Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 15712
Updates in the house?
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Det er dessverre ikke alle som har tid til å drive med millionæri og sabattår, Stormen

Jeg har hatt veldig liten tid til å kunne sette meg ned å utføre dette (dvs egentlig er problemet tingene som må gjennomføres FØR en merge), og siden jeg er den eneste som kan gjøre dette går det litt tid
▼ ... over en måned senere ... ▼
er flyttinga igang eller ? siden at wip har vært nede hos meg å 2 andre wip medlemer jeg kjenner hele kvelden ,
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Nei flyttingen blir når jeg har ferie, og den begynner i midten av måneden.
Jeg tror faktisk at hostingleverandøren sliter litt idag.
Sitat av nso Vis innlegg
Nei flyttingen blir når jeg har ferie, og den begynner i midten av måneden.
Jeg tror faktisk at hostingleverandøren sliter litt idag.
Vis hele sitatet...
ja jeg var inne på tanken siden jeg ikke fikk noen treff på warispeace på google ,takk for hjelpen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av iskaffe Vis innlegg
er flyttinga igang eller ? siden at wip har vært nede hos meg å 2 andre wip medlemer jeg kjenner hele kvelden ,
Vis hele sitatet...
Det var et problem hostinglevrandøren hadde med ruta til den maskina. Det skal vere fiksa no.
▼ ... noen uker senere ... ▼
En ting, fint om sub og sup hadde kommet tilbake
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Ting jeg legger merke til: Lenkene fungerer ikke; i et emne av Thoryllo lenket han til andre guider han hadde skrevet, og disse fungerer ikke.
Når vil egentlig selve WiP være tilbake på føttene? Altså, ikke WiP i nFF, men http://www.warispeace.co.uk ?
Ministry of Love
sptz's Avatar
Er da oppe å kjører der?
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Når vil egentlig selve WiP være tilbake på føttene? Altså, ikke WiP i nFF, men http://www.warispeace.co.uk ?
Vis hele sitatet...
Det spørs litt på når DNSen til leverandøren din oppdaterer seg selv, funker i alle fall her. Gi det et døgn eller to, maks.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av Jonta Vis innlegg
Ting jeg legger merke til: Lenkene fungerer ikke; i et emne av Thoryllo lenket han til andre guider han hadde skrevet, og disse fungerer ikke.
Vis hele sitatet...
Det er på todo'en. Jeg må lage et script som henter ut url'ene i de gamle innleggene og peker de til de nye adressene -- men det må bli litt på sikt.
Når blir sammenslåingen?
For et par timer siden.
Åja, hehe, ger følger vi med
Bra med denne sammenslåingen!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Underforumet "Pyroteknikk" vises ikke fra Warispeace.co.uk.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg registrerte akkurat det samme. Men det blir nok fikset :-)
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Underforumet "Pyroteknikk" vises ikke fra Warispeace.co.uk.
Vis hele sitatet...
Jeg VISSTE at det var noe som manglet, kunne bare ikke sette fingeren på det.
Men det kommer vel etter hvert
Ikke oppskrifter heller
Sitat av maxilat Vis innlegg
Ikke oppskrifter heller
Vis hele sitatet...
tror de ble sakt noe om at den ble slettet
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Huhm, vi har gjennomført merge, men vi som har dreve WIP må nok diskutere litt detaljer rundt det med nso Det er en del som må gjerast ja, og det skal vi få gjort Ha tålmodighet, og velkommen tilbake til nFF, pyroteknikk! Det har blitt bedre kvalitet på det i eksilperioden =)
Jeg vil si den kvaliteten nettopp datt som den amerikanske børsen, men meg om det.
Må si at jeg ble forferdelig skuffa etter å ha logget på pyroforumet for så å komme inn her.
Er direkte trist og oppgitt!
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Jeg kan ikke helt se hva problemet skal være.
Nesten alle forumene som var på WiP før sammenslåingen er her også nå.

Det er riktignok mer aktivitet (og økt søppelmengde) nå, men det er derfor man har moderatorer og rapporteringsfunksjon.

Kan dere være litt mer konkret vedr hva dere mener er feil? Send meg gjerne en PM.
Det er ikke forumet eller det tekniske, men innholdet. Vi hadde klart å holde det verste søppelet i sjakk på WiP, og folk visste av kom det spam var det borte i løpet av fem minutter så de gav (for det meste) opp søplet. Nå får jeg litt sånn "THE FLOODGATES HAVE BURST!"-feeling, og man kan jo bare ta en titt innom de aktive trådene som er WiP-relaterte og se. It's not pretty.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Det er sånn som skjer når man får 20x så mange brukere over natten.
Forøvrig er det bare for deg å slette ivei.

Jeg må forresten nevne at wikien kommer tilbake.

