Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 19388
Si efter meg "Inga kommentarer" " Det vet jag ikke noe om" "*tyst*"
Tyst som I stille eller som tyst paa kameraten din?
Ingen liker tystere I saa fall...
Tyst som i stille =)
Sitat av caperno Vis innlegg
Det betyr vel at politiet ikke har mulighet til å gjøre disse undersøkelsene, men er det noe i veien for at de kjører vedkommende til sykehuset og får helsepersonell til å gjøre det hvis de har en rettslig kjennelse på det?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke lov til å ta urinprøve med kateter uansett hvem som gjør det.
Sitat av wat Vis innlegg
Du kom med en pompøs og uriktig påstand, slutt å kveruler og legg deg flat.
Vis hele sitatet...
Hvilken påstand er det du sikter til? Jeg påpekte at politiet ikke har lov til å lyve under avhør, hvorpå hideout lurte på hvor jeg hadde det fra. Jeg viste deretter til loven der dette står svart på hvitt, og i samme innlegg påpekte jeg at jeg aldri har påstått at politiet aldri bryter lover og regler.

Så hvorfor skal jeg legge meg flat? Kanskje du burde gjøre det i stedet.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Skal også nevnes at en svært høy prosent av innklagde saker hos politiet, blir henlagt blankt. Tror prosenten var på over 90% henlagt, uten at jeg gidder å google dette nå.
Vis hele sitatet...
Du tenker på over 90% av sakene som meldes til Spesialenheten. Grunnen til at så mange saker blir henlagt der er at de oversvømmes med tulleanmeldelser som ikke har noe saklig grunnlag. Det er enkelt å sende en klage til Spesialenheten, og kriminelle misbruker det aktivt for å f.eks. prøve å hevne seg på politifolk.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Mange av oss var disse ungdommene
Vis hele sitatet...
Var ja, men det er stadige forandringer i politiet, blant annet måten avhør foretas på. Noe som var lovlig for ti år siden er kanskje ikke lov under avhør i dag.

Her er et annet eksempel på noe som er forholdsvis nytt i politiet:

http://www.nrk.no/norge/volden-utebl...ner-1.11922505

Det vil si at erfaringer fra demonstrasjoner før og etter at dette ble innført ikke kan sammenlignes.
Sist endret av hemmeligegreier; 3. april 2016 kl. 00:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er ikke nok til å gi deg straff, det finnes jo ingen bevis for att det er dine bilder, eller ditt stoff, og så små saker nektter du å godta, som regel hennlegger de så små saker, av prossessfilmektig hensyn

Proddesfullmektig hensyn
Sist endret av Buik; 3. april 2016 kl. 01:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Var ja, men det er stadige forandringer i politiet, blant annet måten avhør foretas på. Noe som var lovlig for ti år siden er kanskje ikke lov under avhør i dag.

Her er et annet eksempel på noe som er forholdsvis nytt i politiet:

http://www.nrk.no/norge/volden-utebl...ner-1.11922505

Det vil si at erfaringer fra demonstrasjoner før og etter at dette ble innført ikke kan sammenlignes.
Vis hele sitatet...
Kunne du henvise til relevante kilder? Du starter med avørsmetoder men gir kilde på noe helt annet irrelevant (endring i rutine i forhold til demonstranter/demonstrasjoner).
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kunne du henvise til relevante kilder? Du starter med avørsmetoder men gir kilde på noe helt annet irrelevant (endring i rutine i forhold til demonstranter/demonstrasjoner).
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at det stadig er forandringer generelt i politiet. Når det gjelder avhørsmetoder kan du f.eks. lese om KREATIV, som er det norsk politi bruker i dag:

http://www.dagbladet.no/2011/09/16/n...ivik/18168090/

Jada, det er en artikkel om Breivik, men den tar for seg bakgrunnen for metoden politiet bruker i dag.
Nekt, men ikke si noe unødvendig. Du burde høre godt på hva de sier og svare ut i fra hva situasjonen kaller. Hvis det er noe du er usikker på burde du spørre om en forklaring før du nekter. Og ikke nikk mens du nekter! Foreldre kan si mer enn de vet selv, så du burde helst dra alene.
Sist endret av Icec0ld; 4. april 2016 kl. 03:45.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Mange dårlige råd her. Men det siste du skal gjøre er å tilstå noe som helst. Du bør helst ikke si noen verdens ting. Ikke noen dumme bortforklaringer. Ingen dumme ideer om sixpacks eller annet. Bare hold helt kjeft, og håp at kompisen din gjør det samme. Om det ender med at han ryker under for presset og avslører alt, har du ikke gjort noe værre for deg selv ved å forsøke deg på idiotiske bortforklaringer.

Si til advokaten din at du ikke har interesse av å bidra med noe som helst. Du kan fint fortelle hva som faktisk har skjedd til advokaten, han sier ikke noe videre og er på din side. Så fremt du ikke truer med å drepe noen da.

