Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 8770
Hei.
Skal på karnevalfest ikveld. Skal være dørvakt iført securitasuniform.
Driter så klart i om det er lov eller ikke, men lurer:
Er dette ulovlig? Securitasvekter er jo ikke en offentlig tittel?
Og bare så det er klart; ALLE vet at jeg ikke er en ekte securitas i utgangspunktet.
Uniformen/kostymet er ekte.
Det er vel ca like ulovlig som å stille i en uniform fra shell.

...Om det er ulovlig i det hele tatt da.
Sist endret av Tøffetom; 1. mars 2013 kl. 15:05.
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det er vel ca like ulovlig som å stille i en uniform fra shell.
Vis hele sitatet...
Tenkte meg det, takk!

Nei, tviler sterkt på at det er ulovlig gitt
Men tviler på at en evt arbeidsgiver ikke blir glad for det
Vil ikke tro det er noen utfordring sålenge du ikke sier du er vekter, og feks prøver å bortvise folk o.l

En jeg gikk på vgs med gikk med en autentisk politiskjorte jo byen engang (halloween). Han hadde fått tak i den fra en skole med musikk/dans/drama linje. Politiet tok bare ifra han skjorten og han måtte gå i bar overkropp under jakken hjem :P
Trådstarter
Sitat av 3RD Vis innlegg
Vil ikke tro det er noen utfordring sålenge du ikke sier du er vekter, og feks prøver å bortvise folk o.l

En jeg gikk på vgs med gikk med en autentisk politiskjorte jo byen engang (halloween). Han hadde fått tak i den fra en skole med musikk/dans/drama linje. Politiet tok bare ifra han skjorten og han måtte gå i bar overkropp under jakken hjem :P
Vis hele sitatet...
Får håpe at Trondheimspolitiet ikke er så trangsynte. For da må jeg gå hjem i tskjorte, boxer og rosa strømper (nei, jeg er ikke gay. Liker bare rosa )
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Tenk... Hadde det vært ulovlig å kle seg ut som en politimann og late som han er politi?
http://www.lovdata.no/all/hl-19020522-010.html#328

§ 328. Med bøter eller med fengsel inntil 3 måneder straffes den som
1. uhjemlet offentlig bærer eller lar noen i sin tjeneste bære den for en offentlig tjenestemann foreskrevne drakt eller andre kjennetegn på et offentlig tjenesteforhold, eller drakt eller kjennetegn, som lett kan forveksles med disse, eller
2. offentlig eller i rettsstridig øyemed utgir sig for å inneha noen offentlig tjeneste eller medvirker hertil, eller
3. foretar noen handling, som alene kan foretas i henhold til en offentlig tjenestestilling, som han ikke innehar, eller
4. uheimlet bruker norsk eller utenlandsk offentlig våpen, merke eller segl eller noe våpen, merke eller segl som lett kan forveksles med slike.

På samme måte straffes den som uheimlet bruker offentlig eller i rettsstridig øyemed:
a) en anerkjent eller i innland eller utland alminnelig brukt betegnelse på en internasjonal organisasjon eller merke eller segl som nyttes av en internasjonal organisasjon, dersom Norge er medlem av vedkommende organisasjon eller ved mellomfolkelig overenskomst har forpliktet seg til å verne mot bruk som nevnt,
b) kjennetegn eller betegnelse som ved mellomfolkelig overenskomst som Norge er bundet av, er bestemt til bruk i samband med hjelp til sårete og syke eller vern av kulturverdier i krig,
c) betegnelse, merke, segl eller kjennetegn som lett kan forveksles med noe som nevnt under bokstav a-b.

