Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 8762
Heisann!

Lurte bare på hvilke spill som ga dere en følelse av paranoia, nervøsitet, fobier, alt! Hvilke spill syntes dere var, tør jeg si, skumle som faen?

Personlig var jeg en stor fan av survival horror, spill som Clock Tower og Silent Hill som satte deg i en skummel situasjon med lite ressurser. Hvilke spill syntes dere var de skumleste som noen gang er laget?

Half-Life fikk meg til å ødelegge kompisen min sitt skrivebord.

De der headcrabsa kom så brått på at kneet mitt spratt 2 meter opp i lufta

Half-life 2 var ikke særlig bedre med de der jævla zombiene med Usain bolt fart. Var så vidt jeg turte å spille det)

Gleder meg til Hl3.
Husker at Donkey Kong 64 kunne være ganske skummelt til tider. Men har ikke spilt noen noe særlig skumle spill...

Edit: HL2 kan jo være litt skummelt det og.
Sist endret av EvveDevve; 20. januar 2012 kl. 12:38.
Minecraft, første natta

Herregud jeg skrudde på alle lys i huset
Det første Resident Evil-spillet til playstation. Supernoia når de hundene kom ut av veggen(eller vinduet eller hva det nå var).
Portal.
Jeg skriker av latter hver gang jeg spiller TF2.
Skyrim om natta er noe av det skumleste jeg noen sinne har opplevd. :/
Minecraft er rimelig skummelt.

Condemned ligger også høyt oppe når man får levd seg godt inn i det.
Minecraft!
Amnesia: The Dark Descent. Blir ikke skumlere.
Slenger meg på Amnesia. God damn.
Blir egentlig ikke spesielt skremt av spill, men jeg og noen kammerater gama litt l4d ilag og det var alltid litt hyling når det kom en tank eller noen kom borti ei heks. : P Husker zombiene fra ocarina of time var ganske skremmende når jeg var mindre.
Doom 3 spilt på høyt volum og i mørkt rom var ganske scary.
F.E.A.R... Perseus Mandate.

Hadde ingen peil på hva slags type spill dette var, da jeg trodde dette var et klassiskt FPS. I en del av spillet fulgte jeg etter denne "lille jenta" rundt en sving og inn i et hjørne, da hun plutselig forsvant. Når jeg snudde meg, stod det en stor jævel av en kæll rett forann trynet på meg. Må også legge til disse "menneskene" som plutselig ble usynelig når de løp i taket o.l. Klarte rett og slett ikke mer etter 30 mins tid..
F.E.A.R har gitt meg varige men.
Amnesia var ikke skummelt i det hele tatt, imo.

Metal Gear Solid serien har gjort meg somewhat paranoid for atomkrig. Pluss at jeg har begynt å leke spion når jeg er alene.

Splinter Cell hadde også sine creepy øgonblink. Særlig Pandora Tomorrow og Chaos Theory.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Husker jeg hadde et Kaptein Sabeltann spill på når jeg var liten (w95ish), turde ikke å komme meg gjennom åpningsfilmen før jeg skrudde av igjen :/ Fikk spilt sammen med mamma da Men nå for tiden må det vel vere Minecraft når du ikke har flere torches og prøver å finne veien ut igjen, men så hører du "ttsssssssssss" og får totalt noia!
Dino Crysis var helt jævlig når jeg var liten. Fatter ikke at mamma lot meg spille det!
Dette! skremte livskiten ut av meg når jeg var hos en kompis og brødrene hans spilte det. Sleit med å sove mange uker etterpå.
Det første Max Payne spillet, spessielt når han har de drømmene.
Amnesia & Resident Evil 4 er vel de skumleste jeg har spillt
Eternal Darkness: Sanity's Requiem til Gamecube syntes jeg var temmelig skummelt til tider.
Robot Hitler i Wolfenstein 3d var en fæl type, hadde nesten mareritt da jeg ikke forventa å bli plaffa ned på den måten.
Det første Resident Evil spillet ble jeg litt skvetten av
Sitat av ZarXon Vis innlegg
Skyrim om natta er noe av det skumleste jeg noen sinne har opplevd. :/
Vis hele sitatet...
Hvordan? Jeg løper rundt med full Nightinggale Armor og er usynlig for alt og alle. Det er ganske konge å løper rundt og one-shotte giants med bue. :3

Ontopic: Ravenholm i HL2 var helt jævlig når jeg var yngre. Samme med den biltunnellen med zombies i. Jeg grøsser enda på tanken av zombien som banket på ene vinduet i de tunnellene.

