Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6253
Hey!

En kamerat og kjæresten snakket om å prøve Emma for første eller andre gang. De er hvertfall ganske nye på Emma.

Dagen etter fortalte de meg at de endte opp med å ta 1 gram hver ca. fordelt over 5-6 timer. Dette hørtes mye ut, men de fortalte at de ikke opplevde noe negativt eller overdreven rus på noen stadier i løpet av kvelden. De fikk ganske gode hallusinasjoner på et tidspunkt, men ingenting som skremte dem.

Så trenger litt info her. Er dette mye når det var fordelt over en så lang periode? Hvor farlig er dette? eller er Emma såpass trygt at det 1 gram ikke er så sykt?
Det kan jeg aldri tro at stemmer. Rett og slett.
Enten så var det (veldig)dårlig veid, shitty emma, ikke emma eller veldig cutta emma. Vent..leste på nytt nå, sa du ett gram HVER? Nei det er nødt til å være en av de jeg nevnte tidligere eller reinspikka løgn. Selv ett gram fordelt på begge to er mye. I hvert fall på 5-6 timer. Normal dose er 100-150mg, for å så fylle på med ca 50% av første dose etter et par timer.

Sjekk ut rollsafe!

Sitat av JohnnyVega Vis innlegg
Hvor farlig er dette? eller er Emma såpass trygt at det 1 gram ikke er så sykt?
Vis hele sitatet...
Anbefalt dose, med ukers ventetid mellom hver gang, med testkit er relativt trygt, men 1 gram hver er absolutt ikke trygt. I bestefall er du hardt skada, men jeg ville tro det er langt over dødelig dose.
Sist endret av delysid; 18. september 2016 kl. 20:43.
Det er ganske farlig, men må ha vært poor quality eller noe annet siden det gikk bra.
Vanlig dose er under 250mg totalt fordelt på to drops. Noe mer enn dette er bare idiotisk å innta.
Sist endret av snickersogtwist; 18. september 2016 kl. 21:11.
Sitat av delysid Vis innlegg
Enten så var det (veldig)dårlig veid, shitty emma, ikke emma eller veldig cutta emma. Vent..leste på nytt nå, sa du ett gram HVER? Nei det er nødt til å være en av de jeg nevnte tidligere eller reinspikka løgn. Selv ett gram fordelt på begge to er mye. I hvert fall på 5-6 timer. Normal dose er 100-150mg, for å så fylle på med ca 50% av første dose etter et par timer.

Sjekk ut rollsafe!



