Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 937
Anonym bruker
"Sjokkert Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøpte no sopp av en svarting på brugata hvorfan kan jeg vite 100% om det er ekte og ikke noe han bare har plukka i hagen ?
Jeg går ut ifra at det er ikke lengre mulig å se hva slags sopp det er. Det er tørket og pulverisert også sikkert?
Husk til neste gang: Caveat emptor.
Sist endret av Arex_x; 6. august 2020 kl. 13:40.
Anonym bruker
"Sjokkert Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja det er finhakka og pulver for å få det i zip lock bagen sa han
Tørket sopp er i praksis umulig å artsbestemme. For å ha noen grad av sikkerhet bør du handle via troverdige kilder eller sanke/dyrke selv. En reagenstest kan avgjøre om det er psilocybin i det du har kjøpt, men dette utelukker ikke at det er andre uøsnkede stoffer/bøff tilstede.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjøpte no sopp av en svarting på brugata hvorfan kan jeg vite 100% om det er ekte og ikke noe han bare har plukka i hagen ?
Vis hele sitatet...
Ville garantert ikke puttet det i kjeften før du har testet. De søplehuene nedpå Brugata tenker kun profit og gir fullstendig faen i helsa di!
Anonym bruker
"Sjokkert Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Smaker som sånn sopp man har på pizza
Anonym bruker
"Fattig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mulig det er sjampinjong?..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mulig det er sjampinjong?..
Vis hele sitatet...
Det er vel en typisk sopp smak, antar jeg.
Ikke spis det. Ok. Det er sikkert sopp. Men du vet ikke hva. Selv om selgeren var ærlig kan han ha tatt feil også.
Sist endret av Arex_x; 6. august 2020 kl. 14:36.
Anonym bruker
"Sjokkert Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Betalte bare 300kr for en nevefull så er ikke verdens undergang, men kjipt er det. Somalierne skal alltid svindle
Du har ikke testet det engang så du vet jo ikke om du ble svindlet din skrøner
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjøpte no sopp av en svarting på brugata hvorfan kan jeg vite 100% om det er ekte og ikke noe han bare har plukka i hagen ?
Vis hele sitatet...
Ikke for å være frekk, men jeg håper "svartingen" plukka soppen i hagen sin.

For å svare på spørsmålet ditt hvordan man kan vite om det er 100% ekte, kjøp fra en du kan stole på.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Smaker som sånn sopp man har på pizza
Vis hele sitatet...
En ting er sikker - flein og cubensis smaker ikke sjampinjong.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ikke for å være frekk, men jeg håper "svartingen" plukka soppen i hagen sin.

For å svare på spørsmålet ditt hvordan man kan vite om det er 100% ekte, kjøp fra en du kan stole på.
Vis hele sitatet...
Eventuelt kan man plukke de selv. Dyrke cubensis er også forholdsvis enkelt. Å kjøpe flein kan være helt legit, det, men det forutsetter at det er mulig å påvise at det er flein. Ikke ved å teste, men ved å observere, eller at man vet at kilden er safe.
Kommer aldri i verden til å spise sopp jeg ikke vet hva er. Risikere nyresvikt og bli dialysepasient resten av livet. Leversvikt og i verste fall bortgang. Stay safe.