Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2671
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Slapp av, jeg prøvde å søke litt rundt omkring på akkurat dette her, men hadde vanskligheter for å finne ut hvordan jeg skulle skrive det jeg søkte etter, så jeg fant heller lite.

Må man være 18 år for å skrive under på telefon abonnemang? Det har seg sånn at jeg kunne tenkt meg å kjøpt denne, men vet ikke om jeg har myndighet til å kunne skrive under på abonnemanget når jeg mottar mobilen i posten.

Edit: Sjekker litt ut på telenor nå om jeg finner ut noe.

Men uansett. Noen som anbefaler Djuice som telefon abonnemang?
18
Opprinnelig postet av q_Werty
18
Vis hele sitatet...
mmm-mils.

selv har jeg et fett tilbud fra sense.. men djuice er til å anbefale, med tanke på at du får billige mobiler fra telenor å IKKE så dårlige priser på mobilabbonement\ringe\sms\etc.

håper du kjøper 'billig' mobil fra telenor med djuice og ikke bare tlf abbonemang.
som de andre sa, så må du være 18...

Har DJuice selv, og det passer bare de som sender en haug med medlinger å sjeldent ringer, altså jeg bommet totalt, og har bindet meg... sparer rundt 4000 i året om jeg går over til privat+...
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Okay.

Men hvis jeg får muttern til å skrive under da, er det da vanskelig å få trekt over abonnemanget på meg da? Det har seg sånn at jeg fyller 18 i midten av Juli.
Det må underskrives å registereres på nytt, tror jeg. Hadde problemer når jeg skulle gjøre om mitt sense abbonemang til 'mitt' å ikke 'pappa' sitt. Koster peng å endre juridisk eier.

edit: men den pengesummen er ikke så alt for stor. Skal stå i prislisten til tlf abbonemanget.
Det burde ikke være et problem (å overføre abonement) gjorde det selv i sin tid. Men husk at du blir kredittsjekket da...

[EDIT]Tja, er du sikker på det Fase^? Jeg betalte ingenting for å overta/overføre mor sitt den gang jeg gjorde det. Slapp sågar innmeldingsavgiften på et par hundre kroner!

[EDIT2] Jeg overføre aldri mor altså, bare abonementet hennes
Sist endret av Cikey; 10. mai 2004 kl. 22:22.
Opprinnelig postet av Cikey
Det burde ikke være et problem (å overføre abonement) gjorde det selv i sin tid. Men husk at du blir kredittsjekket da...
Vis hele sitatet...
Jeg har blitt kredittsjekket mange ganger. Tlf abbonemang har ikke strenge krav, er bare at man ikke har mottatt noe inkasso og sånnt..

Btw. Jeg kunne ha anbefalt combitel.no eller kanskje catch.no hvis du skulle kjøpe bare tlf abbonement å ikke mobil i tillegg. Just a suggestion.

edit: Cikey:
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jeg skal ha ny mobil. Det er det som er hele opplegget her. Kan ikke fordra min nokia 3310 mer. Dessuten begynner den ene knappen å kuke seg litt, og tastelåsen lever sitt eget liv.
Opprinnelig postet av Fase^
Jeg har blitt kredittsjekket mange ganger. Tlf abbonemang har ikke strenge krav, er bare at man ikke har mottatt noe inkasso og sånnt..

Btw. Jeg kunne ha anbefalt combitel.no eller kanskje catch.no hvis du skulle kjøpe bare tlf abbonement å ikke mobil i tillegg. Just a suggestion.

edit: Cikey:
Vis hele sitatet...
hadde du sjekket
denne ville du sett at han skulle kjøpe SAMSUNG SGH E700..
Sist endret av eppes; 10. mai 2004 kl. 22:31.
Man må nesten sjekke det ut.

eksempel fra combitel.no sine sider

Endringer i abonnement:
Bytte av abonnement: 100;-
Opphevelse av sperre v/ubetalt faktura 200,-
Endring av juridisk eier: 100,-
Vis hele sitatet...
Sist endret av Fase^; 10. mai 2004 kl. 22:38.
whatever. overså den, sorry.
Sist endret av Fase^; 10. mai 2004 kl. 23:02.
*offtopic*
hva står egentlig djuice for ?
Djuice er absolutt å anbefale. Får 100 gratis sms i mnd. Helt supert

offtopic: Bare hos meg at denne tråden ser helt fucka ut?
Er fucka her også.
nei, linken til fase^ er ekstremt lang.
Opprinnelig postet av eppes_
nei, linken til fase^ er ekstremt lang.
Vis hele sitatet...
var jeg som quota deg FØR du fiksa url'n din.
aphex: selv om du har bundet deg til dJuice i 12 eller 18 måneder så kan du når som helst bytte til et annet telenor abonnement med samme eller høyere månedsavgift, uten å bryte avtalen.

