Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2605
Hei.

Jeg vises ikke hos andre brukere og mine likes blir ikke levert (står jeg har gitt 0 personer like). I tillegg er det et knippe 20-30 brukere som bare blir vist om igjen og om igjen for meg, når jeg liker disse blir det ikke registrert. Samme skjer selvom jeg sletter appen og laster inn på nytt.

Finner ingen meldinger om feilmeldinger siste døgnet. Forsøkt siden igår.

Noen som vet? Er jeg blokkert i hemmelighet, er det tekniske problemer?
Kan du logge inn er du ikke blokkert. Du har vel ikke slått av cookies? (Ikke at jeg tror det betyr noe)
Prøv å øke rekkevidde, endre litt på posisjon/hjemby, og øk aldersrommet du søker i.
Algoritmen til tinder prøver å matche deg med folk i samme utseende skala. Så, enten er du usedvanlig kjekk eller usedvanlig, ja... Ikke så veldig kjekk.

Mine to ører.
Om du har lyst til det, kan du prøve å booste din MMR/rangering i tinders algoritmer. Har hørt at det å sette profilen din til å være biseksuell er en lett måte på å få flere likes, da menn generelt sett er mindre picky
Føles ut som man ikke får hele historien her. Har du gjort noe uvanlig på Tinder?
Sitat av 200cdi Vis innlegg
Hei.

Jeg vises ikke hos andre brukere og mine likes blir ikke levert (står jeg har gitt 0 personer like). I tillegg er det et knippe 20-30 brukere som bare blir vist om igjen og om igjen for meg, når jeg liker disse blir det ikke registrert. Samme skjer selvom jeg sletter appen og laster inn på nytt.

Finner ingen meldinger om feilmeldinger siste døgnet. Forsøkt siden igår.

Noen som vet? Er jeg blokkert i hemmelighet, er det tekniske problemer?
Vis hele sitatet...
Her er det to mulige scenarioer:

1) Tinder får ikke tilgang til internett/serverene sine, og derfor blir handlingene du gjør ikke registrert. Du vil heller ikke få nye treff. Om du bruker VPN / Offentlig Wifi kan dette være årsaken. Sjekk også mobil data innstillinger.

2) Du har blitt sperret permanent og blitt ghostet. Du kan søke opp hva ghostet betyr på Google. Dette er noe Tinder, Snapchat og andre platformer bruker mer og mer når noen ikke er velkomne lenger.

Logg ut av appen, reinstaller den og logg inn igjen. Da vil du i de fleste tilfeller få problemer som bekrefter om du er utestengt eller om det skyldes nettverks problemer.
Sist endret av OpsHeaven; 4. september 2023 kl. 23:03.
Lagde først en bruker, likes ble ikke levert, ei heller mottatt, med andre ord usynlig. Sendte e-post til Tinder, tok tid så bestemte meg for å bare lage ny bruker med en annen e-post i mellomtiden, deretter skjedde det samme med den. Jeg fikk i mellomtiden svar på e-post fra Tinder hvor de skrev at de har gått gjennom kontoen og at det ser ut til at alt skulle fungere nå. Fungerte fortsatt ikke. Så logget jeg inn gjennom venn sin telefon og den fungerte, prøvde deretter med min og den fungerte. Kom i et par samtaler den kvelden, hun ene virket veldig hyggelig. Våkner opp dagen etter og er Lagde først en bruker, likes ble ikke levert, ei heller mottatt, med andre ord usynlig. Sendte e-post til Tinder, tok tid så bestemte meg for å bare lage ny bruker med en annen e-post i mellomtiden, deretter skjedde det samme med den. Jeg fikk i mellomtiden svar på e-post fra Tinder hvor de skrev at de har gått gjennom kontoen og at det ser ut til at alt skulle fungere nå. Fungerte fortsatt ikke. Så logget jeg inn gjennom venn sin telefon og den fungerte, prøvde deretter med min og den fungerte. Kom i et par samtaler den kvelden, hun ene virket veldig hyggelig. Våkner opp dagen etter og er blokkert fra begge kontoer. Tar kontakt med Tinder og får beskjed om at jeg har brutt retningslinjene/regler og at kontoen er sperret.

