som må ta tak i. Jeg syntes det blir helt feil å diskriminere homofile par fra å stifte en hel familie med barn bare fordi andre personer ikke syntes dette er normalt.

Det blir det samme som å si at ingen mørkhuda mennesker får bosette seg i Norge, og I HVERTFALL ikke få barn i sammen fordi det er en stor sjanse for at barnet deres da vil oppleve mobbing iløpet av oppveksten sin.
Man kan også sammenligne det med at ingen får lov å kle barnet sitt i billige klær fra Fretex fordi barn som går med dyre merkeklær kan muligens mobbe dem. Fretex må også avslutte det fantastisk gode arbeidet de holder på med pga. mobbing.

Ser du ikke at logikken skjærer seg kraftig ved å tenke på den måten du gjør?
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Jo visst faen burde ikke homofile få lov til å eie et barn! Det er gang på gang blitt bevist av fanatisk religiøse forskere og deres seksuellt fobiske småborgerkollegaer at homofili leder til djeveldyrkelse, rusmisbruk, totalitære kommunistregimer i øst-europa og tro på evolusjonen. Dessuten indikerer noen studier at de oppfant Belgia. Dette er foreløpig ikke konklusivt bevist, men vi arbeider med saken. Der det er tro, skaper vi sannhet.
Sitat av otimate Vis innlegg
Ser absolutt poengene med dette, og støtter at man skal adoptere barn vekk fra sult og jævelskap.

Alikevel vil jo barn som er adoptert av homofile ha Stor sjangs for å bli mobbet i dagens samfunn, Og det er ikke lett å være 6 år å bli mobbet av hele klassen, det kan jeg love deg. Barn har vanskeligere for å sette seg inn i andres situasjon, derfor blir mobbingen hard og nådeløs. Husk at å leve godt ikke bare handler om at fysiske krav bli oppfylt.

Poenget mitt er at uansett når vi eventuelt starter med homofile som adopterer, så vil barn bli mobbet i de første fasene. 20 år etterpå er det antageligvis helt naturlig for homofile å adoptere.
Bare tenk på hvordan homofili ble sett på i gamle dager. Nå er det akseptert hos de fleste, selv om mange fortsatt mener at det er synd, grusomt, kvalmt and so on.
Vis hele sitatet...
Da må man jo heller jobbe for mer aksept for to mennesker av samme kjønn som elsker hverandre, og lever sammen får barn.
Barn tenker ikke lengre enn til sin egen nese, og er andre litt annerledes enn det man er selv er det grunnlag nok til å mobbe(i mange tilfeller).
Skal man begynne å tenke på hvem sine barn kan bli mobbet burde vi ha en streng siling og evt. tvangssterilisering av uegnede personer.
Du skjønner poenget mitt? Alle kan bli mobbet.
Man må venne seg til ting, og det er tragisk at noen må gå i ilden, men det er en naturlig gang. Det var jo en gang stor ståhei over Rosa Parks som nektet å reise seg på bussen. Totalt uhørt at en "neger" skulle sitte, når hvite måtte stå.
Integrering er ordet

Sitat av CaptainP Vis innlegg
Jo visst faen burde ikke homofile få lov til å eie et barn! Det er gang på gang blitt bevist av fanatisk religiøse forskere og deres seksuellt fobiske småborgerkollegaer at homofili leder til djeveldyrkelse, rusmisbruk, totalitære kommunistregimer i øst-europa og tro på evolusjonen. Dessuten indikerer noen studier at de oppfant Belgia. Dette er foreløpig ikke konklusivt bevist, men vi arbeider med saken. Der det er tro, skaper vi sannhet.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke å tolke innlegget ditt om det er seriøst eller ironisk ment. Jeg håper mest på det siste...
Om noen kan komme med kilder som kan støtte påstanden at barn blir homofil av å ha homofile foreldre, så skal jeg kanskje være litt mer skeptisk til at homofile kan adoptere barn eller utføre kunstig befrukting. Men likevel, gjør det noe å være homofil? Det er fordommene som gjør livet til de homofile vanskelig. Vi er allerede mange mennesker her i verden, så man er ikke lenger nødt til å dele livet med en av det motsatte kjønn lenger. Om man absolutt skal ha barn, så kan man adoptere et barn som trenger et hjem. Det gjør ingenting at de vokser opp med enten to mammaer eller to pappaer. Det er mange som f.eks vokser opp med bare en mamma eller en pappa, og det blir omtrent det samme, eller kanskje verre.
Sist endret av Mexxy; 29. april 2009 kl. 16:31.
Clr: Jeg sa aldri at det var noens feil eller noe galt i det. Jeg konstaterte bare hva som mest sannsynelig ville skje.
Hvis du leser igjen, så kan du se at jeg absolutt støtter at homofile par ska få adoptere barn vekk fra sult og fattigdom.
Etterpå konstaterer jeg at barn til homofile par mest sannsynelig vil bli mobbet grunnet lav aksept for homofile som adopterer. Men jeg sier også at dette VIL utvikle seg til aksept etter 10-20-50 år, hvem vet.
Jeg sa aldri noe negativ annet enn at mange nordmenn har lav aksept for at homofile adopterer, noe som kan resultere i komplikasjon på skole eller arbeidsplass.

Derfor som Stayneh sier må vi fokusere på mer aksept av homofili, og homofile par med barn. Men at noen må gå i ilden og eventuelt bli mobbet. Slik at samfunnet utvikler seg og ser at det ikke er så ille som de skal ha det til.

akkuratt som med intergrering av mørkhudede de siste 100 år
Sitat av Tortia Vis innlegg
det er en grunn til at en pikk passer inn i klitoris, og ikke pikk i pikk. Det er også en grunn til at man trenger litt fra hvert kjønn for å få et barn.
alt jeg har å si om saken
Vis hele sitatet...


Hmm.....er det en grunn til at en som fremstår som så jævlig lite inntligent støtter saken til alle de intolerante?
Sist endret av holy_toy; 29. april 2009 kl. 17:05.
Jeg kom på en annen vinkling av denne diskusjonen: Hva synes du om å la enslige adoptere et barn?

Til sammenligning kan jo ikke den enslige noe for at han eller hun lever livet sitt i ensomhet, på lik linje med at de homofile ikke kan noe for deres seksuelle legning. Ville det ikke vært like diskriminerende å la homofile partnere få adoptere, og ikke de enslige?

Som forbehold til at jeg kanskje har driti meg loddrett ut i denne vinklingen, så må jeg innrømme at jeg ærlig talt ikke vet om enslige har rett, i skrivende stund, til å adoptere eller ikke. Jeg går utelukkende ut ifra adopsjonsbyråenes strenge regler og retningslinjer, der jeg tror det foreligger et krav om parforhold eller partnerskap for å vurderes skikket til å adoptere et barn. Men med tanke på at det fins aleneforsørgere i dag som gjør en like god jobb, noen enda bedre, som par i oppdragelsen, så kan en stille seg spørsmålet om ikke dette også er en form for diskriminering - hvis påstanden min er sann da, selvsagt!
Det er mange som ikke burde vært foreldre i det hele tatt, og det er absolutt en utfordring å oppdra et barn alene. Poenget er ikke at alle homofile skal få lov å adoptere i hytt å gevær, men at staten ikke skal kunne si at noen ikke er skikket som foreldre fordi de tenner på andre av samme kjønn.
Er imot. Et barn trenger en mamma og en pappa. Ikke en pappa og en pappa eller en mamma og en mamma.
Sitat av holy_toy Vis innlegg
Hmm.....er det en grunn til at en som fremstår som så jævlig lite inntligent støtter saken til alle de intolerante?
Vis hele sitatet...