Dette forholdet har så lav strafferamme at en eventuell strafferabatt vil være snakk om noen hundrelapper i bøter. Det eneste du risikerer er at du får litt oppfølging av barnevernet (pisseprøver), litt grinete foreldre og kanskje litt mindre lommepenger.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
6 4
Mange gode råd her, har helt glemt denne men her er oppsummeringa fra saken.

Kompisen min tilsto og er under pissekontrakt, han nevnte ikke navnet mitt eller noe sånt, har kjent han siden vi var små barn så det er jeg ikke i noe tvil om.

På avhøret så var det første de spurte meg "Hvorfor tror du vi er her?" Jeg svarte med at jeg ikke vet, men han holdt seg fast til det spørsmålet så jeg svarte "Det er jo et miljø der ute som driver med hasj men jeg holder meg fra det, hilser på de som gjør det men er ikke personlig venn med noen av dem, jeg har hørt fra en del i kantina at de har fått samma besøk som jeg har fått av dere nå, så jeg antar at dere vil se om jeg driver med sånt" Resten av spørsmålene var om jeg har brukt det osv, ja og nei spørsmål. Jeg nekta på alt og svarte spørsmålene med høflige og utdypene svar. Foreldra mine var tilstede under avhøret og de ville ikke at jeg skulle få en advokat, ettersom politimannen forsørget dem at dette er "Høyest uvanlig" i en sånn sak, de sa til dem at å trekke inn en advokat gjør ting bare komplisert osv, godhjerta som foreldrene mine er så var de enige. Når vi var ferdig tok jeg urinprøve som var negativ. Hele avhøret ble tatt opp av dem btw

Dagen etter avhøret fikk jeg tlf tilbake, så hørte jeg ikke fra dem på nesten en mnd, jeg trodde saken var henlagt, men nå fikk jeg brev om at jeg er innkalt til ny avhør til uka. Så aner ikke hvorfor brått nå, men jeg tenker de har finkjemmet telefonen og har funnet meldinger og bilder. Så nå er jeg litt nervøs, dere tror ikke de kan brått satse på meldinger og bilder, og prøve å gå til retten med det? For planen min for avhøret er å nekte alt av bilder og meldinger, ikke gi bortforklaringer ettersom kompisen min tilsto, men bare ikke kommentere det. Gjør jeg saken verre med det? Skal jeg liksom prøve å bortforklare?

Har forresten ikke gjort det siden da, så er fortsatt ren og har holdt meg lowkey siden da.
Hold deg til freak's "motto": Nekt, nekt og nekt. Vet foreldrene dine om avhøret? Hvis ikke er det kanskje greit å la være å fortelle, og reise alene.
Struktur ☸
Fire's Avatar
43 8
Sitat av crossross Vis innlegg
Mange gode råd her, har helt glemt denne men her er oppsummeringa fra saken.

Kompisen min tilsto og er under pissekontrakt, han nevnte ikke navnet mitt eller noe sånt, har kjent han siden vi var små barn så det er jeg ikke i noe tvil om.

På avhøret så var det første de spurte meg "Hvorfor tror du vi er her?" Jeg svarte med at jeg ikke vet, men han holdt seg fast til det spørsmålet så jeg svarte "Det er jo et miljø der ute som driver med hasj men jeg holder meg fra det, hilser på de som gjør det men er ikke personlig venn med noen av dem, jeg har hørt fra en del i kantina at de har fått samma besøk som jeg har fått av dere nå, så jeg antar at dere vil se om jeg driver med sånt" Resten av spørsmålene var om jeg har brukt det osv, ja og nei spørsmål. Jeg nekta på alt og svarte spørsmålene med høflige og utdypene svar. Foreldra mine var tilstede under avhøret og de ville ikke at jeg skulle få en advokat, ettersom politimannen forsørget dem at dette er "Høyest uvanlig" i en sånn sak, de sa til dem at å trekke inn en advokat gjør ting bare komplisert osv, godhjerta som foreldrene mine er så var de enige. Når vi var ferdig tok jeg urinprøve som var negativ. Hele avhøret ble tatt opp av dem btw

Dagen etter avhøret fikk jeg tlf tilbake, så hørte jeg ikke fra dem på nesten en mnd, jeg trodde saken var henlagt, men nå fikk jeg brev om at jeg er innkalt til ny avhør til uka. Så aner ikke hvorfor brått nå, men jeg tenker de har finkjemmet telefonen og har funnet meldinger og bilder. Så nå er jeg litt nervøs, dere tror ikke de kan brått satse på meldinger og bilder, og prøve å gå til retten med det? For planen min for avhøret er å nekte alt av bilder og meldinger, ikke gi bortforklaringer ettersom kompisen min tilsto, men bare ikke kommentere det. Gjør jeg saken verre med det? Skal jeg liksom prøve å bortforklare?