Quote-funksjonen og de interne lenkene i innlegg på WiP blir også fikset, men her må jeg skrive et program som går igjennom alle innleggene og erstatter urlene
Sist endret av nso; 20. desember 2008 kl. 17:59.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Kunne ikke vært mer enig med Bjølg. Spørs om moderatorene greier å slå ned på søppelet uten å virke alt for nazi.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Kunne ikke vært mer enig med Bjølg. Spørs om moderatorene greier å slå ned på søppelet uten å virke alt for nazi.
Vis hele sitatet...
Nazi? Det er som å bli straffet av Hitler selv. Det er altfor strengt, jeg har postet mye smartere innlegg enn før sammenslåingen. Nesten alt jeg poster kunne ikke være mer On-Topic og kan faktisk hjelpe folk, men neida etter 5-10 minutter er den fjernet.

Jeg skjønner ikke at jeg gidder engang, men jeg ville gjerne likt å vite hvilken regel jeg bryter når de blir slettet. Jeg har lest reglene flere ganger, men kan ikke se hva jeg bryter. Er enig med at noen av mine innlegg er unødvendige, men mange andre forsvinner også
Jeg for min del er bare glad for at pyrodelen blir styrt med jernhånd. Vi trenger litt facisme og komunisme for å holde nivået oppe. De av dere som har vært her en stund vet sikkert hvor mye dritt som ble postet i pyroforumet i gamledager. 14 poster daglig om plumbobomber og 700 om hvordan man kunne skaffe kno3. Kvaliteten har i løpet av tiden i eksil steget betraktelig og det hadde vært fint om det kunne forbli slik.

Til deg som klager over slettede poster:
Deal with it! I mine øyne lar moderatorene mye slippe forbi kontrollen og hvis dine innlegg blir slettet er det du som kanskje burde tenke deg om et par ganger før du poster, og ikke mods som gjør en dårlig jobb. Dette sier jeg naturligvis med forbehold om at også mods er mennesker som selvfølgelig gjør en feil en gang i blandt.
Jeg er vant til den tidligere kjøringa på WiP, og grunnet til at det forumet etterhvert ble et bra forum var grunnet streng moderering. Hadde dere sett hvilke poster som har blitt slettet opp igjennom tida, ville dere skjønne at det ikke er kun for å være jævlig med småfolka innlegg slettes, det er nødvendig for å holde diskusjonen målrettet og saklig, samt hindre krangel og eventuelle personangrep. Det lønner seg å se over disse punktene før man poster:
1: Har jeg en shitload skrivefeil? Hvis ja, fiks dem.
2: Bidrar jeg til denne diskusjonen i det hele tatt? Hvis nei, drit i å poste.
3: Oppfattes det jeg sier rett? Får jeg fram poenget mitt? Hvis ikke må du omformulere deg.
4: Ser det ut som en MSN-samtale med 900 smileys? (Denne er en gjenganger) Hvis ja, luk ut ca 80% av dem.

Jeg kunne ha fortsatt i det uendelige, men dere tar poenget. Et forum som omhendler såpass risikable aktiviteter som pyro og HE er nødt til å holdes under strenge tøyler så folk ikke kommer til skade.

Jeg har sagt det jeg har så si nå. Peace out.

edit: Halalgeir kom meg visst litt i forkjøpet.
Sist endret av Hedges; 22. desember 2008 kl. 21:53.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Jeg kan nevne at WiPs gamle regelverk var kopiert fra nFFs, og at håndhevelsen var tilnærmet lik. Det vi dog slår hardere ned på nå er "chatting" -- noe jeg ser har forekommet og som også har blitt fjernet av moderatorene.
Sitat av nso Vis innlegg
Det vi dog slår hardere ned på nå er "chatting" -- noe jeg ser har forekommet og som også har blitt fjernet av moderatorene.
Vis hele sitatet...
Prima.
Kommentarer at typen "Haha, kjempekult" og "Ja, det prøvde jeg også en gang, og det funket kjempebra.", hører hjemme på msn og ikke i et diskusjonsforum.

