Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 587
Hei Freaks!

Har i det siste hatt noen irriterende problemer med datamaskinen, det startet vel etter jeg satt å fiklet med Hackintosh samt at da stormen Nina traff slo den ut alt av strøm i huset mens datamaskinen var på.

Nå har jeg reformatert alle disker to ganger så langt, installert alt av drivere samt satt bios tilbake til default.

Det som skjer som jeg har merket så langt:
1.Ingen usb 3.0 porter virker.

2.Nettverkskortet reagerer ikke når jeg kobler til kabel.

3.Datamaskinen kan ikke slåes av/restartes i windows (Evig restart loop)

4.Det trådløse nettverkskortet som står i hovedkortet finner ikke windows selv om drivere er på plass.

Alt annet fungerer, disker, vifter, usb2 porter.
Noen ideer hva dette kan være?
Kan det være at siden det har vært tullet med bios/bootmanager tidligere at jeg må flashe bios på nytt?

Noen ide hva som kan være galt?
Sist endret av svaart; 6. februar 2015 kl. 11:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres ut som lynet slo ut deler av hovedkortet. Skjedde noe lignende hos meg hvor lynet slo ned og tok ut LAN porten, hadde nok bare mer flaks en deg. Jeg kjøpte nytt nettverkskort til PCIe og alt fungerte. Du får selv vurdere om du burde kjøpe nytt hovedkort. Tviler sterkt på at det er bios, siden det skjedde etter lynnedslaget.

Foresten, med sette bios til default, slettet du cmos eller bare satt alt tilbake til default i bios menyen?
Sist endret av skogsgamern; 6. februar 2015 kl. 13:04.