Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1293
Lagde en batch med cannabutter som jeg decarba (?) og lot putre i kjela. Testa den rett ut av kjela og var høy lenge Jeg la den i fryseren å nå lurer jeg på om jeg må varme den opp på nytt eller om jeg bare kan spise smøret? Evt hvilken varme og hvor lenge?

Takk!

Tilleggsspørsmål: Mister den potens om den ligger i romtemperatur ?
Sist endret av Admin221; 26. april 2019 kl. 19:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan gjøre begge deler. Om den er flytende eller fast har lite å si, da den blir metabolisert uansett!
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Du kan gjøre begge deler. Om den er flytende eller fast har lite å si, da den blir metabolisert uansett!
Vis hele sitatet...
Tenkte mere på at varme aktiverer thc ifra thc-a. Eller er dette allerede gjordt for "alltid" i decarb prosessen?
Det blir gjort i selve prosessen. Jeg har tint ned fryst cannabutter med like bra funk mange ganger.
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Okey takk for svar! Da tiner jeg det bare ved neste anledning å håper på det beste
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halla, jeg skal lage cannabutter med hasj. Det jeg pleier å gjøre er å smuldre opp hasjen og ha den i vann og smør bad som jeg lar småkoke i 60 min. Jeg lurer på om jeg skal la det koke lenger/kortere for å gjøre smøret mer potent eller om 60 min er en bra tid? Hvis noen har noen andre tips enn bare koketid tar jeg det med glede i mot!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Halla, jeg skal lage cannabutter med hasj. Det jeg pleier å gjøre er å smuldre opp hasjen og ha den i vann og smør bad som jeg lar småkoke i 60 min. Jeg lurer på om jeg skal la det koke lenger/kortere for å gjøre smøret mer potent eller om 60 min er en bra tid? Hvis noen har noen andre tips enn bare koketid tar jeg det med glede i mot!
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at mindre varme = Bedre ivaretá stoffene = Mér virkning.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Halla, jeg skal lage cannabutter med hasj. Det jeg pleier å gjøre er å smuldre opp hasjen og ha den i vann og smør bad som jeg lar småkoke i 60 min. Jeg lurer på om jeg skal la det koke lenger/kortere for å gjøre smøret mer potent eller om 60 min er en bra tid? Hvis noen har noen andre tips enn bare koketid tar jeg det med glede i mot!
Vis hele sitatet...
Hasj bruker det ikke være nødvendig med så lenge, men på en annen side trenger pot såppas med tid, for full effekt. så tviler på at det blir ødelagt på noe vis, heller tvert i mot.
Bruker selv akkurat en time med vannbad og kokosfett, hasj.

Fungerer like godt hver gang lav varme. Vannet koker rundt kokosfettet som står i en glassbolle I det kokende vannet..
Sist endret av Tilbaketrukket.; 8. august 2019 kl. 11:17.
Med vannbad og andre metoder hvor temperaturen er stabil er det gunstig å bruke lang tid for å få mest mulig THC.
For tiden bruker jeg halvannen time på 105 grader.

Hvis en lurer på slike ting er det bare å prøve litt forskjellig med samme hasjen. En merker fort forskjell, ikke minst når en prøver forskjellige temperaturer.
På lignende måte som man får forskjellig virkning med å eksperimentere med temperatur i vaporizer vil temperaturen under dekarboksylering gi forskjellig virkning har jeg skjønt etter å ha prøvd flere metoder.
Kan legge til at vannbad med kokosfett har fungert bedre enn noe annet rundt edibles for egen del.

Såpass at man inntar cannabis oralt mer enn ved feks røyking.

0,3 gram holder. I 4-6 timer med en stabil mood hele veien.