Og er det en grunn til at du går til personangrep for mine synspunkter?

Det er jo tydelig bare ved å lese quote og se bilde , å skjønne hvorfor du ikke liker den "konservative" og "kristne" oppfatningen jeg har.

Regner meg selv som rimelig liberal til vanlig,men når det gjelder denne "problemstillingen" her så har jeg klare meninger.
Sist endret av Tortia; 29. april 2009 kl. 21:23.
Sitat av margido Vis innlegg
Er imot. Et barn trenger en mamma og en pappa. Ikke en pappa og en pappa eller en mamma og en mamma.
Vis hele sitatet...
La oss da ta barna fra aleneforeldre og de som allerede har to foreldre av samme kjønn. Det er jo så åpenbart at slike barn umulig kan få alt de trenger til å tre inn i rekken av oss andre vanlige samfunnsborgere.

Hva med å begynne å henvise litt til konkrete tilfeller/studier av de negative følgene av ikke å ha to foreldre av motsatt kjønn? Det er så plagsomt mange som bare utbasunerer det som en sosial naturlov (den biologiske er en annen...) som vil medføre negative konsekvenser når den brytes. Slutt å syns på bekostning av andres livsførsel og pek på synlige konsekvenser.
Sitat av margido Vis innlegg
Er imot. Et barn trenger en mamma og en pappa. Ikke en pappa og en pappa eller en mamma og en mamma.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke enig, men jeg ser hvor du vil hen. Et barn trenger feminine og maskuline sider, er min tanke. Morsrollen kan fylles av en mann, og farsrollen av en dame, men det trengs allikevel en kontakt mellom barnet og begge kjønn. Barn av enslige foreldre og homofile/lesbiske har ikke noe handikap i dagens samfunn. All you need is love, tha tha ta tha taaa (den måtte komme). jeg mener at et barn trenger i all hovedsak omsorg og kjærlighet, uten at jeg skal gjøre meg til noen ekspert på barn.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
La oss da ta barna fra aleneforeldre og de som allerede har to foreldre av samme kjønn. Det er jo så åpenbart at slike barn umulig kan få alt de trenger til å tre inn i rekken av oss andre vanlige samfunnsborgere.

Hva med å begynne å henvise litt til konkrete tilfeller/studier av de negative følgene av ikke å ha to foreldre av motsatt kjønn? Det er så plagsomt mange som bare utbasunerer det som en sosial naturlov (den biologiske er en annen...) som vil medføre negative konsekvenser når den brytes. Slutt å syns på bekostning av andres livsførsel og pek på synlige konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Min MENING er at jeg ikke tror det er sunt for barnet å vokse opp uten en mor og far. Saken blir en helt annen hvis det er aleneforeldre. Enten har foreldrene skilt lag, og barnet har fremdeles sine to foreldre, eller så er den ene av foreldrene gått bort av en eller annen årsak.

Hvis man tenker over hva forskjellene på en mor og en far, og de ulike rollene de har i oppveksten til et barn synes ikke jeg det vil "fungere" med en pappa som skal ha mammarollen og omvendt. En far (i mitt syn) lærer opp sønnen/dattra i praktiske oppgaver. Fisking, sykling, skruing, lage ting etc. En "beskytter" for barnet hvis noe skulle skje. En Mor er den personen barnet henvender seg til for råd, trøst, beskyttelse, og lærdom fra et kvinnelig syn.

En far+far eller mor+mor vil ikke kunne ta over rollen som det motsatte kjønnet. Dog er dette min personlige mening, så du får ha din.

Sitat av Mushy Vis innlegg
Jeg er ikke enig, men jeg ser hvor du vil hen. Et barn trenger feminine og maskuline sider, er min tanke. Morsrollen kan fylles av en mann, og farsrollen av en dame, men det trengs allikevel en kontakt mellom barnet og begge kjønn. Barn av enslige foreldre og homofile/lesbiske har ikke noe handikap i dagens samfunn. All you need is love, tha tha ta tha taaa (den måtte komme). jeg mener at et barn trenger i all hovedsak omsorg og kjærlighet, uten at jeg skal gjøre meg til noen ekspert på barn.
Vis hele sitatet...
Ja det er dette jeg mener. (Og du klarte å forklare det bedre enn jeg gjorde) Doh.
Sist endret av margido; 29. april 2009 kl. 21:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av margido Vis innlegg
En far (i mitt syn) lærer opp sønnen/dattra i praktiske oppgaver. Fisking, sykling, skruing, lage ting etc. En "beskytter" for barnet hvis noe skulle skje. En Mor er den personen barnet henvender seg til for råd, trøst, beskyttelse, og lærdom fra et kvinnelig syn.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det å leve på 50-tallet ? Du har etter mitt syn et antikvarisk syn på kjønnsroller. Det er ikke sånn lengre at kvinner ikke kan noe om praktiske ting og er kun følelsesmennesker. Det finnes hundretusenvis av kvinner der ute, lesbiske eller ikke, som er fullt i stand til å lære opp unger til både å sykle og å skifte dekk på bilen.
Sitat av margido Vis innlegg
En far+far eller mor+mor vil ikke kunne ta over rollen som det motsatte kjønnet.
Vis hele sitatet...
Du nevnte en rekke egenskaper. Ingen av de egenskapene er betinget av kjønn.

Tvert om; fedre som neglisjerer råd, trøst, beskyttelse, og lærdom er dårlige fedre!

Om en person oppfyller disse er det flott, om to av samme kjønn oppfyller de så er jo det også flott! Ser ingenplass at to av samme kjønn plutselig skulle mangle noen av disse egenskapene av det faktum alene. Så hvis du mener at kjønnsrollene er så åpenbare og lovgitte så må du forklare hvorfor! Ikke bare si at de finnes.
Sist endret av Kinseek; 29. april 2009 kl. 21:56.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvordan er det å leve på 50-tallet ? Du har etter mitt syn et antikvarisk syn på kjønnsroller. Det er ikke sånn lengre at kvinner ikke kan noe om praktiske ting og er kun følelsesmennesker. Det finnes hundretusenvis av kvinner der ute, lesbiske eller ikke, som er fullt i stand til å lære opp unger til både å sykle og å skifte dekk på bilen.
Vis hele sitatet...
Herregud da. Er fullt klar over det, men hvis man tenker den "vanlige" norske familie så ser iallfall jeg for meg akkurat det. Har aldri sagt jeg har et syn på kvinner i Norge som husmødre. Alt går om hverandre, men hvor ofte tror du man ser en pappa prate med datra om mensen, utflod og pubertet?

Sitat av Kinseek Vis innlegg
Du nevnte en rekke egenskaper. Ingen av de egenskapene er betinget av kjønn.

Tvert om; fedre som neglisjerer råd, trøst, beskyttelse, og lærdom er dårlige fedre!

Om en person oppfyller disse er det flott, om to av samme kjønn oppfyller de så er jo det også flott! Ser ingenplass at to av samme kjønn plutselig skulle mangle noen av disse egenskapene av det faktum alene. Så hvis du mener at kjønnsrollene er så åpenbare og lovgitte så må du forklare hvorfor! Ikke bare si at de finnes.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa i forrige post, hvor ofte tror du at en Pappa prater med sin 15 årige datter om puling, pubertet, mensen og alt som har med damer å gjøre? Og andre veien; en mamma som prater med sin 15 årige sønn om hvor stor tissefanten kommer til å bli, puling, om kvinnfolk and so on.

