Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 757
Har trent med X Size programmet i 2 mndr med gode resultater. Er 1 uke igjen av programmet hvor jeg tenker å trener 2 uker fritt og uten diet etter planen er ferdig. Så jeg er på utkikk etter et nytt (4-Split) program med Strenght og Size. Tenkte å spørre her for å se om det er noen treningssjeler der ut med noen lowkey fine treningsprogram med resultater. Om dere har noen dere vil dele så fortell meg gjerne hva som var fint med programet og resultatene dere fikk samt hvor mye mat. Vanskelighetsgrad har ingen ting å si

Takker
Sist endret av GodMorgenJuice; 26. januar 2019 kl. 12:57.
Ivysaur 448.
Selv om det er et nybegynnerprogram så anbefales det til alle som er ute etter både økning i styrke og volum. Følges i 6 uker, men jeg bruker det fortsatt pga fortsatt bra resultat.
Jeg økte 25kg i benk, mark og knebøy på 3mnd. Passer på å ligge på 2500kcal med 130g~ proteiner med middels fett og karbs.
Om du bestemmer deg for å teste det ut- ikke overstig antall reps programmet ber deg gjennomføre. Følg det til punkt og prikke!
Sist endret av nattenssønner; 26. januar 2019 kl. 13:25.
Kroppssplitt gir lite avkastning. Selvom bolere har relativt bra progress på dette betyr det ikke at det passer for alle.

Grunnen for dette er da at man deler opp kroppen i fire (åpenbart), og la oss si man trener da Bryst på mandager. Det tar da 28-48 timer før den muskelen er ferdig restituert, og så tar det 5 dager til før du trener den sammen muskelen igjen. Altså, den vokser i 2 dager. 5 dager skjer det ikke en dritt.

Derfor bør naturlige "byggere" trene fullkropp med høy frekvens der man trener hver muskelgruppe minst 3 ganger per uke. Du trenger ikke å trene mer enn 5-6 reps for å bygge maksimalt med styrke og volum. 10 reps er bortkastet.
Kilde: https://imma.gr/78223x60a1f

Ligg såpass i overskudd at du går opp 1-2 kilo per måned.
Jeg har valgt 4 spilt Pga jeg har boksing, mma, og snekker jobb ved siden av så det ikke blir slitasje. Så muskelgruppene blir trent så og si hver dag.

Forje diet gikk jeg opp en kilo i uken i 2 mndr. Tenker å redusere med 20/30 prosent nå før det går over til cutting. Har fungert perfekt for meg i 4 år

180cm, 95.4kg
Et forslag jeg og en kompis satt opp. Om du er usikker på 1RM (Maks løft) så estimerer du litt lavere enn hva du tror. Evnt finner en kalkulator. Så du lette etter en 4splitt.. kan evnt kjøre ABCA ila en uke så lenge du orker.

8 ukers program
For å regne ut prosentene, så må du vite hvor du har i maks i hver baseøvelse. Denne type progresjon gjør at du automatisk vil bli sterkere over tid. For hver runde du kjører programmet, så bør prosenten tilsvare høyere vekt.

Angående maksing:
En liten deload før du skal makse. Dette vil da skje i uke 9 på onsdag. Mandagsøkten bør da være en rolig økt hvor du gjør 3x3 i bøy, benk, markløft på 65% av maks.


Program for mandag
Frontbøy/vanlig bøy - 65% av maks 3x5 - Økning med 2.5 kg i uka
Markløft - 5x5 - 65% - økning 2.5 kg i uka
Benk 3x8 - 55% av maks - Økning med 2.5 kg i uka
Pullups - 3 x ? - Klarer du 3x10, så begynner du med vekt i belte uken etter. Da starter du med 2.5 kg i belte og gjør 3x6 og høyner for hver uke med 1.25 kg.
Valgfri triceps eller biceps øvelse.

Program for onsdag
Knebøy - 4x3 - 70% - økning med 2.5 i uka
Benk 3x3 72.5%
Roing stang - 3x10 - start på en vekt som gjør at du kan øke for hver gang med 1.25 kg på hver side
Utfall - 3x10 på hvert bein
Militærpress 3x5 - 60% - 2.5 økning i uka
Facepull 3x12 - prøve å øke hver uke

Program for fredag
Knebøy - 3x4 - 67.5% - økning med 2.5 kg i uka
Markløft fra Kloss - 3x5 - 60% - økning med 2.5 kg i uka
Chin ups - 3 x ? - Klarer du 3x10, så begynner du med vekt i belte uken etter. Da starter du med 2.5 kg i belte og gjør 3x6 og høyner for hver uke med 1.25 kg.
Benk - 3x5 62,5% - økning 2.5 kg i uka
Valgfri triceps eller biceps øvelse.
Sist endret av SkyMarshal; 26. januar 2019 kl. 16:43.
Uansett, av erfaring så har jeg prøvd X antall program tidligere, og jeg har insett i senere tid at treningsprogrammet i seg selv gir marginale resultater. Kostholdet justerer man på om man skal opp i muskler eller ned i fett, men key her er nok genetikk.

Har du sjekket ut Jim Wendler’s 5/3/1 ? Kanskje i noe overkant fokus på styrke. På en annen side er det bare knall å bli sterkest mulig på den tiden man bruker på treningssenteret. Blir man sterkere, så vokser musklene. Volumprogram som har hensikt å dra damer på sommeren vokser man seg ifra ganske kjapt.