Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1238
Hallo,

Tok et tilfeldig søk på min pc og fant et usikret nett i lista og koblet opp.Ser ut som vedkommende har betydelg bedre linje en jeg har.Er det noen måte å finne ut mere om den linja?
Eller enda viktigere.....er det trygt for meg å koble opp der ?
Hvis det ikke er noen form for kryptering så kan vel andre se hva jeg gjør som "gjest" ....feks hvis jeg skulle laste ned noe?
Wireshark, kan sniffe trafikk.
Backtrack, kan re-directe/"hacke" trafikk

Naboen din kan jo lett se at du er koblet til, er jo en annen sak om han gjør noe med det.
Ja, folk kan se hva du gjør. Ville ikke jobbet med noe sensitivt materiale vist du absolutt skal bruke dette nettet.
Sist endret av Zherxyl; 15. juli 2013 kl. 13:51.
Kan koble gjennom VPN dersom du ikke vil at de skal se hva du gjør.
TCB
TCB's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Naboen din kan jo lett se at du er koblet til, er jo en annen sak om han gjør noe med det.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker at vedkommende er så noob at derfor er ikke linja kryptert...hvis så tilfelle så vet vel vedkommende ikke noe om hvordan han kan se andre bruke sin linje heller.
Ser liksom ingen andre grunner for at kryptering mangler.......
Lurte på om det kunne være en butikk,cafe eller noe som tilbyr gratis oppkobling men tror ikke det heller.
Signalet er også "utmerket" så da må det jo være i nærheten.
Sitat av TCB Vis innlegg
Jeg tenker at vedkommende er så noob at derfor er ikke linja kryptert...hvis så tilfelle så vet vel vedkommende ikke noe om hvordan han kan se andre bruke sin linje heller.
Ser liksom ingen andre grunner for at kryptering mangler.......
Lurte på om det kunne være en butikk,cafe eller noe som tilbyr gratis oppkobling men tror ikke det heller.
Signalet er også "utmerket" så da må det jo være i nærheten.
Vis hele sitatet...
Man kan se "datamaskiner" på samme nettverk ved og gå (Engelsk versjon av W7)

"Trykk på Windowsknappen" "Skriv: windows explorer"(Ta og gå inn på det)

Da får du opp det det vanlige vinduet du har oppe når du er inni en mappe etc.
Trykk på nettverk som ligger helt nede til venstre i det vinduet (Du må kanskje scrolle)

Der kommer da alle datamaskiner som er på nettverket. Der kan de se deg, og du kan se dem .

(Kanskje datamaskinen har et navn som hjelper deg og identifisere hvem sitt nett du bruker? )
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av TCB Vis innlegg
Hallo,

Er det noen måte å finne ut mere om den linja?
Vis hele sitatet...
Ja! du kan koble deg opp mot Ruteren eller Aksessepungtet, deretter finner du din eksterne IP. (Ikke 192.164.x.x men eks: 83.107.199.xxx)
Det kan du finne på mange forskjellige sider som eks:

Når du har funnet din eksterne IP Adresse kan du finne en IP Adresse "tracker" for å finne ut mere informasjon om hvem som står bak IP Adressen

eksempel:
http://www.ip-adress.com/ip_tracer/83.108.128.240

På den siden får du opp sånn røfflig hvor IP adressen befinner seg, ( veldig ustabilt ) hva internet selskap som eier IP adressen osv..

Lykke til