Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 960
Jeg bare lurer på hva folk her tenker om at Jay-Z bruker så mye satanistsymboler og skriver så mye om verdensorden og illumunati i sine tekster.. Er det som et resultat av at det er en så stor greie på nettet at han spiller på dette? Eller er det faktisk noe som går dypt og er litt skremmende under denne popstjernefasaden hvor det meste er tillatt?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Har aldri streifa meg at Jay-Z bruker satanistsymboler(????) eller at han prater om verdensorden og illuminati. Har ikke sett mye til det utenfor kommentarfeltene på kingsize.
Eneste jeg kjenner til er det teite diamant-håndtegnet hans eller hva det skal forestille, resten er det vel fansen og vanlige konspirasjonsteoretikere som står for.
Har du noen eksempler?
Sist endret av Bothrops; 17. april 2013 kl. 09:28.
Aldri bland hasj og konspirasjonsteorier..
Lydverket hadde en gjennomgang:
http://www.nrk.no/lydverket/jay-z-vi...-dyrker-satan/

Bare vrøvl selvsagt, med fabrikerte "bevis" fra folk som setter usammenhengende ting i sammenheng. Hvis Jay-Z faktisk var medlem av en hemmelig orden som ville overta verden: hvorfor i all verden skulle han komme med diffuse hint til dette i tekstene sine, og risikere å røpe hemmelighetene? Og hvis Jay-Z ønsket å bygge opp under myten og konspirasjonsteoriene for å skape mystikk: hvorfor er han ikke mer direkte og kommer med ordentlige "hint" i stedet for dette?

Beatlesfansen hadde en teori om at Paul McCartney var død og erstattet av en falsk kopi av Paul, og der tror jeg at bandet og George Martin med vilje plasserte ut falske "bevis" for konspirasjonen fordi de ville øke hypen og selge mer plater. Hvis Jay-Z gjør det samme gjør han en veldig dårlig jobb.
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Har aldri streifa meg at Jay-Z bruker satanistsymboler(????) eller at han prater om verdensorden og illuminati. Har ikke sett mye til det utenfor kommentarfeltene på kingsize.
Eneste jeg kjenner til er det teite diamant-håndtegnet hans eller hva det skal forestille, resten er det vel fansen og vanlige konspirasjonsteoretikere som står for.
Har du noen eksempler?
Vis hele sitatet...
Det var hovedsakelig den artikkelen fra nrk/lydverket jeg tenkte på ja. ( http://www.nrk.no/lydverket/jay-z-vi...-dyrker-satan/ ) Og selvsagt alle konspirasjonsteoriene på youtube. Men jeg la merke til at han gikk med Do as thou wilt på genseren..
Sist endret av Manualah; 17. april 2013 kl. 13:28.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Han syntes vel ordtaket klinget bra da. Ville ikke vært første gangen en rapper låner materiale. Du må ikke tro alt Jay-z gjør er så fryktelig gjennomtenkt selv om han er en rap-veteran. Artikkelen til lydverket viser oss jo hvor lite som ligger i bakgrunnen og hvor usammenhengende denne konspirasjonsteorien er.
Lær deg kildekritikk og ikke se på brukerskapte konspirasjonsvideoer på youtube. Det er ikke bra, bruk hodet selv istedet
Sist endret av Bothrops; 17. april 2013 kl. 13:32.
Vel, det som er litt artig og motsigende for de som tror på illuminati, er at de ikke vil ha svarte personer som et idol eller kjendis. De tror Michael Jackson ble hvit, kun fordi han ble et bedre forbilde da, derfor er det ulogisk at Jay-Z skal være med i Illuminati, også at verdens mektigste mann heter Barack Obama, og ikke er hvit.
Har ikke satt meg godt inn i akkurat denne saken, men jeg er altså en stor Jay-Z-fan. Jeg har egentlig inntrykk av at Jay-Z er på den andre siden. Tillater meg å sitere et par linjer som kommer opp i hodet mitt nå:

Sitat av Threat
Or you Bill O'Reilly, you only rilin me up
For three years, they had me peein' out of a cup
Now they bout to free me up, whatchu think I'm gon' be, what?
Rehabilitated, man I still feel hatred
I'm young, black and rich so they wanna strip me naked, but
Vis hele sitatet...
Det sier kanskje ikke mye, men det var en god unnskyldning for å putte inn litt classic hip hop lines! :-)
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Jeg synes selv hele illuminati-konspirasjonsteorien er veldig komisk og fascinerende. Men det som også er merkelig, er de som støtter idolene sine som om de var sin egen familie. Man må jo huske at Jay-Z for eksempel, er en veldig stor foretningsmann som må tenke profitt og skittne triks for å holde seg på topp. Personlig kjenner jeg ikke mannen bak Jaz-Z, men sikkert en helt koselig fyr det.