Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 822
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Hei. Jeg ser etter en USB hub/fordeler, og lurer på om det er noen store ulemper med å velge bus powered? Jeg har sett på denne her, er det ett godt valg?

Planlegger å kjøre ett par Xbox 360 kontrollere på den (2 foreløpig, men skader vel ikke å være forberedt på flere etterhvert), og kanskje litt harddisker og datamuser og sånt etterhvert, men det klarer jeg alltids uten hub, om det er ett stort problem.
Ulempen er at hver port på huben ikke kan levere så mye strøm. En vanlig USB-port kan levere 500 mA, og er ganske sikker på at i en slik 4-ports hub så kan hver port kun levere 100 mA (ikke 125). Vil tippe eksterne harddisker og datamuser trekker endel strøm, min mus trekker hvertfall 100 mA, så du kan jo se om det blir en begrensende faktor.

Anyway, jeg har en slik en, og er greit fornøyd med den: https://www.komplett.no/sunsway-st-l...hub-10p/775456