Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 14903
Hei.

Jeg har ikke vært her på en del år nå. Under forrige bullrun vurderte jeg å gå all-in med forbrukslån og all annen kapital som var disponibel. Angret som en hund en stund senere når jeg så at tanken var rett. Ønsker ingen moralpreken eller andre advarsler, er klar over risikoen, og følelsen av å vurdere dette seriøst er til dels overveldende. Om jeg skulle ønske å samle sammen mest mulig kapital, hvordan burde det gjøres? Tenker i hovedsak forbrukslån.

Om det finnes andre alternativer til forbrukslån, vil jeg gjerne høre om det.

Sette 85% inn i krypto, og ha 15% til overs for å dekke avdrag på lånene i en 12-måneders periode.
Slenger inn et alternativt godt tips siden du virker forholdsvis økonomisk ansvarlig:

Anbefaler heller å registrere cirka 10-20 kredittkort med rundt 50-100.000 i kredittgrense hver. Deretter drar en tur til Las Vegas (finansiert av kredittkortene selvfølgelig). Når du er ankommet tømmer du alle kortene i nærmeste minibank og setter alt på sort. Da har du 47.4% sjanse for å komme ut av det med gevinst. Og det er gode nok odds spør du meg, hvem trenger vel gjeldsorning..
Trådstarter
Sitat av Exmagician Vis innlegg
Slenger inn et alternativt godt tips siden du virker forholdsvis økonomisk ansvarlig:

Anbefaler heller å registrere cirka 10-20 kredittkort med rundt 50-100.000 i kredittgrense hver. Deretter drar en tur til Las Vegas (finansiert av kredittkortene selvfølgelig). Når du er ankommet tømmer du alle kortene i nærmeste minibank og setter alt på sort. Da har du 47.4% sjanse for å komme ut av det med gevinst. Og det er gode nok odds spør du meg, hvem trenger vel gjeldsorning..
Vis hele sitatet...

Heisann, takk for svar, flere kredittkort skal jeg ta en kikk på. Hvis du synes 47.4% er god odds, er nok ikke du en av de jeg ønsket å få tilbakemelding fra. Det er forskjell på en kalkulert risiko, og ren idioti. Med nok informasjon, vil sannsynligheten være langt mer forutsigbar.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Wolflord Vis innlegg
Med nok informasjon, vil sannsynligheten være langt mer forutsigbar.
Vis hele sitatet...
Kva informasjon er det som gjer at du kan slå fast at kryptovalutaer vil stige igjen? Og kvifor er det ingen andre som har den informasjonen?
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva informasjon er det som gjer at du kan slå fast at kryptovalutaer vil stige igjen? Og kvifor er det ingen andre som har den informasjonen?
Vis hele sitatet...
Det er et for stort emne til at jeg gidder å legge ut om her, og selv om jeg presenterer det jeg vet og erfaringer over mange år, vil det være noe du tar i bruk til egen vinning? Eller ønsker du bare å debattere? For jeg er ikke ute etter en debatt, jeg har ingen behov for å flexe på emnet. Jeg har tatt mitt valg, det eneste jeg spør om er hvordan jeg kan få mest mulig penger inn på min konto som jeg kan investere.
Du trenger ikke lån og det kaoset der.

Begynner å komme en del seriøse aktører som tilbyr CFD på crypto nå.
Stoler du virkelig på magefølselsen burde det være en grei vei å gå.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvis du er så sikker, selg alt du eier, bo i en pappeske til du blir millardær. Det bør jo være smooth sailing?

Poenget til vidarlo er, om jeg skal gjette, at veldig mye trading (enten det er i aksjer, "ordentlig" valuta eller kryptovaluta) er basert på mer eller mindre tilfeldigheter. Det meste av kunnskap basert i virkeligheten og virkelige hendelser har ofte en mye, mye mindre effekt på resultater enn ren og skjær tilfeldighet og markedspsykologi som er notorisk uforutsigbar. På kryptomarkedet er denne usikkerheten uendelig større pga mindre marked og færre "virkelige" forankringer.

Du sier du ikke vil ha advarsler eller moralpreken, så det eneste jeg anbefaler er å ha en solid exit plan og regne med å bruke den. Statistikken er ikke på din side.
Hei Wolfrod. Nå har jeg lurket på denne siden i over et tiår uten å poste en eneste kommentar- helt til jeg så innlegget ditt.

Jeg er heeelt på bølgelengde med deg, når det kommer til cryptovalutaer, og da spesielt bitcoin. Du er helt overbevist om at bitcoin er the shit, og lurer på hvordan du skal få mer penger. Jeg kan fortelle deg hva jeg selv gjorde når jeg var i akkurat den samme situasjonen, og stilte meg akkurat det samme spørsmålet som du stiller. Det er på egen risiko så klart og du må gjøre researchen din selv, men here we go.

Etter at en kompis har mast på Guttegjengen I snart fire år, om å kjøpe bitcoins, bestemte jeg meg for å sette meg godt i det. Hva det er, hvordan det funker og hvorfor akkurat bitcoin. Det endte med at jeg tok opp et forbrukslån i desember på 200k kroner. Jeg overtalte samboeren min i snart 12 år, om å gjøre det samme. Forklarte henne kort og greit, og om hun ville ta en leap of faith med meg. Hun tok opp 250k og totalt hadde vi nå 450.000 kroner i forbrukslån. Dette ville koste oss nesten 9000 kroner i mnd. 10. Desember 2018 kjøpte jeg 15 bitcoins på 3.400 dollar kurs. 7 mnd senere er kursen på 9100 dollar. Jeg solgte 8 bitcoin på 7500 dollar i mai og betalte ned forbrukslånene.

Jeg sitter igjen med 7 bitcoins, nesten 8 som er våre. Helt gratis. Kinda.. Men bitcoin kursen kommer Til å eksplodere i nærmeste framtid, så det å investere det man kan i bitcoin nå, er i mitt synspunkt det smarteste å gjøre. Reasearch bitcoin Hvis du vet ingenting om det det var mine to satoshis😎 lykke til!
Sitat av Wolflord Vis innlegg
Hei.

Jeg har ikke vært her på en del år nå. Under forrige bullrun vurderte jeg å gå all-in med forbrukslån og all annen kapital som var disponibel. Angret som en hund en stund senere når jeg så at tanken var rett. Ønsker ingen moralpreken eller andre advarsler, er klar over risikoen, og følelsen av å vurdere dette seriøst er til dels overveldende. Om jeg skulle ønske å samle sammen mest mulig kapital, hvordan burde det gjøres? Tenker i hovedsak forbrukslån.