Ellers spretter spill som Amnesia: The Dark Descent frem.

Og Battlefield 3. Har aldri vært så redd som når jeg ble pinned down av en M1 Abrams inne i et lite hus på Caspian Border, og jeg ropte til kameraten min over skype at "KOM DEG FOR FAEN HIT OG REDD MEG!" Han spawnet på meg og blåste hull i bakveggen og vi stakk av med raketter hvinende rundt ørene. Jeg skrek som ei lita jente hele tida.
Vel definetivt Resident Evil ... men husker godt også Alien versus Predator.

Var jo bare lille spirrevippen da AvP kom ut, men satt å spilte på LAN ... var ikke bare og bare vist en av kompisene dine spilte Alien å kom hoppende ut en luftekanal og beit av deg hue, evt. vist en annen var Predator å bare lusket seg rundt deg i stealth modus for å så kværke deg med spydet eller noe annet i nakken.

Men det skal sies at det var morro å spille som Alien da ... Gud hvor morro det var å løpe opp ned i taket å skremme livskitten av kompisene sine

Man kan vel nesten si at all den spillinga av di creapy spillene har trent opp en heller god blærekontoll, for det ble vel noen ganger det var nære på at buksa ble våt når man ble ordlig skremt xD LOL
Medievil 2 til Playstation 1 husker jeg at jeg synes var småcreepy til tider.
Dead space ! Trenger ikke si mere
Sitat av nissefanten Vis innlegg
Doom 3 spilt på høyt volum og i mørkt rom var ganske scary.
Vis hele sitatet...
ja, hva fan er vitsen med lomme lykt som man tar vekk hver gang man skal skyte da lissom

skrekkp
Counter Strike:Source - fyfaaaen!
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Penumbra: The Dark Descent og Penumbra: Overture.

Ja, Frictional Games kan det å lage skrekk-spill!
Den videoen her sier nok.

4:25 er best, haha
Sist endret av Nostalgi; 20. januar 2012 kl. 15:13.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Mitt første ordentlige møte med noe skummelt i gamingverdenen må være da jeg fikk Tomb Raider 4 til PSX, som seksåring.

Kan også nevne at jeg skulle finne juksekoder til spillet fra Cheatplanet.com, og kom inn på Shitplanet.com
Sist endret av wavezor; 20. januar 2012 kl. 15:17.
Dead Space er ganske creepy til tider! Var en del skvetting, og paranoia der
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
F.E.A.R måtte jeg avbryte etter 30 minutter og så fjerne fra pc'n for å få roen tilbake.
Dukenuken til ps1 var skary shitt
zelda ocraina of time så var zombiene skumle

nå er det condemd og F.E.A.R som er skumle FEAR spiller jeg ikke engang når jeg er alene.
Sist endret av DingoXo; 20. januar 2012 kl. 15:37.
Etter å ha tenkt igjennom skumle spill har jeg kommet fram til disse titlene i tilegg:
Silent hill var også temmelig skummelt til tider.
Doom3 hadde sine sider.
System shock = totalt noia.
Sett en horrorfilm går og legger seg.

må på do....
Skyrim indeed i mørket. Å treffe på dwarven spiders inne i hulene + den episke musikken så fikk jeg ganske høy puls.

Ellers så husker jeg et spill der man skulle jakte på spøkelser med et kamera. Når man knipsa med blitz så var de brått der. Skummelt som faen.
Sist endret av Foretningssans; 20. januar 2012 kl. 15:47.
Super Mario 64, den spøkelsesverden...

Og jeg er helt seriøs. Fy faen det var skumle greier
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Foretningssans Vis innlegg
Skyrim indeed i mørket. Å treffe på dwarven spiders inne i hulene + den episke musikken så fikk jeg ganske høy puls.

