Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1976
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Ser at det er opprettet en tråd rundt spyttprøver og bilkjøring nå nylig.

Har litt spm rundt dette.

Si at man er en som røyker fast, altså hver dag over 1 år. Hvor lang tid vil det da ta før spyttet er rent for thc. Vet at det vil sitte over noen uker i urinen uansett, men lurer derfor kun på sporingsstid i spytt.

Er i tidlig 20-årene så har en nokså god forbrenning om dette spiller inn.

Ut ifra det jeg har lest, så vil en såkalt «heavy-user» kunne ha spor av hasj i opptil 1 uke i spytt, men hjelper feks trening for å sette opp tempo på «rengjøringsprosessen»?

Har lest utallige artikler om trening hjelper på å «rense» kroppen. Konklusjonen min er at trening har liten påvirkning på mengde i urinen. Men vil det hjelpe å svette mye, trene mye og drikke mye, når vi snakker om å få thc ut av spytt?

Hvor mange dager mener dere at jeg må jeg vente med å kjøre bil, om jeg vil være 100% sikker før jeg kan kjøre igjen (kjøring i rus er uaktuelt).
R.i.p 23.04.2021
Alle som kjører i ruspåvirket tilstand burte miste lappen...
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja og der er vi enige.. men grensene i Norge rundt dette tema her, er desverre veldig veldig strenge
Det er egentlig helt greit, så slipper man "bakrusa" folk på veien. Man er ikke 100%, selv om man ikke har røyket samme dag.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mumrikken Vis innlegg
Det er egentlig helt greit, så slipper man "bakrusa" folk på veien. Man er ikke 100%, selv om man ikke har røyket samme dag.
Vis hele sitatet...
Tull og tøys. Dette er idividuelt, like mye som med alkohol dagen etter.
Jeg føler meg ikke 100% 2 dager etter fylla, vil det si jeg ikke skal kjøre, selv om jeg har 0 i promille?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tull og tøys. Dette er idividuelt, like mye som med alkohol dagen etter.
Jeg føler meg ikke 100% 2 dager etter fylla, vil det si jeg ikke skal kjøre, selv om jeg har 0 i promille?
Vis hele sitatet...
Ja det gjør det faktisk.
Vist du ikke er i form så skal du ikke kjøre bil. Samme om du er syk. Så lenge du ikke er i form så reagerer du senere dermed så er du til fare for deg selv og andre
Sitat av Mumrikken Vis innlegg
Det er egentlig helt greit, så slipper man "bakrusa" folk på veien. Man er ikke 100%, selv om man ikke har røyket samme dag.
Vis hele sitatet...
Ja, nå var det ikke lovverket han var ute etter å diskutere. Det får vi desverre ikke gjort noe med.. men han prøver å få info, slik at nettop du og mange andre slipper å ha «bakrusa» folk på veien
Sist endret av Rubzy; 20. juni 2019 kl. 21:34.
Anonym bruker
"Moden Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Promillen er vel under 0,2 24 etter siste. Med alkohol mister man ikke førerkortet, gjør man det med røyking?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Promillen er vel under 0,2 24 etter siste. Med alkohol mister man ikke førerkortet, gjør man det med røyking?
Vis hele sitatet...
Du mister lappen, tatt med til stasjonen for å gjennomføre blodprøve, og om den er over grensen mister du lappen ja
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det noen som har noe svar da?
Tror ikke det er noen fasitsvar.
Du og jeg blir heller ikke like fort edru.

Mener derimot jeg har lest flere her inne som bruker daglig har bestått prøven dagen etter.
Anonym bruker
"Moden Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Rubzy Vis innlegg
Du mister lappen, tatt med til stasjonen for å gjennomføre blodprøve, og om den er over grensen mister du lappen ja
Vis hele sitatet...
Tenkte hvis promillen da er under 0.2
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Ja det gjør det faktisk.
Vist du ikke er i form så skal du ikke kjøre bil. Samme om du er syk. Så lenge du ikke er i form så reagerer du senere dermed så er du til fare for deg selv og andre
Vis hele sitatet...
Så du mener at alle med en forkjølelse ikke skal kjøre bil?

Hva med de som har angst?
hvis du røyker nå fks, så vil en spyttprøve kunne gi utslag inntil 12 timer senere, tror jeg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tenkte hvis promillen da er under 0.2
Vis hele sitatet...
Mister nok lappen uansett, da du mister den uansett bare for å røyka i det hele tatt.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om spyttprøven gir utslag har null og si så lenge nivået i blodet er under grensene. Men de kan ta lappen fra deg på grunnlag om generell edruelighet. Politiet liker å gjøre det, bare for å være litt rasshøl.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor skal du i det hele tatt gå med på å ta spyttprøven? Det er ikke påbudt. Det du sier, uansett om du har vært 3mnd nykter, er: "Hvis du/dere mener jeg er påvirket så får vi dra til blodprøve". Ganske enkelt.