Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1249
Har ganske lite erfaring med bygging av maskiner, men vil en GTX 1070 passe i min "eldre" maskin?

Current specs:
Hovedkort: https://www.komplett.no/product/763849#
1TB harddisk + 120gb SSD
NVIDIA GTX 660
i5-3570
16gb ram
Windows 10
Kort fortalt, ja, men du bør sjekke strømforsyningen og sjekke om den holder.
Sist endret av i7cpuftw; 28. august 2017 kl. 18:58.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Skal passe, men stusser litt på hvorfor du har mATX hovedkort. Har du et lite kabinett kan det by på problemer.
Du bør også nevne psu, slik at vi ser om den er kraftig nok, og evt har riktige kontakter.
m0en's Avatar
Trådstarter
18 2
Sitat av i7cpuftw Vis innlegg
Kort fortalt, ja, men du bør sjekke strømforsyningen og sjekke om den holder.
Vis hele sitatet...
Hvordan da? strømforsyningen min er en Corsair CX600

Sitat av Fleff Vis innlegg
Skal passe, men stusser litt på hvorfor du har mATX hovedkort. Har du et lite kabinett kan det by på problemer.
Du bør også nevne psu, slik at vi ser om den er kraftig nok, og evt har riktige kontakter.
Vis hele sitatet...
Skal handle nytt kabinett også tenkte jeg. Vurderer også bare å trashe hele PCen og bygge ny fra scratch. Men vet ikke hva som er lurest.
Sist endret av m0en; 28. august 2017 kl. 19:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Da passer det finfint.
Om du vil bygge nytt system eller kun bytte gpu, så bør du se på hva du trenger og hvor mye du vil bruke.
Vil si du ligger på grensen av bottleneck mtp cpu, mulig du merker det i et par spill, men ikke flesteparten, kommer også an på oppløsningen du tenker å spille på.

Jeg personlig ville oppgradert gpu + overklokket cpu, mulig du bør kjøpe ny kjøler for best effekt.
Mål lengde du har ledig i kabinettet (fremover) og dybden fra hovedkortet (innover fra kabinettdøren). Sjekk også om du har nok, riktige strømplugger på strømforsyningen (6/8 pin)