Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1220
Vet noen om noe sted der jeg kan leie helikopter tur i Østfold?
Pegasus og Helitrans har mye aktivitet her nede, men er vel også mulig at dem er av dyrer natur. Kun brukt helikopter i arbeid sammenheng og da er prisene deretter også.

Bortsett fra det så går det vel ann å forhøre seg med privatpersoner via flyklubber og slikt.
Kunne du ha hjulpet meg der om du vil? Vet ikke helt hvor jeg skal finne frem, da alt jeg søker opp kommer tilbake til frakt og arbeid

Tror jeg er på rett spor nå
Sist endret av GodMorgenJuice; 22. september 2019 kl. 21:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal se om jeg finner kontakt info.

Om du selv finner noe, kom jeg til å tenke på en ting. Ettersom du bare skal på persontur så sjekk at dem har Robinson helikopter, enten 22 som er for 2 pers eller 44 som er 4 pers.

Kan være at dem er billigere å leie en EH typene den har som er større.
Tusen takk! Ser prisene er vanvittig svette. Oslo var 7,8 for 30 min og Fredrikstad f.eks var på 14,5. Vet ikke hva prisene vanligvis ligger på, men hørtes litt vel dyrt ut? Var 22 heli i Oslo og 350B3 heli med 5 seter kanskje derfor prisen ble annerledes
Sist endret av GodMorgenJuice; 23. september 2019 kl. 00:21.
Ja dem er svette, jeg regner med at du har funnet fram til de rette sidene. Eneste jeg kan tenke meg er økonomisk ideelt her er vel om du ringer og forhører deg med de forskjellige selskapene, du kan for eksempel spørre om dem har oppdrag i området hvor du kan møte opp etter dem er ferdig for å begrense oppmøtekost evt.

Andre selskaper du kan sjekke opp med er Aviation Norway, Airlift(sjeldent på østlandet), Fonnafly(sjeldent på østlandet), EHC (Larvik, er en skole som utfører oppdrag med mindre kopter).

Jepp, 22/44 er en 5silynder bokser motor. 350 er en Jetmotor så den drekker nok litt mer.

Trur det er de fleste selskaper å nevne. Må du ha kopter eller kunne du brukt småfly?
Sist endret av Toreokjeks; 23. september 2019 kl. 01:33.
Mener å ha lest ca 20 000 i Oslo osv. Det er dyrt, men ikke uten grunn, helikopter i seg selv er vel opp mot et par millioner, lappen er dyr og vanskelig å ta. Og helikopter er ikke uten risiko.