Okei, kunne tydeligvis ikke redigere innlegget mitt, men glemte å skrive:

Slik jeg ser det, vil et barn i en familie med en mamma + pappa søke til sin Mor hvis han har slått seg, har vondt, og søker trøst. Selvsagt kan dette gå til Pappa også, men slik jeg ser det er førsteprioritet Mamma. Sånn var jeg da jeg var liten. Søkte bestandig til Mamma hvis jeg var lei meg. Pappa var mer den matchoduden som jeg gikk til hvis Mamma ikke ga meg lov til å se den filmen, være oppe sent, dra med venner på overnatting etc etc.
Sist endret av margido; 29. april 2009 kl. 22:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av margido Vis innlegg
Som jeg sa i forrige post, hvor ofte tror du at en Pappa prater med sin 15 årige datter om puling, pubertet, mensen og alt som har med damer å gjøre? Og andre veien; en mamma som prater med sin 15 årige sønn om hvor stor tissefanten kommer til å bli, puling, om kvinnfolk and so on.
Vis hele sitatet...
Hva er poenget ditt? Er dette grunnlaget ditt for det standpunktet du har?
Jeg vet ikke helt hva jeg skal si en gang.
Det kan virke som om du tror at barn vokser opp isolert i en kjeller med en mor og en far som skal forme barnet og gi barnet all livslærdom som er nødvendig for å greie seg, før avkommet en vakker dag settes ut i verden kun overlatt til seg selv.

Det er selvfølgelig sant at foreldre er noe av det viktigste i et barns liv, men på måten du argumenterer virker det ikke som om du har tenkt over at det ikke bare er fra foreldrene et barn mottar impulser.

Egenskapene du så varmt beskriver hos din mor og far har da for svarte ikke noe med at de er nettop en mor og en far! Det var sånn du opplevde dine foreldre, ja, men det er da ikke noen fasit for hvordan alle andre foreldre/barn-relasjoner er??
Sist endret av Sot-Jo; 29. april 2009 kl. 22:14.
Sitat av margido Vis innlegg
Som jeg sa i forrige post, hvor ofte tror du at en Pappa prater med sin 15 årige datter om puling, pubertet, mensen og alt som har med damer å gjøre?
Vis hele sitatet...
Og så?

For det første synes jeg en pappa burde kunne være istand til dette. Vi lever ikke på 50-tallet som sagt; de seksuelle egenskapene til kjønn er felles viten.

For det andre lærer de det på skolen uansett

Sitat av margido Vis innlegg
Og andre veien; en mamma som prater med sin 15 årige sønn om hvor stor tissefanten kommer til å bli, puling, om kvinnfolk and so on.
Vis hele sitatet...
Jeg snakket aldri om dette med min far men vet hvor ting skal...

Sitat av margido Vis innlegg
Slik jeg ser det, vil et barn i en familie med en mamma + pappa søke til sin Mor hvis han har slått seg, har vondt, og søker trøst. Selvsagt kan dette gå til Pappa også, men slik jeg ser det er førsteprioritet Mamma. Sånn var jeg da jeg var liten. Søkte bestandig til Mamma hvis jeg var lei meg. Pappa var mer den matchoduden som jeg gikk til hvis Mamma ikke ga meg lov til å se den filmen, være oppe sent, dra med venner på overnatting etc etc.
Vis hele sitatet...
Din manglende evne til å ikke klare å se at slik må det ikke være - at pappa f.eks. kunne være trøsteperson - er problemet. Du gikk til den personen som mest responderte på trøstesøkenen din, og det var din mor. Du gikk til far fordi han var mindre opptatt av de samme grensene som din mor og derfor fikk du det som du ville der. Ingenting av dette er kjønnet betinget.
Sist endret av Kinseek; 29. april 2009 kl. 22:17.
Sitat av Sot-Jo Vis innlegg
Hva er poenget ditt? Er dette grunnlaget ditt for det standpunktet du har?
Jeg vet ikke helt hva jeg skal si en gang.
Det kan virke som om du tror at barn vokser opp isolert i en kjeller med en mor og en far som skal forme barnet og gi barnet all livslærdom som er nødvendig for å greie seg, før avkommet en vakker dag settes ut i verden kun overlatt til seg selv.

Det er selvfølgelig sant at foreldre er noe av det viktigste i et barns liv, men på måten du argumenterer virker det ikke som om du har tenkt over at det ikke bare er fra foreldrene et barn mottar impulser.
Vis hele sitatet...
Jeg bare gir eksempler på hva min oppfatning er. Hvor du får at jeg tror et barn vokser opp i en kjeller ifra i mine poster skjønner jeg ikke helt. Skal selv bli pappa om 5 måneder, og skal gjøre mitt beste i papparollen.
Selvsagt mottar et barn impulser fra venner, tv, skole, slekt og fra søsken, men foreldre er grunnlaget og tryggheten til et barn under oppveksten. Jeg mener at foreldrene er de som er med på å danne "grunnlaget" for et barns utvikling. Nå påstår dere at jeg har et syn på både kvinner og menn for hundre år siden, men da må dere tenke om igjen. Har selv vært så heldig å hatt mine foreldre ilag under hele oppveksten, og jeg vil tørre påstå at det er en stor grunn til at jeg har klart meg fint gjennom oppveksten.

Jeg blir ikke å poste mer i denne tråden, for hvis man kommer med egne meninger blir ikke disse diskutert, men man blir sett på som en dust.

Over and out'.
Problemet er at du ikke ser utover dine egne erfaringer og forventinger om hvordan ting var og bør være. Skal vi sette begrensinger på andre må vi være spesifikke i hvorfor og hva som skulle være skadelig. Ser vi på de som har vokst opp hos homofile foreldre ser vi ikke spesielle skader.

Som jeg sa: du lister opp de egenskapene du så hos hver av dine foreldre og ser ikke at det er mulig at de finnes annerledes hos andre. Noen har kanskje alle positive egenskaper som trengs (aleneforeldrene!!!!)
Sitat av Tortia Vis innlegg
Og er det en grunn til at du går til personangrep for mine synspunkter?

Det er jo tydelig bare ved å lese quote og se bilde , å skjønne hvorfor du ikke liker den "konservative" og "kristne" oppfatningen jeg har.

Regner meg selv som rimelig liberal til vanlig,men når det gjelder denne "problemstillingen" her så har jeg klare meninger.
Vis hele sitatet...


Sorry tok kanskje litt hardt i, men jeg blir utrolig forbannet over disse menigene ettesom jeg ikke på noen måte skjønner at homofile ikke skal kunne få stifte familie etc. Det er ingen fokjell på hetro-file og homo-file i mine øyne innen disse feltene eller hva du vil kalle det. Jeg vil tro det ikke har noen effekt på oppveksten i det hele tatt, det hele vil i siste runden bli avgjort av hvor god jobb foreldrene gjør og i tilleg hvo mye kjærlighet de viser barnet. Dette er riktignok personelige meninger ogtanker.
Rent praktisk tror jeg disse barnas problemer ikke vil være foreldrenes feil ved at de ikke markerer de gjeldende kjønnsrollene nok. Det er ikke noe særlig problem for ungdom i Norge i dag å ha trekk fra det annet kjønn. Jenter kan drive med idrett til de blir voksne og gutter kan spare håret og bruke brunkrem (tydeligvis!). I det kjønnsløse landet her, hvor likestilling er en udiskutabel verdi vi får inn med corn flakesen, er det vel ikke noe problem å ha homser til foreldre? Så blir dem kanskje litt frika da, hva så?

