Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1476
Heisann! Ønsker alle en fin Nyttårsfeiring

Jeg har nylig utsatt meg selv for en tankevekkende og skremmende hendelse. Jeg har nemlig inntatt 4 gram cubensis mens jeg drakk sitronsaft utblandet i vann (half-assed lemon tek), samtidig som jeg snortet 8 mg 2C-B for å føle meg mer våken (det begynte å nærme seg leggetid på dette tidspunktet, så jeg følte meg litt trøtt). Det er ikke første gang jeg gjør noe sånt, 2C-B dosering pleier egentlig å være dobbelt så høy, og som mange her vet - passer 2C-B i blanding med en del forskjellig. Må også nevne at jeg sluttet brått å ta trippel magnesium daglig (175-350 mg) 3-4 dager før hendelsen.

Etter en joint begynte turen å bygge seg opp raskt, men stemningen var likevel meget eiforisk og trivelig (jeg er ganske innrøkt). Jeg satt mye med nakken under strain fordi jeg brukte mye tid på å rulle en til joint. Grunnen til at jeg nevner nakken blir åpenbar litt lenger ned i teksten. Etter hvert startet jeg å kle på meg for å gå ut i kulden og se på stjernehimmel, samt sette fyr på J'en. Endte opp med å vandre lenge forvirret, fullt påkledd inne i huset før jeg endelig kom meg ut.

Kom meg inn i senga etterpå og begynte å peake (det har gått 3-3,5 timer etter inntak). Stemningen blir grim, jeg får en strøm av negative tanker om meg selv og min livssituasjon (ikke uvanlig på sopp for min del), som jeg takler ved hjelp av tilsynelatende utrolig dyp empati for personer som er nære meg og etterhvert - alt som eksisterer. Samme skjedde på min forrige tur, 3 uker før, der jeg fikk en uforklarlig primal fear rett før egodød inntraff og jeg fikk et valg mellom noe som jeg tolket som et tilbud om oppstigning til høyere nivå av bevisthet eller komme tilbake til der jeg er nå. Siden jeg ble usikker på hva tilbudet om oppstigning innebærer (fysisk død? psykose?), så takket jeg tungt "nei" og landet trygt.

Denne gangen, da jeg prøvde å gjenskape opplevelsen i tryggere omstendigheter, ble jeg rammet av en annen form for frykt. Jeg kom på at jeg er trenger en snus, og da tok jeg en. Kort tid etterpå opplevde jeg sinnsyk hjertebank, jeg lå i senga, men hjertet slo hardt mot brystkassen som om jeg nettopp holdt på å bli påkjørt. Jeg ble klinkende edru momentant, reiste meg opp i panikk, uten å vite hva jeg skal gjøre. Jeg prøvde å sitte med rett rygg og puste rolig, men klarte det ikke, frykten økte pulsen og jeg havnet i en positiv loop. Jeg bestemte meg for å få en edru person til å avgjøre om jeg trenger profesjonell hjelp og fikk en medisinstudent fra kollektivet til å se på saken. Vedkommende målte blodtrykket mitt (jeg klarte ikke å få noe mening ut av tallene på skjermen) og senket blodtrykket mitt over tid - først med blodtrykksmedisin, så diuretika. Jeg kjente konstant uskarp smerte i høyre bakdelen av nakken under og etter hendelsen (føles som en sammenklemt nerve), samt smerter i brystet. Jeg var nokså overbevisst om at jeg enten holder på å dø eller bli lam.

Det har ikke gjentatt seg de neste dagene, før jeg, for å teste en hypotese, tok en liten toke av DMT for å se om jeg får en lignende reaksjon (man bør selvsagt ikke leke slik med helsen sin). Reaksjonen fikk jeg, ikke like ekstrem, men det fikk meg fortsatt til å angre 100 ganger. Alt gikk over av seg selv etter ca 30 min, så lenge stoffet befant seg i blodet, I guess.

Jeg har tenkt å bestille en time hos fastlegen for å få dette undersøkt. Frem til jeg vet med sikkerhet hva som feiler meg, kommer jeg til å holde meg unna alt, det er virkelig lite artig å være overbevisst om at man dør.