Deretter forsøker jeg å lage en ny med en kamerat sin Apple id, og da ble hans telefon utestengt (får ikke brukt appen). Så forsøker jeg med en annen kamerat sin telefon, hvorpå hans telefon blir sperret etterpå, også fra sin egen konto. Så treffer jeg tilfeldigvis en tredje kamerat på butikken og nevner det som har skjedd, virket ikke som han trodde på meg og vi bestemte oss formå teste ved at han prøver å logge på hans bruker på min telefon, og nå ble han utestengt fra selv å lage egen konto på sin egen telefon med eget nummer, e-post, Apple id.

Jeg har en teori om at det skyldes at jeg har laget to kontoer på appen, men faktum er at jeg ikke fikk svar på e-post i den tid man bør kunne forvente, og laget derfor en ny konto. Det var ikke tiltenkt å opere med to kontoer. Det var jeg selv som informerte Tinder om dette ved å forklare det slik som jeg gjorde i forrige avsnitt. Jeg ba om å refundert pengene på konto 1, og ba de gjenåpne konto 2. Det kan ikke skyldes rapporteringer, da jeg ikke har brukt appen på 5 måneder, og jeg snakket kun med to jenter den kvelden det funket, og som nevnt var det helt vanlig causal samtale. Nå har de sluttet å svare på henvendelsene mine. De svarer konsekvent ikke uansett hva jeg skriver.

Det virker som det er en AI som svarer og at de har kalt den for forskjellige navn (står Eva, Lauren osv i svarene). Har googlet litt og ser at folk opplever ban tilsynelatende uten grunn, noen har som har erfaring eller tips til hva man gjør? Tinder har jo monopol, så må nesten inn på appen. fra begge kontoer. Tar kontakt med Tinder og får beskjed om at jeg har brutt retningslinjene/regler og at kontoen er sperret.

Jeg prøvde å lage en ny med en kamerat sin Apple id, og da ble hans telefon utestengt (han får ikke brukt appen). Så forsøker jeg med en annen kamerat sin telefon, hvorpå hans telefon blir sperret etterpå, også fra sin egen konto. Så treffer jeg tilfeldigvis en tredje kamerat på butikken og nevner det som har skjedd, virket ikke som han trodde på meg og vi bestemte oss formå teste ved at han prøver å logge på hans bruker på min telefon, og nå ble han utestengt fra selv å lage egen konto på sin egen telefon med eget nummer, e-post, Apple id.

Jeg har èn teori om at det skyldes at jeg har laget to kontoer på appen, men faktum er at jeg ikke fikk svar på e-post i den tid man bør kunne forvente, og laget derfor en ny konto. Det var ikke tiltenkt å opere med to kontoer. Det var jeg selv som informerte Tinder om dette ved å forklare det slik som jeg gjorde i forrige avsnitt. Jeg ba om å refundert pengene på konto 1, og ba de gjenåpne konto 2. Det kan ikke skyldes rapporteringer, da jeg ikke har brukt appen på 5 måneder, og jeg snakket kun med to jenter den kvelden det funket, og som nevnt var det helt vanlig causal samtale. Nå har Tinder sluttet å svare på henvendelsene mine. Det har skjedd to ganger tidligere at Tinder har dobbeltfakturert meg for Tinder+ (den ene gangen var det ansatt på kundeservice hos Apple som oppdaget det i forbindelse med en samtale jeg hadde med dem) Jeg skrev til dem i første henvendelse at jeg lurer på hvor mange titals millioner de urettmessig drar inn fra brukere verden over ved å gamble på at en del av brukerne ikke kontakter Apple og lar det passere i stedet. F.eks kjøper 1 boost, hvor du ikke mottar tjenesten og trykker kjøp igjen og blir dermed belastet to ganger. Mange gidder ikke å sitte i kø til apple for de 40(?) kronene. Det står mellom disse to teoriene for meg. Vil si det er ganske utelukket at jeg er rapportert, selvom man aldri skal si aldri.

Det virker i mine øyne som det er en AI som svarer og at de har kalt den for forskjellige navn (står Eva, Lauren osv i svarene). Et menneske ville tatt tak i problemet når det er så grundig forklart. Har googlet litt og ser at folk opplever ban tilsynelatende uten grunn, noen har som har erfaring eller tips til hva man gjør? Tinder har jo monopol, så må nesten inn på appen.

