Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1135
Fikk et par ganger utskrevet xanor 1 mg mot angst, så plutselig ved en time hos fastlegen så da han at reglene er skjerpet inn, nå var det null xanor man kan få uten at legen må melde det inn. Så det var enten xanor eller førerkort. Valgte selfølgelig førerkort, noe dritt da xanor funka godt mot angsten.
Gjelder denne loven rivotril, sobril å lignende?

Samtidig har jeg gådd på 1 apodorm å 1 vallergan mot søvn i snart 3 år. Nå fikk jeg plutselig telefon fra legen at jeg skulle trappe ut av apodorm, helt ut av det blå.
Jeg har alltid hadd store søvn problemer! Krise!
Har bestilt time som jeg ikke gikk før i midten av mars for å spørre hva i helvette skal jeg gjøre uten søvn!

Går også på en ganske høy dose Ritalin, 60 mg morgen kl 6 å 60 mg rundt 1-2 tiden, psykriateren min sa jeg hadde høy forbrenning av medisiner da jeg merker Ritalin går ut av kroppen etter 3-4 timer å jeg begynner å stresse å får enorm indre uro. Ute å røyker to trekk sikkert 30 ganget i timen for jeg klarer ikke å sitte stille så jeg er hele tiden ute å tar to trekk røyk bare for å gjøre noe å klare ikke å sitte stille.
Nå et jeg redd for at legen skal trappe ned Ritalinen også siden legen har tadd apodormen å zyprexaen.
Er det ulovlig å kjøre bil med Ritalin 60 mg morgen å 60 mg ettermiddag?
Livet mitt var forferdelig før jeg fikk medisinene, jeg kunne være våken i flere døgn men selv som arbeidsledig som jeg var da, satt jeg aldri stille. Jeg vasket å shinet huse hele dagen å var så sliten da jeg til tross for høy aktivitet om dagen ikke kunne sove om natten. Jeg holdt på til kroppen sa stopp etter noen dager å da fikk jeg sove en natt, deretter var det 2-3 nye dager med full aktivitet å ingen søvn.
Nå har legen tadd sovemedisinen min å jeg er livredd han skal ta ritalinen også, jeg makter ikke å gå rundt med uro å stress igjen.
Apodorm, vallergan å Ritalin samt zyprexa forandra livet mitt til det bedre, samboer var overraska ovet at jeg kunne sitte i ro å delta med intresse i samtaler å at jeg takla stressende situasjoner mye bedre!

En ting til, har prøvd amfetamin flere ganger, men jeg blir ikke pratesyk å gira som mine venner. Jeg blir bare våken å konsentrert men rolig å mindre stressa.
Hva kommer det av? Et det pgr av adhd at jeg blir rolig å konsentret mens de andre blir gira å oppstemt.
Jeg kan ta mye større doser å oftere uten å oppleve økt puls ellet hjerte klapp.
Har gjedd opp amfetaminen, men skulle ønske jeg kunne oppleve å bli like godt i formen som de andre, ser jo gøy ut😅

Ble litt langt tråd, har ikke apodormen min så jeg har sittet våken i natt så klart😅

Kort oppsumert:
1. Gjelder null toleranse for xanor å førekort også rivotril, sobri, valium osv

2.er Ritalin dosen min for høy til førekort? Kanskje avlyse legetimen min å bare håpe han forsette å skrive ut resept slik at han ikke begynner å slå seg vrang når jeg kommer å tar opp problemet med søvn.

3. Hvorfor gjør amfetamin meg rolig å konsentret når mine venner kommet i topp form å har det rå gøy, mens jeg bare sitter rolig å synes nesten det blir slitsomt når jeg ikke er på samme stadiet. Har en gang i ren irritasjon på at jeg ikke opplever det samme, bedt en kompis å skyte det i armen å ingen ting skjedde. Blir aldri å gjøre det igjen, han selv skyter kun å han hopper å sprettet ellet sykler rundt på besøk over alt, han syklet langt også, svettet i panna, kan ikke stå i ro å pratet som en foss med enorme pupiller. Eneste som skjer et at jeg blir våken, noen få ganget har jeg fådd litt store pupiller, men skjeden.
Han ene kompisen min har vært på kjøre i mange år å han va sjokket hvor mye amfetamin jeg tok å sa at det var mer en døgndose for han, å enda fikk jeg ikke så mye som økt puls.