Det er hvordan samfunnet reagerer når de hører om foreldrene dine som er det virkelige problemet.

Barnet vil på et tidspunkt finne ut at familien sin er veldig uvanlig; jeg og mine er "annerledes". Å få vite hvordan barn blir til og hvordan en selv ikke er som de andre, tror jeg ikke vil være det essensielle her, selv om den praten med foreldrene (/google) kanskje vil plante noe tvil, i hvert fall stadfeste at han skiller seg ut på en eller annen måte.

Det kan begynne der, men det fortsetter i hvert fall utvilsomt med andres reaksjoner. De som ikke reagerer på en måte som er uvanlig for barnet vil passere ubemerket, men dessverre er verden full av usikre mennesker med en seksualitet de ikke selv forstår. Voksne mennesker, ja, kanskje tilogmed lærere, kan vise tvil åpenlyst foran barnet og det kan sette dype spor. Selv om de ikke ønsker å såre kan det være de gjør det bare ved å bekrefte barnets mistanke om at det er noe "feil".

Hvordan reagerer andre barn når de får høre det? Ungdommer? Det er vel der den største tvilen ligger. Kjernen i hele denne debatten. Hva er det med barn med homofile foreldre som gjør at de skiller seg ut fra de andre som blir mobba; de dumme, svake og usikre? Barn vet at det er galt å plage andre. Føler de seg mer berettiget i disse tilfellene? Frykter vi at foreldre ikke skal straffe ungene sine for mobbing når offeret kommer fra en så utradisjonell familie? Frykter vi at lærere skal overse slike tilfeller av mobbing?

Personlig mener jeg at det er lite sannsynlig at homofiles barn konsekvent vil bli mobbet noe mer eller mindre en andre utsatte grupper, men dette må granskes og utdebatteres. Kanskje har de homofile foreldrene tilogmed et fortrinn i det at de selv har hatt en vanskelig oppvekst, med vanskelige valg, og derfor har en fyldigere og mer nyansert forståelse av verden. Det vil være lettere for de som selv har hatt det vondt å forklare hvorfor vonde ting skjer med snille, små barn.

Selv om alt går veldig bra for disse barna, spår jeg at de vil vokse opp med en følelse av å være litt utenfor, med en tvil inne i seg som er dypt forankret. Det er da ikke så verst, tross alt. Og de første er jo de som vil ha det verst. Med tiden vil samfunnet være klart til å fordøye denne forbrytelsen mot Guds skaperverk, sammens med genmanipulering av mennesker, euthanasia og en pensjon i lykkeRus :P
Sist endret av Slapshox; 29. april 2009 kl. 23:15.
Nei, nå har du misforstått fullstendig!

Kjenner du til adopsjonsrettighetene handler dette lite om retten som myndighetene gir ut til den og de personene, men om barnets utsikter hos disse vedkommende. Og der går debatten om de homofile blir diskriminert pågrunn av deres seksuelle legning. Det foreligger ikke forskningsresultater som støtter påstander fra motstanderne, om at barnet risikerer å få samme seksuelle legning som forsørgerne i et homofilt partnerskap. Eller at de risikerer et liv mobbet og i verste fall misbrukt. Det er dog prøvd å så tvil på hvorvidt barnet har godt av å bli oppdratt i forhold der foreldrene er av samme kjønn.

Staten har et ansvar for disse adopterte barna - og lytt nøye til det jeg sier her - deres ansvar ligger i hvilket utsikter dette barnet møter og om det beste for barnet er ivaretatt, uavhengig av politisk eller religiøst hensyn. Derfor er de nødt til å vite med sikkerhet at det ikke foreligger forhold som burde vært forutsett som negativt for barnets fremtid og dermed bli holdt ansvarlig. Adopsjonsbyråene og -organisasjonene setter barnet fremst i deres vurdering av foreldrenes skikkethet, mens myndighetene setter krav til at papirer er i orden og reglement for adopsjon er overholdt. Det fins dog mange som kritiserer staten for å være for slepphendt med deres egne regler på området, men det er en annen diskusjon.

Det som er poenget, er om det er riktig av voksne mennesker å sette egne prinsipper foran et barns oppvekstvilkår. Der disse prinsippene bygger seg forskjellig individuelt, og meninger forandres over tid, så er oppvekstvilkåret et barn lever under uforanderlig, som ikke kan "undoe" senere. Derfor har staten tidligere vært interessert i å lytte på konklusjoner eller argumenter som taler imot homofiles rett til å adoptere barn, fordi argumentasjonene går ut på at barnets beste blir ivaretatt.

Argumentasjoner som fremsettes mot homofilt adopsjon, rettes mot et antatt fremtidsutsikt for barnets ve og vel, ikke for foreldrenes rett til å oppdra barnet. Hvis det ikke foreligger noen som helst form for skade ved barn som adopteres av homofile, så vil vel staten neppe hindre adopsjon til denne gruppen mennesker. Men så lenge det finnes religiøse og ikke-religiøse motstandere som mener at dette låter mer som en egosentrisk krav satt ut fra en gruppe mennesker, enn som om barnets ve og vel er ivaretatt, så vil en slik debatt alltid peke på hvorvidt denne gruppen mennesker faktisk er skikket nok til å gi barnet en trygg oppvekst, i tillegg til samfunnets holdepunkter som stadig endrer seg for eller imot.

Myndighetene alene har ikke fastslått denne grunnen, det er krefter i samfunnet blant befolkningen som har laget denne regelen, og spørsmålet som stilles er om det kan være mulig vi har tatt feil? Og her er det stor uenighet i debatten, hvorav de som fastholder tvilen til beste for barnet, blir stemplet som gammeldagse og fordomsfulle, mens de som støtter de homofiles sak, blir ansett som egoistiske og tankeløse - fra hverandres motpart. Siden det er blitt så pop å sammenligne ensliges forsørgerevne med de homofiles, der forskningsresultater som er blitt gjort, taler for de homofile, så tenkte jeg at en enkel sammenligning ville vært greit før jeg - som nøytral i denne debatten - avgjør om jeg er for eller imot homofiles rett til adopsjon.

Selv har jeg hjulpet med å oppdra et par småunger og må si jeg trivdes godt med det, men som enslig er jeg fullt forberedt på at det kanskje var siste gangen jeg fikk en slik mulighet. Hva om jeg ikke finner meg noen i fremtiden? Skal jeg påberope meg retten til å oppdra et barn fordi jeg føler det mangler noe i min tilværelse, eller burde jeg forsøke å forstå at barnets oppvekst med en enslig forsørger kanskje ikke er det beste for nettopp dette barnet. En vet jo aldri, selvom jeg har fått gode tilbakemeldinger for den perioden jeg fikk ta del i barneoppdragelsen. Det kan ingen ta fra meg!

