Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 17685
Hei. Lurte på hva 150mg med elvanse ville gi i rus, hvis en ikke har adhd.
Sist endret av Mustardhusky; 18. desember 2018 kl. 18:28.
Anbefaler alle å bruke psychonaut wiki for sånne spørsmål Veldig mye korrekt informasjon samlet på ett sted.

https://psychonautwiki.org/wiki/Lisdexamfetamine



150mg ser ut til å skulle gi en ganske intens stimulerende effekt. Slike ting er forøvrig individuelt, så det er nok bare en måte å finne svaret på.
Du må ta i betraktning at Elvanse er helt rent lisdexamfetamin, og vil derfor gi en mye sterke effekt mg for mg enn gateamfetamin. Er ikke erfaren hva stimulanter angår personlig, men jeg vil ikke anbefale deg enn å ta mer enn 30-50 mg første gangen. Alle reagerer forskjellig på stoffer grunnet forskjellig biokjemi, så hold deg trygg og ta en liten dose.
50 mg vil du kjenne godt uten toleranse! Rimelig euforisk første 3 - 5 timene også vanlig speeda resterende 5 - 6 timer. Elevanse/vyvanse varer leenge
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorvidt du har ADHD eller ikke har ingenting å si.

Jeg er ganske sikker på at du ikke vil få en god opplevelse om du hopper rett på 150mg. Det er en del faktorer som spiller inn på metaboliseringen, som hvorvidt du nylig har spist eller drukket mye.
Skal selv over på Elvanse fra Metamina/Attentin nå (mest for å slippe å søke fritak hver gang), og lurer på hvor lang tid det tar fra inntak til full effekt. Har tidligere brukt å sette vekkerklokka på en halvtime før jeg skal stå opp, sove en halvtime til, og så stå opp. Det har hjulpet meg å være fokusert nok om morgenen til å orke å lese nettaviser osv. før jobb/dagsaktiviteter. Lurer nå på om jeg må justere tidspunktet for inntak for å få maks effekt fra start.

PS. Ville ikke tatt så mye som 150 mg metamina/attentin uten videre, og med mindre lisdexamfetamin gir en svakere totaleffekt, vil jeg tro det gjelder elvanse også. Ville starta med 50 mg og ventet til full effekt før jeg tok mer.
Sist endret av kallisti; 19. desember 2018 kl. 10:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det kan ta litt tid før det kicker skikkelig da det tar litt tid før det gjør seg om til dexamf i leveren. Avhenger litt av hvor mye/om du har spist seff, men vil si sånn ca 1 - 2 timer før du kjenner effekten
Sitat av shining96 Vis innlegg
Du må ta i betraktning at Elvanse er helt rent lisdexamfetamin, og vil derfor gi en mye sterke effekt mg for mg enn gateamfetamin. Er ikke erfaren hva stimulanter angår personlig, men jeg vil ikke anbefale deg enn å ta mer enn 30-50 mg første gangen. Alle reagerer forskjellig på stoffer grunnet forskjellig biokjemi, så hold deg trygg og ta en liten dose.
Vis hele sitatet...
Om man skal sammenligne 50mg lisdeksamfetamin og 50mg racemic amfetamin så ville nok sistnevnte gitt en sterkere virkning. Viktig å huske på at lisdeksamfetamin i seg selv ikke er et aktivt stoff. Det er hva lisdeksamfetaminen omdannes til som gir en virkning i det hele tatt, nemlig deksamfetamin.

Nå husker jeg ikke helt matten på hvor mye deksamfetamin de forskjellige dosene med lisdeksamfetamin gir, men jeg har noen resepter mtp ADHD hvor det står på pille boksen. 30mg lisdeksamfetamin vil tilsvare 8,9mg deksamfetamin, 50mg vil tilsvare 14,8mg og 70mg vil tilsvare 20,8mg.

Så man er nødt til å ta litt ekstra av dette om man ønsker å oppnå en rus. Personlig så tenker jeg at 140-150mg med dette burde gi en god rus (41,6mg deksamf - 44,6mg deksamf). Man kjenner 70mg ganske godt også da så det er også et godt mål å gå etter men det vil også være en god del mer funksjonelt enn morro som man kanskje vil oppnå når man ruser seg hehe. En stor pluss er at det vil vare mye lenger, ca 10-14 timer i motsetning til vanlig amfetaminer som har en virketid på ca 4-8 timer.

