Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2576
Hei!

Har en soningsdato på en kort dom (8 mnd) etter sommeren.

Jeg vet foreign leagion ikke tar imot hvem som helst og du må nå ikke være ettersøkt av interpol, ikke tidligere dømt for drap eller narkosmugling.

Jeg har smuglet droger over grensen, men det er bøteverdige mengder og en gang noen piller som tingretten mente var spredningsfare.. Var blandet dom så fikk fengsel. (Ferdig sonet)

Hva om jeg sjekker inn nå i sommer og kommer forbi opptak.
Noen som har noen formening om hva som kommer til å skje?

Min far var fransk, så det ligger mer bak hva jeg vil enn å bare hoppe i noe slikt enn hva som kan tenkes utadfra, men går ikke inn på det da tråden ikke skal handle om det.
Sist endret av Naturgrønn; 17. juni 2019 kl. 13:14.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Så fort du har sonet ferdig skal det ikke være noe problem såvidt jeg vet.
Jeg tenker å møte opp før soning. Så spørmsmålet mitt er vel hva vil skje om det kommer etterlysning etter opptak?

Vil man komme i interpol på en slik ettersøkning som vil komme om jeg ikke møter opp til soning.
Eneste det gjelder er mye bilkjøring påvirket. (Legen fant ingen tegn til beruselse noen av gangene så de sluttet å bruke lege til å ta sånn test i tilegg til blod.) Og litt småbesittelse.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Jeg tenker å møte opp før soning. Så spørmsmålet mitt er vel hva vil skje om det kommer etterlysning etter opptak?

Vil man komme i interpol på en slik ettersøkning som vil komme om jeg ikke møter opp til soning.
Eneste det gjelder er mye bilkjøring påvirket. (Legen fant ingen tegn til beruselse noen av gangene så de sluttet å bruke lege til å ta sånn test i tilegg til blod.) Og litt småbesittelse.
Vis hele sitatet...
For å holde organisasjonen politisk nøytral, er Interpol gjennom sin konstitusjon forhindret fra å engasjere seg i kriminalitet som ikke dekker flere land, og kriminalitet som gjelder politiske, militære, religiøse eller rasemessige forhold.
Vis hele sitatet...
Det skal altså være problemfritt mtp. interpol. Jeg ville likevel argumentert for at åtte måneder i fengsel i Norge er betydelig mer behagelig enn å tjenestegjøre i fremmedlegionen, og du er også nødt til å være fysisk kapabel til å kunne gjennomføre rekrutten.
FFL har en ekstremt grundig bakgrunnsjekk. Det er ikke slik at alt mulig rask som ikke gidder bære sin byrde andre steder bare kan slentre inn og chille i FFL istedenfor. Du må også igjennom en rekke intervjuer som forsøker å kartlegge motivasjon, egnethet og grunner til at du ønsker å tjenestegjør.

Hvis du ikke orker 8 mnd i norsk fengsel anbefaler jeg ikke 5 år i FFL for å være helt ærlig.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
har du lest kravene for å komme inn. løp, styrke osv?
Det er ikke for å komme unna de 8 mnd soning. Jeg skal sone i ett av de fengslende som er mest behagelig og har lang venteliste fra andre fengsler. Lukket men er veldig fint å sone der.

Jeg har lest opptak, og vet mye mer om opptak enn du mest sannsynlig gjør. Det kommer "rask" som du kaller det rett fra gaten, folk som må smugle seg inn i Frankriket fordi de ikke har visum kommer med.

Som jeg skrev i slutten av første innlegg, det ligger mye mer bak enn bare å hoppe inn i legionen å være tøffing.

Det blir enten det, eller seilbåt over atlanteren single handed.

Som de som ikke fikk det med seg.. eller vent.. de som valgte å overse det egentlige spørmsålet. Bortsett fra en, takk.
Sist endret av Naturgrønn; 17. juni 2019 kl. 19:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Tror du kan komme inn sånn sett og få fransk pass. Muligvis bytte navn da til et legionær navn.

Opptakskravene fysisk er ikke så heftig. Du må ha en viss løpe form, og kunne ta en del pullups osv, men virket ikke så vanskelig. Er selv i form til det opptaket. Men det er den videre treningen som er hard om du klarer å øke like raskt som de ønsker eller ikke.

Har du trent i 2 år for åkøare opptakskravene så vil det være vanskelig å bli mye raskere/sterkere enn det.
. Om man tar opptaket ganske lett vil videre utvinli g av treningen der gå mye lettere.

Husker ikke eksakt antall reps. Men du skulle løpe så og så mange 100 meter og 200 meter sprint på en viss tid, men lenge siden jeg sjekket ut det nå. Kanskje nye opptakskrav fysisk.

Men for en liten narkosak tror jeg du kommer inn om du kan bevise dem om at du ikke er helt tullerusk og har en sterk psyke og det de leter etter til en eller stilling og rang der

Kan nok være en fin, men tung veien ut av gamle mønster. Drømte om det selv fordi jeg ikke gadd å sone. S kjedelig å bli innelåst og miste friheten.

Men nå er nok frihet et ganske diffust utrykk i legionen hehe. Du bestemmer nok ikke altfor mye der selv heller hehe, men da har man jo følelsen av å gjøre det frivillig.

Hva er opptakene eksakt da?
Kan ikke se for meg at du vil bli etterlyst av interpol hvis du ikke møter til soning. Blir du derimot meldt «savnet» av familie så kan norsk politi etterhvert etterlyse deg via interpol, men regner med at du snakker med familie før du evt. reiser(?) Uansett så vil du nok få mulighet til å varsle dem at du er ok
Ikke for å være en pessimist her, men hypotetisk:

Hva skjer dersom han rømmer søningen på 8 måneder, og bare orker f.eks 2 år i Fremmedlegionen?

Han får vel ikke fransk pass før han er ferdig, så hvis han gir seg etter 2 år så er han fortsatt ettersøkt av norsk politi, ingen fransk identitet, ingen fullført Fremmedlegionen-opphold, og sannsynligvis lite penger.

Kan han da gå til norske ambassaden i Frankrike og si "yoyo jeg er ettersøkt" - så sender de han hjem på første fly, får sone 8 måneder eller legger de til mere soning fordi han ikke møtte opp første gang?
Man kan jo bare gjette på spørsmålet ditt egentlig.
Men tipper det kommer ned til hva du kan tilføre legionen. Si at du kommer forbi opptaket og du har avtjent 3år i legionen, da tror jeg at det er vanskeligere for dem å gi slipp på deg enn om du bare har vært der ett år.

Tror og at politiet vil etterlyse deg gjennom Interpol hvis politiet tror at du befinner deg i utlandet, tror ikke det er noen flere krav enn dette.