Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1621
Heihei! Jeg vet jeg har et problem og skal på avrusning etterhvert. Men har gått på en smell i helgen. Har drukket 1,5l sprit over 3 dager. Sist jeg gjorde dette så ble jeg bare sendt hjem fra sykehuset siden det var 5dager siden jeg drakk og kunne ikke være alkoholforgiftning, men følte meg ekstremt dårlig men de mente det var bare fylleangst. Kan det virkelig bare være så enkelt? Har kastet opp sikkert flere liter etter siste dråpe (24-timer siden) Har noen andre opplevd og kaste opp så mye, i så mange timer? Vil jo ikke dra på sykehuset om det ikke er nødvendig. Har normal pust, kun kvalm, spyr og har sterk (fylle) angst. Men redd for å sove for redd for å slutte å puste og havne i koma. Fikk ett epilepsi anfall engang da jeg prøvde å sove for 1,5 år siden pga for mye drikke på kort tid, men ble sendt hjem den gangen også etter en natt. Har ikke epilepsi utreda. Pappa passer på meg om formen endrer seg og ringer ambulanse.
Mvh. Marry93
Det går helt fint
Anonym bruker
"Syk Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har spydd hver eneste morgen når jeg har vært alkoholiker. Til slutt ble søtinga omtrent et rituale
Anonym bruker
"Vanskelig Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1,5l sprit utover 3 dager er ikke spesielt mye. Så lenge formen din er fin, du puster ok etc. så skal det ikke være nødvendig med et legebesøk, med mindre du får anfall som du har hatt tidligere.
Trådstarter
2 0
Takk for svar. Får ringe ambulanse om jeg blir værre utover dagen- føles jo som jeg dør hvert minutt men har iallfall overlevd til nå, selvom jeg spyr ut bare jeg snur meg.

Har også ganske mange absinter symptomer da jeg har drukket ganske mange år med høyt alkohol inntak- men hvis jeg ikke dør de neste dagene så har jeg søkt meg inn på avrusning og et 12 trinns kurs. Men gikk på den smellen i helgen 😔
Sist endret av Marry93; 18. juni 2019 kl. 14:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Marry93 Vis innlegg
Takk for svar. Får ringe ambulanse om jeg blir værre utover dagen- føles jo som jeg dør hvert minutt men har iallfall overlevd til nå, selvom jeg spyr ut bare jeg snur meg.

Har også ganske mange absinter symptomer da jeg har drukket ganske mange år med høyt alkohol inntak- men hvis jeg ikke dør de neste dagene så har jeg søkt meg inn på avrusning og et 12 trinns kurs. Men gikk på den smellen i helgen 😔
Vis hele sitatet...
Slapp av du dør ikke. Det høres ut som om du er engstelig av natur og fylleangst på toppen av dette blir en dårlig kombo.

Det er bare kroppen din som gir tydelig beskjed at den ikke vil ha mer alkohol. S

Lurt å komme deg i behandling.
Jeg syns det har blitt overraskende mange tråder i det siste der folk gjør dumme ting, og deretter spør freak om alt er bra. 1,5l sprit ila en helg. Har du en lav vekt kan dette helt sikkert komme opp i en potensiell dødelig promille.

Hvorfor utsetter du deg selv for dette? Er det gøy? Depresjon? Uansett. Nedtur på alkohol går over tid, men det tar gjerne et par dager når man har drukket såpass mye som du har gjort. Hvis det ikke vises tegn til at det blir bedre, så kunne du jo vurdert å tatt en telefon. Men da bør man liksom lære av sine feil også.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg syns det har blitt overraskende mange tråder i det siste der folk gjør dumme ting, og deretter spør freak om alt er bra.
Vis hele sitatet...
Enig. Tror gjennomsnitts-IQen i Norge er rett over 100, og det betyr vel at halvparten enda dummere (her må gjerne noen som kan statistikk korrigere event. feil). I tillegg er nok rusmisbrukere overdisponert for en haug risikofaktorer som bidrar til dårlige valg.

Skal jeg gjette vil jeg, som andre har nevnt, anta at kroppen din prøver å fortelle deg at du trenger mindre alkohol. Kanskje så lite som ingenting. 1,5 l sprit fordelt over en helg er ikke nok til å gi en normalt frisk person de plagene du beskriver.

Om du har et underliggende angst- eller smerteproblem som bidrar til det uheldige drikkemønsteret vil disse kunne behandles med terapier og/eller medikamenter med langt mildere bivirkninger enn de alkohol gir.
Jeg har hatt alkoholforgiftning flere ganger. Da har jeg drukket type 15 øl eller en hel flaske bacardi pluss øl i løpet av noen få timer. Har besvimt midt i gata og ikke reagert på smertestimuli. Eneste behandling på sykehuset har vært væskebehandling og monitorering av pust og hjerte. Noen ganger har jeg tatt masse piller i tillegg.

Jeg tror ikke du er i noen fare så lenge etter inntak, for min del har faren oppstått imens jeg har holdt på med drikkingen for jeg har drukket til jeg har besvimt. Men dette er meg da og du kan jo så klart reagere anderledes.

Hvis du drikker daglig kan avrusningen være farlig. Da er det nødvendig med medikamentassistert avrusning.

Det er bra du skal inn i behandling. Men ja slik fyllesyke og fylleangst er grusomt.

Drikk gjerne Farris blandet med eplejuice slik at du får i deg både vann, salt og litt energi. Ta en liten slurk hvert tiende minutt for å unngå å spy alt opp igjen.
Det går bra dette - er nok både kropp og sinn som sier fra at det er på tide å ta en pause.

Om du har nære til apotek, så finnes det poser med mineraler/vitaminer/sukker som du blander i vann. Blir ofte at man mangler en hel del viktige saker i kroppen etter lang tids bruk, da blir man utmattet, stiv og støl og fryktelig dårlig. Snakker vi kaldsvetting og ligge fosterstilling i dusjen?

Kjappe kalorier er å anbefale, slik som te med mye sukker, sjokolade, energidrikk (Monster har B-vitaminer også).

Om det går over i Delirium Tremens kan jeg anbefale en tur på legevakten så du får tørke under overvåkning. Kan bli noen skumle psykoser av DT, med etterfølgende angst og slikt.

Et dårlig men likevel bra råd, er også å ta seg en øl - men kun nok alkohol til å stille abstinensene.

PS: Du kan nok få Naltrekson av legen din, anbefaler deg å spørre etter det.

Lykke til - går bra dette