Har forresten ikke gjort det siden da, så er fortsatt ren og har holdt meg lowkey siden da.
Vis hele sitatet...
Har de fast bevis så nekt. Hvis du vet at det er inkriminerende bilder på mobilen din, så forhold deg til det som er på mobilen og kun det. De kan dømme deg for dette og føre deg til retten, ja.
Trådstarter
6 4
Hvis jeg nekter alt, kan jeg brått få brev om å møte opp i retten? Og har hørt at de ikke kan gi forelegg hvis du ikke tilstår, er dette sant? For hvis de gir meg valg mellom retten eller forelegg som går ut på pissings, så tar jeg forelegget for en rettsak for meg blir for mye ettersom jeg er 16 og dette har ødelagt forholdet til meg og foreldrene, venter til siste dag med å godta forelegget seff, hovedplanen er jo å få saken henlagt, men er det sånn at de gir meg valg mellom retten eller forelegg selvom jeg ikke tilsto?

Og jeg vet det kan tas til retten, men er det noe de gjør når de ikke fant noe på rommet og jeg hadde rent urin. Er meldinger og bilder nok for dem selvom alle bevisene sier det motsatte
Sist endret av crossross; 19. april 2016 kl. 00:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hvilken påstand er det du sikter til? Jeg påpekte at politiet ikke har lov til å lyve under avhør, hvorpå hideout lurte på hvor jeg hadde det fra. Jeg viste deretter til loven der dette står svart på hvitt, og i samme innlegg påpekte jeg at jeg aldri har påstått at politiet aldri bryter lover og regler.

Så hvorfor skal jeg legge meg flat? Kanskje du burde gjøre det i stedet.
Vis hele sitatet...
Jo, i første kommentar fremstår det som at du mener at lovverket nettopp er så svart på hvitt og at politiet aldri lyver til personer i avhør. Noe som er helt på vidda.
Sitat av wat Vis innlegg
Jo, i første kommentar fremstår det som at du mener at lovverket nettopp er så svart på hvitt og at politiet aldri lyver til personer i avhør. Noe som er helt på vidda.
Vis hele sitatet...
Lovverket er faktisk så sort-hvitt. Det er ikke lov.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av wat Vis innlegg
Jo, i første kommentar fremstår det som at du mener at lovverket nettopp er så svart på hvitt og at politiet aldri lyver til personer i avhør. Noe som er helt på vidda.
Vis hele sitatet...
Lovverket er så svart-hvitt, han postet aktuell lov og så enkelt er det. Det hemmeligegreier ikke var overbevist om var hvor ofte denne loven blir brutt, noe han også har tatt til seg i denne tråden.

Jeg ser ikke grunnen til at du skal drive noe heksejakt basert på en misforståelse.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Lovverket er så svart-hvitt, han postet aktuell lov og så enkelt er det. Det hemmeligegreier ikke var overbevist om var hvor ofte denne loven blir brutt, noe han også har tatt til seg i denne tråden.

Jeg ser ikke grunnen til at du skal drive noe heksejakt basert på en misforståelse.
Vis hele sitatet...
Yap, my bad. Jeg som mistolka
Håper ikke du innrømmet noe pga innhold på mobilen. Du kan stå fast ved at du ikke kjente til at disse bildene/sms'ene lå der, og at det må være en kompis av deg som lånte telefonen en stund tilbake.
Kan godt hende de skjønner at du ljuger, men det har ingenting å si. SMs og slikt er ikke "tungt" nok for rettsak, så det blir garantert henlagt
▼ ... over et år senere ... ▼
Trådstarter
6 4
Altfor sent svar, men jeg kom unna haha. Dro på avhør, de viste meg meldinger og bilder. Jeg dret meg faktisk ut med telefonen, de overvåket den elns, så de fikk alle mld hvor jeg skrev til kompis om at jeg skal bare nekte alt uansett hva dagen før avhøret. De tok opp alt det der, men jeg bare nekta alt uansett, nekta også å skrive under forelegg selvom de sippa i 30 min over d. De sa de skulle sende saken til retten, så noen uker senere fikk jeg brev om at saken var henlagt. Nå bare ler jeg over tanken på hvor noia jeg var. Hadde det ikke vært for dere så hadde jeg faktisk skrevet under på forelegget, altfor mange her som sa jeg skulle bare nekte og instinktet mitt fortalte meg at jeg gjorde noe riktig når de ble virkelig desperate om underskriften min.

Nå etter 1år+ har jeg hverken blitt snakka til eller plaga av politiet mer. Møtte faktisk på karen som avhørte meg for en stund siden på byn, han spurte hvordan d gikk med saken min foran masse venner, og du burde sett blikket han fikk når jeg fortalte han at saken ble henlagt. Også er jeg ikke kompis lenger med han som ble tatt sammen med meg, karen holdt nag for at jeg slapp unna og ikke han, pluss han var retard.