Edit

Forresten, viktig å ta med i beregning at deksamfetamin gir en sterkere kognitiv effekt enn det levoamfetamin gjør. Det meste du finner på gata er nok en 50 / 50 miks av disse som betyr at du rett og slett trenger litt ekstra av det for å kjenner det kognitivt. Det føles også mer speedy ut mtp at levoamfetamin er for det meste ansvarlig for de kroppslige effektene selv om den også påvirker det kognitive.

Sitert fra psychonautwiki fra linken over:
D-amphetamine's affinity for the TAAR1 receptor is twice that of L-amphetamine.[6] As a result, D-amphetamine produces three to four times as much central nervous system (CNS) stimulation as L-amphetamine. L-amphetamine, on the other hand, has stronger cardiovascular and peripheral effects.
Vis hele sitatet...
Edit

Sitat av kallisti Vis innlegg
Skal selv over på Elvanse fra Metamina/Attentin nå (mest for å slippe å søke fritak hver gang), og lurer på hvor lang tid det tar fra inntak til full effekt. Har tidligere brukt å sette vekkerklokka på en halvtime før jeg skal stå opp, sove en halvtime til, og så stå opp. Det har hjulpet meg å være fokusert nok om morgenen til å orke å lese nettaviser osv. før jobb/dagsaktiviteter. Lurer nå på om jeg må justere tidspunktet for inntak for å få maks effekt fra start.

PS. Ville ikke tatt så mye som 150 mg metamina/attentin uten videre, og med mindre lisdexamfetamin gir en svakere totaleffekt, vil jeg tro det gjelder elvanse også. Ville starta med 50 mg og ventet til full effekt før jeg tok mer.
Vis hele sitatet...
Fra egen erfaring så tar det ikke sånn altfor lang tid. Jeg er vanligvis oppe og går innen 1 til 1.5 timer etter inntak av 70mg Aduvanz (sånn og si akkurat samme medisin som Elvanse, eneste forskjellen er at man ikke trenger å søke om blå resept på den ).

Og ja, har man Attentin så burde man absolutt ikke ta 150mg av det for første gang. Attentin er ren deksamfetamin så 150mg er 150mg i motsetning til 150mg av lisdeksamfetamin som bare er 44,6mg.
Sist endret av Raging Vlad; 19. desember 2018 kl. 12:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kallisti Vis innlegg
Skal selv over på Elvanse fra Metamina/Attentin nå (mest for å slippe å søke fritak hver gang), og lurer på hvor lang tid det tar fra inntak til full effekt. Har tidligere brukt å sette vekkerklokka på en halvtime før jeg skal stå opp, sove en halvtime til, og så stå opp. Det har hjulpet meg å være fokusert nok om morgenen til å orke å lese nettaviser osv. før jobb/dagsaktiviteter. Lurer nå på om jeg må justere tidspunktet for inntak for å få maks effekt fra start.

PS. Ville ikke tatt så mye som 150 mg metamina/attentin uten videre, og med mindre lisdexamfetamin gir en svakere totaleffekt, vil jeg tro det gjelder elvanse også. Ville starta med 50 mg og ventet til full effekt før jeg tok mer.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "mest for å slippe om å søke om fritak hver gang"? Trodde dette måtte gjøres kun en gang?
Forrige gang jeg tok Elvanse var det under en sprekk på benzo som allerede hadde stått på i noen uker.

Tok meg én 2mg Rivotril den morgenen, de gode Galenika på brett, og et par Vival.

I tidsrommet 10-15 tok jeg 3x60mg kapsler - 180mg

Jeg følte meg ikke nervøs eller stuka. Tvert i mot, jeg var ekstremt fokusert, nesten som om ting gikk i sakte film fordi jeg rakk å tenke og observere så mye på kort tid. Det jeg digger med Elvanse og Attentin er at man ikke blir i nærheten av like loka som på makka. Hater å stuke hardt og sover hver natt.
Var påtent som faen, men hadde full kontroll denne gangen.

Var dårlig til å spise den dagen så vidt jeg husker, men drakk noen øl. Kom hjem etter en hel dag på farta med nesten 20k skritt på skritteller.

Var nedtur når nedturen kom, men det skjer veeldig sigende på Elvanse. Mye smoothere enn å kræsje på skitten gatespeed.
Klemte i meg et OK måltid og kvelte det lille ubehaget jeg kjente med Vival og røykings