Ellers så husker jeg et spill der man skulle jakte på spøkelser med et kamera. Når man knipsa med blitz så var de brått der. Skummelt som faen.
Vis hele sitatet...
Project Zero?
Husker jeg spilte det sammen med farmor en del. Får ganske høy puls av det der altså!
Sitat av Maniox Vis innlegg
Minecraft, første natta

Herregud jeg skrudde på alle lys i huset
Vis hele sitatet...
Haha, det samme gjorde eg, viste ikkje hva eg ga meg utpå gitt
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Nightmare house 2
En mod til half life 2 ep 2
Spilte bare prelougen eller introen og har ikke spilt resten... For skummelt for meg
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Har alltid vært en fan av survival horror etter flere besøk hos min kusine som eide en ps1 + spill som hun hadde fått av sin eldre bror. Her fant jeg i en alder av rundt 5 år perler som Resident evil 1, 2 og 3. (som nevnt tidligere, totalt paranoia med hunder som bryter ut av vinduer, vegger som kommer mot deg osv.) Silent hill og Dino Crisis. Som førte til søvløse netter i påskeferien.

Dette har i senere tider ført til en stor kjærlighet for horror, og i senere tid har Penumbra serien og Amnesia vært de spillene som har imponert mest, men syns nye horror spill for det meste har vært skuffende (fear, resident evil 5 osv). DOOM 3 er også vært å nevne når det først kom ut.

EDIT: Fatal Frame serien er knakenes god forresten! anbefales!
EDIT 2: Faen heller, bare renner inn titler, Nightmare house 2 er ganske heslig også :P
Sist endret av LesPaul; 20. januar 2012 kl. 16:02.
CS: Source tok 2-3 år av livet mitt hvor jeg også mistet alt av sosiale skills;>
Som tidligere nevn, HL2. Skvatt noe jævelig da jeg røyk borpå et digert mutantmonster nede i kloaken.
Skumle:
Zelda: Ocarina of Time. Skjelettene i Hyrule field om natten, gresstempelet som voksen, musikken, atmosfæren og de hendene som hoppa ned fra taket. Phantom ganon var også creepy. Shadow temple var ikke rent hyggelig det heller
Amnesia
Penumbra spillene
Dementium: The Ward. Til Nintendo DS, skikkelig skummelt og vanskelig, satt i senga vettskremt med hodetelefoner og storkoste meg der ja

Spennende:
Batman: Arkham Asylum, første gang man møter på Scarecrow, fy faen det var råe saker!
Killing Floor, tom for/lite ammo eller ineffektivt våpen, lagkameratene dine er enten døde eller langt borte og du har en scrake eller _fleshpound_ løpende mot deg. Høy puls og ganske feminine hyl kan forekomme.
Portal
Portal 2
Bioshock (Har bare spilt det første)

Et spill jeg virkelig blir nervøs av er Starfcraft 2, herre gud! Puls på 180, svetter som faen og skjelver
Jævlig gøy uansett.

Hvordan folk kan bli skremt av Skyrim går litt forbi min fatteevne, men kan fint bli overrasket av noe, men det er jo ikke akkurat skummelt?
Resident Evil 3 - Når nemesis hopper fram på skjermen helt uten videre.
Fear3 - Når hun der lille jenta popper opp på skjermen i hytt og pine.
Bioshock - Alt det de der syke jævlene sier...
Siren Bloodcurse - Når du har gjemsel med en zombie politimann..
Sist endret av Hydroide; 20. januar 2012 kl. 16:29.
Minecraft alpha 1.1

Herregud, røk en del bleier på den tida...

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Super Mario 64, den spøkelsesverden...

Og jeg er helt seriøs. Fy faen det var skumle greier
Vis hele sitatet...
Off ja, husker også andre bowser :P
når jeg var liten turde jeg ikke hoppe ned for å slåss med 2. bowser
og når jeg først gjorde skrudde jeg av nintedoen fordi jeg ble så skremt :P
Jeg glemte forøvrig å nevne at Metro 2033 har ganske ekkel stemning til tider. Sammen med intenst gameplay og en helt usannsynlig vakker grafikk og setting, så er dette noe av det skumlere jeg har spilt i det siste.

En må også nevne STALKER-serien i denne sammenhengen. Ingenting er skumlere enn X-18 med LURK MOD. Seriøst.
doom 3 med høyt volum midt på natta ;_;