Anbefalt dose, med ukers ventetid mellom hver gang, med testkit er relativt trygt, men 1 gram hver er absolutt ikke trygt. I bestefall er du hardt skada, men jeg ville tro det er langt over dødelig dose.
Vis hele sitatet...
Vet om mange som har tatt 1 gram flere ganger. De er stort sett småskada ja, men døde? Nei.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Vet om mange som har tatt 1 gram flere ganger. De er stort sett småskada ja, men døde? Nei.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa, så ville jeg tro det var langt over dødelig dose, sa ikke at de hadde dødd av denne dosen, eller at man garantert dør etter en viss mengde, men folk har dødd av mindre.
Sist endret av delysid; 18. september 2016 kl. 21:19.
Sitat av delysid Vis innlegg
Som jeg sa, så ville jeg tro det var langt over dødelig dose, sa ikke at de hadde dødd av denne dosen, men folk har dødd av mindre.
Vis hele sitatet...
Vel, da ville det være fornuftig å sette en måleståkk på dødelig dose. Visse mennesker dør av å spise en nøtt, andre dør av å drikke en kaffekopp. Det finnes et system for å avgjøre dødligheten av gitte doser. LD50 er en standard toksikologisk indikator for akutt forgiftning. Testen angir hvor stor en dose må være for at 50 prosent av testsubjektene i en populasjon skal dø. Forkortelsen LD stammer fra den engelske termen lethal dose, som betyr dødelig dose. Erowid angir LD50 til MDMA til å være på 49mg/kg til 350 mg/kg ved oral dose hos rotter, mus og marssvin. Trekker vi paralleller er vi nå oppe i 3,4-24,5 gram for et menneske på 70kg. Nå er det en rekke situasjoner som vil gjøre det vanskelig å trekke paralleller til mennesker, men ett gram vil tvilsomt drepe ett menneske med normale serotoninrader og et velfungerende kardiovaskulært system. Det er skjønt kun basert på andrehåndsanekdoter/ observasjoner av mennesker som inntar store mengder men det er etter min mening bedre enn synsing.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Vet om mange som har tatt 1 gram flere ganger. De er stort sett småskada ja, men døde? Nei.
Vis hele sitatet...
Småskada hvordan?
Enig med de som sier at dette må ha vært veldig dårlig/cutta MDMA, i og med at de ikke fikk noen overdrenen rus av en dose som er helt på trynet, i tillegg til at de ikke har prøvd det før.
Ble den testet på noen form for testkit? Kan ha vært noe annet de fikk?
Sitat av Relevant Vis innlegg
Vet om mange som har tatt 1 gram flere ganger. De er stort sett småskada ja, men døde? Nei.
Vis hele sitatet...
Har nå også hatt kvelder der jeg har hatt rundt 1g med emma, men igjen så var jeg godt inni det og det skulle litt til før jeg merka det ordentlig. igjen, så var dette første/andre gangen til dette kjæresteparet og da er 1g HVER veldig mye. Lite trolig at dette er riktig, kan være de er blitt hustlet, eller dårlig. Hvem vet?
Som folk er inne på, det høres rimelig utrolig ut. Men jeg har sett folk hvor rent mdma pulver rett og slett knapt nok har funket. De har fått 'litt' rus mens andre sitter der og spyr uten og ta i nærheten av samme mengder. Om folk har fått i seg amfetamin o.l før de tar mdma har de vel en helt annen toleranse og..

Men, mest sansynlig er det vel snakk om evig dårlige greier tenker jeg.
Jeg syns alle som spiser for mye av det greiene blir "småskada" Forandrer seg totalt og blir veldig sære og spesielle mennesker..
Sitat av Odd Vis innlegg
Jeg syns alle som spiser for mye av det greiene blir "småskada" Forandrer seg totalt og blir veldig sære og spesielle mennesker..
Vis hele sitatet...
Kan du utdype deg? Og mener du da høye doser eller vanlig bruk generelt sett? Bare lurer i og med at jeg ikke har merket noe til det etter mange ganger vanelig bruk
Sist endret av Alge; 19. september 2016 kl. 16:19.
Sitat av Alge Vis innlegg
Kan du utdype deg? Og mener du da høye doser eller vanlig bruk generelt sett? Bare lurer i og med at jeg ikke har merket noe til det etter mange ganger vanelig bruk
Vis hele sitatet...
Her snakker jeg om ganske ekstrem bruk ja. Gjerne hver helg og litt til.

Merker bare at de blir litt rare. Men slik er det nok med alt hvis man overdriver.
Sitat av Odd Vis innlegg
Her snakker jeg om ganske ekstrem bruk ja. Gjerne hver helg og litt til.

Merker bare at de blir litt rare. Men slik er det nok med alt hvis man overdriver.
Vis hele sitatet...
Tråden snakker om høyt inntakk av MDMA på en kveld da, men man skal ikke se bort i fra at det skjer noen endringer ved lengre bruk av MDMA. Psyched Substance har to videoer på den andre youtube kanalen hans SWIM hvor han forteller om hans tidligere avhengighet av MDMA, hvordan det endret han og hvordan han klarte å få slutt på avhengigheten sin. Ganske så interessant faktisk. Kan linke til videoene hans her.
Historien hans består av to videoer.
Nr 1 https://www.youtube.com/watch?v=1BmyWgqgSQ0
Nr 2 https://www.youtube.com/watch?v=_Jz8rs_mZqI
jeg drepte nesten meg selv "føltes det som" på 2 linjer med 0,5 med krystaller førstegang jeg prøvde emma. var en kompis som lagde klart og som det speedhue som jeg var trodde jeg begge linjene var til meg. jeg ante rett og slett ikke bedre, tok over 1 time før jeg sluttet og spy og sprelle på gulvet i panikkangst.... etter det ble det party kan man si... en av di sykeste og skumleste opplevelsen jeg har hatt.
Det er nok som de andre sier, helt på jordet. Har sett swim ta en sykelig stor MA dose ~1G, og la meg bare si at det så ikke pent ut. Tror ikke det er mulig å ta en slik dose uten ett hint av dårlige vibber. Swim skar tenner så kjeven nesten datt av og snakket om de fjerneste ting. Tror egentlig ikke denne personen har vært seg selv etter denne kvelden.

