Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 934
Heisann!

Har begynt å eksperimente litt med telnet på filserveren i hjemmet. Er en Synology Diskstation som også er satt opp til å blokkere IP'er som bruker feil passord til å nå serveren mer enn 5 ganger, dette gjelder alle porter og tjenester på serveren. Er dette trygt nok, eller finnes det måter de kan hente ut brukerinformasjon på serveren uten å måtte gjette seg til brukerinfo? Kjører brannmur på den som kun tillater port 80, 5000 og 23.

Sist endret av I ChiiSSii I x; 5. august 2013 kl. 19:23.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Erm... hvorfor telnet? Alle synologyprodukter jeg har sett har støtte for ssh.

Ingen mennesker med itfornuft bruker verken telnet eller ftp til noe annet enn nødløsninger eller legacysystemer de siste ti årene.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Erm... hvorfor telnet? Alle synologyprodukter jeg har sett har støtte for ssh.

Ingen mennesker med itfornuft bruker verken telnet eller ftp til noe annet enn nødløsninger eller legacysystemer de siste ti årene.
Vis hele sitatet...
Takker for svar Regner med at port 80 og 5000 på diskstation ikke gir noen tilgang til filene mine så lenge jeg har brannmur på og auto-block.
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Heisann!

Har begynt å eksperimente litt med telnet på filserveren i hjemmet. Er en Synology Diskstation som også er satt opp til å blokkere IP'er som bruker feil passord til å nå serveren mer enn 5 ganger, dette gjelder alle porter og tjenester på serveren. Er dette trygt nok, eller finnes det måter de kan hente ut brukerinformasjon på serveren uten å måtte gjette seg til brukerinfo? Kjører brannmur på den som kun tillater port 80, 5000 og 23.

Vis hele sitatet...

ordene Telnet og sikkerhet hører ikke sammen (annet en som motsetninger)

Enig med AtX; SSh er mye bedre og sikrere, på alle måter.
Selv på helt lukkede nett er telnet en uting. Bruk SSH når du kan (og gå gjerne ekstra lang for å få dette til hvis det skulle medføre problemstillinger).
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva er det du egentlig hoster på 80 og 5000? Hvis vi snakker administrasjon kan du heller gå for https.
Brukes bare privat. Kjører bare en webserver på 80, og Synology's eget DSM på 5000. Administrasjon av serveren, filtilgang osv.