Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1289
Har ett par med fence audio boost 212 og de gir meg lite trykk i forhold til hva jeg forventer.
Men kan det rett og slett ha med at forsterkeren min er for svak? Har en nad 720bee. Men ville jo uansett tro at det skulle gi meg litt bass selvom?

Noen med de høytallerene som kan bekrefte at det gir bra bass? Er jo 2 12 per høytaller...
Sist endret av suwoop; 24. mars 2019 kl. 21:31.
Ser forsterkeren din har en liten equalizer nede i høyre hjørne. Har du justert den? Hvordan star høytalerene i rommet, i mtp veggavstand, avstand fra sofaen (som jeg antar du sitter i mesteparten av tiden du bruker anlegget?) Hva slags tilkobling bruker du TIL forsterkeren/lydkilde? Har du DAC? Så jo ut som det burde være godt trøkk i de basselementene der da..Hvis du bruker en pc/mobil som musikkilde, har du en equalizer app du kan justere bass på? F.eks har spotify innebygd equalizer i mobilappen i hvertfall..


Så nå at forsterkeren yter 50w pr kanal, og det er vel ikke allverdens det..
Sist endret av sebba2; 24. mars 2019 kl. 21:40.
Trådstarter
Sitat av sebba2 Vis innlegg
Ser forsterkeren din har en liten equalizer nede i høyre hjørne. Har du justert den? Hvordan star høytalerene i rommet, i mtp veggavstand, avstand fra sofaen (som jeg antar du sitter i mesteparten av tiden du bruker anlegget?) Hva slags tilkobling bruker du TIL forsterkeren/lydkilde? Har du DAC? Så jo ut som det burde være godt trøkk i de basselementene der da..Hvis du bruker en pc/mobil som musikkilde, har du en equalizer app du kan justere bass på? F.eks har spotify innebygd equalizer i mobilappen i hvertfall..
Vis hele sitatet...
Har justert den og ga ikke noe særlig mye..
Bruker chromecast som er kobla med aux opp mot tven. Rommet er ca 30-35kvm, kan legge godt over en og en halv fot fra høytalleren til veggen. Vil si kanskje tre meter fra sofaen til høytallerene.
Okei, har ikke noe erfaring med chromecast, men bruker du spotify via denne chromecasten, eller kanskje youtube?
Forsterkeren din er for svak. Sannsynligvis har SoftClipping-greiene til NAD forhindra deg fra å sprenge høyttalerne allerede. De er heller ikke spesielt følsomme, så du trenger definitivt flere watt.
Trådstarter
Har du tips til en forsterker som duger, som ikke koster skjorta?
Sitat av sebba2 Vis innlegg
Så nå at forsterkeren yter 50w pr kanal, og det er vel ikke allverdens det..
Vis hele sitatet...

Vet ikke noe om høyttalerene til TS, men 50w pr kanal i en stereo forsterker er mer enn man tror.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
her er en grei stereo forsterker på komplett i allefall LINK
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Vet ikke noe om høyttalerene til TS, men 50w pr kanal i en stereo forsterker er mer enn man tror.
Vis hele sitatet...
Det kan også være mindre enn man tror. Avhenger av hvordan produsenten måler og oppgir spesifikasjonene. NAD er vel kjent for å være relativt ærlige på dette.

Ikke oppdatert på forsterkere dessverre, har brukt aktive høyttalere de siste 15+ åra.

Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
her er en grei stereo forsterker på komplett i allefall LINK
Vis hele sitatet...
Den vil gi _litt_ bedre lyd ved moderat volum, men er fortsatt underspesifisert ift. ts' høyttalere. Det er snakk om totalt 12 x 4 + 6,5 x 2 tommer med membran som skal beveges og det sier seg egentlig selv at det krever endel krefter. Nøyaktig hvor mye må noen mer kompetente enn meg uttale seg om, men jeg ser for meg at det er flust med kurante alternativer på div. bruktmarkeder.
Sist endret av tihihihi; 25. mars 2019 kl. 00:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den ampen er ikke stor nokk til og få åpna høyttalerene skikkelig, du har preout på ampen din så behold den og bruk den som forforsterker, ser det blir linka til en yamaha lenger oppe og den er det også lite vits i og kjøpe da den også vil knele og kverke diskantene dine ila et par fester, de høyttalerene dine trenger en PA forsterker, ta en behringer ep2500 f,eks, koster ca 1000-1500 på brukten og leverer 2x500wrms i 8ohm / 2x750wrms i 4ohm
Trådstarter
Sitat av freebird Vis innlegg
Den ampen er ikke stor nokk til og få åpna høyttalerene skikkelig, du har preout på ampen din så behold den og bruk den som forforsterker, ser det blir linka til en yamaha lenger oppe og den er det også lite vits i og kjøpe da den også vil knele og kverke diskantene dine ila et par fester, de høyttalerene dine trenger en PA forsterker, ta en behringer ep2500 f,eks, koster ca 1000-1500 på brukten og leverer 2x500wrms i 8ohm / 2x750wrms i 4ohm
Vis hele sitatet...

Ble tipsa på en effektforsterker, mener du det samme?
I og med jeg kunne brokoble den på forsterkeren jeg har nå og det skulle holde i massevis.
Beklager om jeg høres teit ut men på slike ting har jeg lite til null peiling.

Spiller ingen rolle for meg om det er brukt. Brukt er win win i forhold til penger og miljø =)
Sist endret av suwoop; 25. mars 2019 kl. 10:40.
Sitat av suwoop Vis innlegg
Ble tipsa på en effektforsterker, mener du det samme?
I og med jeg kunne brokoble den på forsterkeren jeg har nå og det skulle holde i massevis.
Beklager om jeg høres teit ut men på slike ting har jeg lite til null peiling.

Spiller ingen rolle for meg om det er brukt. Brukt er win win i forhold til penger og miljø =)
Vis hele sitatet...

Ja det er det samme.

Hvis du har en stereoforsterker kan du glemme brokobling da du sitter igjen med mono. Forsterken din blir ikke større av det. Den bare gir alt ut på en kanal istedet for å fordele det på to (stereo).

Kjøp deg en skikkelig forsterker, sluttrinn, effektforsterker, amp kall det hva dere vil og bruk den du har som forforsterker som beskrevet over.

Du slipper ikke unna det der. dB er logaritmisk, når du har bunna den lille lekeforsterkeren din må du doble antall Watt for å få en dobling i volum (dB). You do the math. Du trenger Watt, ikke noe hifikvakk.