Om det finnes andre alternativer til forbrukslån, vil jeg gjerne høre om det.

Sette 85% inn i krypto, og ha 15% til overs for å dekke avdrag på lånene i en 12-måneders periode.
Vis hele sitatet...
Du er en idiot. Selv om du har lest på r/wallstreetbets i 2 timer og vet hva bull og bear market er, betyr det ikke at du klarer å predikere hvordan kursen til crypto, av alle ting, vil utvikle seg. Ikke bare er det umulig å vite hvordan markedet vil endre seg, men det må øke grassalt mye for at du skal gjøre opp for det du taper i renter.

Skriver ikke dette til deg, da du nok allerede er fortapt, men til noen andre som skulle komme til å lese dette, hvis du vil kaste bort alle pengene dine kan du i hvertfall nyte det mens du gjør det.
Sist endret av Skepty; 19. juni 2019 kl. 21:17.
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva informasjon er det som gjer at du kan slå fast at kryptovalutaer vil stige igjen? Og kvifor er det ingen andre som har den informasjonen?
Vis hele sitatet...
Sitat av Skepty Vis innlegg
Du er en idiot. Selv om du har lest på r/wallstreetbets i 2 timer og vet hva bull og bear market er, betyr det ikke at du klarer å predikere hvordan kursen til crypto, av alle ting, vil utvikle seg. Ikke bare er det umulig å vite hvordan markedet vil endre seg, men det må øke grassalt mye for at du skal gjøre opp for det du taper i renter.

Skriver ikke dette til deg, da du nok allerede er fortapt, men til noen andre som skulle komme til å lese dette, hvis du vil kaste bort alle pengene dine kan du i hvertfall nyte det mens du gjør det.
Vis hele sitatet...
Unnskyld? Jeg har vært lidenskapelig opptatt av dette i et par år allerede. Som jeg har sagt i innlegget, så er jeg ikke her for å debattere eller provosere. Hvem er du til å fortelle meg hva jeg er? Som jeg har skrevet, så er det ikke med en god følelse. Det er ikke gjort i dumdristighet, men nøye gjennomtenkt. Heldigvis, fikk jeg et svar fra en som har tatt det valget jeg står ovenfor. Jeg ser din side av saken veldig godt, for med dine øyne er det bare noe et fjols ville gjort, vi ser verden med forskjellige briller basert på hvilken erfaring og kunnskap vi har tilegnet oss.

Jeg kan nevne at jeg har holdt mange prosjekter i flere år, som jeg ikke ønsker å selge, grunnet at jeg ikke kødder med pensjonen min. Det jeg ønsker, er å få presset ut mest mulig fiat så jeg kan profittere.

Sitat av OMac Vis innlegg
Hei Wolfrod. Nå har jeg lurket på denne siden i over et tiår uten å poste en eneste kommentar- helt til jeg så innlegget ditt.

Jeg er heeelt på bølgelengde med deg, når det kommer til cryptovalutaer, og da spesielt bitcoin. Du er helt overbevist om at bitcoin er the shit, og lurer på hvordan du skal få mer penger. Jeg kan fortelle deg hva jeg selv gjorde når jeg var i akkurat den samme situasjonen, og stilte meg akkurat det samme spørsmålet som du stiller. Det er på egen risiko så klart og du må gjøre researchen din selv, men here we go.

Etter at en kompis har mast på Guttegjengen I snart fire år, om å kjøpe bitcoins, bestemte jeg meg for å sette meg godt i det. Hva det er, hvordan det funker og hvorfor akkurat bitcoin. Det endte med at jeg tok opp et forbrukslån i desember på 200k kroner. Jeg overtalte samboeren min i snart 12 år, om å gjøre det samme. Forklarte henne kort og greit, og om hun ville ta en leap of faith med meg. Hun tok opp 250k og totalt hadde vi nå 450.000 kroner i forbrukslån. Dette ville koste oss nesten 9000 kroner i mnd. 10. Desember 2018 kjøpte jeg 15 bitcoins på 3.400 dollar kurs. 7 mnd senere er kursen på 9100 dollar. Jeg solgte 8 bitcoin på 7500 dollar i mai og betalte ned forbrukslånene.

Jeg sitter igjen med 7 bitcoins, nesten 8 som er våre. Helt gratis. Kinda.. Men bitcoin kursen kommer Til å eksplodere i nærmeste framtid, så det å investere det man kan i bitcoin nå, er i mitt synspunkt det smarteste å gjøre. Reasearch bitcoin Hvis du vet ingenting om det det var mine to satoshis�� lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk! Jeg anbefaler å ta en kikk på ChainLink, har holdt siden 0.20, i kommende bullrun vil den fort finne på å nå 10-20x når du ser på teknologien og bruksområdet.
Sist endret av Wolflord; 20. juni 2019 kl. 00:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Wow.

Prisen på valutaen reflekterer informasjon som finnes om den, dog ikke absolutt all informasjon. Grunnen til at folk tjener på dette er fordi det er høy risiko. At du sier det er mye mer enn 50% sannsynlighet for at bitcoin "eksploderer" er helt på trynet.
For all del. Selg alt du eier og invester alt du har.
Men ta nå ikke opp lån for å investere noe du ikke har. Det er sånn du blir gjeldsslave og får skakkjørt hele livsøkonomien.
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
For all del. Selg alt du eier og invester alt du har.
Men ta nå ikke opp lån for å investere noe du ikke har. Det er sånn du blir gjeldsslave og får skakkjørt hele livsøkonomien.
Vis hele sitatet...

Jeg er klar over det.. derfor den sitter veldig langt inne. Er som deg, en realist, det går strengt imot min natur. Anser dette som det sikreste loddet for å kunne oppnå finansiell frihet, og fasiten kommer i løpet av 12 mnd, som også er komfortabelt ift avklaring.
Sist endret av Wolflord; 20. juni 2019 kl. 01:39.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Wolflord Vis innlegg
Jeg er klar over det.. derfor den sitter veldig langt inne. Er som deg, en realist, det går strengt imot min natur. Anser dette som det sikreste loddet for å kunne oppnå finansiell frihet, og fasiten kommer i løpet av 12 mnd, som også er komfortabelt ift avklaring.
Vis hele sitatet...
Ja, haken er at du risikerer å verte gjeldsslave. Har du uflaks har du ein del hundre tusen i gjeld med svært høg rente. Det framstår ikkje som eit sikkert lodd. Generelt i økonomi er sikker avkastning låg, men stabil. T.d. har bank ca. null risiko, men ei rente som knapt held følgje med prisutviklinga. Aksjefond har litt høgare risiko, men slår banken med eit par prosent.

