Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1101
Hei, har en selvbygget pc:

i7-4770k
z87-pro MB
GTX 760
Kingston 120gb SSD
Corsair TX750M
Kingston Hyper X beast 16GB 2400MHz
Win 7

Har brukt denne til å spille CSGO nå et halvt års tid. Det er et stort problem at jeg spiller med stort sett med 15-40 fps.

Jeg burde kunne spille CS lett med denne pc'n. Alt i CSGO er på low. Har prøvd å sette alt på high, og akkuratt det samme skjer. Noen få ganger er fps steady på 299, noen ganger rundt 150fps, der den burde være, men normalt ligger den som tidligere nevnt på 15-40fps.

Har kjørt skjermkort i MSI Kombustor 3, der får jeg avg 70fps så det er ikke skjermkortet. Da jeg først fikk pcn prøvde jeg meg frem med overklokking, 4,8GHz og dette gikk ikke så bra. Temperaturen var langt over 100 grader en stund.

Jeg lurer på om dette kan ha forårsaket mitt problem med lav fps i CSGO eller er jeg helt på bærtur? Enten så funker det eller så funker det ikke? Eller kan det være noe annet galt? Takker for svar.
hvor mange skjermer har du og hvilker Hz er disse?
en skjerm på 60 hz. Acer K242HL
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Skjermen har ingen ting og si, ihvertfall ikke hvilken Hz den har. Siden du noen ganger ligger på 300 fps (Noe som pcen din burde klare konstant) så er det merkelig. Men har du alltid 300 fps når du starter spillet? Mulig skjermkortet eller prosessor klokker seg ned pga varme. Bruk Realtemp så du kan følge med på hvilke tempraturer du har og hva som har vært max
Sjekk temperaturen din som Lima sier. Over 100 grader høres drøyt mye ut da maks grensen på 104 grader.
Ok, det er litt merkelig fordi fps starter nemlig på rundt 30, holder seg i området der. Plutselig etter hvert kan den komme opp mot 300. Når fps har ligget høyt en kort periode så faller den ned mot 30 igjen. Da har tempen vært oppe i 80 grader i følge realtemp.
Nesten alle problemer med Csgo kan løses med å reinstallere spillet, har du prøvd det?