Studier som er blitt gjort med homofile kontra enslige er av motstandere ansett som "ikke allmenngyldige" av en rekke årsaker. Det er påstått at studiene er ugyldige fordi de homofile representantene ikke er representativt for gruppen, basert på grunnlaget at representantene var friviliige som meldte seg til forsøkene, og ikke utvalgt med det i tankene å ha et mest mulig likt sammenligningsgrunnlag mellom gruppene. Det vil si bakgrunn som skulle være nogenlunde likt i gruppen med homofile forsøkspersoner og kontrollgruppen med enslige forsørgere.

Flere motstandere mener òg at hele forskningsmaterialet bygger seg på feil grunnlag, ved at de sammenligner et homofilt par med en enslig forsørger. De mener at siden representanter for de homofile stort sett bestod av lesbiske, der det har vært stebarn og ikke adoptivbarn, så er det urettferdig å sammenligne de med ensliges forsørgerevne. Et stebarn er et barn som biologisk stammer fra en av foreldrene, men som blir adoptert til dette paret, som for eksempel ved kunstig befruktning. Dermed har barnet et biologisk forhold tilknyttet en av foreldrene, som ikke et adoptivbarn fra fattige kår i utlandet har. Visstnok skal dette ha mye å si, mener motstanderne.

Dermed sier de at det mest riktige sammenligningsgrunnlaget ville vært å sammenligne de homofiles oppdragelse med et heterofilt pars oppdragelse, hvorav en av foreldrene er stefar eller -mor. Dermed får barnet sånn cirka samme bakgrunnsvilkår i betraktning at en av foreldrene ikke er biologisk tilknyttet til barnet, og sånn cirka samme vanskelige forhold i oppveksten. Det var helt klart andre punkter de mente gjorde at forskningen på området ikke var allmenngyldige og ikke representative for gruppen, som for eksempel deltagelsen av kun lesbiske forsøkspersoner. Dette var at de familier som ville slått dårlig ut i forsøkene, ville heller ikke frivillig deltatt i studiene, og hvordan ville resultatene vært om barnet vokste opp med mannlige (altså homofile) representanter? Er dette det samme som å vokse opp med kvinnelige (altså lesbiske) representanter?

Foreligger det fare for mobbing, og vil det være ansvarlig, hvis en går ut fra at barnet blir mobbet, å tillate et adoptivbarn denne situasjonen? Med dette rettes det spesielt spørsmål om myndighetene var klar over at problemet kunne foreligge større hos denne gruppen, eller var det blitt oversett? Hvem skal holdes ansvarlig, foreldre eller myndigheter, hvis det forsvarsløse barnet blir del av en prinsippsak hos egosentriske voksne som -burde- ha forutsett det samme som - ifølge motstanderen - den vanlige mannen i gata så? Derfor trengs det ytterligere studier rundt dette, mener ikke-religiøse motstandere, som påpeker at situasjonen ikke dreier seg om foreldrene, men barnet og kun barnet, for deres holdninger.

Det er altså ikke fordommene, blir det påstått, men om barnets beste virkelig er ivaretatt, eller om avgjørelsene bunner i en "hype" som går i samfunnet om å være så forståelsesfulle, liberale og nytenkende at en glemmer de viktigste prinsippene - barnerettighetene! Det er for sent om 20 år å slå fast at det var blitt gjort en feil som har kostet barndommen til, la oss si 30% av de under homofilt oppvekst, på grunn av mobbing, trakassering eller andre påståtte feiltagelser fra tilhengerne, basert på en "hype" om å være så fordømt tidsriktig på allting, og glemme helt den reelle grunnen for hvorfor det er blitt opprettet en slik regel!

Og så lenge det ikke kan fastslås om forskningen er allmenngyldig eller ikke, så kan man ikke uten videre forsvare disse studiene, og dermed ville det vært ansvarsløst av staten å bare lytte til en random "forstå-seg-på'er" som meg selv, og utelukkende gitt retten til adopsjon for homofile. En ting skal vi være klar over, og det er at den random "forstå-seg-på'eren" er fritatt all ansvar i etterkant for hvordan dette ender - den ene eller andre veien! I dette tilfelle er en "føre-var" prinsipp og en "igjengrodd" tidligere holdning i samfunnet som ligger til grunn bak nekt til homofiles adopsjon - ikke myndighetene alene.

Så siden det sammenlignes i forskningen mellom homofile og enslige, ville dere støttet ensliges rett til å adoptere? For i grunn blir vi stilt overfor samme problematikk: Er det til barnets beste å vokse opp hos enslige, og har det noe å si om de vokser opp med mor eller far? Hvis du skulle være imot at enslige får adoptere, men for at de homofile kan adoptere, er det mulig å begrunne hvorfor, så en nøytral, som meg kan ta standpunkt i hvorvidt grunnlaget er veloverveid eller bare en "i-øyeblikket-mainstream" antireligiøs mening, just to prove your never behind a religious demand, eller no sånt?

For jeg forstår dere godt og lar antireligiøse holdninger være opp til alle og enhver å ha, men når det kommer til barn - med tanke på de to jeg selv var med å oppdra - ikke 'faen-i-svarteste-helvete' lar jeg noensinne det passere uten å se på risikomoment eller argumentasjoner fra begge sider av saken - og overveie det grundig. Voksne som absolutt må ha barn for å fylle opp mangler i hverdagen sin, er ikke argumentasjon godt nok til å få et barn. Faktisk skal du ha lov til å være temmelig hjerteløs i ditt forsvar av barnets ve og vel - det regner jeg med de fleste er enige om!

EDIT:
Hva faen, jeg svarte da virkelig på noe jeg hadde skrevet tidligere, men da er det forsvunnet. Kan noen slette dette?

Nei, det var visst på forgående side. Sorry, skriver nok litt for mye, tror jeg..
Sist endret av paranoy; 29. april 2009 kl. 23:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av margido Vis innlegg
Herregud da. Er fullt klar over det, men hvis man tenker den "vanlige" norske familie så ser iallfall jeg for meg akkurat det. Har aldri sagt jeg har et syn på kvinner i Norge som husmødre. Alt går om hverandre, men hvor ofte tror du man ser en pappa prate med datra om mensen, utflod og pubertet?



Som jeg sa i forrige post, hvor ofte tror du at en Pappa prater med sin 15 årige datter om puling, pubertet, mensen og alt som har med damer å gjøre? Og andre veien; en mamma som prater med sin 15 årige sønn om hvor stor tissefanten kommer til å bli, puling, om kvinnfolk and so on.

Okei, kunne tydeligvis ikke redigere innlegget mitt, men glemte å skrive:

Slik jeg ser det, vil et barn i en familie med en mamma + pappa søke til sin Mor hvis han har slått seg, har vondt, og søker trøst. Selvsagt kan dette gå til Pappa også, men slik jeg ser det er førsteprioritet Mamma. Sånn var jeg da jeg var liten. Søkte bestandig til Mamma hvis jeg var lei meg. Pappa var mer den matchoduden som jeg gikk til hvis Mamma ikke ga meg lov til å se den filmen, være oppe sent, dra med venner på overnatting etc etc.
Vis hele sitatet...
Sitat av Mushy Vis innlegg
Jeg er ikke enig, men jeg ser hvor du vil hen. Et barn trenger feminine og maskuline sider, er min tanke. Morsrollen kan fylles av en mann, og farsrollen av en dame, men det trengs allikevel en kontakt mellom barnet og begge kjønn. Barn av enslige foreldre og homofile/lesbiske har ikke noe handikap i dagens samfunn. All you need is love, tha tha ta tha taaa (den måtte komme). jeg mener at et barn trenger i all hovedsak omsorg og kjærlighet, uten at jeg skal gjøre meg til noen ekspert på barn.
Vis hele sitatet...
Min far jakter, fisker, slakter, bygger hus. Min far er også den som fortalte meg hva som var galt første gangen jeg fikk skikkelig vondt i magen og fikk mensen for første gang. Pappa har kjøpt bind og tamponger til meg, vi snakker om følelser og tanker og slike ting. Det er bare steinaldersk og påstå at mannen står for macho ting, og damer står for alt som har med følelser og kropp å gjøre. (ja, min mor og far er gift, og begge er streite)

Hvis vi skal begynne å debattere hvorvidt om et barn får "rett" inflytelse fra foreldrene må vi se på oppdragelsen, hvor strenge/åpne er de, er de i det hele tatt tilstede, klarer de å sette grenser?
Onkler, besteforeldre, venner, tanter bestemødre etc kan fint være rollemodell for et barn. Det kommer an på hvor godt forhold det er mellom barn og voksne.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvordan er det å leve på 50-tallet ?
Vis hele sitatet...
Totalt off topic, men jeg må bare si at jeg syns det virker jævelig digg. Menn var menn, damer var "snuppa", det var nærmest forventa å gi sekretæren (som naturligvis var en dame) en klaps på rumpa, det var sunt å røyke, helt greit å ta en whisky på jobben... sukk... alle slike gode ting

*se litt på Mad Men*
Retorisk toleransequiz: Hvilket av disse utsagnene er intolerante?

A: Homofili er sykt og unaturlig og homoer burde få uføretrygd på lik linje med andre funksjonshemninger.
B: Jeg er uenig med A, og synes dette er forkastelige utsagn og hatefullt vrøvl.

Fritt ord og Francis Sejersted mener at det er B som er problemet og at A er modig, tøff og nyskapende.
Jeg mener Nina Karin Monsen er ei helvetes drittfitte som burde få skjært av seg hodet. Fritt Ord burde gitt meg en pris for min frittalenhet og mot til å ytre meg i offentligheten.
Ang. om homofili er medfødt eller ikke. Det var ett på program på nrk 3 for noen dager siden, "How I became me", hvor de forsket på genene til en homofil mann. Det viste seg at han ble født med mindre testestoron og de trodde det var grunnen til at han ble homofil. Altså at det er medfødt.

De hadde også forsket og kommet fram til at jo flere brødre en gutt har jo større sjanse er det for at han blir homofil. Er ikke helt sikker på hvordan det var med kvinner.
Hvor har man det egentlig fra at et barn nødvendigvis får det så mye verre i oppveksten om han/hun vokser opp med alenemor/far eller homofile foreldre? Hvilken forskning ligger egentlig til grunn for å mene noe slikt? Og hvor troverdig er egentlig denne forskningen? Jeg tror man må være kvantefysiker av det ypperste slaget for å i det hele tatt kunne nærme seg noe troverdig "svar" på dette området. Hvor mange faktorer spiller ikke inn i regnestykket "oppvekst"?

Da jeg selv studerte sosiologi for et par år siden brukte vi diverse instrumenter som i teorien skulle kunne svare på spørsmål som dette, men det man la merke til om man gikk alle metodene i sømmene, var nettopp at det hele var pinlig mangelfullt. Med dagens metoder (et ørlite utsnitt av befolkningen krysset opp i mot diverse, som oftest, svar på spørreskjema-variabler) er vi ikke en gang i nærheten av å finne ut hvorvidt barn av aleneforeldre eller homofile foreldre har det så mye verre enn resten. Tenk så utrolig mange variabler man ikke får med i en slik undersøkelse (noe så lite som en enkelt skremmende/spesiell episode i et hvert barns liv kan bidra til å prege barnet for resten av livet)!

My five cents.
Ikke naturlig med kunstig befruktning? Såvidt jeg vet er mennesket en del av naturen, så alt vi måtte foreta oss burde vel kategoriseres som naturlig, det være seg befruktning med eller uten knulling.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Ja, men du må skjønne at kunstig befruktning kan føre til at vi faller for fristelsen om å opprette en hær av genetisk modifiserte homofile orangutang-mennesker. Du vet jo at våre politikere og genforskerene er blottet for etisk sans og moralske kompasser.
Sist endret av CaptainP; 5. mai 2009 kl. 23:28. Grunn: 300!!!
Nå har ikke jeg lest alle postene, men jeg kan gi dere mitt syn på saken, samt litt erfaring.
Jeg har vokst opp med mor, far, stemor og stefar og lesbiske / homofile tanter, onkler og familievenner i alle himmelretninger.

For meg står det ingenting i veien for at et homofilt par skal kunne gifte seg og få barn. Jeg ser faktisk INGEN grunner til at dette ikke skal fungere like bra som ved et heterofilt tilfelle.

Jeg fikk i en alder av 4-5 år vite at den og den og den, ditt og datt, for ikke og glemme trudelutt var homofil / lesbisk. Jeg fikk også forklart hva det var for noe, ettersom jeg var nysgjerrig. Jeg vet ikke med andre barn, men jeg forstod relativt raskt hva det gikk ut på, og hadde heller ingen problemer med det. I en alder av sånn cirkus 10-11 snakket jeg mye med dem i familie / slekt jeg visste var homofile / lesbiske om diverse ting angående seksualitet osv. Med andre ord, jeg fikk ganske tidlig et mye, mye bredere syn på diverse ting enn jevnaldrede. Jeg mener selv at dette har hjulpet meg betraktelig når det kommer til å finne ut av min egen seksualitet. Eller 'lære meg selv å kjenne', om du vil, fordi jeg har hatt både heterofile og homofile ...Informanter, eller hva man skal kalle det. Ja, du forstår hva jeg mener.

Kan også nevne at det aldri har vært noen hemmelighet at jeg har mange homofile / lesbiske familiemedlemmer, og blant alle tingene jeg har blitt mobbet for har dette ALDRI vært en av dem.


Dette var ikke helt direkte knyttet til "Homofile / lesbiske foreldre", men jeg har tilbrakt så masse tid med dem, at det nesten går for det samme. Tiden da homofile / lesbiske ble jaget med høygaffel er for lengst forbi. Det er på tide at folk legger fra seg fordommene og sneversynet.
Sist endret av Lille Nikotin; 6. mai 2009 kl. 02:20.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Tortia Vis innlegg
det er en grunn til at en pikk passer inn i klitoris, og ikke pikk i pikk. Det er også en grunn til at man trenger litt fra hvert kjønn for å få et barn.
alt jeg har å si om saken
Vis hele sitatet...
Du snakker av erfaring?
Vel jeg prøvde å legge inn et innleg her hvor jeg innrømte at jeg faila, og skulle egentlig ikke skrive klitoris ,men "fitte", men regnet med at da ble innleget slettet for ufint språk og fant ikke no bedre ord i farta. (ja , jeg vet det er feil ) men det har seg sånn at det ble slettet, og dermed fikk jeg ikke innrømt hvor big jeg faila.
Først: Hadde jeg vokst opp med to menn, pappa og "mamma" hadde jeg nok ikke levd i dag for å sette det på spissen.
Helt for j**** å tenke på det stakkars barnet. Det blir litt mer av min natur at det blir mer normalt å ha to mødre enn to fedre.