Det du går inn på er gambling. Du kan få stor avkastning, og du kan få store tap. Å tru noko anna er, som eit par har hinta om, idioti.
Trådstarter er altså "ren idiot" til han sitter der med 950.000 i avkastning fordi han gjorde litt finansakrobatikk over en 12 måneders periode.

Kjeltringer, narkomane og spillegale som har 1-2 mill i forbruksgjeld på fyll og fanteri får bare hyllest og lovord om fremtiden.
"Du er så sterk"
"Stå på!"
"DU er best!"

Men trådstarter som prøver å gjøre noe godt for seg selv får bare kjeft og skjellsord.

Verste jeg har sett.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kobblestone Vis innlegg
Trådstarter er altså "ren idiot" til han sitter der med 950.000 i avkastning fordi han gjorde litt finansakrobatikk over en 12 måneders periode.
Vis hele sitatet...
Du meiner altså at å ta opp gjeld med 15-20% rente for å inngå eit veddemål der det er greie sjansar for tap ikkje er idioti? Det er ikkje finansakrobatikk. Det er eit veddemål, der du satser lånte penger på at du har rett.

Kritikken din er fullstendig malplassert. All kritikken har vore sakleg, og folk har argumentert for kritikken dei kjem med.
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du meiner altså at å ta opp gjeld med 15-20% rente for å inngå eit veddemål der det er greie sjansar for tap ikkje er idioti? Det er ikkje finansakrobatikk. Det er eit veddemål, der du satser lånte penger på at du har rett.

Kritikken din er fullstendig malplassert. All kritikken har vore sakleg, og folk har argumentert for kritikken dei kjem med.
Vis hele sitatet...
Nei, fordi jeg uttrykte det i mitt første innlegg, at jeg skriver innlegget for å høre om MULIGHETER til å hente kapital, ikke bli argumentert imot, hvis du ser på innleggene til deg og vennene dine, står en ting klart, dere svarte ikke på hva jeg spurte om, og fokuserte heller på sirkelrunke over min idioti.

Sitat av Kobblestone Vis innlegg
Trådstarter er altså "ren idiot" til han sitter der med 950.000 i avkastning fordi han gjorde litt finansakrobatikk over en 12 måneders periode.


Kjeltringer, narkomane og spillegale som har 1-2 mill i forbruksgjeld på fyll og fanteri får bare hyllest og lovord om fremtiden.
"Du er så sterk"
"Stå på!"
"DU er best!"

Men trådstarter som prøver å gjøre noe godt for seg selv får bare kjeft og skjellsord.

Verste jeg har sett.
Vis hele sitatet...

I know right? Jeg uttrykker dette veldig tydelig i hovedinnlegget mitt. at jeg ikke er ute etter den meget erigerte og moralske pikken som de fleste her inne ikke klarer å dy seg med å vifte i trynet på folk.


Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja, haken er at du risikerer å verte gjeldsslave. Har du uflaks har du ein del hundre tusen i gjeld med svært høg rente. Det framstår ikkje som eit sikkert lodd. Generelt i økonomi er sikker avkastning låg, men stabil. T.d. har bank ca. null risiko, men ei rente som knapt held følgje med prisutviklinga. Aksjefond har litt høgare risiko, men slår banken med eit par prosent.

Det du går inn på er gambling. Du kan få stor avkastning, og du kan få store tap. Å tru noko anna er, som eit par har hinta om, idioti.
Vis hele sitatet...
No shit. Hvor mange ganger skal jeg gjenta meg selv? Og hva har du kommet med av noe saklig i denne tråden? Jeg ser null tips. Dette er et forum for frikere, og du er den største streitingen jeg har sett. gtfo.

Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Wow.

Prisen på valutaen reflekterer informasjon som finnes om den, dog ikke absolutt all informasjon. Grunnen til at folk tjener på dette er fordi det er høy risiko. At du sier det er mye mer enn 50% sannsynlighet for at bitcoin "eksploderer" er helt på trynet.
Vis hele sitatet...
Sitat av Realist1 Vis innlegg
For all del. Selg alt du eier og invester alt du har.
Men ta nå ikke opp lån for å investere noe du ikke har. Det er sånn du blir gjeldsslave og får skakkjørt hele livsøkonomien.
Vis hele sitatet...
No..shit.

Sitat av Skepty Vis innlegg
Du er en idiot. Selv om du har lest på r/wallstreetbets i 2 timer og vet hva bull og bear market er, betyr det ikke at du klarer å predikere hvordan kursen til crypto, av alle ting, vil utvikle seg. Ikke bare er det umulig å vite hvordan markedet vil endre seg, men det må øke grassalt mye for at du skal gjøre opp for det du taper i renter.

Skriver ikke dette til deg, da du nok allerede er fortapt, men til noen andre som skulle komme til å lese dette, hvis du vil kaste bort alle pengene dine kan du i hvertfall nyte det mens du gjør det.
Vis hele sitatet...
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvis du er så sikker, selg alt du eier, bo i en pappeske til du blir millardær. Det bør jo være smooth sailing?

Poenget til vidarlo er, om jeg skal gjette, at veldig mye trading (enten det er i aksjer, "ordentlig" valuta eller kryptovaluta) er basert på mer eller mindre tilfeldigheter. Det meste av kunnskap basert i virkeligheten og virkelige hendelser har ofte en mye, mye mindre effekt på resultater enn ren og skjær tilfeldighet og markedspsykologi som er notorisk uforutsigbar. På kryptomarkedet er denne usikkerheten uendelig større pga mindre marked og færre "virkelige" forankringer.

