Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6176
Hei! Lurer på om det er lov å ha med seg poppers til norge fra utlandet? Reiser fra europa med fly om det skulle spille noen rolle.
Forskrift om legemiddelklassifisering
-Amylnitiritt (amylii nitris)
​​​Privatimport av legemidler ved forsendelse. Fra 1. oktober 2015 gjelder strenge regler for hva privatpersoner kan importere av legemidler. Det er kun tillatt å importere reseptfrie legemidler som er godkjent i Norge (med norsk pakningsvedlegg og tekst på pakningen) fra EU/EØS-land.
Vis hele sitatet...

Pakningsvedlegget er vell ikke på norsk, og om jeg ikke tar feil er det vell også reseptbelagt. Så med andre ord, nei.



EDIT:
Ser nå dette gjelder forsendelse. Kanskje det er annerledes når du tar det med deg selv?
Sist endret av KjemikalieX; 11. juli 2017 kl. 22:44.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Ser nå dette gjelder forsendelse. Kanskje det er annerledes når du tar det med deg selv?
Vis hele sitatet...
Ja, man kan ved innreise fra et EØS-land ha med seg legemidler som tilsvarer inntil ett års forbruk. Ved innreise fra et tredjeland kan man ha med seg legemidler som tilsvarer inntil tre måneders forbruk.

Imidlertid må man kunne dokumentere at legemidlene er til personlig bruk, gjennom eksempelvis legeerklæring, etikett eller resept. Dette kan bli problematisk, da alkylnitritter medisinsk, meg bekjent, kun blir brukt ved cyanidforgiftning (og er da heller ikke førstevalgsbehandling). Det foreligger med andre ord ingen medisinske indikasjoner, slik at en lege aldri ville skrevet resept på dette.

(Import ved forsendelse er uansett utelukket, da det ikke er markedsføringstillatelse for alkylnitritter i Norge overhodet, slik påkrevet i forskrift om tilvirkning og import av legemidler § 3-2 tredje ledd bokstav b.)
Sist endret av Pengui; 11. juli 2017 kl. 22:54.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Hjemmelaget Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet det er et gammelt innlegg, men er det noen som har fått klart å få det inn til Norge via post?
Min bestilling sitter stadig "under importbehandling."
Betyr dette at den kan ha blitt stoppet i tollen?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tollvesenet bruker et datasystem med algoritmer som bruker avsender mottaker speditør. Samt vekt emballasje og etikett for å avdekke legemidler. I tillegg har visa og Mastercard blokkert nesten alle nettbutikker som selger poppers. Så det er nesten umulig å få via post
Anonym bruker
"Selvforsynt Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flower2 Vis innlegg
Tollvesenet bruker et datasystem med algoritmer som bruker avsender mottaker speditør. Samt vekt emballasje og etikett for å avdekke legemidler.
Vis hele sitatet...
Ikke at dette hadde overrasket meg, men har du en kilde på denne infoen?