Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3192
Hei jeg lurer på om noen her inne har peil på langtidsvirkninger ved heftig bruk av 2-cb, sånn typ hver helg i flere måneder. tenker da mer spesifisert på hvordan det påvirker hodet og kroppen generelt

vet ikke om det er bruken eller er vanlig men har begynt på lagt merke til "støy" i synsfeltet
HPPD er en mulig bivirkning av hyppig bruk av slike stoffer. Men Hppd trenger ikke vare for evig, kan bare være en midlertidig greie.

Ellers kan det være alvorlige bivirkninger som psykoser, underutvikling osv
Hva er det du mener med "underutvikling"?
Sitat av Failureboy96 Vis innlegg
Hva er det du mener med "underutvikling"?
Vis hele sitatet...
At ungdom som ikke har en ferdigutviklet kropp/hjerne bør ta 2c mer enn en gang i året
Det er vanskelig å si noe håndfast om langtidsvirkninger av 2C-B, da det er blitt gjort lite forskning på det. Man kan likevel spekulere forsiktig rundt dette med bakgrunn i den forskningen som faktisk er gjort (som oftest på dyr) og brukererfaringer. Her finner man ikke mye som tyder på langvarig påvirkning av intellektuelle eller kroppslige funksjoner. Men det har vært snakket om mulig påvirkning av hjerteklaffene ved bruk over tid, og dette ser ut til å være knyttet til aktivering av 5-HT2B-reseptoren. Kort fortalt, det spekuleres i at uforholdsmessig aktivering av denne reseptoren kan føre til fibrose i hjerteklaffen, med påfølgende nedsettelse av hjertets kapasitet til å pumpe blod. Det er på nåværende tidspunkt ingenting som tyder på at dette er et stort problem, men det er noe man bør være klar over hvis man vurderer å bruke dette stoffet regelmessig. Det hører med til historien at Alexander Shulgin (mannen som først syntetiserte og populariserte 2C-B) undergikk operasjon pga. en defekt hjerteklaff.

Du nevner HPPD-aktige symptomer. Dette ser ut til å være en gjenganger ved bruk av 2C-B og i de fleste tilfeller forsvinner de etter en periode uten bruk, så jeg ville ikke bekymret meg nevneverdig.

Når dette er sagt finner jeg grunn til å advare deg mot å bruke dette stoffet hyppig grunnet din unge alder. Du er inne i en periode hvor det skjer store endringer i hjernen, spesielt i frontallappen og dens koblinger til andre hjerneregioner. Bruk av rusmidler i denne perioden er alltid forbundet med en risiko for å forstyrre denne utviklingen. Om du skal bruke stoffet vil jeg oppfordre til moderasjon. Stay safe!
Da jeg hadde noe 2CB gikk jeg på dette en ukestid hver dag for noen år siden. rene jungelen , men kan ikke huske jeg hadde noe HPPD, det har jeg bare fått på misbruk av MDA.
Takker for svar!((: