Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  162 18657
Sitat av unknown099 Vis innlegg
Er du sikker? Kvoter dette fra vilkårene:


"Med Innbo Ung er innboet ditt dekket både ved tyveri og skade.

Innbo som blir stjålet

Tyveri fra bolig og boder
Tyveri av sykler
Tyveri fra låst garderobeskap, for eksempel på skole eller treningssenter
Veskenapping innenfor Norden
Ran og overfall innenfor Norden
Har uvedkommende kjøpt noe i navnet ditt? Innbo Ung dekker hjelp ved ID-tyveri."

Sånn jeg forstår saken så er hva jeg har opplevd her enten veskenapping, ran eller ID-tyveri? Og når det gjelder ID-tyveri så gir dem støtte inntill 100 000kr så om jeg er heldig så kan jeg få hele summen tilbake i erstatning. Men muligens jeg tar feil her, det er jo bare å se hva dem svarer.
Vis hele sitatet...
Ikke dekning
Du har ikke blitt ranet, du har ikke blitt frastjålet lommeboken din og du har ikke blitt utsatt for id-tyveri. Du har vært fylla og gitt uvedkommende tilgang til kontoen din.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Er det naivt og aktesløst at en 21 åring en gang er så full at han eller henne er hjelpeløs eller per definisjon hjernedød i fylla?
Vis hele sitatet...
Vil si det er ganske naivt ja, du har selv ansvar for hvor mye du inntar og må selv vurdere hva som skal til for at du skal være i en tilstand hvor du kan ta valg med tilregnelighet.
Er så dårlig argument du bruker at du "er såvidt fyllt 20 år", da er jo du en voksen mann da?
Jeg klarer ikke å forstå hvor TS vil med denne posten. Alt TS skriver er jo bare piss.

Du sier at du har tatt ut og gitt dem 5000 cash, men du trodde du trakk på 200. Du skriver at dem har kjøpt mat på seven 11 for flere hundre; at dem har bestilt ting på with og at du har vipset en av dem 28000kr. Om dette ikke er grovt uaktsomt så vet ikke jeg hva som kan kalles uaktsomt. Men uansett, tror alt du forteller er piss og at du bare er ute etter å chatte eller planlegger å prøve på noe lignende svindel.

TS skriver i noen innlegg at han åpner vipps med fingeravtrykk, mens i andre poster så skriver han at han tastet koden og de da har observert koden.

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil, men alt virker bare rart og som en konstruert historie bare for å chatte.

Hvis dette er en sann historie, så virker måten du skriver på og alle motsigelsene i postene dine som om du fortsatt er ruset og ikke har landet.
Sist endret av zafzafi; 7. desember 2020 kl. 03:50.
en ting er at du mest sannsylig prøver deg på svindel her, men at du skal ha folk til å tro at de brukte ditt koort til å kjøpe ting på wish? det er jo bare piss, har de gutta sittet med mobilen din på natch å kjøpt seg en fidget spinner 20kr? eller har du kjøpt en boks med rosa slim, kanskje ett deksel til telefonen sin? ikke vet jeg men dette er ett dårlig forsøk på svindel as.

å at du har blitt fråstjålet en jakke for 10k litt tilbake hvor du fikk det erstatet, der hadde du flaks.



PS. du er ikke en loyal kunde :P
[quote=Brillert;3652559]en ting er at du mest sannsylig prøver deg på svindel her, men at du skal ha folk til å tro at de brukte ditt koort til å kjøpe ting på wish? det er jo bare piss, har de gutta sittet med mobilen din på natch å kjøpt seg en fidget spinner 20kr? eller har du kjøpt en boks med rosa slim, kanskje ett deksel til telefonen sin? ikke vet jeg men dette er ett dårlig forsøk på svindel as.

å at du har blitt fråstjålet en jakke for 10k litt tilbake hvor du fikk det erstatet, der hadde du flaks.



Hvordan veit du at han hadde flaks? Snakker du av erfaring, eller jobber du innen forsikringsbransjen? Lul
Lenge siden vi har hørt noe fra deg. Hvordan har det gått?
Oppdatering, ts? Har du fått løst flokene?
DU å ingen andre er ansvarlig for deg selv å ditt ve å vel, at du ikke klarer å holde kontroll på deg selv når du drikker, å utøver dårlig dømmekraft å lite impulskontroll er ingen andres feil enn din egen, på tide å endre drikkemønster eller iværtfall gjenkjenne egen problemstilling å se hvor grensa går til en annen gang.
Vi lever i ett digert akvarium å der vil alltids finnes haier som er sultne å opportunistiske.
Ja det var kjipt for deg men noe mere empati enn det finner jeg ikke.

