Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1324
Har lastet ned Cain og skal prøve å få tak i naboen sitt passord til nettverket hans. Han har WPA.

I Ranviks guide, sto det WEP, så vet ikke om dette går for det samme (?)

Noen som kunne tenke seg å forklare hvordan jeg får tak i passordet til naboen min?

Har også lastet ned AirPcap til Cain, men vet ikke hvordan jeg får disse to til å fungere ilag (?)
WPA er bedre beskytta og går ikke å cracke uten videre. Hvertfall ikke på samme måte som WEP.
først av alt du må ha kjøpt wlan kort her fra :
http://www.cacetech.com/products/airpcap.html for at det skal funke å sniffe med "Cain & Abel"

nr 2 wpa må du sniffe "handshake" , ikke samme som wep som du sniffer IV pakker.

wpa trenger du password liste for å knekke + sikelig skjerm kort.

kort forklart wpa = glem det ennå.
Om du anskaffer et handshake, så kan du lakanskje prøve Elcomsoft sin Distributed Password Recovery.

Om du ikke har et MEGET bra skjermkort, er det bare å glemme det,
ellers må du anskaffe deg en god del kunskap.

Du kan starte med å laste ned Backtrack, og prøve å skaffe deg et handshake.
Tror jeg glemmer det da.
Unnskyld at jeg spør, men jeg har veldig lite kunnskap rundt alt dette; hvorfor trenger man bra skjermkort?
kort forklart :
1. sniffe handshake, vil si når pc'en din logger på wlan'et, dem 1-2sek der trenges det pakker fra.
2. skafe password liste.
3. bruke skjerm kort(gpu) til å gjøre crack raskere.

ved å bruke gpu vil det gå veldig mye raskere.
eks en p4 3ghz quad core klare ca 300-600wpa keys i sek, en veldig bra skjerm kort ligger på ca 20'000keys i sek.

siden vær key må teste manualt er det ikke noe mulighet som med wep.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ranvik Vis innlegg
kort forklart :
1. sniffe handshake, vil si når pc'en din logger på wlan'et, dem 1-2sek der trenges det pakker fra.
2. skafe password liste.
3. bruke skjerm kort(gpu) til å gjøre crack raskere.

ved å bruke gpu vil det gå veldig mye raskere.
eks en p4 3ghz quad core klare ca 300-600wpa keys i sek, en veldig bra skjerm kort ligger på ca 20'000keys i sek.

siden vær key må teste manualt er det ikke noe mulighet som med wep.
Vis hele sitatet...
Men cracking går jo mye bedre med skjermkort som du sier.

men er ikke det bare for Nvidia kort med CUDA teknologi? Eller vet du om en cracker til ATI kort? noe som cracker md5 wpa etc.

har lett lenge etter dette eller en cracker som klarer å kjøre multicore.

Takker om du svarer