Så da er det bare å ringe 09000 og fikse deg privat+
Døgnåpen kundeservice, forresten.
Opprinnelig postet av raz
*offtopic*
hva står egentlig djuice for ?
Vis hele sitatet...
Jeg gjetter Digital Juice - Digital Kraft om du vil, men vet ikke sikkert.
bruk hue, bruk chess, det er alt jeg gidder å si...
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Men hvis jeg skaffer meg ny mobil, med nytt abonnemang før jeg fyller 18, hva gjør jeg da for å få registrert abonnemanget over på meg igjen etter jeg har fylt 18?
ABONNEMENT!
ABONNEMENT!
ABONNEMENT!

...fuck altså. Noen som kan mekke et script som automatisk bytter ut alle andre varianter av dette ordet med det korrekte?

Jesus Christ!
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Chess er faenmeg noen store stygge Rosebutt-fantaster.. er jo umulig å bevege seg i by'n, enten Bergen eller Oslo uten å bli overrumplet av de tåpene i sorte jakker..

"Pappa betaler abbonementet mitt, jeg driter i tilbudet deres" betyr tydeligvis ingenting for dem, og svarer "Jammen da kan du jo gjøre pappaen din glad"..

Imbesiler
offtopic: Divine: sinnsykt kul signatur
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Menneh, jeg har nå hatt lenge planer om å kjøpe meg E700, men burde jeg heller vente til E710 kommer?

Denne
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Kan noen hjelpe meg litt. Er litt usikker på om jeg skal ha

E700 som koster 2399kr på elkjøp med dJuice ABONNEMENT eller om jeg skal ha meg E710 som koster 2899kr på elkjøp med dJuice ABONNEMENT.

Hva anbefaler dere at jeg kjøper av disse to telefonene?
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Har hatt E700 en stund nå og er stort sett fornøyd. Det eneste som driver meg vil vannvidd er disse små lydene. Fant ut hvordan jeg skrudde av kameralyden, men problemet er at hver eneste gang du forandrer en instilling eller sletter noe (sms, mms, bilde osv) så kommer en forferdelig "bekreftelsestone". Jeg har lett og lett men ikke funnet noe som antyder at denne kan fjernes.
Vet ikke hvordan dette er på E710, men som sagt er dette det eneste negative jeg kommer på med E700.
"Ja god dag mitt navn er Ole Hansen. Jeg ringer fra Sense mobil. Det er Telenor kontantkort du har nå right? "-ja." Du vet at Sense gir deg kontantkort som er 20% billigere enn Telenor sine? Du er 18 år right? Da signer jeg deg opp på hos Sense istede jeg..."
Kjøp Sense! Hva er nummeret ditt?
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Ja,jo,jau, mye mål og mening i det der gitt G&D!
Jeg bare bekreftet at du måtte være 18, og samtidig adda litt reklame for sense...selv om du egentlig burde kjøpe Chess...men hysj hysj!
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jeg vart 18 år i går jeg (16/7)
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Hele poenget med at man må være 18 kommer jo fra Vergemålsloven hvor det slås fast at umyndige (personer under 18 år eller personer gjort umyndige) ikke kan inngå bindende avtaler. Bare for å få det stadfestet

Ble forresten oppringt av en kar som solgte Chess abbonement. Fremgangsmåten hans var nærmest identisk som den g&d skrev. Skulle tro disse guttene har en fasit alle går etter :S

edit: Gratulerer med dagen som var, Hofsoe!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
www.mobyson.no


Forøvrig.
Telefonabbonement er som absolutt alle andre avtaler, man må være 18 år for å inngå økonomiske forpliktelser
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Mobyson skal etter det jeg har hørt bli gransket nå i nærmeste framtid for å ha latt "barn" ned til 12 år kjøpe abbonement fra dem uten noen formynderes godkjennelse. Det skal nevnes, at på mobyson kan man ikke bli utsatt for kreditt, derfor er det ikke 18årsgrense, men under 15 år må bestillingen gjøres av en av dine foresatte da har de ikke har lov til å lagre personlige opplysninger om deg uten deres samtykke.
Sist endret av Cadex; 17. juli 2004 kl. 16:09.