Du sier du ikke vil ha advarsler eller moralpreken, så det eneste jeg anbefaler er å ha en solid exit plan og regne med å bruke den. Statistikken er ikke på din side.
Vis hele sitatet...
Takk, det siste i innlegget ditt er noe av det første av substans jeg har hørt fra dere så langt. Jeg har en god idè om hvordan det skal jeg gjøres, som jeg har sagt en del ganger nå, jeg er ikke ute etter en moralpreken eller annet, jeg ønsker bare råd på selve kapitalinnhentingen. CFD var også et veldig godt forslag. Jeg takker for meg. Ytterligere innlegg vil bli lest men ikke svart.

Sitat av Goophy Vis innlegg
Du trenger ikke lån og det kaoset der.

Begynner å komme en del seriøse aktører som tilbyr CFD på crypto nå.
Stoler du virkelig på magefølselsen burde det være en grei vei å gå.
Vis hele sitatet...
Takk. Du er mannen jeg lette etter. <3
Sist endret av Wolflord; 20. juni 2019 kl. 13:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dersom du er lidenskapelig opptatt av kryptovaluta å har brukt flere år på å sette deg inn i dette er det rart at du tyr til ett forum for å finne finansieringsløsninger som er lett tilgjengelig via google. Ta opp 20 kredittkort, ta opp forbrukslån, usikker på om gjeldsregisteret er operativt der alle tilbydere av kredittkort og forbrukslån kan se hvor mye kreditt du har totalt. For noen måneder siden var det hvertfall ikke noe problem for meg å åpne 5 kredittkort, komplettbank, banknorwegian, santander, lofavør og 365 var de jeg skaffet meg, dette er kapital på 300000 dersom jeg ønsker det, og det er uten høyeste kredittgrense i tilegg. Er nok ingen problem å skaffe 1 million med bankid og kredittkort/forbrukslånsvar på minuttet.

Her kan du lese litt om det og da vil tilgjengelig kreditt regnes inn som risiko og gjøre det vanskeligere å få nye kredittkort eller lån.
Sist endret av bullshit..; 20. juni 2019 kl. 13:42.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du meiner altså at å ta opp gjeld med 15-20% rente for å inngå eit veddemål der det er greie sjansar for tap ikkje er idioti? Det er ikkje finansakrobatikk. Det er eit veddemål, der du satser lånte penger på at du har rett.

Kritikken din er fullstendig malplassert. All kritikken har vore sakleg, og folk har argumentert for kritikken dei kjem med.
Vis hele sitatet...
Du argumenterer imot alle uansett så det nytter ikke å diskutere med deg.

Du tror også at du vet alt om alles situasjoner utifra en kort tekst på Freak, og hiver rundt ordet idiot som om du er noe spesielt selv. Så rapporterer du andre som bruker skjellsord mot deg.

Kanskje trådstarter har høyere utdanning enn deg, og forstår økonomi på høy skala mye mer enn hva du gjør.

Mange tror de er glupe og intelligente fordi de er moderate. Putte sparepenger på fond og trading er to forskjellige ting - hvor alt er basert på grådighet, og hvordan man skalerer volumet man opererer med til riktig tid og sted.

Jeg kjøpte aksjer for første gang i mitt liv i Netflix i 2012, for litt under 50 000 som jeg hadde spart opp til billån. Når jeg hadde nesten 50 000 bestemte jeg meg for å kjøpe en billig bruksbil til 9000 istedet, kun fordi jeg likte Netflix og nettopp hadde lest mine første bøker om trading.

Jeg tjente 230.000 på aksjene jeg eide iløpet av 9 måneder.

Jeg kunne spart i fond i 15 år uten å tjene disse 230.000.

Hvis trådstarter vil ta en leap of faith, så er han ikke idiot av den grunn.

Han har bare større ambisjoner enn deg.

Ingen som er rike idag som ikke har gjort noe risikabelt for å oppnå dette. Med mindre de har arvet hus og hjem som 85% av Norge gjør, og kaller seg self-made millionaires når de er i Syden.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Tutorial med nummererte steg:

1: Hack hjernen din så du er immun mot forskjellige tankefeil
2: Les deg opp på kryptovaluta, for det meste fra folk som har samme håp som deg. På den måten får du så ren informasjon som mulig. Uten forurensning fra kritikere.
3: Fokusér på hva som kunne skjedd, om du hadde gjort det du planlegger å gjøre nå. Det er slik med trening og bra kosthold også: Beste tidspunkt å starte på var for 10 år siden. Nest-beste: i dag.
4: Selv om du nå er en ekspert på kryptovaluta (du ser flere gjentagelser i de sikre kildene dine. Dude. Dette kan du): start en tråd om det på nFF. Ikke søk opp gamle om lignende tema engang. Gammel info, er ubrukelig info. Ting skjer fort her, og det er mye penger det er snakk om. Ikke bare penger, men hele, føkkings, livsstilen din. Best å ikke ta sjanser. Og staben på bruket slacker, så tråden får stå. Koster nesten ingenting, og har stor gevinst. ROI som bare juling. Åh! Ta meg midt i fagbegrepene!
5: Okay, første svar kom innen en time, og det var vettugt. Planen funker. Hold kursen.
6: Shit. En nynorsking dukker opp. Han prøver å stikke kjepper i hjulene på deg. Fei dem unna. Hold kursen. Tenk på hva kursen kan bli. Hold valuta. Hold kurs.
7: En annen nevner CFD. Hva. Noe du ikke har hørt om, til tross for all researchen? Dette må du dukke til bunns i. Skriv det på lista, og kom tilbake til det senere.
8: Æsj. En fyr som støtter nynorskingen. Neineinei, tråden (altså LIVET DITT) kan miste kursen. Og da kan du gå glipp av kursen. Forbered deg på å kurse disse cruiserne om å holde kursen på kursen.
9: YESSS! En fyr med null poster fra før er enig med deg! Han ha rett, OG tale sannheten. Han er tross alt enig. Og fjompen som skriver lista du leser nå har flere ganger sagt "lurk moar". Hva er mer lurking enn 11 år?! LOL hykler as. Han har lignende mål og framgangsmåte som du, og nådde målet. Checkmate, cruiserists. Ikke undersøk det nærmere. Å be om bevis når det er snakk om en såpass stor avgjørelse er bare sløsing med tid. Gi ham et KP og tips om en valuta som takk, men! Det er på tide å forsvare standpunktet ditt. Du ville ikke i debatt, men her prøver folk å antihacke hjernen din. Forsøker å ta fra deg det du har rett på! Grin om at folk gir deg ting du ba om å ikke få. Det fostrer sympati, og god energi. Kan'ke skade å prøve seg på litt "The Secret"-tenking. Om du klarer å slå tilbake all kritikk, ligger veien til målet åpen og klar.

