Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3074
Hei.

Jeg tok et slik trustbuddy lån i 2012, har aldri betalt noe på dette og har ikke sett noe krav før idag uten om inkasso varsel i 2012.

Som kjent gikk trustbuddy konkurs, så sikkert derfor det har tatt så lang tid å få kravet videre. Men er ikke kravet foreldret? Fristen er jo 3 år med mindre det foreligger dom? Dem har ikke sendt saken til forliksrådet eller domstol.

Prøver dem seg bare? Det sto liksom ikke noe varsel at dem ville gå videre om jeg ikke betalte.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Pengelån har andre frister enn andre krav. For pengelån er det i utgangspunktet ti år. Så det er ikkje gitt at det er forelda nei.
Men forbrukslån eller kreditt, går ikke det under 3 års regelen? Mener å huske jeg leste en plass at pengelån gikk under vanlig banklån kun med mindre det foreligger gjeldsbrev.
Sist endret av DiazepamLulz; 5. april 2017 kl. 16:57. Grunn: korrekt
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DiazepamLulz Vis innlegg
Men forbrukslån eller kreditt, går ikke det under 3 års regelen? Mener å huske jeg leste en plass at pengelån gikk under vanlig banklån kun med mindre det foreligger gjeldsbrev.
Vis hele sitatet...
Det står eksplisitt pengelån, og unntak for kredittkjøp der kredittyter er seljar. Så eg tolker ikkje lovteksten isolert sett slik - men det bør du jo sjekke med nokon som faktisk har juridisk kompetanse. Tre minutter hos en jurist med peiling på feltet bør gi deg eit konkret svar.