Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1233
Hei jeg har akkurat fått ny pc og hadde tenkt til å spille minecraft! Men når jeg skal spille det så får jeg bare rundt 10 FPS, og dette synes jeg er rart siden jeg kan spille de nyeste spillene uten lag! og ja jeg har på maks grafikkvalg!

System Specs:
OS: Windows 7 Home Premium 64 bit
Prosessor: Intel(R) Core(TM) i5-2450M CPU @ 2.50GHz 2.50Ghz
Ram: 8 GB
Grafikkkort: Radeon (TM) HD 7690M XT!

Men problemet tror jeg er at jeg har 2 grafikkkort inne i pcen siden når jeg er på enhetsbehandling står det både det grafikkkortet over og Intel HD Graphics Family! Er det noen som vet hvordan jeg setter Radeon kortet til default grafikkort? For jeg har finni ut at Intel HD Family kortet er satt til Default kort og vil gjerne endre dette så hvis du vet hvordan så forklar meg det detaljert!


TAKK
Gå inn i kabinettet og byt plass til de to skjermkortene?
Sist endret av Magnisx; 22. april 2012 kl. 14:45.
Prøv det her
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Gå inn i kabinettet og byt plass til de to skjermkortene?
Vis hele sitatet...
Nei problemet er at jeg har begge korta inni pcen og må velge ett av de som Default! Vil gjerne at dere skriver måten å gjøre det på her
Er det laptop det er snakk om?
Sitat av Brassman Vis innlegg
Er det laptop det er snakk om?
Vis hele sitatet...
Ja dette er laptop! Men vil ikke åpne pcen og ta ut noe men vil bare skifte default grafikkkort!
Skjermkort har ikke mye å si på ytelsen til Minecraft, det går mest på prosessor.
Sitat av Fredrik892 Vis innlegg
Ja dette er laptop! Men vil ikke åpne pcen og ta ut noe men vil bare skifte default grafikkkort!
Vis hele sitatet...
Prøv å åpne Catalyst Control Center (CCC) og velg "switchable grapichs" under "power". Her har du mest sannsynlig valget mellom "Power Saver" og "High Preformance".

Hadde et lignende problem, og dette løste problemet mitt.
Sist endret av Brassman; 22. april 2012 kl. 15:54.
Sitat av Brassman Vis innlegg
Prøv å åpne Catalyst Control Center (CCC) og velg "switchable grapichs" under "power". Her har du mest sannsynlig valget mellom "Power Saver" og "High Preformance".

Hadde et lignende problem, og dette løste problemet mitt.
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg ikke får installert catalyst for jeg får følgende melding!

AMD catalyst Mobility kan ikke lastes ned på grunn av ukompital maskin-/programvar på denne datamaskinen.

Denne versjonen av skjermkortet ditt støttes ikke. Ta kontakt med produsenten av den bærbare datamaskinen for en oppdatering av skjermkortets driver.

Jeg tror denne meldingen oppstår pga at jeg har Intel Family kortet som default men jeg vet ikke..
Last ned Java 7.

Forresten så er det ganske lett å se at det er snakk om laptop ettersom det står "M" bak både prosessor og skjermkort.