Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2657
Hei

Dette er bare en liten oppfordring fra meg som crewmedlem og forumbruker til alle dere som lager tråder i hytt og pine. For tiden er folk svært slappe på emnefeltet sitt (topic), og det blir en del ekstraarbeid og irritasjon for crew på grunn av det.

1) Warez/Musikk: En del brukere tror det f.eks. holder med f.eks. "Rudie Redneck" i req: musikk bare fordi det er selvsagt at det er en request når den ligger der. Guess what, folk leser nyeste poster, de går ikke spesifikt inn og sjekker etter nye musikkrequests. I samme slengen kan det være lurt å skrive nøyaktig hva man requester, så req: "Rudie Redneck" blir en smule vagt. Hva requester man? Et album? En sang? Alle albumene? Bilder av henne?

2) Diskusjoner: Ikke gjør det umulig for brukerene å filtrere hva de vil og ikke vil lese på forumet. Et emnefelt som "doom 3" sier absolutt nada annet om at det handler om doom 3, så det kan være alt fra supportspørsmål, tekniske problemer til spilldiskusjon. "Problemer med brett i doom *spoilers*" er mer riktig i dette tilfellet (forutsatt at det faktisk er det tråden handler om.)

3) Support. Ingenting er verre enn en tråd hvor noen skriker ut "hjeeelp", bruker caps i topic eller sier noe tilsvarende sløret og vagt som "atte, jeg har et liksom... spørsmål". Ingen hjelper deg hvis ikke du hjelper dem med å finne fram til tråden hvor de kan dele ut kompetenasen sin.

Sammen med feilposting (er man for lat til å lete fram hardware, så man bare poster i generelt om data?) gjør dette at vi som modererer får litt ekstraarbeid.

Kort sagt: Kan man ikke forstå innholdet av tråden utifra topicen din, så er topicen din for dårlig.

Det hadde vært kjempefint om folk kunne følge opp dette. Kos fra ivi.
En liten oppdatering. Det er utrolig mye feilposting for tiden, og jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å være så late at de slenger alt i vanlig diskusjon. Vi har kategorier for å bruke dem folkens, det kommer et tidspunkt hvor crew går lei av å flytte trådene i det stille (vet jo at hw.no stenger alt av tråder som har blitt postet feil, det vil vi vel ikke?)
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Tagger som kan brukes for å forklare en topic er for eksempel:

Kode

ts:  til salgs
øk:  ønskes kjøpt
req: request*
rel: release
hnn: home.no.net
*) Merk at request er en anmodning om FILER - ikke om informasjon. Det går ikke an å requeste "hva er den beste fargen å bruke på denne logoen" osv.
skal vi komme med flere forslag:
ri: req ide eller noe.
og hva med en so: showoff.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av SyntaX
skal vi komme med flere forslag:
ri: req ide eller noe.
og hva med en so: showoff.
Vis hele sitatet...
Nei, det er dårlige ideer.

Se her:

RI: Farge til webside?
RI: Bra passord?

RI legger jo ikke til noe som helst her. De fleste av oss har oppdaget at et spørsmålstegn faktisk begyr "request ide", så i dette tilfellet holder det med:

Forslag til farge på webside?
eller
Hvordan lage bra passord?

Showoff er også vrøvl, av nesten samme grunn.
Opprinnelig postet av SyntaX
skal vi komme med flere forslag:
ri: req ide eller noe.
og hva med en so: showoff.
Vis hele sitatet...
Først og fremst kan folk gidde å skrive en setning folk skjønner noe av når de lager en tråd. Det er ikke så vanskelig å skrive "jeg ønsker feedback på hjemmesiden min" i stedet for "so: hp" (hp= eksempelvis forkortelse for "homepage"). Vi har også et mulig tiltak som vil gjøre dette lettere på todo-lista til v5.
jeg som dro opp forslag til å lage bedre topics med å sette tags i starten av topic, så hvorfor slette mitt forslag?

bare lurte liksom, iogmed at det ikke var noe dritt-post.
håper det blir lengre titler.
Var ikke jeg som sletta det. En annen post i denne tråden forsvant også, mulig noen andre i crew holder på
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg drar opp denne igjen, da jeg nettopp har rettet på en haug med emnefelt. Skjerpings, folkens. Ingen krever at dere skal skrive en roman i emnefeltet, men jeg setter pris på at dere tar dere bryet med å skrive mer enn ett pokkers ord.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Jeg har ikke vært sånn altfor mye inne her, så detta kan virke som et dumt spørsmål. Hvis jeg har et hardware spørsmål, og skal poste det på riktig sted gjør jeg slik:
Går på Kategorier / datamskiner / Harware / nytt emne (poster posten her)

Har jeg forstått det riktig da
Ja.