Er det noen kloke hodet som har svar til meg?
Foresten så bruker jeg ikke speed mere da det et bortkasta penger på noe som ikke fungerer.
Prøvde å ruse meg på Ritalin et par ganger å det fungere mye bedre en amfetamin, blir ganske opphengt i feks telefon å leser alt jeg finner å deltar i diskusjoner i et helt døgn omså😅
Men kan ikke ruse meg på Ritalin heller, da jeg trenger det mot uro i dagliglivet.

Takk på forhånd for svar😘
Hei du! Jeg kan se for meg at legen ikke kan trappe ned på ritalinen din! Fordi du har ADHD? Ettersom du har hatt disse medesinene i flere år!

Amfetamin: jepp, du blir ikke like *speeda* som folk uten ADHD, men som du sier chill og mer konsentrert på ting.
kan ikke se for meg at du ikke kan kjøre mens du er lovlig medisinert på ritalin, høres veldig rart ut for meg, men vet ikke..
benzo som xanor, apodorm, sobril, rivotril osv osv vil nok ikke være lov bak rattet uansett, av gode grunner.. :P

har du adhd så vil du trenge mye mer enn "vanlig" for å få ruseffekt av rene stimulanter fra det jeg har hørt.
Førekortgruppe 1
Helsekrav oppfylt ved bruk av:

oksazepam inntil 30 mg/døgn eller
diazepam inntil 10 mg/døgn
Helsekrav er også oppfylt ved bruk av følgende legemidler dersom legemiddelet er inntatt minimum 8 timer før kjøring:

zopiklon inntil 7,5 mg /døgn,
zolpidem inntil 10 mg/døgn eller
nitrazepam inntil 10 mg /døgn,
Helsekrav er ikke oppfylt ved bruk av andre benzodiazepiner.

Kilde
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trådstarter
45 6
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Førekortgruppe 1
Helsekrav oppfylt ved bruk av:

oksazepam inntil 30 mg/døgn eller
diazepam inntil 10 mg/døgn
Helsekrav er også oppfylt ved bruk av følgende legemidler dersom legemiddelet er inntatt minimum 8 timer før kjøring:

zopiklon inntil 7,5 mg /døgn,
zolpidem inntil 10 mg/døgn eller
nitrazepam inntil 10 mg /døgn,
Helsekrav er ikke oppfylt ved bruk av andre benzodiazepiner.

Kilde
Vis hele sitatet...
Hva havner Ritalin under her? Er det metylfenidat «lege navnet» på Ritalin?
Så da forstår jeg det som at Ritalin ikke står på lista over helsekrav?
Sitat av Shanti000 Vis innlegg
Hva havner Ritalin under her? Er det metylfenidat «lege navnet» på Ritalin?
Så da forstår jeg det som at Ritalin ikke står på lista over helsekrav?
Vis hele sitatet...
metylfenidat er virkestoffet i ritalin og concerta, så metylfenidat/ritalin/concerta er akk d samme, bortsett fra at concerta har modifisert frisetting så "pilla" brytes ned over tid og ikke alt på en gang.
det andre spørsmålet ditt vet jeg ikke no om desverre.
Trådstarter
45 6
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
metylfenidat er virkestoffet i ritalin og concerta, så metylfenidat/ritalin/concerta er akk d samme, bortsett fra at concerta har modifisert frisetting så "pilla" brytes ned over tid og ikke alt på en gang.
det andre spørsmålet ditt vet jeg ikke no om desverre.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar😘
Hvilken adhd medisin er best å mere potent om man har løst på en liten rus å hærlig følelse av å være våken?
Amfetamin fungerer ikke på meg, Ritalin funker bedre en speed, liker følelsen av å være våken å kan lese hundrevis av artikler å delta i diskusjoner med full intresse å engasjemang i timesvis. Uten medisin så har jeg null intresse eller tålmodighet til å både lese å holde interessen til å høre på andres meniniger, konsentrasjonen er meget lav hos meg uten medisiner.
Så noen ganger har jeg brukt 240 mg over 1 1/2 døgn, jeg blir verken pratesyk eller hopper høyt å lavt, eneste jeg merket er at synet kan bli litt tåkete å jeg får en intens svettelukt☺️
Selv på høy dose Ritalin så opplever jeg aldri hjertebank, høy puls, aldri utvidete pupiller, ingen tørste eller rastløshet.