Sorry dobbelt av første avsnitt

Sorry andre avsnittet også (thc)

Sitat av Fremtidig Vis innlegg
Om du har lyst til det, kan du prøve å booste din MMR/rangering i tinders algoritmer. Har hørt at det å sette profilen din til å være biseksuell er en lett måte på å få flere likes, da menn generelt sett er mindre picky
Vis hele sitatet...
Var utestengt en gang tidligere for spam. Sendte ut spørsmål til bacheloroppgaven til alle matchene. Kjøpte kontantkort og lagde ny bruker med det nr. Utover det har jeg hverken fått noe slags advarsler eller utestengelse såvidt jeg kan huske (brukt appen i snart 10 år utenom tidene jeg har hatt kjæreste)

Sitat av OpsHeaven Vis innlegg
Her er det to mulige scenarioer:

1) Tinder får ikke tilgang til internett/serverene sine, og derfor blir handlingene du gjør ikke registrert. Du vil heller ikke få nye treff. Om du bruker VPN / Offentlig Wifi kan dette være årsaken. Sjekk også mobil data innstillinger.

2) Du har blitt sperret permanent og blitt ghostet. Du kan søke opp hva ghostet betyr på Google. Dette er noe Tinder, Snapchat og andre platformer bruker mer og mer når noen ikke er velkomne lenger.

Logg ut av appen, reinstaller den og logg inn igjen. Da vil du i de fleste tilfeller få problemer som bekrefter om du er utestengt eller om det skyldes nettverks problemer.
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt vpn, usikker om jeg hadde dette på da jeg forsøkte i første omgang (dagen jeg la ut dette innlegget) - kan være. Mener å huske at jeg også har brukt vpn forrige gang jeg brukte Tinder (februar/mars) ca. Har aldri opplevd problem med dette tidligere.
Sist endret av 200cdi; 5. september 2023 kl. 22:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av OpsHeaven Vis innlegg
Her er det to mulige scenarioer:

1) Tinder får ikke tilgang til internett/serverene sine, og derfor blir handlingene du gjør ikke registrert. Du vil heller ikke få nye treff. Om du bruker VPN / Offentlig Wifi kan dette være årsaken. Sjekk også mobil data innstillinger.

2) Du har blitt sperret permanent og blitt ghostet. Du kan søke opp hva ghostet betyr på Google. Dette er noe Tinder, Snapchat og andre platformer bruker mer og mer når noen ikke er velkomne lenger.

Logg ut av appen, reinstaller den og logg inn igjen. Da vil du i de fleste tilfeller få problemer som bekrefter om du er utestengt eller om det skyldes nettverks problemer.
Vis hele sitatet...
Uttrykket er vel shadowban.
Oppdatering, nå er enda en kamerat utestengt idag. Det var hans telefon jeg brukte til å logge inn etter Tinder «kundeservice» sa appen skulle fungere. Plutselig nå, 3 dager etterpå er han bannet fra egen bruker samt telefon og Apple id. Dette er jo helt sykt
Sitat av 200cdi Vis innlegg
Når Tinder skriver i en e-post at de har gjennomgått kontoen og at alt ser ut til å fungere, og det fortsatt ikke fungerer. Tror du jeg da lar han logge inn på min for å forsøke å ødelegge for han, eller for å teste om det er noe galt med telefonen min?

Du fremstår så lite intellektuell at jeg undres over hvordan du klarte å registere bruker her
Vis hele sitatet...
Det er du som virker lite intellektuell.

Du kunne ikke googlet først da? Du er åpenbart shadowbanna, hele poenget med en shadowban er at du ikke skal vite om det, så mailer du Tinder direkte.... Så klart du vil få til svar at "alt fungerer som normal".

Tinder/andre dating apper har gått helt nazi når det kommer til det å resete, har du blitt reporta/swipa feil ratio etc vil man fort blir shadowbanna.

Den her er fra 2 år siden, stor sjans for at det er vanskeligere i dag med tanke på AI:

"This generic hard reset guide applies to Tinder, Bumble, and Hinge:

Delete your account (if you're banned, you won't be able to, in which case skip this step)

If on a device, uninstall the app

Create a new email address

Get a new number (or use a service that will sent you a verification text, usually for under $5)

Edit your photos in some way to make them not the same photo, e.g. adding a pixel somewhere, cropping, and/or strip EXIF info, save with different filename (note: there is some evidence that the apps are using image hash comparisons, which means you need to use completely different photos).

Use a different IP address than when you created your account

Open your web browser or get a new device (if iPhone, you will need a new AppleID)

Create a new account with your new number and email address

Other considerations:

Don't link old Instagram/Spotify etc.

