Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2960
hei,

ny på forum. lever relativt ufarlig, men har over tid brukt 5g kola i uken. o,5 etter jobb og litt ekstra til tippekampen i helgene. flere år fast leveranse. har null kontakt med et rusmiljø. og det har blitt min hemmelige last. har nå angst og er redd, da min budbringer er borte. vet at dette ikke er bra, men kuttet ut legemedisiner, da dette gjorde meg arbeidsfør igjen og ikke sløv. noe skal man dø av. har ikke noe ubehag fysisk, men det har bygget opp en inderlig frykt. vet ikke hva som vil hende med meg og er bortskjemt med varer - så tråler ikke rundt på jakt. har ansvar som ektemann og stefar. De vet om min annerledeshet, men ikke "medisineringen". Hva kan jeg vente? og dette er mulig et brudd på regler (om så beklager, men hvem skal man spørre om ikke her), og på generelt grunnlag- dette er ingen annonse - er det vanskelig å knytte til seg en ny leverandør ? for det er faktisk starten for manges utvikling, at noe trygt forsvinner. så dere med erfaring fra lignende, hvilke symptomer vil jeg oppleve? i tiden som nevnt har jeg ikke hatt plager med nese eller munn, så tror kneika ligger psykisk og krefter til ansvar. takk for at dere leser, føles ensomt å ikke kunne dele frykten. og skammen blir så reel, da man står her som mann redd og sliten
Hvilken tilstand er det du har sluttet å medisinere med legemiddler å som kola har hjulpet deg med?
Det er nok ikke bare psykologisk her, når vi snakker om flere år med 5g kola i uken. Du må regne med at det åpenbare skal skje. Brukte du din siste dose i natt?

Det virker for meg som om du skal ha det frem at det er medisinering, ikke rus. Det er allikevel ganske tydelig at du bruker det for rus, ikke for medisinering. Dette er riktignok ganske vanlig for en i din situasjon, men første steg er allikevel å vedkjenne rusproblemet, noe tiden ser ut til å være inne for.

Var jeg deg ville jeg kontaktet legen, fortalt om situasjonen, og bedt om hjelp. Det kan hende det er mulig å ordne dette uten å dra inn familie, men det blir nærmest gjetting fra min side.

Det skal sies at du virker innstilt på å finne en ny budbringer og fortsette eventyret. Ønsker deg lykke til, husk at du én dag er nødt til å velge mellom å slutte eller dø. Kanskje det er greit å gi seg mens leken fortsatt er tålig "god"?
Ikke for å komme med noen moralpreken eller noe sånt men av ren nysgjerrighet. Føler du ikke noen form for dårlig samvittighet når du sniffer linjer når du har ei kone og et stebarn og ta vare på? Du har tross alt kommet inn i dette barnets liv og å aktivt sniffe kola er vel ikke å være noe særlig bra forbilde :/

Vist jeg hadde vært faren til dette barnet og funnet ut at stefaren sniffet linjer i nærheten av min sønn hadde jeg kommet etter deg med mer en bare knyttenevene....
Det er nå du må bestemme deg for om du vil være en av de som jager gatelangs etter dop, eller om du vil ta opp kampen mot avhengigheten.
Per nå virker du jo som om du er en langers "drømmekunde". Utifra det du skriver er du en voksen kar, med et stabilt privatliv og god økonomi. Enhver dealer enten det gjelder kokain eller hasj er interessert i sånne kunder, så jeg vil tro at du skaffer deg en ny dealer rimelig kjapt.

Hvor lenge du forblir en så god kunde når du har et så høyt forbruk er en annen sak. Regelen til kokain er vel at man sakte men sikkert kjører seg selv ned i grøften. Men for all del, det kan være din situasjon er spesiell og at du ikke ruser deg for rusens skyld. Sånn som alle andre narkomane.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Hårskumm Vis innlegg
Ikke for å komme med noen moralpreken eller noe sånt men av ren nysgjerrighet. Føler du ikke noen form for dårlig samvittighet når du sniffer linjer når du har ei kone og et stebarn og ta vare på? Du har tross alt kommet inn i dette barnets liv og å aktivt sniffe kola er vel ikke å være noe særlig bra forbilde :/

Vist jeg hadde vært faren til dette barnet og funnet ut at stefaren sniffet linjer i nærheten av min sønn hadde jeg kommet etter deg med mer en bare knyttenevene....
Vis hele sitatet...
Du tror vel ikke dette var planen hans?
Jeg liker fremdeles å tro at folk i bunn og grunn er gode, dårlige handlinger er en refleksjon på hvordan en person har det. Klart, trådstarter har et problem, og det vil ikke være lett å komme ut av det, men heller ikke umulig.
Jeg ser jevnlig at folk klager her på rusmiddelseksjonen av at ingen "forteller disse narkiskene at de må kutte ut dritten og skjerpe seg, er dere helt idiot eller?" men ser ut til å glemme at dette er beskjeden man alltid får fra samfunnet rundt seg.

Rusmiddelseksjonen på freak skal være et slags fristed, et sted der du kan diskutere ting som ellers ikke kan diskuteres uten å være anonym fordi det kan få konsekvenser.

Jeg føler da også for å nevne at vold sjeldent løser noe som helst.
du sier du liker å dra noen linere når du ser på fotball, du finner nok noen på en lokal sportspub som kan hjelpe deg. dette er gjerne folk opp i årene som kanskje er i samme situasjon som deg, bare min mening.

hvis ikke så er valget enkelt: slutt med det du gjør eller oppsøke folk du ikke stoler på.