Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1002
Hei, sitter her og skal rense pcen, men det dukket opp et lite problem. Blåse sprayen jeg bruker er fuktig så jeg tørr ikke å bruke den inne i pcen. Snakker selvfølgelig om en stasjonær pc her. Hva kan jeg gjøre for at den ikke skal være fuktig, og er det farlig om lufta er det?

Har dere ellers noen smarte tips å huske på?
Sist endret av Sandertn; 9. februar 2015 kl. 17:11.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hva slags luft bruker du?

Da jeg renset gamle hovedkort brukte jeg en slik spray, men den måtte jeg holde i en spesiell vinkel, hvis ikke ble det fuktig.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Hva slags luft bruker du?

Da jeg renset gamle hovedkort brukte jeg en slik spray, men den måtte jeg holde i en spesiell vinkel, hvis ikke ble det fuktig.
Vis hele sitatet...
Det står blåse spray på den. Kommer fra kcl.no

Kan være at jeg holdt den skeivt. Veldig vannslig å holde den rett når jeg skal inn til vifta.
Fuktigheten fra slik spray er ufarlig for elektronikk, det er bare drivgassen som kommer ut.

Realistisk sett så er det ingen vits å bruke slik spray, da kommer du bedre ut av det med q-tips, rødsprit og en helt vanlig støvsuger. Skal du virkelig blåse ut av maskinen er kompressor det eneste som faktisk duger.
Sist endret av meitemark; 9. februar 2015 kl. 18:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.