Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1289
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Har en I familien. Jente på 18 år som har begynnt med heroin og sprøyter nå..

Faren får ikke til å hjelpe men anbefaler han å kontakte ARA. Ara finnes ikke nordpå.

Hva heter rus og avhengighet behandling derm tenker poliklinik med oppfølging for pasienter i rus og etter tusen.
å nei nie nie... vet du hva det der må gjøres noe med NÅ. før det er for sent.. hun trenger og føle hvor mye mer livet kan by på en den forbanna rusen.. dette har jeg selv veldig god erfaring fra. og jeg skyper gjerne for og gi deg de rådene jeg har og gi

LAR og ARA er det jeg har hørt om...
Skulle veldig gjerne få skypet med faren, da det er ekstremt givende for meg og bidra med det jeg kan

dette her kan fikses, vis jenta kun er 18 år
Sist endret av rorleggern; 7. februar 2019 kl. 13:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Har en I familien. Jente på 18 år som har begynnt med heroin og sprøyter nå..

Faren får ikke til å hjelpe men anbefaler han å kontakte ARA. Ara finnes ikke nordpå.

Hva heter rus og avhengighet behandling derm tenker poliklinik med oppfølging for pasienter i rus og etter tusen.
Vis hele sitatet...
Hei.
Er du nykter? Ser på forumloggen din at du selv er på steroidekur og brukt masser av opiater/hero og benzoer selv, i tillegg til at du kaller deg for iamaddict og har profilbilde med herosprøyte på. God start hvertfall.

Åssen slutta du med heroin evt? Antar dere bor på samme sted... Du kan jo anbefale det som evt gjorde deg clean?
Sist endret av Hater_mordin; 7. februar 2019 kl. 13:32. Grunn: la til litt
Rus og psykiatri i Tromsø. Så kan man være på avrusning og utredning på sykehuset først før man drar på færingen etterpå for videre behandling.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Trådstarter
Har du sett jeg er på steroidekur. Lol. Jeg får testosteron behandling av urologen min fordi jeg har lavt naturlig testo.
Jaja alle min tips er gitt. Lurer ikke på detmen prøver å få henne inn i ARA men ikke noe som heter det i nord Norge. Bei jeg bor ikke samme sted å kjenner ikke henne så godt, meb snakket med faren hennes osv.


Er desverre veldig lite man kan gjøre når de er så unge. Særlig når de akkurat har fått smaken på heroin og sprøyter. Det e rjo veldig digg i starten.

Tvangsinnleggelser er jeg ikke så stor forkjemper av heller. Det kan godt trekke henne i feil vei tenker jeg. Meb har kommet inn på behandling, saken er jo bare. Å får roet henne ned å finne en avrusning plass.

Hadde vært fint med en rusklrdinator i Ara til henne, men ser ut som om det ikke finnes der oppe.

Driver heller ikke med stoff. Snakker med andre brukere om det men har vært nykter i 5 år nå jeg, minus to små tilbake fall for noen år siden....
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Uff, nei dette var ikke bra.. Har mye erfaring fra mange nære familiemedlemmer og jeg begynte selv med heroin når jeg var 15. Nå er jeg snart 22. Jeg sliter fortsatt med det, hele livet mitt dreier seg rundt det. Vanskelig å komme med råd eller anbefalinger, men det viktigste er å ta tak i det NÅ. Ikke la det vente. Stakkars, hun aner ikke hva hun har i vente.. Jeg ville vel kanskje ha sendt hun til en psykolog. Få henne til å hjelpe seg selv litt. Finne ut hva hun rømmer fra, hva hun prøver å glemme, hva det er hun ikke ønsker å føle på. For de fleste ruser seg ikke på heroin fordi det er gøy eller fordi det er godt. Man setter ikke den første smellen fordi man har hørt at det er godt, når man vet farene rundt det og vel.. én gang er for mye og 1000 er ikke nok. Trist lesning, sender mine lykkeønskninger <3
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Finnmarksklinikken