Den som ellers uhjemlet offentlig bærer eller lar noen i sin tjeneste bære noe for innehavere av særlige stillinger av øvrigheten bestemt eller godkjent kjennetegn eller noe dermed så likt, at forveksling lett oppstår, straffes med bøter. Det samme gjelder den, som uhjemlet offentlig eller i rettsstridig øyemed tillegger seg eller bærer noen norsk eller utenlandsk titel eller ærestegn.
Endret ved lover 5 juni 1909 nr. 1, 19 mars 1926 nr. 2 og 6 juni 1947 nr. 3, 26 feb 1960 nr. 2, 21 juni 1963 nr. 9.
Sist endret av Freak; 1. mars 2013 kl. 16:01.
Lastebil sjauførr :)
50 6
Det er jo logisk at det er ulovelig og kle seg ut som tyttebær politi .... Det går jo under falsk identitet ?
Den som låner deg uniformen vil kunne få problemer med arbeidsgiver og hvis den er din i utgangspunktet så vil jeg tru det er snakk om en skriftlig advarsel om du drikker i uniform. Jeg tipper at hvis politiet mottar melding om en full securitasvakt på en uteplass så sjekker de det ut og jeg tipper at du vil få problemer med å komme inn i utgangspunktet.
Sist endret av Mith; 1. mars 2013 kl. 16:06.
Ulovlig er det nok ikke. Mener å huske at de dekker dette i retningslinjene sine tho, hva uniformen skal og ikke skal brukes til - så problemer med arbeidsgiver blir det uansett (dersom man blir tatt).
Trådstarter
No drinking
Uniformen har jeg kjøpt via et velkjent nettforum
Ulovlig er det ikke, men Kan alltids hende at Securitas kan ta rettslige skritt hvis hvis det skulle komme dem for øre.
Sitat av Dice Vis innlegg
Ulovlig er det ikke, men Kan alltids hende at Securitas kan ta rettslige skritt hvis hvis det skulle komme dem for øre.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan de ta "rettslige skritt" hvis du sier at det ikke er ulovlig..?
Du missbruker deres uniform og deres varemerke og det er ikke lov.

http://no.wikipedia.org/wiki/Sivil_sak
http://no.wikipedia.org/wiki/Straffesak
Sist endret av Mith; 1. mars 2013 kl. 17:25.
Om det står VEKTER på brystet eller andre plasser kan du få bot.
Men vist ikke så blir securitas bare grinete
do it do it do it!
Trådstarter
Sitat av haxxor Vis innlegg
Om det står VEKTER på brystet eller andre plasser kan du få bot.
Men vist ikke så blir securitas bare grinete
do it do it do it!
Vis hele sitatet...
http://bildr.no/view/1404495
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Vis hele sitatet...
dette kan jeg like!
Trådstarter
Ok, så er det ulovlig da
Bryr meg dessverre så mye: .
Takk for svar!
Så lenge du ikke blir drita å banker på døra til folk og lurer på hvorfor den stille alarmen har gått. Tror jeg du skal klare deg helt fint : p
Trådstarter
Sitat av Tafattt Vis innlegg
Så lenge du ikke blir drita å banker på døra til folk og lurer på hvorfor den stille alarmen har gått. Tror jeg du skal klare deg helt fint : p
Vis hele sitatet...
Drikker ikke sa jeg jo
Blir først når jeg skal kjøre i en bil med "PURKEN" banner over hele begge sidene at jeg skal drikke.

Ja, jeg kødder.
Jeg er fortsatt ikke overbevist om at det ikke er lov.

Lovparagrafene freak nevner dreier seg kun om internasjonale organisisasjoner eller offentlige tjenestemenn. Securitas er ingen av dem.

Når det gjelder å misbruke uniformen deres.. hvilken lov skulle gjøre det ulovlig å gå med uniformen deres? Skal man kunne fengsle folk som låner t-skjorte med logo av kjæresten sin liksom? Jeg har diverse kulepenner fra diverse selskaper, skulle det være ulovlig å bruke disse også? Nei, de har ingen magisk fullstendig enerett på navnet sitt, selv om det er merkevarebeskyttet.

Det som derimot garantert er ulovlig er å utgi seg for å være fra Securitas. Dette vil dekkes av diverse paragrafer om svindel.. så å ta på seg uniformen og banke på døra til noen og si du er fra Securitas er definitivt ulovlig...

...og siden dørvaktstjenester er noe det er sannsynlig at Securitas ville tilby, så høres det virkelig ut som et grensetilfelle å bruke uniformen på et kostymeball... spørsmålet blir om en rimelig person vil tro du er utkledd, eller vil en rimelig person tro du jobber for Securitas?
Sist endret av DumDiDum; 1. mars 2013 kl. 18:23.
Du kan jo bare ha feks Sekuritas istedefor Securitas så har de vell ikke så mye de sko sagt.
Det er ikke ulovlig å kle seg i en privat uniform. Punktum. Securitas har ikke noe mer "vern" av sin uniform enn jeg har av min hjemmelagede Korsfarer-uniform. Begge er uniformer uten noe rettslig vern.