Don't pay with the same card if buying premium services

Don't use a VPN.

Never do face verification unless you're forced to

You don't need to wait a certain period of time (like 90 days) if doing a hard reset

You can never log in to your new account from the device you got banned on, or you risk a ban"

TLDR: Du trenger nytt ALT.
Sitat av Kailua Vis innlegg
Det er du som virker lite intellektuell.

Du kunne ikke googlet først da? Du er åpenbart shadowbanna, hele poenget med en shadowban er at du ikke skal vite om det, så mailer du Tinder direkte.... Så klart du vil få til svar at "alt fungerer som normal".

Tinder/andre dating apper har gått helt nazi når det kommer til det å resete, har du blitt reporta/swipa feil ratio etc vil man fort blir shadowbanna.

Den her er fra 2 år siden, stor sjans for at det er vanskeligere i dag med tanke på AI:

"This generic hard reset guide applies to Tinder, Bumble, and Hinge:

Delete your account (if you're banned, you won't be able to, in which case skip this step)

If on a device, uninstall the app

Create a new email address

Get a new number (or use a service that will sent you a verification text, usually for under $5)

Edit your photos in some way to make them not the same photo, e.g. adding a pixel somewhere, cropping, and/or strip EXIF info, save with different filename (note: there is some evidence that the apps are using image hash comparisons, which means you need to use completely different photos).

Use a different IP address than when you created your account

Open your web browser or get a new device (if iPhone, you will need a new AppleID)

Create a new account with your new number and email address

Other considerations:

Don't link old Instagram/Spotify etc.

Don't pay with the same card if buying premium services

Don't use a VPN.

Never do face verification unless you're forced to

You don't need to wait a certain period of time (like 90 days) if doing a hard reset

You can never log in to your new account from the device you got banned on, or you risk a ban"

TLDR: Du trenger nytt ALT.
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde lest det jeg skrev ville du sett at jeg har sett mange har opplevd lignende etter å ha lest på nettet. Jeg spurte om noen her på freak hadde erfaring eller informasjon om problemstillingen. Jeg vil påstå at over 50% av alle tråder på freak.no kan besvares slik du her gjør, da det finnes utallige utenlandske nettsider som gir svar på de fleste problemstillinger. Egentlig kan vel bare freak.no legges ned, ettersom man finner svarene på Reddit, eller?

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg er ingeniør (elektro) i tilfelle du lurer. Så den fornærmelen kan du stappe inn der det brune kommer ut.
Vis hele sitatet...
Hehe sure

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg er ingeniør (elektro) i tilfelle du lurer. Så den fornærmelen kan du stappe inn der det brune kommer ut.
Vis hele sitatet...
Tror de fleste elektroingeniører vet at det finnes laptoper med tastatur..
Sist endret av 200cdi; 6. september 2023 kl. 16:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kailua ga deg iallefall riktig svar, så det er unødvendig å skape mer drama i tråden. Lykke til TS.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Kailua ga deg iallefall riktig svar, så det er unødvendig å skape mer drama i tråden. Lykke til TS.
Vis hele sitatet...
Takk. Personen var bare unødvendig frekk i trynet og skapte null verdi i tråden, så bare besvarte på samme måte tilbake
Sitat av 200cdi Vis innlegg
Hei.

Jeg vises ikke hos andre brukere og mine likes blir ikke levert (står jeg har gitt 0 personer like). I tillegg er det et knippe 20-30 brukere som bare blir vist om igjen og om igjen for meg, når jeg liker disse blir det ikke registrert. Samme skjer selvom jeg sletter appen og laster inn på nytt.

Finner ingen meldinger om feilmeldinger siste døgnet. Forsøkt siden igår.

Noen som vet? Er jeg blokkert i hemmelighet, er det tekniske problemer?
Vis hele sitatet...
Som andre har sagt: Shadowban.

Ikke vet jeg hva du har gjort/ikke gjort, men du behøver ikke ha gjort noe galt for at det skal forekomme.

Det skjedde meg sist helg. Etter noen måneder pause registrerte jeg ny bruker, det jeg hadde gjort tidligere i år var å registrere/slette bruker flere ganger.

Akkurat det samme som du beskriver hendte meg.

Løsning: Sendte melding til tinder sin support (på engelsk)

Forklarte at jeg var premiumbruker, ingen bot, fikk svar etter et par timer om at alt var ok nå, og det var det.