Å fjene slike innlegg gjør det lettere for en som ønsker å lese tråden. Man slipper rett og slett å lese masse som ikke har relevans for temaet, og det liker jeg i og med at jeg ikke har mer enn 24 timer i døgnet...
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Jeg er vant til den tidligere kjøringa på WiP, og grunnet til at det forumet etterhvert ble et bra forum var grunnet streng moderering. Hadde dere sett hvilke poster som har blitt slettet opp igjennom tida, ville dere skjønne at det ikke er kun for å være jævlig med småfolka innlegg slettes, det er nødvendig for å holde diskusjonen målrettet og saklig, samt hindre krangel og eventuelle personangrep. Det lønner seg å se over disse punktene før man poster:
1: har jeg en shitload skrivefeil? Hvis ja, fiks dem.
2: Bidrar jeg til denne diskusjonen i det hele tatt? Hvis nei, drit i å poste.
3: Oppfattes det jeg sier rett? Får jeg fram poenget mitt? Hvis ikke må du omformulere deg.
4: Ser det ut som en MSN-samtale med 900 smileys? (Denne er en gjenganger) Hvis ja, luk ut ca 80% av dem.

jeg kunne fortsatt i det uendelige, men dere tar poenget. Et forum som omhendler såpass risikable aktiviteter som pyro og HE er nødt til å holdes under strenge tøyler så folk ikke kommer til skade.

Jeg har sagt det jeg har så si nå. Peace out.

edit: Halalgeir kom meg visst litt i forkjøpet.
Vis hele sitatet...
Håper at du tok den komentaren min som en spøk noe jeg tror du gjorde ,
Jeg synst at du gjør en bra jobb ,
Men jeg synst at totalt useriøse poster sånn som når inn legg sånn som dette kommer
"jeg skal lage den jæveligst rørbomba av 100batterier kommer til å smelle som helvette ass!!!!!!!!!!!111111111111! "

og som jeg sa i et inlegg som ble slettet, der jeg sa:
vi som driver med Pyroteknikk og He setter sikkerheten framfor ALT! ,
Og vi som driver med sikkelig Pyro/He/Kjemi gjør de (for de meste, hverfall jeg) gjør de av en vitenskapelig grunn,
Og ikke for å lage størst smell eller for at du skal fjerne postkassestativet til en Lærer som du ikke liker så veldig godt ,
Forall del de kan jo vær morsomt om de smeller litt , men skal du drive med dette må du ha respekt for de og ha vette ditt i behold, og du MÅ vite 100% hva du driver med HELE tiden for en feil kan drepe deg.

De er også fint hvis du søker før du spør om veldig enkel spørsmål , for jeg vet at de er veldig iriterende for meg og mangen andre når sånne spørsmål kommer.
[COLOR="Red"]Dwerg jeg siktet IKKE til deg altså du har gode innlegg du [/COLOR]
Sist endret av Bowman; 22. desember 2008 kl. 22:14.
Javel det er greit, jeg skal ha reglene på hurtigknapp i leseren. Ser jeg at ett eneste innlegg blir slettet og dette ikke bryter reglene så sender jeg en sint PM (nei ikke en fjortis melding F.Eks. OMG DU SLETTET DET!!!!!11). Også skal jeg prøve så godt jeg kan å holde meg til reglene før jeg poster.

Da er det ikke mer å si om den saken, diskusjon slutt.

Edit: Mine innlegg er ikke eksempler på de nevnte reglene før denne posten.
Sist endret av Dwerg; 22. desember 2008 kl. 22:14. Grunn: les edit
Selvfølgelig, Dwerg. Du har full rett til å klage hvis du er uenig i at innlegget ditt ikke bryter med noen av forumets regler. Noe annet skulle da bare mangle.
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Selvfølgelig, Dwerg. Du har full rett til å klage hvis du er uenig i at innlegget ditt ikke bryter med noen av forumets regler. Noe annet skulle da bare mangle.
Vis hele sitatet...
Forresten et kort spørsmål til, hvordan kan jeg egentlig vite hvem av moderatorene/administratorene som har slettet tråden/innlegget?
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Det kan du ikke vite. Har du en klage skal du henvende deg til crew/administrator. Jeg foretrekker at det blir sendt en melding til meg enten via PM eller på e-postadressen . Hvis man begynner å krangle med moderatorer er de uansett instruert om å henvise til crew/administrator og ikke diskutere enkeltsaker med medlemmer.
Sist endret av nso; 22. desember 2008 kl. 22:19.
Det vises ikke for brukeren hvilken moderator som har slettet innlegget. Du kan finne det ut ved å spørre crew, men jeg ser ikke hvor relevant det er.

Og der kom nso før meg.
Sist endret av Hedges; 22. desember 2008 kl. 22:21.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
*kremt* Noen framskritt hva det angår [sub] og [sup]? *host, hark*

Det er allerede i effekt, som du ser
Sist endret av Hedges; 23. desember 2008 kl. 00:46.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Dwerg Vis innlegg
Jeg skjønner ikke at jeg gidder engang, men jeg ville gjerne likt å vite hvilken regel jeg bryter når de blir slettet
Vis hele sitatet...
Derfor bør mods være flinke med advarsler...


Selv føler jeg denne Nazi greia du snakker om er litt både og for og si det sånn.
Noen ganger blir ting som burde vært slettet tvært mens en ting som heller kunne stått framfor det andre, blir slettet.