Men: Personen som ga deg uniformen bryter sin arbeidsavtale med Securitas (hvor det står at uniformen skal oppbevares på en trygg måte), og han/hun vil garantert risikere umiddelbar avskjed ved å videreselge/låne bort denne.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Hei.
Skal på karnevalfest ikveld. Skal være dørvakt iført securitasuniform.
Driter så klart i om det er lov eller ikke, men lurer:
Er dette ulovlig? Securitasvekter er jo ikke en offentlig tittel?
Og bare så det er klart; ALLE vet at jeg ikke er en ekte securitas i utgangspunktet.
Uniformen/kostymet er ekte.
Vis hele sitatet...
Det er mulig det er ulovlig, men det er nok enda mer ulovlig å gi seg ut for å være legevakten.
Trådstarter
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Det er mulig det er ulovlig, men det er nok enda mer ulovlig å gi seg ut for å være legevakten.
Vis hele sitatet...
Gjør jeg det da?
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Jeg er fortsatt ikke overbevist om at det ikke er lov.

Lovparagrafene freak nevner dreier seg kun om internasjonale organisisasjoner eller offentlige tjenestemenn. Securitas er ingen av dem.

Når det gjelder å misbruke uniformen deres.. hvilken lov skulle gjøre det ulovlig å gå med uniformen deres? Skal man kunne fengsle folk som låner t-skjorte med logo av kjæresten sin liksom? Jeg har diverse kulepenner fra diverse selskaper, skulle det være ulovlig å bruke disse også? Nei, de har ingen magisk fullstendig enerett på navnet sitt, selv om det er merkevarebeskyttet.

Det som derimot garantert er ulovlig er å utgi seg for å være fra Securitas. Dette vil dekkes av diverse paragrafer om svindel.. så å ta på seg uniformen og banke på døra til noen og si du er fra Securitas er definitivt ulovlig...

...og siden dørvaktstjenester er noe det er sannsynlig at Securitas ville tilby, så høres det virkelig ut som et grensetilfelle å bruke uniformen på et kostymeball... spørsmålet blir om en rimelig person vil tro du er utkledd, eller vil en rimelig person tro du jobber for Securitas?
Vis hele sitatet...
Problemet er at det står "VEKTER" som igjenn er beskyttet for at kun vektere kan bære ID eller uniform med det ordet på. Og om da personen hadde hatt Kurs for og få lisens som vekter så er det like ulovelig og være beruset når du bærer navnet VEKTER.
Sitat av haxxor Vis innlegg
Problemet er at det står "VEKTER" som igjenn er beskyttet for at kun vektere kan bære ID eller uniform med det ordet på. Og om da personen hadde hatt Kurs for og få lisens som vekter så er det like ulovelig og være beruset når du bærer navnet VEKTER.
Vis hele sitatet...
Noe kilder på dette?
LOV 2001-01-05 nr 01: Lov om vaktvirksomhet (vaktvirksomhetsloven)
§ 10. Uniformering

Den som utfører vakttjeneste skal bære uniform. Uniformen skal kun bæres i aktiv tjeneste. Tillatelses- og kontrollmyndigheten kan gjøre unntak fra kravet om bruk av uniform under utførelse av spesielle vaktoppdrag når særlige grunner tilsier det. Det skal fremgå av uniformen om personen er godkjent vekter eller under opplæring.