To menn er vel ikke allment akseptert (ikke blitt "mote" enda, har ikke inntrykk av at to menn er allment akseptert heller, større tvil rundt to menn en to kvinner)
To damer er vel allment akseptert (om det er mote eller hva det er så er det hvertfall "ok", virker helt normalt i media)

Greit at homofile og lesbiske lever sammen, men barn skal de ikke ha sammen!!!
Er enig med pixelmade..dvs at jeg ikke har noe imot homofile og lesbiske, har faktisk noen i familien som er lesbisk, men når det kommer til at de skal ha barn sammen så syns jeg det blir feil.

Jeg sier ikke at jeg mener at to menn eller to kvinner ikke klarer å gi barnet det det trenger, men jeg tror det blir rart for barnet når det blir eldre..tenker lissom i 2-3 klasse at en plutselig spør uten å ville være slem eller noenting om hvor pappa'en/mamma'en din er, og at dette baller seg opp.

Og jeg er ganske sikker på at det alltid er en eller annen j*vel i hver klasse som syns dette er morsomt å mobbe..har selv blitt mobbet, ikke for dette men for andre ting, og det er ikke en god følelse. Tror det er enda verre når man blir mobbet for foreldrene sine..det må være j*vlig...så jeg syns ikke homofile/lesbiske skal få barn sammen med hensyn til ungen. Men igjen, har ingenting imot homofile/lesbiske..unner dem alt godt, bare kanskje ikke dette..
Som Halalgeir cirka skrev for en stund siden (?), skal man la andres trangsynhet føres videre ? Man burde vel heller ta tak i de som mobber selv om det ikke er alltid like lett.
Så klart det aller beste er jo å ta de som mobber, men som St. Vitus sa her så er ikke det alltid like lett.. er vel heller nesten umulig å ta alle. Føler på en måte at denne tråden har endret litt på hvordan jeg ser på homofili og barn.
Hva med foreldre som har stygt utseende? Hva med innvandrere? Hva med muslimer? Hva med de med dårlig sosial status? Skal alle disse også nektes av staten å adoptere barn siden dette også helt definitivt vil kunne være mobbefaktorer?
Ser virkelig poenget ditt der ja. Nei så klart man ikke praktiserer det sånn, har faktisk ikke tenkt på det på den måten før. Man burde vel egentlig la homofile/lesbiske få adoptere barn hvis de er i stand til å ta vare på et barn..tror jeg heller mot "for" siden jeg faktisk...er ikke noen avstemning her da? så vi kan se hva alle mener? lissom samlet?
Sitat av pixelmade Vis innlegg
Først: Hadde jeg vokst opp med to menn, pappa og "mamma" hadde jeg nok ikke levd i dag for å sette det på spissen.
Helt for j**** å tenke på det stakkars barnet. Det blir litt mer av min natur at det blir mer normalt å ha to mødre enn to fedre.

To menn er vel ikke allment akseptert (ikke blitt "mote" enda, har ikke inntrykk av at to menn er allment akseptert heller, større tvil rundt to menn en to kvinner)
To damer er vel allment akseptert (om det er mote eller hva det er så er det hvertfall "ok", virker helt normalt i media)

Greit at homofile og lesbiske lever sammen, men barn skal de ikke ha sammen!!!
Vis hele sitatet...
Nei, like greit at foreldreløse ender opp på barnehjem, for så å bli sendt til fosterhjem etter fosterhjem, ende i ungdomsanstalten og gå ut og inn av fengsel til de kan pensjonere seg på minstelønn. Bedre det enn å ta sjansen på en flott oppvekst hvor en blir mobbet.

Hadde du vokst opp med to menn, pappa og "mamma", hadde du heldigvis bli oppdratt til å hatt helt andre meninger enn du har nå. De hadde nok gitt deg en ganske normal oppvekst. Jeg planlegger å oppdra mine barn akkurat som jeg har blitt oppdratt. Om det ikke er mote i media bryr jeg meg fint lite om.
Sitat av Mushy Vis innlegg
Nei, like greit at foreldreløse ender opp på barnehjem, for så å bli sendt til fosterhjem etter fosterhjem, ende i ungdomsanstalten og gå ut og inn av fengsel til de kan pensjonere seg på minstelønn. Bedre det enn å ta sjansen på en flott oppvekst hvor en blir mobbet.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke redde verden er jeg redd for. Kjenner til flere gode fosterhjem hvor barn har det flott, spar meg for det der.

Sitat av Mushy Vis innlegg
Hadde du vokst opp med to menn, pappa og "mamma", hadde du heldigvis bli oppdratt til å hatt helt andre meninger enn du har nå. De hadde nok gitt deg en ganske normal oppvekst. Jeg planlegger å oppdra mine barn akkurat som jeg har blitt oppdratt. Om det ikke er mote i media bryr jeg meg fint lite om.
Vis hele sitatet...
Andre meninger, nårtid ble det ulovlig å ha meninger som ikke ligner dine?

Har ikke så mye annet å si enn at av naturlige årsaker er jeg teoretisk sett ikke for homofile, men jeg har ingen ting mot de. Respekterer homofile slik jeg gjør med andre medmennesker.

Sitat av kinseek
Hva med foreldre som har stygt utseende? Hva med innvandrere? Hva med muslimer? Hva med de med dårlig sosial status? Skal alle disse også nektes av staten å adoptere barn siden dette også helt definitivt vil kunne være mobbefaktorer?
Vis hele sitatet...
Det meste forekmmer av naturlige årsaker, hvertfall med "stygt" utseende. Kommer homofili av naturlige årsaker? Gjerne fortell meg når og hvor det oppsto, vil gjerne finne ut hva jeg sov bort av undervisning på skolen
Jeg syns det er null problem at homofile/lesbiske skal få gifte seg. Uansett om det er en såkalt 'mote' å være homo eller om de er født til det, skal de ikke diskrimineres. Argumenter imot er at Norge er et kristent land, eller ihvertfall styres etter den kristne tankegang, men dette er hyklerisk når man ser på alt mulig som blir lovlig som for eksempel skilsmisse, porno osv.

Det å la homofile/lesbiske få adoptere syns jeg heller ikke er så katastrofisk. Det så og si ingen ting som er 'naturlig' lenger, så jeg syns ikke dette kan brukes som et argument lenger. Dersom adopsjon for homofile/lesbiske blir vanlig, tror ikke jeg det blir så voldsomt mye mobbing for det lenger. Dessuten er det en god del mobbing for helt andre grunner uansett, mobbing kommer aldri til å forsvinne fordi mennesker er slik som vi er. Et barn kan også leve uten en farsfigur/morsfigur i barndommen når man ser på voksne mennesker som har vokst opp med kun en mor eler en far.
Redeemer: Ja, er egentlig bare et tidsspørsmål før det blir like vanlig med homofili og adopsjon av homofile par som med andre ting som har blitt vanlig opp gjennom tidene.

Jeg står for min "filosofi", mener fortsatt at homofili skaper en ubalanse i naturen. Satt litt på spissen.
Sitat av pixelmade Vis innlegg
Det meste forekmmer av naturlige årsaker, hvertfall med "stygt" utseende. Kommer homofili av naturlige årsaker? Gjerne fortell meg når og hvor det oppsto, vil gjerne finne ut hva jeg sov bort av undervisning på skolen
Vis hele sitatet...
Så du tror homofili er det samme som at jeg imorgen står opp og synes det hadde vært morro å ta en tur i et pariserhjul og kanskje velger turen til Tusenfryd?

