Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 13719
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Vidarlo orket ikke lenger drifte 0o2471.net, som har vært den uoffisielle bildehosten for freak.no. For å ikke miste alle bildene som brukerne har lastet opp, og dermed ødelegge for mange tråder, har vi overtatt og flyttet innholdet over på imma.gr, som nå er den nye, og denne gangen offisielle, bildehosten.

Et par ting er endret. Forsiden er forenklet en smule og tillater dra-og-slipp av bilde for opplastning. Bildevisning når man har klikket inn på bildet fra f.eks. en forumtråd er også forenklet, og fullvisning av bilde bruker ikke lenger modal popup. Etter opplastning av bilde vil ikke lenger adressen til bilde bare være et tall, og dette vil forhåpentligvis forhindre scraping.

Kortsiktig plan er å fikse opp i en del småbugs. Langsiktig plan er å skrive kodebasen på nytt og inkludere sosiale elementer og direkte integrering med vår brukerdatabase.
Sist endret av nso; 20. november 2016 kl. 17:54.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ser fram til nye features! Kodebasen har knapt vore rørt på ti år, og mangler features som i dag er sjølsagte. Eg har ikkje tid eller kunnskap til å utvikle den, og har stor tiltru til at nso gjer ein utmerka jobb her
Det store spørsmålet er om det vil være en funksjon ala. det som var på 0o2471.net, der en kunne ha en miniatyrvisning av et bilde og direktelink til siden med bildet. Eventuelt om det hadde gått an å implementere noen bildestørrelse-greier rett inn på Freak der bildene laster i miniatyr, og en kan forstørre dem uten å gå ut av tråden (Typ "click to view full size/resize, slik som bla. Imgur har).

Ellers ser den nye bildehosten bra ut, og opplastning fungerte kjapt og greit. To tomler opp fra meg!
Sist endret av Deadlock Radium; 20. november 2016 kl. 18:00.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Du mener denne funksjonen?

Skjønner ikke helt hvordan jeg ikke fikk det med meg. Kan ha vært fordi jeg lastet opp et bilde på typ 120x120 piksler og ikke tenkte på det. Ser bra ut!
Lenge leve 0o2471.net
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Stilig. Likte veldig godt designet.

1. Er det lov å bruke denne til andre formål enn freakforumet? Direktelinker osv.
2. Hvordan oppbevares bildene hos dere? Kan en random lurker finne mine opplastninger?
3. Hvor lenge blir opplastningene lagret?
Kjempebra med dra-og-slipp, det savnet jeg med 0o2471.

To forslag til forbedringer (det ene enklere enn det andre):

En stor knapp under boksene med koden man kan kopiere inn (etter man har lastet opp et bilde) hvor det står «last opp et nytt bilde» e.l. Jeg vet man kan klikke på headeren for å komme til forsiden, men det er ikke like intuitivt.

Muligheten til å dra-og-slippe flere bilder på én gang, dog kanskje opp til en liten grense.

Nok en gang: Kjempebra!
Sist endret av Viva la Opium; 22. november 2016 kl. 16:40.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
RIP Aids, du har vært med oss i mange år.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av SkinnyPIMP Vis innlegg
Stilig. Likte veldig godt designet.

1. Er det lov å bruke denne til andre formål enn freakforumet? Direktelinker osv.
2. Hvordan oppbevares bildene hos dere? Kan en random lurker finne mine opplastninger?
3. Hvor lenge blir opplastningene lagret?
Vis hele sitatet...
1. Sure. Skal du bruke på et annet forum eller lignende så er det helt greit. Skal du vise bilde på din hjemmeside så er det nok bedre om du laster det opp på sideområdet ditt. Mulig det etterhvert blir serverside-regler mot inkludering av fullstørrelsesbilde.
2. På en harddisk, og vi har sikkerhetskopi hos NSA. Spøk til side, de siste 5 bokstavene i URL'en til bildet er en salt som gjør at man ikke finner bilde så lett med mindre man gidder å spørre potensielt 1679616 ganger per bilde. Med de eldre bildene som allerede er lenket til på nettet så vil den gamle type url være brukende.
3. Ingen garantier, men heller ingen planer om å ta de ned.

Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Kjempebra med dra-og-slipp, det savnet jeg med 0o2471.

To forslag til forbedringer (det ene enklere enn det andre):

En stor knapp under boksene med koden man kan kopiere inn (etter man har lastet opp et bilde) hvor det står «last opp et nytt bilde» e.l. Jeg vet man kan klikke på headeren for å komme til forsiden, men det er ikke like intuitivt.

Muligheten til å dra-og-slippe flere bilder på én gang, dog kanskje opp til en liten grense.

Nok en gang: Kjempebra!
Vis hele sitatet...
Ja, ikke sant. Dra og slipp er et must. Neste jeg vil ha inn er copy-paste, men da bør jeg egentlig skrive om hele skiten så jeg drøyer den litt.

Jeg la til knappen du etterspurte. Flere bilder på en gang kommer nok, men ikke med det aller første
Sist endret av nso; 23. november 2016 kl. 07:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Undersått
Jeg er sannsynligvis svært treg av meg, men jeg sliter litt med å laste opp noen bilder til imma.gr. Når jeg prøver å laste opp bilde tatt med mobilen, så er det 3 firkanter som bare blir stående å surre og surre. "Gardinen", som jeg går ut ifra illustrerer en progressbar, blir jo ferdig iløpet av få sekunder.

Er dette relatert til for stor filstørrelse? Hvis det er tilfelle så hadde det vært fint å bli opplyst om dette, enten på forsiden, eller iallefall hvis prosessen feiler. Litt dårlig gjort å avbryte prosessen server-side uten at brukeren er informert

Det er meget mulig at man kan finne denne informasjonen på forumet et sted, men hvorfor trenger en såpass enkel restriksjon være så vanskelig å finne?
sprett: Du har rett. Vi har helt glemt dette. Takk for at du gjorde oss oppmerksomme på det. =)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sprett Vis innlegg
Er dette relatert til for stor filstørrelse? Hvis det er tilfelle så hadde det vært fint å bli opplyst om dette, enten på forsiden, eller iallefall hvis prosessen feiler. Litt dårlig gjort å avbryte prosessen server-side uten at brukeren er informert
Vis hele sitatet...
Jepp.

Var litt intern inkonsistens i konfigurasjonen. No er det fiksa, og bilder opp til 10MB skal funke.
▼ ... over et år senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Må prøve 2 ganger av og til, før jeg får lenken

Firefox på Linux
▼ ... over en uke senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Og det virker som om grensa er på en del under 10MB

WebM-støtte hadde vært kjekt. =)
Sist endret av Jonta; 22. juli 2020 kl. 02:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.