Uniformen skal være godkjent av tillatelses- og kontrollmyndigheten. Det samme gjelder uniformering av materiell. Uniformeringen skal utformes slik at den ikke kan forveksles med politiets, Forsvarets eller tollvesenets uniformering.
Vis hele sitatet...
Securitas har ingen særskilt beskyttelse. Tittelen "vekter" er derimot ikke noe du kan smykke deg med helt uten videre. Alle vaktselskapenes uniformer må være godkjente på vegne av justisdepartementet, og misbruk er således ikke lov. Hvorvidt det er straffbart er et annet spørsmål. Dette med at det står "vekter" på den er faktisk sant; det er den lappen som gjør at det 'fremgår av uniformen' som loven krever.
Sist endret av Myoxocephalus; 1. mars 2013 kl. 21:07.
Skjønner ikke hvorfor dette skal være ulovlig, så lenge du ikke "utgir" deg for å være vekter. Fører bort folk, sier at ditt og datt ikke er lov osv.. Det vil jo være det samme som at ikke du har lov til å gå rundt i militæruniform, selv om ikke du er i militæret etc? Sist jeg skjekket er ikke det ulovlig..
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor dette skal være ulovlig, så lenge du ikke "utgir" deg for å være vekter. Fører bort folk, sier at ditt og datt ikke er lov osv.. Det vil jo være det samme som at ikke du har lov til å gå rundt i militæruniform, selv om ikke du er i militæret etc? Sist jeg skjekket er ikke det ulovlig..
Vis hele sitatet...
Når du tar på deg en vekteruniform, så signaliserer du ifølge loven at du har
a) godkjent utdannelse som vekter,
b) har rent nok rulleblad til å drive som vekter,
c) er ansatt i et godkjent vaktselskap,
d) er i tjeneste.
Det vil bli en skjønnsvurdering om hvor troverdig uniformen er osv., men en autentisk uniform fra landets største vaktselskap...? Ved å ta på deg en slik uniform så utgir du deg automatisk ovenfor allmenheten at du er vekter - det er hele poenget med en uniform; du går fra å være en anonym person folk ikke vet noe om til en funksjon de vet hva de kan forvente av.

Det er ulovlig å feilaktig utgi seg for å være vekter rett og slett fordi loven stiller krav til vektere. Dette gir egentlig mening hvis du ser konsekvensene av det - hvis det ikke er ulovlig, så kan hvem som helst (lovlig) kalle seg vekter, og alle krav til vaktbransjen faller bort - hvorfor følge reglene når det ikke er ulovlig å bryte dem? Da får du cowboytilstander hvor en hvilken som helst useriøs aktør kan starte et lovlig vaktselskap.
Dersom det står 'vekter' på brystet, så skal det ikke stå 'Hells Angels' på ryggen.

Det er forøvrig ulovlig å gå i millitæruniform hvis du ikke er i millitæret.
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Freak Vis innlegg
http://www.lovdata.no/all/hl-19020522-010.html#328

§ 328. Med bøter eller med fengsel inntil 3 måneder straffes den som
1. uhjemlet offentlig bærer eller lar noen i sin tjeneste bære den for en offentlig tjenestemann foreskrevne drakt eller andre kjennetegn på et offentlig tjenesteforhold, eller drakt eller kjennetegn, som lett kan forveksles med disse, eller
2. offentlig eller i rettsstridig øyemed utgir sig for å inneha noen offentlig tjeneste eller medvirker hertil, eller
3. foretar noen handling, som alene kan foretas i henhold til en offentlig tjenestestilling, som han ikke innehar, eller
4. uheimlet bruker norsk eller utenlandsk offentlig våpen, merke eller segl eller noe våpen, merke eller segl som lett kan forveksles med slike.

På samme måte straffes den som uheimlet bruker offentlig eller i rettsstridig øyemed:
a) en anerkjent eller i innland eller utland alminnelig brukt betegnelse på en internasjonal organisasjon eller merke eller segl som nyttes av en internasjonal organisasjon, dersom Norge er medlem av vedkommende organisasjon eller ved mellomfolkelig overenskomst har forpliktet seg til å verne mot bruk som nevnt,
b) kjennetegn eller betegnelse som ved mellomfolkelig overenskomst som Norge er bundet av, er bestemt til bruk i samband med hjelp til sårete og syke eller vern av kulturverdier i krig,
c) betegnelse, merke, segl eller kjennetegn som lett kan forveksles med noe som nevnt under bokstav a-b.

