Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1953
Har fått feriepenger i dag, har ferie i juli. Er det tilfelle at jeg ikke får utbetalt lønn igjen før august?
Har du timebetaling eller fast mnd inntekt?

Om du har timebetaling så vil du bli trukket i lønn for de dagene du har ferie, om du har fast så vil du få betalt ferie. Altsådu vil få lønn i August.
Sist endret av Mr.Oxford; 7. juni 2019 kl. 12:09. Grunn: Korrigering
Det har vel ingenting å si om man får betalt pr. time eller fast månedslønn? Det skal uansett utbetales feriepenger på hele feriepengegrunnlaget (også timelønn)

Edit:
Missforstod svaret, gikk litt fort. sorry ��
Sist endret av H_Spyke; 7. juni 2019 kl. 12:14.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tomeloner Vis innlegg
Har fått feriepenger i dag, har ferie i juli. Er det tilfelle at jeg ikke får utbetalt lønn igjen før august?
Vis hele sitatet...
Spør arbeidsgjevar.

Du får i utgangspunktet løn 11 månader i året, og feriepengar i ein månad. Korleis det er løyst varierer frå arbeidsplass til arbeidsplass. I ditt tilfelle tippar eg du får normal lønn i juli, og kanskje eit trekk for femte ferieveke.
Fikk du både lønn og feriepenger eller bare feriepenger. Mange bedrifter holder igjen lønnen den måneden du får feriepenger for å ha lønnsutbetaling neste måned.
Der jeg i sin tid tok læreplass, holdt arbeidsgiver igjen lønn under ferie.

Etter jeg fikk meg ny jobb, praktiserer arbeidsplassen lønn 12 mnd av året. så trekkes det en sum av feriepengene som utbetales når jeg har ferie. Super ordning etter min mening, da det alltid kommer et beløp inn på konto i slutten av mnd.
Jeg fikk også dem nå, som hvert år i mai lønningen utbetalt i juni. Har ferie i juli/aug og får alltid lønn for det jeg har jobbet mellom utbetalingene. Så utbetalingene som kommer i aug/sep vil være merkbart lavare pga ferien.