Derimot henger jeg meg opp i å lese eller debattere på nett hele døgnet,svettelukt,nedsatt appetitt å søvnvansker.

Er det noen adhd medisin som er bedre å bruke om man har løst på litt ekstra piff en kveld man har læst å engasjere seg en spillekveld, debattkveld eller en lang samtale på tlf (jeg å venninna mi snakker ofte på tlf)

Takker for svar å ekstra takk om dere deler erfaringer eller vet hva å hvorfor en adhd medisin er mere potent enn de andre.
Å hvilke medisiner er ikke-stimulerende medisiner😅
Sitat av Shanti000 Vis innlegg
Tusen takk for svar😘
Hvilken adhd medisin er best å mere potent om man har løst på en liten rus å hærlig følelse av å være våken?
Amfetamin fungerer ikke på meg, Ritalin funker bedre en speed, liker følelsen av å være våken å kan lese hundrevis av artikler å delta i diskusjoner med full intresse å engasjemang i timesvis. Uten medisin så har jeg null intresse eller tålmodighet til å både lese å holde interessen til å høre på andres meniniger, konsentrasjonen er meget lav hos meg uten medisiner.
Så noen ganger har jeg brukt 240 mg over 1 1/2 døgn, jeg blir verken pratesyk eller hopper høyt å lavt, eneste jeg merket er at synet kan bli litt tåkete å jeg får en intens svettelukt☺️
Selv på høy dose Ritalin så opplever jeg aldri hjertebank, høy puls, aldri utvidete pupiller, ingen tørste eller rastløshet.

Derimot henger jeg meg opp i å lese eller debattere på nett hele døgnet,svettelukt,nedsatt appetitt å søvnvansker.

Er det noen adhd medisin som er bedre å bruke om man har løst på litt ekstra piff en kveld man har læst å engasjere seg en spillekveld, debattkveld eller en lang samtale på tlf (jeg å venninna mi snakker ofte på tlf)

Takker for svar å ekstra takk om dere deler erfaringer eller vet hva å hvorfor en adhd medisin er mere potent enn de andre.
Å hvilke medisiner er ikke-stimulerende medisiner😅
Vis hele sitatet...
nå har ikke jeg adhd, så metylfenidat for meg er en mer "skitten" dårlig versjon av amfetamin, og det meste av amf jeg har fått har mest sannsynlig også inneholdt metamfetamin, altså "god gate speed".

vet at andre land hvertfall, usikker på norge men tviler, også kan skrive ut "meth" (desoxyn) til adhd pasienter, men vil ikke anbefale dette da jeg har 0 peil på hvordan dette vil påvirke noen med adhd.

det jeg har hørt fra folk med adhd derimot er at de også kan bli speeda av amf og metylfenidat om de går langt over dosering, noe jeg heller ikke vil anbefale, men om du skal prøve noe sånt så les deg godt opp først på alt som kan gå galt og prøv deg sakte men sikkert frem mens du overvåker deg selv (blodtrykk, puls, klare tenke klart osv).

som sagt har jeg ikke adhd, men er det ikke sånn at dere blir hypre hvis dere ikke tar et stimulant, kanskje d sunneste alternativet xD

alt det var for våkenhet, men skal du ha rus i de banene evt les om mdma, men pass på da og ikke ta ritalin samme dag.
kokain er passe oppskrytt mener jeg, selv om jeg har prøvd 93.8% ren, men koka funker på samme måte i kroppen som metylfenidat, men helt annen følelse, og HELT annen pris.. bortkasta penger.

sjekk ut han her, han har visst adhd og har prøvd det meste av rus og medikamenter for adhd:
https://www.youtube.com/watch?v=YFux2FiJv_g
den er han som beskriver mdma for han, men fult av forskjellige emner på kanalen hans.
Sist endret av Munted Artist; 21. august 2019 kl. 02:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.