Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1091
Er ikke helt sikker på hvor denne skal postes men tok den her.

Har et lite problem me webkameraet.
Når jeg skal slå det på på msn så blir det automatisk avsluttet med en gang den blir connected.
For noen dager siden funket det helt fint men nå plutselig er den merkelig.
Så jeg lurte på om noen har kjennskap til hvordan jeg kan fikse dette eller finne ut hva som kan være galt?

Takk
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Plugg det inn og ut, eventuelt restart maskinen.

Prøv å bruk cam med noen andre.
det er integrert cam på laptopen.
Har prøvd å koble til andre også men det funker ikke da heller.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og du har prøvd å reinstallere ?

Fungerer kameraet når du går til kontrollpanel -> scannere og kameraer ?
hvordan kan man reinstallere det?

Listen som kommer opp på skannere og kameraer er helt tom.
Men det funker hvis jeg bruker programmet for å ta bilder med det.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er det vista kan du gå til enhetsbehandling og høyreklikke på kameraet og velge "avinstaller" så reinstallerer du med driveren du har etterpå.

Eventult, har du prøvd noe så enkelt som å restarte maskinen ?
Eller har du prøvd et annet program for MSN, som f.eks aMSN (som er en mye bedre klient).
Har prøvd å restarte pcen ja.

Men jeg skal prøve amsn eller reinstallere cammen og se om det går.

Takk for svar
msn webcam bruker upnp veldig ofte. slå på det i router :-) eller hvis det er dobbel nat (2 router etter verandre)

upnp funker ikke fra router til router, til å med ikke dd-wrt har mekka fixs for det.
Sitat av ranvik Vis innlegg
msn webcam bruker upnp veldig ofte. slå på det i router :-) eller hvis det er dobbel nat (2 router etter verandre)

upnp funker ikke fra router til router, til å med ikke dd-wrt har mekka fixs for det.
Vis hele sitatet...
Kan du skrive det litt enklere?
Skjønte ikke stort mye av det
upnp er måte så windows selv åpnet porter ut på internet ,

når du starter webcamera prøve pc'en åpne porter ut på inet så den andre kan koble rett til deg.
hvis router ikke har slått på upnp så får den ikke åpnet, normalt så gir ikke msn eller noe error hvis ikke er åpnet.

for å sjekke det logg inn på routern din å finn "upnp" veit du ikke hvor det er kan du lese bruker manulen.
okei
det får jeg prøve