Litt sånn ser det ut for meg.

Kan TS bli rik på dette? Ja
Kan TS tape stort på dette? Ja
Kan TS gå i null på dette? Ja
Hva er sannsynligheten for de forskjellige utfallene? [ditt svar her]
(Merk: 3 forskjellige utfall betyr ikke at hver av dem har 1/3 sannsynlighet. Enten vinner du jackpot i lotto, eller ikke. Det betyr ikke at det er 50% sjanse for å vinne)

Vi tenker gjerne i fortellinger, og kan lett se for oss alle 3 versjoner. Og så si til oss selv at «Jah. Jeg visste det as. Faktisk. Utfallet kom til å bli XYZ», og enten prise oss lykkelige for at vi ikke gjorde som taper/null-versjonen av TS, eller grine over at vi ikke gjorde som vinner-TS.

De som faktisk er seriøse på det kan poste det på t.d. https://predictionbook.com/ - Trenger ikke å ha slikt i tråden her, men første person kan poste lenke. Om det er etisk får vedkommende vurdere selv.

Lottospillerne vi ser, er de som vinner
Ditto kryptovalutaspekulanter

Hvem har vel lyst til å gå ut med «Jeg dumma meg ut skikkelig folkeeens!»? Tapere. Og du, du er vel ikke no' taper, hva?

I lotto vet vi hvertfall sannsynligheten.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kobblestone Vis innlegg
Du tror også at du vet alt om alles situasjoner utifra en kort tekst på Freak, og hiver rundt ordet idiot som om du er noe spesielt selv. Så rapporterer du andre som bruker skjellsord mot deg.
Vis hele sitatet...
Situasjonen er altså å ta opp forbrukslån for å finansiere spekulasjon. Korleis er det ikkje idiotisk? Klart, har du hundre millioner i banken fører det ikkje til personleg ruin, men det er fortsatt idiotisk.
Sitat av Kobblestone Vis innlegg
Kanskje trådstarter har høyere utdanning enn deg, og forstår økonomi på høy skala mye mer enn hva du gjør.
Vis hele sitatet...
Nei, spekulasjon med lånte penger til høg rente? I kryptovalutaer? Er ikkje dei fleste økonomer meir eller mindre einige om at spekulasjon er nettopp spekulasjon?
Sitat av Kobblestone Vis innlegg
Jeg kjøpte aksjer for første gang i mitt liv i Netflix i 2012, for litt under 50 000 som jeg hadde spart opp til billån. Når jeg hadde nesten 50 000 bestemte jeg meg for å kjøpe en billig bruksbil til 9000 istedet, kun fordi jeg likte Netflix og nettopp hadde lest mine første bøker om trading.

Jeg tjente 230.000 på aksjene jeg eide iløpet av 9 måneder.
Vis hele sitatet...
Ja, og det finst folk som kjøper ein lottokupong for ein tjuer og vinn hundre millioner. Risikoen i din situasjon hadde jo vore at Netflix gjekk konkurs.
Sitat av Kobblestone Vis innlegg
Jeg kunne spart i fond i 15 år uten å tjene disse 230.000.
Vis hele sitatet...
Jo, men til lågare risiko. Du ignorerer risikoen du tok. Fond sprer det over fleire aksjer, noko som gjer at risikoen er lågare.
Sitat av Kobblestone Vis innlegg
Ingen som er rike idag som ikke har gjort noe risikabelt for å oppnå dette. Med mindre de har arvet hus og hjem som 85% av Norge gjør, og kaller seg self-made millionaires når de er i Syden.
Vis hele sitatet...
Det finst grader av risiko. Å bruke forbrukslån med ekstrem rente til å finansiere valutaspekulasjon har ekstrem risiko. I tillegg er konsekvensane rimeleg store om du bommer. Då har du brått økonomisk ruin for ganske lang tid. Med mindre du er rik i utgangspunktet. Men er du rik i utgangspunktet har du neppe behov for å gjere slikt.
Sitat av Kobblestone Vis innlegg

Jeg kunne spart i fond i 15 år uten å tjene disse 230.000.
Vis hele sitatet...
DnB teknologi-fondet er opp 700% de siste 10 åra.
TS:
Hvis du har bestemt deg, hva er da vitsen med å spørre?
Hvis du vet at du bryter med alle konvensjoner, hvorfor blir du da indignert over responsen?
Og hvis du er sikker på å vinne... hvorfor stopper du da ved penger? Hvorfor ikke satse livet i tillegg?

Er du kanskje ikke helt sikker likevel?
Stemmer for at ts bare kjører på her slik at han kan dele erfaringen med alle de andre som finner denne tråden på jakt etter rikdom.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
TS:
Hvis du har bestemt deg, hva er da vitsen med å spørre?
Hvis du vet at du bryter med alle konvensjoner, hvorfor blir du da indignert over responsen?
Og hvis du er sikker på å vinne... hvorfor stopper du da ved penger? Hvorfor ikke satse livet i tillegg?

Er du kanskje ikke helt sikker likevel?
Vis hele sitatet...
Seriøst, hva er poenget med å entre tråden for å sparke opp nøyaktig de samme dørene som blir sparket opp tidligere i tråden? Er man pissetrengt og øyner muligheten for å pisse litt nedover samtidig som antall KP går oppover?

Hva vitsen med å spørre er? Hvis du faktisk lurer på det kan du jo starte med å faktisk lese spørsmålene hans. TS spør om tips til å hente ut mest mulig kapital gjennom forbrukslån o.l.. Han spør derimot ikke om den potensielle avkastningen er verdt risikoen. Han blir ikke indignert av responsen, men man kan jo åpenbart bli frustrert over mangelen på respons. Og hvor er det man kan "satse livet" på dette? Slik jeg tolker TS virker det forøvrig som om det er hele livet sitt han vil satse på dette. Går det til helvete blir han gjeldsslave i lang, lang tid fremover, som følgelig vil redusere livskvaliteten kraftig.
Selv ikke markedseksperter med flere tiårs erfaring er flinkere enn terningkast, noen har bare mer flaks. Cryptovalutta er ikke noe mer forutsigbart enn andre markeder, så å tro at man kan forutse markedet er å lure seg selv. Det er gambling.
Trådstarter
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Seriøst, hva er poenget med å entre tråden for å sparke opp nøyaktig de samme dørene som blir sparket opp tidligere i tråden? Er man pissetrengt og øyner muligheten for å pisse litt nedover samtidig som antall KP går oppover?

