Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1390
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Jeg har vært så heldig og fått en slik en sykehus-kayle der det er mulig å bruke pumper uten å måtte bruke kanyle, da denne allerede står i arme. De glemte å ta den av under besøket og jeg sitter derfor en slik med armen.

Er det mulig å bruke denne som injeksjon trill tross den har stått i armen noen timer. Hvor lenge er det forsvarlig å ha den i armen? Er det noen forhåndsregler ang. renhold av kanylen - og hvordan gjøres dette?

Kanylen likner mye på denne, kun "skillet" mellom de to pluggene bak og på oversiden.

http://www.noraid.no/users/noraid_mystore_no/images/33493_Kanyle_infusjon_BD_Venflon_PRO_1_5x45mm_hvit_1.jpg
Sist endret av Veggen; 13. november 2014 kl. 10:28. Grunn: Fjernet tekst og bilde som kom med to ganger.
Vet ikke noe om åssen det er å bruke den til å skyte, men har hatt en haug av dem i armen mht sykehusopphold, og jeg har hatt såpass sprøyteskrekk at jeg har hatt samme kanyla i armen oppimot 4 dager (+?).

Det de somregel har gjort er å kjøre noe jeg TROR er saltvann eller noe lignende, for å rense. Det pleide å svi litt når de kjørte det inn.

Jeg vil dog ikke anbefale at du kjører saltvann eller bruker den informasjonen jeg gav ovenfor uten at noen bekrefter noe.
Jeg kan bekrefte det bruskor1 sier. Man må ha saltvannoppløsning for ikke å tette igjen "såret" altså så det ikke koagulerer seg...
Da jeg skjøt dop tenkte jeg alltid, hvorfor blir ikke disse gitt ut til narkomane så de slipper å bruke opp alle blodårer og dermed risikere infeksjoner og absesser når de setter i muskelen i stedet. Litt kleint å gå rundt med en sånn, men verdt det
Hey, jeg er sykepleier. Det er vanlig at vi bytter ut de nålene (som vi kaller pvk, eller ved merkenavnet Venflon) hver fjerde dag, av hygieniske årsaker. Før og etter infusjoner skyller vi med saltvann, som tidligere påpekt. Om innstikkstedet viser tegn til betennelse skal den ut.