Jeg lurer på om noen har opplevd noe lignende? Og hvor mye er det trygt å fortelle til fastlegen? Jeg er klar over at man ikke bør nevne cannabis eller signalisere at man bedriver misbruk. Jeg er forresten i starten av 20-årene, meget nikotinisert, utsatt for veldig mye stress, trener så og si ikke, spiser lite (er noe undervektig). Ganske erfaren med psykedelika, har hatt ca ett halvtårsperiode med stimulantmisbruk for ei god stund tilbake.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Si det til fastlegen. Ikke nøl med å ta opp bekymringer om egen helse, uansett om du har brutt loven eller ei.
Det kan medføre at du mister førerkortet. Evt. Så kan du nevne at du får denne reaksjonen når du er litt stresset eller nervøs. Du vil bli tatt ekg av, og muligens en 24t ekg.

Med langtidsmåling kan du selv trykke på målingknappen når du merker symptomene. Du vil også få med en dagbok hvor du noterer ned når du trykker og hva som skjedde.
Sist endret av Relevant; 27. desember 2018 kl. 20:22.
Ja, det er førerkortet jeg frykter for når det kommer til legen og hva jeg kan si. Tviler på at ekg kommer til å vise noe som helst, bortsett fra litt høy hvilepuls som jeg har til vanlig, fordi reaksjonen får jeg nemlig kun fra psilocin og DMT (muligens også 2c-b og LSD), så det kan tenkes at jeg enten har fått en ren psykisk panikkreaksjon assosiert med psykedelisk headspace eller at disse stoffene plutselig har begynt å virke ekstra hardt på hjertet pga endringer i hjernestrukturen min etter alt for frekvent bruk (har ganske lite peiling på sånt). Siste muligheten jeg ser for meg er rett og slett utslitt hjerte grunnet veldig usunn livsstill som begynner å varsle om seg selv i så ung alder.

Jeg ønsker altså å oppklare hvorfor jeg plutselig fikk en slik reaksjon til akkurat disse stoffene som jeg ikke har planlagt å avslutte å utforske riktig enda.
Jeg ser ikke poenget med å snakke om dette til legen, så fremst du ikke har hjerteproblemer eller vil sjekke deg for dette.

Jeg har opplevd samma greia flere ganger. Du leker rett og slett med veldig kraftige verktøy som kan ta deg dypere enn du er forventet, noe som skjedde. Jeg tipper at frykten var for mye for deg og nærmeste løsninga di for å føle deg trygg igjen var legen.

Ta det rolig og ta en pause. Det er en bitter pille å svelge, men er du ikke klar så er du ikke klar. Det å jakte på den samma frykten for å prøve å overvinne den igjen så kjapt etter sistgang er et feilsteg IMO. Ta det rolig. Mediter på det.
Det her skjedde meg og. Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for men det er selvfølgelig alltid bedre å være på den trygge siden. Jeg dro selv på legevakta etter å ha opplevd lignende følelser i edru tilstand etter alt dette og det viste seg at jeg bare hadde fått heftig helse angst etter to bad trips som ligner på din beskrivelse. Min første bad trip var også med 2C-B og weed haha. Da fikk jeg kraftig hjertebank, følte at huden brant, fikk en stikkende, skarp smerte i brystet og sånn og si alle muskler i kroppen begynte å krampe. Jeg prøvde å sitte, ligge, stå og gå rundt men alt gjorde bare vondt. Det var skummelt, det! Jeg var overbevist om at jeg kom til å dø.

Som deg, så ville jeg også forsøke igjen for å se om det skjedde igjen. Da tok jeg LSD og jeg kan love deg at jeg angret på det. Jeg opplevde akkurat samme greia igjen, bare 100x ganger mer intenst og med en varighet på ca 20 timer før jeg besvimte. Det tok kaka og jeg utviklet helse angst og panikk anfall etter det. Jeg trodde også at hjertet var på vei ut til tross for at alt av EKG og prøver var bra. Jeg er ikke noe særlig sunn jeg heller. Sitter mye, spiser dårlig mat og er mye stresset så jeg hadde mine bekymringer. Men, det er bare angst. Det er jo traumatisk å være overbevist om at man dør, spesielt når man har fysisk vondt og det varer så lenge som det gjør.