Hva vitsen med å spørre er? Hvis du faktisk lurer på det kan du jo starte med å faktisk lese spørsmålene hans. TS spør om tips til å hente ut mest mulig kapital gjennom forbrukslån o.l.. Han spør derimot ikke om den potensielle avkastningen er verdt risikoen. Han blir ikke indignert av responsen, men man kan jo åpenbart bli frustrert over mangelen på respons. Og hvor er det man kan "satse livet" på dette? Slik jeg tolker TS virker det forøvrig som om det er hele livet sitt han vil satse på dette. Går det til helvete blir han gjeldsslave i lang, lang tid fremover, som følgelig vil redusere livskvaliteten kraftig.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte å hente hagla jeg, hvis det skulle gå i dass. Takk til deg som nevnte CFD. Jeg kunne sette min nåværende assets som sikkerhet. Jeg har nå blitt millionær. Takk for meg.
Sitat av Wolflord Vis innlegg
Jeg tenkte å hente hagla jeg, hvis det skulle gå i dass. Takk til deg som nevnte CFD. Jeg kunne sette min nåværende assets som sikkerhet. Jeg har nå blitt millionær. Takk for meg.
Vis hele sitatet...
Ville vært interessant å sett noen bevis på at du har blitt millionær.
En skjermdump f.eks.
Hvem som helst på et forum kan komme med slike utspill.
Sist endret av hala; 26. juni 2019 kl. 14:16.
Man er ikke millionær før man har realisert gevinst. Får håpe du selger før markedet dupper igjen
Dere bør alle være ekstremt forsiktige med å investere i Bitcoins og krypto på nåværende tidspunkt. Det er kommet en del advarsler den siste tiden om at USDT (tether) kan være på brinken av kollaps. Hvis tether forsvinner risikerer vi at minst 50% av markedsverdien utslettes på kort tid. Det kan skape en dødsspiral for hele markedet.

Det som bekymrer meg mest er påstandene om at de pumper opp prisene på tvers av børser. Det er helt sykt at de kan skape nye falske penger uten at det finnes noen kontroll på at hver enhet faktisk har 1$ i reserve. Synes denne artikkelen forklarer det bra: Tether (USDT) kan utgjøre en systemisk risiko for kryptomiljøet.

kjipt hvis norske investorer blir loppet for millioner (om ikke milliarder av kroner) hvis dette faktisk skulle vise seg å være en svindel.
Sitat av plexern Vis innlegg
DnB teknologi-fondet er opp 700% de siste 10 åra.
Vis hele sitatet...
Så bruker du jo et unikt ekstremtilfelle også. 700% på 10 år for et fond er helt uvanlig.

Det er som at jeg skal argumentere for "Hadde jeg kjøpt Netflix så fort den gikk på børs hadde den steget 31,260% - mye bedre enn ALLE fond"

Her er fondsliste fra Nordnet:

https://www.nordnet.no/market/funds?...sortOrder=desc

Ikke mange som bikker 25% avkastning
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av hala Vis innlegg
Ville vært interessant å sett noen bevis på at du har blitt millionær.
En skjermdump f.eks.
Hvem som helst på et forum kan komme med slike utspill.
Vis hele sitatet...
Skjermdump er jo ikke akkurat konklusivt bevis, det heller. For eksempel:

▼ ... over et år senere ... ▼
Fortell trådstarter, hva endte du opp med å gjøre?
Isåfall ville han hatt griseflaks, og blitt griserik, dersom han hadde satsa hele livet sitt på det her.
Sist endret av Superspurv; 7. januar 2021 kl. 20:39.
Er selv all-in. BTC 85% alts 15%

Ser selv en global fremtid der absolutt alt av verdi, infrastruktur, overføringer er tokenized.

All verdi du har, flytende verdi du kan bruke.

Forventer en kraftig korreksjon på alle markeder før 1. April.

Mulig BTC ramler en siste gang under 20k.. Men, i 2022 er det muligheter for stabil vekst.

Nå er det mye Layer1 platformer som vokser, når dapps kommer vil tidenes bullrun for alts også starte
Det du beskriver er ikke "all-in", det er "5x all in yolo" - og det er sjeldent en god idé.

Men hvis du virkelig har klart å finne en sikker verdsettelsesmetode for krypto er det ingen vits å ta opp forbrukslån. Ta med deg kunnskapen din til wall street. Kan garantere at millionene sitter løst der om du virkelig er i stand til å ta en kalkulert risiko i krypto.
gratulerer trådstarter, håper du faktisk gjorde det
Kan garantere at trådstarter ikke ble millionær. Dersom han faktisk tjente noe i første omgang, ble dette garantert tapt igjen, etter hva han har mellom ørene.
Revo har skjønt det, godt å lese! Altså.. Jeg forstår at folk er skeptiske til krypto, men slik er det med all ny teknologi. Stikk på YouTube og se hva folk mente om Internett når det kom i full fart. Klart at ingen kan forutsi fremtiden, spesiellt ikke når det kommer til krypto. Men hvis man setter seg inn i hva feks bitcoin er, hva det kan gjøre for menneskene og verden og ikke minst hvordan teknologien fungerer så vil man forhåpentligvis få svar på det man lurer på.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har diskutert verdien med bitcoin med venner, kollegaer og diverse mennesker. Men fellestrekket for 90% av dem, er at bitcoin er søppel. Dritt. At det ikke er noe å satse på osv. Og jeg forstår dem også, for det var akkurat det jeg selv sa før jeg forsvant ned i rabbitholet i jakt etter informasjon.

