Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 832
Jeg har lekt litt med med den nye backtrack 4 pre final.
I vmware, og når jeg testet den på datamaskinen min, så finner den ikke nett.
Når jeg skriver ifconfig, kommer eth0 opp, og det står at den er kobla til, men ikke søren om det er noe nettverk.

Er det andre her som har samme problemet, evt en fix for dette. Har sett på mye av programmene, og det er jo gode greier. men uten nettverk, så står det litt stille.
Heisann,
har også nettopp lastet ned backtrack4 til VMware, jeg skjønte ikke helt om du hadde problemer med å finne nettvek/komme deg på nett eller å faktisk lokalisere det.

Jeg hadde i alle fall problemer med å få tilgang til nettet, men løste dette ved å oppdatere dhcp med følgende kommando:
> dclient eth0

Det jeg derimot har hatt problemer med å lokalisere mitt eget nett, (og andres) med bl.a. denne kommandoen:
> airmon-ng
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
I vmware er litt vagt.

Vmware-server ? Vmware-workstation ? Vmware ESX ?

Tipper uansett at problemet ligger på din konfigurasjon av vmware routingen.
Har du noen andre VM'er som faktisk får nett?
Sitat av cayenne Vis innlegg
Heisann,
har også nettopp lastet ned backtrack4 til VMware, jeg skjønte ikke helt om du hadde problemer med å finne nettvek/komme deg på nett eller å faktisk lokalisere det.

Jeg hadde i alle fall problemer med å få tilgang til nettet, men løste dette ved å oppdatere dhcp med følgende kommando:
> dclient eth0


Det jeg derimot har hatt problemer med å lokalisere mitt eget nett, (og andres) med bl.a. denne kommandoen:
> airmon-ng
Vis hele sitatet...
Du har skrevet dhclient feil, men tak for tipset, nå funker det. takk fr god hjelp