Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 878
Hei Vet ikke om jeg plasserte tråden rett nå, ble veldi usikker, flytt den gjerne hvis det er galt

Det har seg slik at familie iMac'n har tatt kvelden, for 1 år's tid siden. Og der var det jo endel bilder med en viss sentimental verdi HELDIGVIS ble det tatt en full backup før den konket. DESVERRE så får vi den ikke til å virke på Windows pc. (VET ærligtalt ikke om dette er problemet) men det står at den er låst.

Dermed mitt spørsmål: Hvordan kan jeg låse opp denne? Eller på en annen måte få tilgang til den/lage kopier av innholdet?

EpicSnusBox
sikert mac sit filsystem, så på google etter http://www.google.no/search?q=osx+to...ient=firefox-a
Sitat av ranvik Vis innlegg
sikert mac sit filsystem, så på google etter http://www.google.no/search?q=osx+to...ient=firefox-a
Vis hele sitatet...
beklager, men er ikke så veldig avansert av meg, så klarte ikke å få så mye ut av det google søket ditt

Forstod jeg rett hvis jeg sier det er et program til Vista som gir meg mulighet til å lese Mac sit filsystem? Mener du at mac lagrer filene på en annen måte, og at Vista'n ikke forstår dette, og dermed tolker den som låst?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Vi vet iallefall ikke hvilket filsystem du har på disken.

Men dersom den er formatert og tatt i bruk i OSX kjører den nok HFS+ og det kan ikke Windows lese uten videre.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Vi vet iallefall ikke hvilket filsystem du har på disken.

Men dersom den er formatert og tatt i bruk i OSX kjører den nok HFS+ og det kan ikke Windows lese uten videre.
Vis hele sitatet...
det har ikke blitt endret på noen innstillinger manuellt ihvertfall. Tidligere har den KUN kjørt på Mac Vet du om noen brukbare programmet jeg kan bruke for å kunne lese disken?

Takker for alle svar!
Hva ble brukt for å ta backup? Om det er Time Machine eller lignende program, tror jeg du skal se langt etter å få filene lesbare på noe annet system enn OS X.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Det beste når det er såpass viktige filer er å prøve den på en mac før du begynner å rote til med windows.
Sitat av Myhre Vis innlegg
Hva ble brukt for å ta backup? Om det er Time Machine eller lignende program, tror jeg du skal se langt etter å få filene lesbare på noe annet system enn OS X.
Vis hele sitatet...
tror bare det har blitt brukt det programmet som følger med HDD'n...

Sitat av datagutten Vis innlegg
Det beste når det er såpass viktige filer er å prøve den på en mac før du begynner å rote til med windows.
Vis hele sitatet...
jo, sant det. Får finne noen med en mac!

Takker for hjelpen folkens!