Det kommer kanskje også litt an på hvordan man tror det er i framtiden. Personlig, så virker det logisk for meg at vi kommer til å ha et system som er mer elektronisk og mer sikkert, aka bitcoin. Akkurat som da hjulet ble funnet opp, eller da Internett kom. Eller da Steve Jobs lanserte smartmobilen. Dette føler jeg personlig er i den samme kategorien. Jeg tror virkelig ikke at jeg betaler med cash i butikken om 20 år. Hell, jeg betaler jo såvidt med cash nå liksom. Men selvfølgelig, man skal jo få mene det man vil, og ingen kan vite sikkert. Jeg mener selv at alle som sier at bitcoin er ren gambling, er uopplyste om egenskapene til bitcoin pga lite research. Søk, og sug til deg informasjon. Du lever i teknologiens verden og 2020 er bare startskuddet. Jeg er helt enig med Revo at snart blir det et altrun på coinsa, men bitcoin er, og vil alltid være fremtiden i mitt hodet. Det er rett og slett neste epoke av teknologien til menneskeheten. Så får man selvfølgelig gjøre som man vil men jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: det er ikke for sent å putte en 200 lapp i bitcoin hver mnd og se på det som en 20-30 års investering for framtiden. Langt ifra! Sånn. Da fikk jeg ut oppgulpet mitt. Ikke bli hissig på meg hvis du er uenig. Forteller bare hvordan jeg ser på verden og hva jeg selv tror blir viktig i fremtiden.
Sitat av OMac Vis innlegg
Revo har skjønt det, godt å lese! Altså.. Jeg forstår at folk er skeptiske til krypto, men slik er det med all ny teknologi. Stikk på YouTube og se hva folk mente om Internett når det kom i full fart. Klart at ingen kan forutsi fremtiden, spesiellt ikke når det kommer til krypto. Men hvis man setter seg inn i hva feks bitcoin er, hva det kan gjøre for menneskene og verden og ikke minst hvordan teknologien fungerer så vil man forhåpentligvis få svar på det man lurer på.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har diskutert verdien med bitcoin med venner, kollegaer og diverse mennesker. Men fellestrekket for 90% av dem, er at bitcoin er søppel. Dritt. At det ikke er noe å satse på osv. Og jeg forstår dem også, for det var akkurat det jeg selv sa før jeg forsvant ned i rabbitholet i jakt etter informasjon.

Det kommer kanskje også litt an på hvordan man tror det er i framtiden. Personlig, så virker det logisk for meg at vi kommer til å ha et system som er mer elektronisk og mer sikkert, aka bitcoin. Akkurat som da hjulet ble funnet opp, eller da Internett kom. Eller da Steve Jobs lanserte smartmobilen. Dette føler jeg personlig er i den samme kategorien. Jeg tror virkelig ikke at jeg betaler med cash i butikken om 20 år. Hell, jeg betaler jo såvidt med cash nå liksom. Men selvfølgelig, man skal jo få mene det man vil, og ingen kan vite sikkert. Jeg mener selv at alle som sier at bitcoin er ren gambling, er uopplyste om egenskapene til bitcoin pga lite research. Søk, og sug til deg informasjon. Du lever i teknologiens verden og 2020 er bare startskuddet. Jeg er helt enig med Revo at snart blir det et altrun på coinsa, men bitcoin er, og vil alltid være fremtiden i mitt hodet. Det er rett og slett neste epoke av teknologien til menneskeheten. Så får man selvfølgelig gjøre som man vil men jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: det er ikke for sent å putte en 200 lapp i bitcoin hver mnd og se på det som en 20-30 års investering for framtiden. Langt ifra! Sånn. Da fikk jeg ut oppgulpet mitt. Ikke bli hissig på meg hvis du er uenig. Forteller bare hvordan jeg ser på verden og hva jeg selv tror blir viktig i fremtiden.
Vis hele sitatet...

Du sier bitcoin er sikkert? Da har du nok ikke gått ned "rabbit holet" som du påstår.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har cashet ut, kjøpt meg bolig med fire enheter og nyter passiv inntekt. Fred.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Gratulerer, men du hadde flaks.
Sitat av Wolflord Vis innlegg
Har cashet ut, kjøpt meg bolig med fire enheter og nyter passiv inntekt. Fred.
Vis hele sitatet...
Fikk du omtrent 10x avkastning?
Sist endret av Superspurv; 24. februar 2021 kl. 23:40.
Sitat av nso Vis innlegg
Gratulerer, men du hadde flaks.
Vis hele sitatet...
Artig at samtlige adminer og andre i "crewet" på NFF har vært negative i denne tråden.

JA, jeg hadde flaks. Nei, jeg valgte ikke å gå inn med forbrukslån, det hadde gjort denne perioden langt mer stress enn det den faktisk har vært.

Hvordan det skjedde?

Jeg kjøpte LINK på 20 cent i 2017. Her var jeg 100% sikker på at det kom til å hitte minst 5 dollar i løpet av noen år. Den gikk til 20 dollar i fjor sommer. Her solgte jeg meg ut, kjøpte huset og satte resten 50/50 i BTC og Lition. Lition som jeg var nesten like sikker på som LINK. Den gikk motsatt vei, strake veien i dass. Begge objekter fikk enorme mengder oppmerksomhet og research.

Forskjellen var rett og slett intuisjon. LINK tvilte jeg aldri på, med Lition var det en ekkel følelse av at noe ikke stemte. Det viste seg å være korrekt og en rugpull.

Dette innlegget er ment for de av dere som vet hva jeg snakker om. Stol på magefølelsen deres, når noe virker rart, så er det som regel det.

Hvis dere vil ha gode steder å diskutere krypto eller få med dere trender, stikk over på /biz.

NFF forøvrig, svær skuffelse. Makan til ekkelt crew. Æsj.
Sitat av Wolflord Vis innlegg
Artig at samtlige adminer og andre i "crewet" på NFF har vært negative i denne tråden.

JA, jeg hadde flaks. Nei, jeg valgte ikke å gå inn med forbrukslån, det hadde gjort denne perioden langt mer stress enn det den faktisk har vært.

Hvordan det skjedde?

Jeg kjøpte LINK på 20 cent i 2017. Her var jeg 100% sikker på at det kom til å hitte minst 5 dollar i løpet av noen år. Den gikk til 20 dollar i fjor sommer. Her solgte jeg meg ut, kjøpte huset og satte resten 50/50 i BTC og Lition. Lition som jeg var nesten like sikker på som LINK. Den gikk motsatt vei, strake veien i dass. Begge objekter fikk enorme mengder oppmerksomhet og research.

Forskjellen var rett og slett intuisjon. LINK tvilte jeg aldri på, med Lition var det en ekkel følelse av at noe ikke stemte. Det viste seg å være korrekt og en rugpull.

Dette innlegget er ment for de av dere som vet hva jeg snakker om. Stol på magefølelsen deres, når noe virker rart, så er det som regel det.