Den som ellers uhjemlet offentlig bærer eller lar noen i sin tjeneste bære noe for innehavere av særlige stillinger av øvrigheten bestemt eller godkjent kjennetegn eller noe dermed så likt, at forveksling lett oppstår, straffes med bøter. Det samme gjelder den, som uhjemlet offentlig eller i rettsstridig øyemed tillegger seg eller bærer noen norsk eller utenlandsk titel eller ærestegn.
Endret ved lover 5 juni 1909 nr. 1, 19 mars 1926 nr. 2 og 6 juni 1947 nr. 3, 26 feb 1960 nr. 2, 21 juni 1963 nr. 9.
Vis hele sitatet...
Securitas er ikkje en offentlig tjenestemann så hele innlegget ditt er usaklig.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Når du tar på deg en vekteruniform, så signaliserer du ifølge loven at du har
a) godkjent utdannelse som vekter,
b) har rent nok rulleblad til å drive som vekter,
c) er ansatt i et godkjent vaktselskap,
d) er i tjeneste.
Det vil bli en skjønnsvurdering om hvor troverdig uniformen er osv., men en autentisk uniform fra landets største vaktselskap...? Ved å ta på deg en slik uniform så utgir du deg automatisk ovenfor allmenheten at du er vekter - det er hele poenget med en uniform; du går fra å være en anonym person folk ikke vet noe om til en funksjon de vet hva de kan forvente av.

Det er ulovlig å feilaktig utgi seg for å være vekter rett og slett fordi loven stiller krav til vektere. Dette gir egentlig mening hvis du ser konsekvensene av det - hvis det ikke er ulovlig, så kan hvem som helst (lovlig) kalle seg vekter, og alle krav til vaktbransjen faller bort - hvorfor følge reglene når det ikke er ulovlig å bryte dem? Da får du cowboytilstander hvor en hvilken som helst useriøs aktør kan starte et lovlig vaktselskap.
Dersom det står 'vekter' på brystet, så skal det ikke stå 'Hells Angels' på ryggen.

Det er forøvrig ulovlig å gå i millitæruniform hvis du ikke er i millitæret.
Vis hele sitatet...
millitæruniform er staten!, alle vektere skal ha synlig id brikke. id brikken som er beviset på at dem er vektere
Ikke mange som syns det er så kult med vekteruniform at de vil bruke det på kostymefest.
Trådstarter
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Når du tar på deg en vekteruniform, så signaliserer du ifølge loven at du har
a) godkjent utdannelse som vekter,
b) har rent nok rulleblad til å drive som vekter,
c) er ansatt i et godkjent vaktselskap,
d) er i tjeneste.
Det vil bli en skjønnsvurdering om hvor troverdig uniformen er osv., men en autentisk uniform fra landets største vaktselskap...? Ved å ta på deg en slik uniform så utgir du deg automatisk ovenfor allmenheten at du er vekter - det er hele poenget med en uniform; du går fra å være en anonym person folk ikke vet noe om til en funksjon de vet hva de kan forvente av.

Det er ulovlig å feilaktig utgi seg for å være vekter rett og slett fordi loven stiller krav til vektere. Dette gir egentlig mening hvis du ser konsekvensene av det - hvis det ikke er ulovlig, så kan hvem som helst (lovlig) kalle seg vekter, og alle krav til vaktbransjen faller bort - hvorfor følge reglene når det ikke er ulovlig å bryte dem? Da får du cowboytilstander hvor en hvilken som helst useriøs aktør kan starte et lovlig vaktselskap.
Dersom det står 'vekter' på brystet, så skal det ikke stå 'Hells Angels' på ryggen.

Det er forøvrig ulovlig å gå i millitæruniform hvis du ikke er i millitæret.
Vis hele sitatet...
Si meg, du og flere andre her:
Leste dere ikke førstepost?
Der står det at uniformen ER ekte.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Si meg, du og flere andre her:
Leste dere ikke førstepost?
Der står det at uniformen ER ekte.
Vis hele sitatet...
Ja? Jeg presiserte at siden uniformen er autentisk og brukt av landets største vaktselskap, så er det åpenbart at den er troverdig. Derfor er din bruk ulovlig jf. lov om vaktfirksomhet. Hvorvidt det er straffbart for ditt vedkommende er ikke godt å si, men hvis du utnytter uniformen til å rane en bank eller noe, så er det åpenbart en skjerpende omstendighet.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den loven du siterer gjelder ikke når man ikke selv er vekter eller et vaktselskap. Se lovens virkeområde.

