Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1582
Vet det ikke er lov, men er det moe sted og få tak i dette? Tenker på et par som ser litt råe ut som hadde glidd rett inn i et glassmonter i min mancave! Blir vel bare stoppa i tollen om man bestiller fra utlandet?
Du får vel bare ta å lage dem selv? Knokejern kan du jo 3D printe...og har du elementær symaskin-kunnskap eller fagbrev i nål&tråd så klarer du sikkert strikke deg en slåsshanske?

Ja du risikerer at det blir stoppet, et knokejern vil de nok spotte umiddelbart på røngten. Og da blir du bøtelagt for ulovlig våpen.....
Sist endret av _abc_; 10. august 2020 kl. 00:30.
Får det nok gjennom. Man får det nok gjennom man får det man ønsker seg. Husk det. Om man utnytter det funker det ikke. Hilsen en heftig beruset mann som tok rivo for å slippe hodepine
BRAND ∞ STRONG
Jeg må si jeg hilser Tollen velkommen i mange tilfeller.
Liker å rusle rundt i Oslo uten at stål møter tinning.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Du får vel bare ta å lage dem selv? Knokejern kan du jo 3D printe...og har du elementær symaskin-kunnskap eller fagbrev i nål&tråd så klarer du sikkert strikke deg en slåsshanske?

Ja du risikerer at det blir stoppet, et knokejern vil de nok spotte umiddelbart på røngten. Og da blir du bøtelagt for ulovlig våpen.....
Vis hele sitatet...
Er en 3d printer enkel å bruke? Må man ha ei "fil" eller noe form for "bruksanvisning" for å få printern til å lage en hanske eller kan man lage den på "frihånd"?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Er en 3d printer enkel å bruke? Må man ha ei "fil" eller noe form for "bruksanvisning" for å få printern til å lage en hanske eller kan man lage den på "frihånd"?
Vis hele sitatet...
Jau, de fleste printerne nå til dags er ganske greie å bruke, muligens litt knotdte de første gangene men man lærer mye fort, trenger en fil, ofte en stl fil som det kalles, og kjøre den gjennom ett prigram som gjør det om til g koder, altså kort sagt kordinater, de fleste programmene er gratis som gjør det, feks cura, finnes mange filer til knokejern på feks thingiverse. Eneste frihånd jeg tenker på sånn sett er å bruke cad program til å tegne objektet selv i 3d men er nok ikke det du tenker på.

Kan evt få noen på tip til å maskinere ett knokejern i metall til deg å
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Kan evt få noen på tip til å maskinere ett knokejern i metall til deg å
Vis hele sitatet...
Jeg lagde et knokejern en gang! Mest fordi jeg fant et stykke avkapp fra en tykk jernplate på en jernbanesville og ville se om jeg fikk det til - det var en naturlig kobling de fleste sikkert vil kjenne seg igjen i.

Jeg tok utgangspunkt i tegninger fra et leksikon, boret noen hull med drillen, og ellers benyttet jeg verktøy som smergelskive, baugfil og ymse metallfiler etter innfallsmetode. Ikke at jeg har noe talent for metallsløyd, peiling på hva jeg gjorde eller noen overordna strategi, men resultatet ble faktisk ganske bra! Uheldigvis vokste mine tolv år gamle never fra den altfor fort og jeg lot den derfor bli en del av armeringa i naboens garasjegulv før mamma fant den. Jeg har imidlertid et lønnlig håp om at noen arkeologer i fremtiden får en forunderlig nøtt å gruble over. Good times.

Uansett: Det er lett å lage et knokejern. Fryktelig lett. Bor og fil er alt du trenger. Det er ingen grunn til å ta utgangspunkt i spesielt hardt metall, noe som gjør bearbeidinga langt enklere. Det trenger ikke å bli pent for å være effektivt, og det er langt mer tilfredsstillende å lage noe tullball selv enn å bestille det fra Kina.
Sist endret av Myoxocephalus; 10. august 2020 kl. 11:21.
Knokejern belte spenne har gått fint gjennom tollen hvergang jeg har bestilt ����
Sitat av Kanger Vis innlegg
Vet det ikke er lov, men er det moe sted og få tak i dette? Tenker på et par som ser litt råe ut som hadde glidd rett inn i et glassmonter i min mancave! Blir vel bare stoppa i tollen om man bestiller fra utlandet?
Vis hele sitatet...
Går stort sett mellom tollen etter min erfaring!