Så jeg tror at du rett og slett hadde en bad trip. Jeg har selv mye erfaring med psykedeliske rusmidler men det skjedde likevel med meg også. Om du skal prate med legen så er det nok best at du dropper å nevne rusmidler. Selv så sa jeg bare at det skjedde ut av det blå og etter at det skjedde en gang, så fortsatte det å skje videre. Men, jeg tror du er good 2 go. Det er intenst og det føles altfor ekte ut til å bare være angst men heldigvis så er det nok bare det. Men som sagt, om du er veldig usikker så ville jeg nok fått det sjekket uansett.
Takk for nyttige innspill! Jeg skal se hva 1-1,5 måned med pause og refleksjon kommer til å resultere i. Har ikke utviklet panikkanfall i andre omstendigheter enn psykedelisk rus enda, kun sjekking av puls etter hver røyk

Raging Vlad og Daaaaaaaa: har dere fått til å ture etter hendelsen? Evt. hvor lenge ventet dere? Hvilke aktive tiltak har hjulpet?
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Takk for nyttige innspill! Jeg skal se hva 1-1,5 måned med pause og refleksjon kommer til å resultere i. Har ikke utviklet panikkanfall i andre omstendigheter enn psykedelisk rus enda, kun sjekking av puls etter hver røyk

Raging Vlad og Daaaaaaaa: har dere fått til å ture etter hendelsen? Evt. hvor lenge ventet dere? Hvilke aktive tiltak har hjulpet?
Vis hele sitatet...
Ta deg en god pause. Føl deg frem etterhvert med små røyking og ikke tenk alt for mye på det. God bedring
Du tok for mye sopp, du blanda med et annet potent rusmiddel OG fyrte en joint (og tok en snus).

Du tok også psykedelika for kort tid siden, og spør du meg virker det som du har null respekt for hva du holder på med (i hvert fall fremstår det slik her). Opplegget ditt er som å trygle om panikkanfall.

Med det sagt applauderer jeg at du faktisk har brukt denne kjipe erfaringen til å sette ting i perspektiv og prøve å ordne opp. Kudos.
Du har mye rett i det du sier, Våtfisk. Vil ikke si at jeg har null respekt for det jeg holder på med, men skal innrømme at jeg har blitt høy på pæra i forhold til psykedelika i det siste, fordi de har stortsett vært snill med meg uansett dosering og kombinasjon. I tillegg er det en utømmelig kilde av lærdom og selvinnsikt, som jeg på en måte ikke får nok av. Jeg skal absolutt ta meg en skikkelig pause og komme på et mindre stressende sted i livet før jeg forsøker noe igjen.
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Takk for nyttige innspill! Jeg skal se hva 1-1,5 måned med pause og refleksjon kommer til å resultere i. Har ikke utviklet panikkanfall i andre omstendigheter enn psykedelisk rus enda, kun sjekking av puls etter hver røyk

Raging Vlad og Daaaaaaaa: har dere fått til å ture etter hendelsen? Evt. hvor lenge ventet dere? Hvilke aktive tiltak har hjulpet?
Vis hele sitatet...
Yes, jeg har tatt noen få turer siden bad tripsa mine. Jeg har vel tatt LSD 3 ganger siden det skjedde, 1 tur på 2C-B og 1 tur med meskalin. Dessverre så har ingen av de turene vært helt det samme som det en gang var fordi jeg har en tendens til å bekymre meg litt ekstra nå. Før kunne jeg hive inn på med LSD hver andre uke eller måned, samt ta 2C-B + diverse andre rusmidler oppi det hele.

Jeg hadde en dårlig erfaring med 2C-B'n den ene gangen jeg tok det så jeg har ikke helt klart å bygge opp motet til å prøve igjen enda. Heldigvis så har jeg begynt å kjøpe Xanax om jeg først skal på tur, det funker fint som en bremse om det trengs. Men med LSD'en har jeg hatt noen fine øyeblikk. Jeg fikk en bad trip til på første forsøk, men det var fordi jeg ble cocky og blandet weed + at det var ikke så lenge siden jeg hadde hatt "nightmare trippen" min. Nok en gang, Xanax to the rescue! På min andre tur så gikk det relativt greit faktisk. Det var noen ekle følelser som dukket opp, men det gikk fint. Fokuserte bare på pusten og ingenting så ga det seg etterhvert . Det tredje forsøket så var jeg på nippet av å ha en skikkelig dårlig en, men nok en gang så tok jeg meg selv på fersken i tankekjøret mitt så igjen så bare fokuserte jeg på pusten min og stirret tomt ut i luften. Det gikk seg til etterhvert, måtte bare la hva nå enn som skjedde skje! Det var flere ganger jeg holdt på å ta en Xanax isteden men heldigvis så klarte jeg det uten. Må si det var en stor trygghet at muligheten var der hvertfall.