Hvis dere vil ha gode steder å diskutere krypto eller få med dere trender, stikk over på /biz.

NFF forøvrig, svær skuffelse. Makan til ekkelt crew. Æsj.
Vis hele sitatet...
Glad det gikk såpass bra for deg, men du fortsetter med å komme med utspill som at "du var 100% sikker" på at noe kom til å stige. Noe du umulig kan være, med mindre du driver med ulovlig insiderhandel eller lignende. Det har vel egentlig vært hele essensen til alle som har gitt deg kritikk? At du KAN IKKE være 100% sikker.

Om du ikke mener at du var 100% sikker, så må du nesten legge om språket ditt og heller si at du hadde en god følelse i magan og at du har sett på trendene. Men sikker kan du nå aldri være i den bransjen. Lett å si at man var sikker, når man sitter igjen med profitt. Storyen din kunne fort vært annerledes, og det er snakk om marginer.

At folk som tilfeldigvis er NFF crew ikke er enige med deg og vil gi deg litt kritikk gjør de da ikke ekle? Er egentlig mer ekkelt å være så skråsikker på noe som faktisk er helt umulig å være 100% på. Godt å ha noen som sier noe i mot også. Tenk om en eller annen mindre begavet hadde funnet tråden og du ikke hadde blitt sagt i mot? Da kunne han lett ha blitt gjeldsslave pga ingen sa ifra om risikoen. Er nå et offentlig forum dette her.

Men for all del, til lykke med rikdommen. Unner deg den, til tross for din litt sta skråsikkerhet.
Sitat av Wolflord Vis innlegg
Artig at samtlige adminer og andre i "crewet" på NFF har vært negative i denne tråden.

JA, jeg hadde flaks. Nei, jeg valgte ikke å gå inn med forbrukslån, det hadde gjort denne perioden langt mer stress enn det den faktisk har vært.

Hvordan det skjedde?

Jeg kjøpte LINK på 20 cent i 2017. Her var jeg 100% sikker på at det kom til å hitte minst 5 dollar i løpet av noen år. Den gikk til 20 dollar i fjor sommer. Her solgte jeg meg ut, kjøpte huset og satte resten 50/50 i BTC og Lition. Lition som jeg var nesten like sikker på som LINK. Den gikk motsatt vei, strake veien i dass. Begge objekter fikk enorme mengder oppmerksomhet og research.

Forskjellen var rett og slett intuisjon. LINK tvilte jeg aldri på, med Lition var det en ekkel følelse av at noe ikke stemte. Det viste seg å være korrekt og en rugpull.

Dette innlegget er ment for de av dere som vet hva jeg snakker om. Stol på magefølelsen deres, når noe virker rart, så er det som regel det.
Vis hele sitatet...
Jeg teller 7 crew og 5 admins her i sjappa, hvorav de eneste som deltok innledningsvis var Jonta og undertegnede. Det er et stykke unna alle, men jeg skal innrømme at jeg kunne spart meg mitt eget bidrag: Jeg sa ingenting som ikke var bedre formulert av andre.

La oss anta at du faktisk snakker sant og ikke bare troller - det er plausibelt, og jeg liker å legge godvilja til. Da har vi altså at du satsa litt her og der, var helt sikker men der du røyk på en smell så hadde du hindsight 20/20 til å vite at du egentlig ikke var sikker likevel..? Så stol på magefølelsen, da blir man rik! Kult, det er notert.

La oss anta at dette også faktisk stemmer og at du ikke bare rasjonaliserer. Hvorfor skal vi anta at din åpenbart utenomjordiske teft og forretningsnese deles av alle? Har du noen grunn til å anta at alle har like god magefølelse som deg? Hvis ikke, hvorfor vil du da oppfordre folk til å satse alt?

Også har vi killeren, da: Dersom du hadde tapt alt, hadde du da kommet tilbake og fortalt om det? Igjen, kanskje du, men sånn generelt holder folk veldig kjeft når de skammer seg. Suksesshistoriene får masse oppmerksomhet, tapene langt mindre. Dermed fremstår suksess langt mer sannsynlig enn det er - hvilket er litt paradoksalt, siden både du og alle andre vinnere er veldig klare på at de er unntakene.

Sitat av Wolflord Vis innlegg
Artig at samtlige adminer og andre i Hvis dere vil ha gode steder å diskutere krypto eller få med dere trender, stikk over på /biz.

NFF forøvrig, svær skuffelse. Makan til ekkelt crew. Æsj.
Vis hele sitatet...
Ja, det er nok et godt råd: Stilen din passer langt bedre der. Kos deg!
Så...... De som var negative til planen din fikk jo rett, du valgte å ikke gjennomføre den og tok en helt annen vei med mye mindre risiko. Og du skriver selv at det var ett valg som ga deg mindre stress.
Hmmmmmmmmmmmmm.

Beklager, men ingen vits i å skrive at folk her er ekle, det var helt objektive fakta som ble presentert.

En digresjon. Jeg og du spiller russisk rulett, i potten ligger det millioner.
Du overlevde mens jeg malet veggen med innsiden av hodet mitt.
Kan vi da si at jeg var dum mens du var smart?

Men uansett, gratulerer med penger vel tjent.
Merkelig tråd å opprette 19.juni 2019, da du allerede hadde en avkastning på 900-1300%. Vi runder av til 1000% for enkelthetens skyld.

Ved å selge på $20 er det en avkastning på 10 000%

Så hvis jeg tar utgangspunkt i et hus med 4 utleieenheter (regner med at det er en større by med universitet, rovdrift på fattige studenter er god butikk) snakker vi kjapt 10 millioner

Hvis du satte resten i BTC og Lition antar jeg du ikke tok opp lån.

10 000 000 i huskjøp + skatt på avkastning = 12 800 000

Det betyr at du allerede satt på omlag 1 280 000,- da du opprettet posten (Fra en opprinnelig innsats på 128 000,-). Du måtte altså ha tatt opp forbrukslån på godt over millionen bare for å doble beholdningen av LINK. Med andre ord var du villig til å risikere alt du hadde tjent fordi du var sikker på at den ville stige til $5 (2,5x verdi på det tidspunktet).

Videre analyse er bortkastet. Selv om husprisen var halvparten, snakker vi om et urealistisk høyt forbrukslån.

Jeg tror du lyver!
Sist endret av supercali; 25. februar 2021 kl. 01:16. Grunn: Skatteetaten