§ 2. Virkeområde

Loven gjelder for ervervsmessig vaktvirksomhet og egenvakthold. Med ervervsmessig vaktvirksomhet forstås i loven her virksomhet som går ut på å utføre vakttjenester mot vederlag. Med egenvakthold menes vakttjenester av egen privat eiendom og egne statlige og kommunale eiendommer, med tilliggende bygninger og ansatte, så lenge vaktholdet utføres av virksomhetens egne ansatte. Med vakttjenester forstås tjenester der det ved bruk av personer, TV-overvåking, elektronisk overvåking eller på annen måte: a) utføres tilsyn med privat område eller offentlig område,
b) utføres kontrolltjenester,
c) utføres verditransporter,
d) utføres ledsagertjenester,
e) mottas og behandles alarmsignaler fra overfalls- eller innbruddsalarmanlegg eller utrykning etter slike signaler etter avtale, eller
f) opplæring i vakttjenester.


Loven gjelder ervervsmessig vaktvirksomhet og egenvakthold som drives av private eller forvaltningsorgan. Med forvaltningsorgan forstås i loven her ethvert organ for stat eller kommune.

Loven gjelder ikke for vaktoppdrag som utøves sporadisk og har lite omfang, med mindre politiet setter som vilkår at vakttjenestene av sikkerhetsmessige grunner skal utføres av godkjente vektere. Loven gjelder ikke for vaktvirksomhet som Forsvaret utfører ved bruk av eget personell, vaktvirksomhet på skip eller godsterminaler på havner eller havneterminaler som omfattes av ISPS-regelverket, eller vaktstyrken ved Norges Bank.

Kongen kan gi forskrift om lovens anvendelse på Svalbard og kan fastsette særlige regler under hensyn til de stedlige forhold.
Vis hele sitatet...
Karneval faller tydelig utenfor denne loven.
Sist endret av Kråkelefse; 2. mars 2013 kl. 10:24.
De reglene som er nevnt(Myoxocephalus), gjelder for [i]vektere[i][ i et vaktselskap, med andre ord uniformsreglene vekterne må forholde seg til på jobb. Vektere er ei heller offentlig tjenestemann, så det er ikke ulovlig å gå i vekteruniform. Men som sagt, vaktselskapet skal selvfølgelig reagere fordetom skulle de finne det ut.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Og da har jeg funnet ut hva praksisen er
Igår var jeg med dama mi på et sted som heter Marinen i Trondheim. Masse fjortisruss, så jeg bestemte meg for å ha på uniformen.
Idet jeg tok av jakka blant masse russ, kom det to menn til meg, flasha politiskiltet og spurte om legitimasjon.
"Som securitas eller meg selv?"
- "Deg selv."
- "Javisst, her har dere den"
- "Hva driver du med da? Uniform i fylla?"
- "Jeg drikker ikke alkohol."
- "Hvorfor går du med uniformen da?"
- "Jo, altså, jeg var ferdig på jobb da dama mi her ba meg bli med hit. Rakk ikke skifte."
- "Hvor jobber du?"
- "City Syd."
- "Hva heter sjefen din?"
- "Oppgir navnet til stebroren min "
- "Jaha.. har du telefonnummeret hans?"
- "Nei, dere må ringe ledelsen på City Syd og be om å få snakke med ham."
- "Jobber du under en som heter *navnet til stebroren min*?"
- "Ja, han er sjefen min"
- "Ok. Hva gjør du på jobb?"
- "Nei, jeg bare patruljerer hele City Syd og får varsel om noe skjer."
- "OK. Du vet vi må varsle sjefen din om dette?"
- "Ja, det forstår jeg."
- "Ok, bra. Skjul uniformen så godt du kan. Hadet bra "
LOL!!!!!!

Btw: Verste av alt er at det IKKE er Securitas som er ansatt på City Syd. Det er Nokas......
Sist endret av Rusmisbrukeren; 4. mai 2013 kl. 13:28.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Og da har jeg funnet ut hva praksisen er
Igår var jeg med dama mi på et sted som heter Marinen i Trondheim. Masse fjortisruss, så jeg bestemte meg for å ha på uniformen.
Idet jeg tok av jakka blant masse russ, kom det to menn til meg, flasha politiskiltet og spurte om legitimasjon.
"Som securitas eller meg selv?"
- "Deg selv."
- "Javisst, her har dere den"
- "Hva driver du med da? Uniform i fylla?"
- "Jeg drikker ikke alkohol."
- "Hvorfor går du med uniformen da?"
- "Jo, altså, jeg var ferdig på jobb da dama mi her ba meg bli med hit. Rakk ikke skifte."
- "Hvor jobber du?"
- "City Syd."
- "Hva heter sjefen din?"
- "Oppgir navnet til stebroren min "
- "Jaha.. har du telefonnummeret hans?"
- "Nei, dere må ringe ledelsen på City Syd og be om å få snakke med ham."
- "Jobber du under en som heter *navnet til stebroren min*?"
- "Ja, han er sjefen min"
- "Ok. Hva gjør du på jobb?"
- "Nei, jeg bare patruljerer hele City Syd og får varsel om noe skjer."
- "OK. Du vet vi må varsle sjefen din om dette?"
- "Ja, det forstår jeg."
- "Ok, bra. Skjul uniformen så godt du kan. Hadet bra "
LOL!!!!!!

Btw: Verste av alt er at det IKKE er Securitas som er ansatt på City Syd. Det er Nokas......
Vis hele sitatet...
The heck...?
Du oppgir et falskt navn på "sjefen" og så spør de deg om du jobber under vedkommende du nettopp oppga? Vel, spørsmålet i denne tråden var jo hva som teknisk sett var lov eller ikke, så hvis snuten er såpass forvirra som det der, så kan man jo ikke ta det de sier for god fisk - jeg mener, lovlig eller ulovlig, purken aner jo tydeligvis ikke hva de driver med... Men, det er jo greit å vite hva som er praksis, da. Sånn i tilfelle man skulle få lyst til å ta på seg vekteruniform og gå på byen.
Sitat av Murkory Vis innlegg
Det er jo logisk at det er ulovelig og kle seg ut som tyttebær politi .... Det går jo under falsk identitet ?
Vis hele sitatet...
Dæven, jeg som skulle gå som hore, men det blir jo også falsk identitet.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Securitas jobber da ikke i døra..
Sitat av prenix Vis innlegg
Dæven, jeg som skulle gå som hore, men det blir jo også falsk identitet.
Vis hele sitatet...
Ikke noe som heter "falsk identitet"; "dokumentfalsk" er det derimot noe som heter ("falsk identitet" får man først etter at man har utført den ulovlige handlingen "dokumentfalsk"). Men når man ikler seg en sivil/privat uniform, så forfalsker man ingen dokumenter.
Sist endret av Stormen; 7. mai 2013 kl. 07:30.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Securitas jobber da ikke i døra..
Vis hele sitatet...
Kjenner da flere som står i døra, og de er vektere fra Securitas. Om det er i regi av securitas, er jeg derimot usikker på.

Det er jo også en ny reform (har kommet?) som tilsier at nye dørvakter skal ha minst ett(?) av eller alle vektertrinnene.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
The heck...?
Du oppgir et falskt navn på "sjefen" og så spør de deg om du jobber under vedkommende du nettopp oppga? Vel, spørsmålet i denne tråden var jo hva som teknisk sett var lov eller ikke, så hvis snuten er såpass forvirra som det der, så kan man jo ikke ta det de sier for god fisk - jeg mener, lovlig eller ulovlig, purken aner jo tydeligvis ikke hva de driver med... Men, det er jo greit å vite hva som er praksis, da. Sånn i tilfelle man skulle få lyst til å ta på seg vekteruniform og gå på byen.
Vis hele sitatet...
Kan nok ha noe med at ikke de ser noen grunn til at noen skal snike på seg Securitas uniform og tusle rundt...
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Securitas jobber da ikke i døra..
Vis hele sitatet...
Dersom du mener at de ikke står i døra på utesteder så er det bare tull. I Oslo har en rekke steder avtale m Securitas.
Sist endret av Freakaholic; 7. mai 2013 kl. 09:43.
Jack of all trades
Apoxi's Avatar
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Kjenner da flere som står i døra, og de er vektere fra Securitas. Om det er i regi av securitas, er jeg derimot usikker på.

Det er jo også en ny reform (har kommet?) som tilsier at nye dørvakter skal ha minst ett(?) av eller alle vektertrinnene.
Vis hele sitatet...
i følge vekterreformen som kom i fjor så skal alle dørvakter være godkjente vektere

Apoxi