Weeden har vært annerledes også. Jeg har prøvd å røyke så pass mange ganger at jeg ikke har tellinga lenger og det har gitt varierende resultater. Av og til går det fint, som oftest føles det ikke bra ut. Men den siste uken så har jeg faktisk hatt gode resultater så det kommer seg det og. Blir samme greia som med det psykedeliske som gjelder her og. Fokuser på pusten og la det skje så går det over.

Så ja. Det tok meg cirka 7 måneder etter mine bad trips før jeg klarte å ta LSD uten å ta Xanax, aka det andre forsøket mitt. Det har tatt rundt 11 måneder før jeg klarte å nyte litt av weed rusen igjen, og selv da så er det langt ifra hva det en gang var. 2C-B har jeg ikke gitt et nytt forsøk enda som sagt. Den skremmer meg litt ekstra mtp at min første bad trip skjedde på det.

Det som har hjulpet meg å takle rusen igjen er som jeg skrev, fokuser på pusten og la det skje. Slutt å tenk, stirr på veggen og sitt i ro. Det blir gjerne verre før det blir bedre men så fort det blir bedre, så er det deilig. Da slipper man å bruke så mye tid på å løpe og drøye ut tiden. Andre ting som har hjulpet er rett og slett å være mer fornøyd med dagen min. Det er vanskelig å nyte rusen når jeg føler at alt jeg har gjort iløpet av dagen er å kaste bort tiden min. Om jeg er litt mer produktiv og gjør ting jeg føler jeg burde, så er det enklere å slappe av med rus til kvelden igjen. Eller hvertfall planlegge rutiner og produktive oppgaver rundt turen (som med LSD som tar en hel dag) sånn at de ikke påvirker hverandre.

Kjipt at det skal være sånn mtp hvordan det var før. Jeg har tatt ganske mye LSD igjennom årene men jeg tror også at det var grunnen til at det gikk dårlig til slutt. Når man regelmessig tar opp mot 400uq og av og til dypper tærne i så høye doser som 700uq så er det fort gjort å bli cocky. Blander det med andre drugs osv. Respekten for disse midlene forsvant med tiden når jeg begynte å føle meg "herdet" og "erfaren". Med så mye erfaring som jeg har så skulle man ikke tro at man skulle bad trippet, men det er så fort man tenker sånn og man slipper ned guarden at det faktisk skjer.

Angående andre rusmidler så har det gått relativt greit. MDMA er heller ikke helt det samme lengre og samme med ketamin, men jeg får hvertfall ikke panikk av de.
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Takk for nyttige innspill! Jeg skal se hva 1-1,5 måned med pause og refleksjon kommer til å resultere i. Har ikke utviklet panikkanfall i andre omstendigheter enn psykedelisk rus enda, kun sjekking av puls etter hver røyk

Raging Vlad og Daaaaaaaa: har dere fått til å ture etter hendelsen? Evt. hvor lenge ventet dere? Hvilke aktive tiltak har hjulpet?
Vis hele sitatet...
Jeg tok pause fra psykedelika etter en LSD-trip som var for intens. Det er 2 til 3 år siden. Fortsatte å røyke marijuana daglig frem til 1.5 år siden ca, men kuttet det ut etter at opplevelsene kunne ligne på sopprus. Altså, kraftige oppleveser. Jeg har røyka under 10 ganger siden jeg slutta, og det er snart ett år siden jeg røyka i det heletatt.

Savner det. Men psykedelikaen, meditasjon og yoga har åpnet opp noe som jeg vil komme gjennom uten hjelpemidler.

Jeg mediterer og trener yoga daglig. Vet ikke helt hva du mener med "hjelper", men det føles veldig godt å ikke røyke så mye. Tror jeg var verre enn jeg var klar over selv i perioder.

Meditasjon i seg selv er jo ikke noe som supresser, men heller løfter opp lokket på det som er undertrykt, så sånn sett så "hjelper" det ikke. Men, det hjelper definitivt.

Jeg tror svaret på hva som hjelper er først og fremst livet generelt. Jobb, venner, mål og rutine. Kan skrive litt mer senere.
Sist endret av Daaaaaaaa; 28. desember 2018 kl. 21:11.