Velkommen til en verden med faktisk ansvar etter fyllte 18 år.
Sist endret av Eyeamare; 10. desember 2020 kl. 14:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Oppdatering, ts? Har du fått løst flokene?
Vis hele sitatet...
Får ikke logget inn på kontoen jeg brukte til å opprette denne tråden derfor jeg ikke har skrevet her på en stund. Men en god del ting har skjedd siden sist. Jeg snakket med forsikringen min, og det eneste de ga meg tilbake var mobilen, men ikke pengene. De fortalte meg at jeg måtte søke om reklamasjon for transaksjonene hos banken min, at det var dem som skulle fikse dette for meg. Dette knuste meg litt, ettersom jeg forventet at forsikringen skulle hjelpe meg mer. Så hadde jeg dermed da tenkt å snakke med banken om situasjonen. Men, så plutselig har jeg blitt kontaktet av tyven nå de siste dagene. Vedkommende sier at h*n er villig til å gi tilbake alle pengene mine ettersom h*n ikke vil havne i trøbbel. Så nå bare venter jeg på at dette skal skje, før jeg evt går til banken og søker om reklamasjon. Situasjonen har snudd seg veldig mye nå, er som at jeg lever i en slags action/thriller-aktig film. Hvis jeg faktisk får alle eiendelene mine tilbake så vurderer jeg å trekke politianmeldelsen, ettersom tyven hadde en veldig rørende grunn til hvorfor h*n valgte å stjele fra meg. Hva synes dere jeg burde gjøre? Takk for svar.
Sitat av unknown0999 Vis innlegg
Får ikke logget inn på kontoen jeg brukte til å opprette denne tråden derfor jeg ikke har skrevet her på en stund. Men en god del ting har skjedd siden sist. Jeg snakket med forsikringen min, og det eneste de ga meg tilbake var mobilen, men ikke pengene. De fortalte meg at jeg måtte søke om reklamasjon for transaksjonene hos banken min, at det var dem som skulle fikse dette for meg. Dette knuste meg litt, ettersom jeg forventet at forsikringen skulle hjelpe meg mer. Så hadde jeg dermed da tenkt å snakke med banken om situasjonen. Men, så plutselig har jeg blitt kontaktet av tyven nå de siste dagene. Vedkommende sier at h*n er villig til å gi tilbake alle pengene mine ettersom h*n ikke vil havne i trøbbel. Så nå bare venter jeg på at dette skal skje, før jeg evt går til banken og søker om reklamasjon. Situasjonen har snudd seg veldig mye nå, er som at jeg lever i en slags action/thriller-aktig film. Hvis jeg faktisk får alle eiendelene mine tilbake så vurderer jeg å trekke politianmeldelsen, ettersom tyven hadde en veldig rørende grunn til hvorfor h*n valgte å stjele fra meg. Hva synes dere jeg burde gjøre? Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Det er ikke sikkert du er det eneste offeret til disse slaskene. Så om du får igjen alt så kan det allikevel være greit at anmeldelsen står. Jeg har ikke lest hele tråden, men allikevel da. De har jo uansett ordnet mye trøbbel for deg.

Jeg vet ikke jeg altså, spør politiet hva de mener kanskje?
Sitat av unknown0999 Vis innlegg
Får ikke logget inn på kontoen jeg brukte til å opprette denne tråden derfor jeg ikke har skrevet her på en stund. Men en god del ting har skjedd siden sist. Jeg snakket med forsikringen min, og det eneste de ga meg tilbake var mobilen, men ikke pengene. De fortalte meg at jeg måtte søke om reklamasjon for transaksjonene hos banken min, at det var dem som skulle fikse dette for meg. Dette knuste meg litt, ettersom jeg forventet at forsikringen skulle hjelpe meg mer. Så hadde jeg dermed da tenkt å snakke med banken om situasjonen. Men, så plutselig har jeg blitt kontaktet av tyven nå de siste dagene. Vedkommende sier at h*n er villig til å gi tilbake alle pengene mine ettersom h*n ikke vil havne i trøbbel. Så nå bare venter jeg på at dette skal skje, før jeg evt går til banken og søker om reklamasjon. Situasjonen har snudd seg veldig mye nå, er som at jeg lever i en slags action/thriller-aktig film. Hvis jeg faktisk får alle eiendelene mine tilbake så vurderer jeg å trekke politianmeldelsen, ettersom tyven hadde en veldig rørende grunn til hvorfor h*n valgte å stjele fra meg. Hva synes dere jeg burde gjøre? Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Jeg ville gitt en veldig kort tidsfrist, jeg vet ikke hvordan vilkårene for denne type saker er hos bankene men det er stor sjanse for at du har tidsfrister å forholde deg til.
På den andre siden så har du hvertfall verdifull dokumentasjon for en eventuell sivil sak så spar på alt.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Det er ikke sikkert du er det eneste offeret til disse slaskene. Så om du får igjen alt så kan det allikevel være greit at anmeldelsen står. Jeg har ikke lest hele tråden, men allikevel da. De har jo uansett ordnet mye trøbbel for deg.

Jeg vet ikke jeg altså, spør politiet hva de mener kanskje?
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg egentlig bryr meg om å er å få alle pengene mine tilbake. Jeg ringte faktisk politiet med en gang etter vedkommende kontaktet meg, det de sa var jeg bare skulle si ifra til dem om pengene hadde kommet tilbake på konto. Men greia er at om jeg ikke trekker anmeldelsen så blir jo dette et stort styr med at jeg sikkert må i avhør osv, en lang prosess som jeg egentlig bare vil slippe. Men på en annen side så har jo disse folka stjålet fra meg - og det er en kriminell handling i seg selv. Men vi får se, jeg har jo ikke fått pengene enda heller, så spekulerer nå bare hva jeg skal gjøre om jeg faktisk får alt tilbake.