Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 16385
Sitat av happy violence Vis innlegg
Hvordan kan eieren si at innholdet er verd mer uåpnet? Han vet jo ikke selv hva boksen inneholder. Skulle det være noe av verdi i den så må den jo åpnes for å kunne selges.

Få tak i en tang og få opp boksen!
Vis hele sitatet...
Dersom eier har en viss anelse om hva den KAN inneholde, så er det mulig det er verdt mye mere i en uåpnet kasse. Det er masse samleobjekter der det er ekstra mye verdt dersom det kommer i original uåpnet kasse.

Kjipt å kaste bort et par tusen kroner for å åpne om man kan la være?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå vet jeg ikke helt hvor i landet du bor, men dersom du er i Oslo området: Hør med vaktene som står i inngangen på Munch-museet. Der har de røntgenmaskin som de sender gjennom vekser/bagger etc. som en del av sikkerhetskontrollen før folk slipper inn i utstillingen. De tar sikkert denne utfordingen på strak arm ettersom de sikkert er dritlei av å se etter paraplyer og vannflasker dagen lang. Ring dem på forhånd så ordner nok dette seg. Hør med dem når det er minst pågang, slik at du slipper å stresse når det er mange gjester der.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noe nytt siden sist?
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Dersom eier har en viss anelse om hva den KAN inneholde, så er det mulig det er verdt mye mere i en uåpnet kasse. Det er masse samleobjekter der det er ekstra mye verdt dersom det kommer i original uåpnet kasse.

Kjipt å kaste bort et par tusen kroner for å åpne om man kan la være?
Vis hele sitatet...
I en slik kasse åpner det seg gode muligheter for svindel, da man kan lage en slik kasse rimelig billig og selge den på bakgrunn av at det er noe inni som er verdt mer uåpnet, hvilken samler vil vell ødelegge verdien av objektet ved å åpne kassen?
Sett flere lignende kasser fra Forsvaret, dog aldri så små for ammunisjon. Har til dags dato aldri sett en kasse fra Forsvaret som inneholder ammunisjon, uten at den har hatt adskildig mere merking som f.eks LOT-nr osv. Men nå ble jeg spent, se å finn ut hva som er inni.
Ammunisjon er nesten utelukka da slike kasser merkes nøye som Troennes seier over meg her. Rør eller beslag av noko slag. Muligens bor/borekroner? Kassene som feks natopølser ligger i er solid merka og er langt meir forsegjorte enn den TS viser her.

waffe
▼ ... over et år senere ... ▼
Fant du ut hva som var inni? har sjekket her en del ganger nå, men aldri kommet noe update :/
"Siste aktivitet: I dag 00:26"
Jammen svare da mann Kanskje sende han en PM?
Trådstarter
Sitat av inzane1891 Vis innlegg
"Siste aktivitet: I dag 00:26"
Jammen svare da mann Kanskje sende han en PM?
Vis hele sitatet...
Sorry, glemt helt av denne tråden.
Ingenting nytt. Prosjektet har blitt lagt på is. Tid og interesse strekker rett og slett ikke til.
Beklager for de nysgjerrige sjeler som hadde et håp om å se innholdet i likhet med meg. Kanskje en dag, men ville ikke hatt store forhåpninger.

Scratch that...
Kom på at jeg ikke har lagt ut røntgenbildene av innholdet i kassen. Det kan kanskje bringe liv i diskusjonen her igjen og komme med nye forslag.
Gi meg noen minutter skal jeg se om jeg finner de.
Sist endret av antring; 22. januar 2015 kl. 00:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Leste hele tråden, i håp om en avsløring. Hater tråde med dead-ends...

Håper du finner ut hva dette er, uansett om det er noe så kjedelig som trespon
Trådstarter
Fant bildene. Utifra de tviler jeg sterkt på det er trespon.
Noen gode forslag til hva det kan være? Syns å huske at hver sylinder var ca 5cm diameter.
Får bare sett ett bilde, så hvis det er flere, må du linke dem
Trådstarter
Stilig, fungerte greit her.
Topp
Side
Reinert med beine !
griped's Avatar
Tipper det er hermetikkmat, feltrasjoner?

Hvis den veier 15 kg og det er 24 runde "bokser" i den. Så hvis vi anslår at kassa veier 3 kg. Så er det 0,5kg mat i hver boks.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Det hørtes ut som en utrolig rasjonell konklusjon, griped. Kommer ikke på noe annet det kan være, så jeg går for den i hvert fall.
Kanskje det kan være kogger med artilleri-krutt?
Rart om det skulle være hermetikk pakket slik. Kan hende det er håndgranater :-)
Hvordan kan innholdet forringes eller bli mindre av å løfte av lokket for å se innholdet.. Når trekassen verken er luft eller vanntett ?

Nekter å tro at den mister noe særlig verdi av å ikke ha orginale metallbånd, samme hvor historisk innholdet er.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Dette er jo bare tull!
Har kassen NOEN verdi nå? nei.
Finnes det noen som vil betale noe for en trekasse man ikke kan vite hva inneholder? nei.
Finnes det noe verdigfult i den, så må en eventuell kjøper (eller den som eier den nå) vite hva det er.
Dette blir jo som Schrödingers katt, man kan ikke vite va som er inni boksen før man åpner boksen.