Vi vet ikke hvordan det oppstår.

Kanskje det er genetikk.
Kanskje det er bestemte triggere i oppveksten.
Uinteressant er det på sett og hvis da det ikke er noe galt med homofili.

Det rare er jo at folk skulle begynne å "velge" noe så stigmatiserende å begrenset atferd som homofili har vært, og til dels er, i samfunnet.

Stygt utseende kan komme av at mamma velger å ikke bruke sminke og greie håret og at pappa spiser pølser til frokost, morgens og kvelds. Det å tro på islam er vel et valg også. Sosial status er ikke "naturlig". Så nei det stemmer jo ikke helt det du sier om at det meste jeg sa kommer "naturlig" og at vi derfor skal være mer overbærende.

Men det avslørende er jo at du i det argumentet sidesatte barna.

Hvis de potensielle foreldrene er vannskapte i ansiktet, da er det en lett mobbefaktor for barna. Skulle vi ikke da tenke på barna og ikke la slike adoptere? Du later til å hevde annet?

Sitat av pixelmade Vis innlegg
Jeg står for min "filosofi", mener fortsatt at homofili skaper en ubalanse i naturen. Satt litt på spissen.
Vis hele sitatet...
Naturen bare "er". Naturen er i konstant forandring. Det er mennesker som sier hvordan den "bør" være og det er aldri for å komme til naturens idealtilstand (fordi slikt finnes ikke).

Lurer egentlig litt på hva "ubalanse" vil si i din filosofi. Er ikke befolkningseksplosjonen og medfølgende voldtekt av naturen i industriens øyemed en verre ubalanse enn om noen er homofile?
Sist endret av Kinseek; 15. mai 2009 kl. 08:23.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Hva med foreldre som har stygt utseende? Hva med innvandrere? Hva med muslimer? Hva med de med dårlig sosial status? Skal alle disse også nektes av staten å adoptere barn siden dette også helt definitivt vil kunne være mobbefaktorer?
Vis hele sitatet...
Ikke glem yrkesgrupper. Søplekjørere og "yrkespolitikere" (dvs de som aldri har hatt noen annen jobb) burde helt klart nektes adopsjon. Egentlig burde man tvangssterilisere begge gruppene.
Sitat av pixelmade Vis innlegg
Andre meninger, nårtid ble det ulovlig å ha meninger som ikke ligner dine?
Vis hele sitatet...
Har mushy noe sted sagt at det ikke var lov? Han har bare sagt at hans unger skal vokse opp med bedre holdninger og meninger enn det du har.
Har ikke så mye annet å si enn at av naturlige årsaker er jeg teoretisk sett ikke for homofile, men jeg har ingen ting mot de. Respekterer homofile slik jeg gjør med andre medmennesker.
Vis hele sitatet...
Ok, så du mener at INGEN burde ha lov til å adoptere, osv?

Det meste forekmmer av naturlige årsaker, hvertfall med "stygt" utseende. Kommer homofili av naturlige årsaker? Gjerne fortell meg når og hvor det oppsto, vil gjerne finne ut hva jeg sov bort av undervisning på skolen
Vis hele sitatet...
Ser du virkelig ikke den totale mangel på logikk i det du sier der?

Hvis homofili ikke forekommer av naturlige årsaker, hvordan har det da ellers i det hele tatt oppstått? Ikke minst - hvorfor har man funn som tilsier at det har funnes for tusenvis av år siden, og i kulturer spredt over hele verden?

Oi, ser at jeg også glemte en gruppe til som helt klart burde nektes adopsjon: Idioter
Sist endret av atomet; 15. mai 2009 kl. 09:21.
Sitat av atomet
Naturen bare "er". Naturen er i konstant forandring. Det er mennesker som sier hvordan den "bør"
være og det er aldri for å komme til naturens idealtilstand (fordi slikt finnes ikke).
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke uening. Jeg er kanskje en som synes at dette bør bli ivaretatt mere, kanskje kontrollert og regulert på "natures" prinsipper hvis du skjønner.

Sitat av atomet
Lurer egentlig litt på hva "ubalanse" vil si i din filosofi. Er ikke befolkningseksplosjonen og medfølgende voldtekt av naturen
i industriens øyemed en verre ubalanse enn om noen er homofile?
Vis hele sitatet...
Jeg ble kanskje litt uklar. Fant ingen gode eksempler på andre ting som kan sammenlignes med homofili og "ubalanse". Jeg vil ikke påstå at den ene er værre en den andre.


Sitat av atomet Vis innlegg
Har mushy noe sted sagt at det ikke var lov? Han har bare sagt at hans unger skal vokse opp med bedre holdninger og meninger enn det du har.
Vis hele sitatet...
Siden han kommenterte mitt innlegg og refererte til "dU" så tolket jeg det som at to menn kunne oppdra meg bedre enn mine foreldre.
Hvordan kan dere bestemme andres meninger og holdninger til å være bedre enn andres. Så jeg har dårlig holdning og meniger fordi jeg ikke er
for homofili...? Jeg blir bare provosert av slike innlegg. (Rett meg hvis jeg har missforstått )

Homofile par kan ikke lage barn sammen, og hvorfor det? Av hvilken årsak?
Men nå var det strengt tatt ikke det saken handlet om, det var adopsjon.
Sitat av pixelmade Vis innlegg
Jeg er ikke uening. Jeg er kanskje en som synes at dette bør bli ivaretatt mere, kanskje kontrollert og regulert på "natures" prinsipper hvis du skjønner.
Vis hele sitatet...
Nei jeg skjønner ikke da naturen ikke har noen "prinsipper". Poenget mitt var at naturen ikke mener noe som helst, det er en ansamling av årsaker og virkninger som hele tiden forandrer seg. Vi mennesker kan fokusere på hva enn vi ønsker skal være "naturlig" i våre øyne.

Sitat av pixelmade Vis innlegg
Jeg ble kanskje litt uklar. Fant ingen gode eksempler på andre ting som kan sammenlignes med homofili og "ubalanse". Jeg vil ikke påstå at den ene er værre en den andre.
Vis hele sitatet...
Nå ble du mer uklar.

Uklarheten din ligger i at du ikke definerte hva "balanse" skulle være og hvordan homofili rokker ved dette på en negativ måte.

Sitat av pixelmade Vis innlegg
Homofile par kan ikke lage barn sammen, og hvorfor det? Av hvilken årsak?
Vis hele sitatet...
Av den grunn at arten vi tilhører krever arvemateriale fra to kjønn. Visstnok så har vitenskapen komt med progresjon i forhold til det såvidt jeg har skjønt.

Men at det fra evolusjonens side kreves to kjønn for å få et biologisk avkom sier ingenting om hvordan den sosiale oppfostringen *bør* være. Det er faktiskt helt uinteresant med mennesker som peker til at det er en slags "naturtilstand" at to av ulikt kjønn får barn og det skulle være modell for kulturen også - når vi så radikalt har beveget oss fra naturtilstanden som vel er å grynte naken i skogen.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av pixelmade Vis innlegg
Men nå var det strengt tatt ikke det saken handlet om, det var adopsjon.
Vis hele sitatet...
Flott at du prøver å lede debatten inn på riktig spor, men jeg kan fremdeles ikke se noen gyldige argumenter fra dine side.
Hint: "barn skal de ikke ha sammen!!!" er ikke noe argument.