Det er viktig å huske på dosering, uansett rusmiddel. Ta det rolig til du har roen.
Det kan tenkes at de som ikke kjenner effekt går på anti depp eller liknende..ssri
Har selv inntatt godt over et gram en gang og det ble med den ene gangen. Kvelden i seg selv var fantastisk men dagen derpå var skremmende nok til å holde meg unna. Våknet opp 15ish gagner, rundt omkring i leiligheten min, svært forvirret med brainzaps og det som værre er. Den siste gangen våknet jeg på badet, inntill veggen og ser at jeg har klart å velte vaskemaskinen en halv cm fra beinet mitt. Så det er fullt mulig, men ikke å anbefale.
Selv om den anbefalte doseringen på MDMA ligger et sted mellom 100-150 mg, pluss en redosering mellom 30-50% så ser jeg dessverre at det er veldig vanlig å spe på utover det anbefalte. Er virkelig ikke uvanlig at noen går gjennom 300-400-500 mg i løpet av en kveld. Kjenner selv to karer som jeg vet har tatt slike høye doseringer som nevnes i den første posten, er dog snakk om to helt forskjellige tilfeller, men kan fortelle litt om de.

Kar nr.1 er av typen som ikke er all out narkis, men tar både amfetamin, kokain og MDMA alt for ofte, opp til flere ganger i uken periodevis når han har muligheten. Ellers er han en ganske oppegående og bra likt person. Til tross for at han er i sine tidlige tjueår så har han rullet et sted mellom 50 og 100 ganger og pleier å være ganske spandabel når det kommer til sine egne doseringer. Det er ingen tvil om at både dopamin og serotonin reseptorene på denne fyren har blitt godt nedregulert gjennom årene. Han fortalte meg en gang at han hadde gått gjennom et gram med MDMA på en kveld, hele seansen hadde vart i omlag 12 timer. Han følte seg ganske sliten og fortomlet i hodet den påfølgende uken, ikke noe mer.

Kar nr.2 er en som kanskje tar MDMA fem-seks ganger i løpet av året i forsvarlige doser, ellers går det kun i psykedelika en gang i blandt. Han gikk gjennom 0,7 gram med MDMA en kveld. Etter syv timer kjente han store smerter i hodet og stakk bort på legevakten, han ble sjekket, men det var ingen tegn til noen fysiske skader. Etterspillet av denne kvelden ble en rusutløst psykose og stemmer i hodet som varte i underkant av et halvt år slik jeg forsto det.
ta ett gram og del det opp i 10 deler. Prøv en del hver og vent en time. Har dere ikke opplevd ønsket effekt, ta en del til. Eller ring og klag på dealern
Förste gang fikk jeg i meg ca ett halvt gram fra åtte på kvelden till sex på morgenen.
Hade noen kraftige hallucinationer og fölte meg dissociativ når morgenen kom.

Jeg var ganske edgy i en uke etterpå, men ikkje mer enn det.

Skulle ikke rekomendera det, men fan så bra den kvelden var. ;D
Veldig svak emma? 30%? har vert borti emma som sender deg langt inni koseland me 120mg mens auger og kjeft vibrerer, og du klarer ikke vare i ro, kjenner det spruter i kroppen, peak 2-3 timer maks.

Og 250mg av en annen som man bare kjenner pasligt. (uten toleranser mellom)

1 gram er veldig mye vist det er potent.