Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2805
Hei Freaks!

Jeg har laget et gratis verktøy for studenter som heter LittList.no. Det sikter på å gjøre det lekende lett for studenter å lage litteraturlister og kildehenvisninger.

Jeg hadde satt stor pris på feedback, kritikk og tips til ting som kan gjøres annerledes!
To raske ting.

1.) Kunne vært greit å fått de i en liste nederst etter hvert som man legger til. Jeg trykte legg til fem ganger før jeg trykte vis liste og innså at jeg hadde lagt til samme side alle gangene.

2.) Mulighet for å modifisere listen (i det minste slette innslagene).
Herlig! Tror veldig mange studenter vil sette pris på dette verktøyet. Det sparer en faktisk for litt tid!
Wow. Dette skal jeg spre til mine medstudenter
Genialt konsept og bra brukervennlighet. Litt feedback.

1) Støtter forslagene til Starra

2) Alle kildene jeg la til, fikk forfatternavn i begynnelsen OG i kursiv etter tittelen (Tittel på boka/Forfatter, forfatter).

3) Er vel bare bøker i databasen såvidt jeg kunne se? For min del bruker jeg mye artikler fra ulike elektroniske tidsskrift, så mulighet for å søke på disse hadde vært utmerket. Eller spesifisert at det kun var bøker i databasen.
Sist endret av Leggen; 3. desember 2013 kl. 17:29.
Takk for masse innholdsrik tilbakemelding! Også flott å høre at siden faller i smak

Jeg skal prøve å få tid til å fikse tingene dere påpeker i mellom eksamensrushene!

Leggen: Mulighet for å legge til vitenskaplig artikler har blitt etterspurt av flere. Jeg skal utvide databasen så snart serveren har nok ressurser.
Sist endret av MichaelMcMillan; 3. desember 2013 kl. 17:35.
Sitat av MichaelMcMillan Vis innlegg
Hei Freaks!

Jeg har laget et gratis verktøy for studenter som heter LittList.no. Det sikter på å gjøre det lekende lett for studenter å lage litteraturlister og kildehenvisninger.

Jeg hadde satt stor pris på feedback, kritikk og tips til ting som kan gjøres annerledes!
Vis hele sitatet...
Artig sak! Har du mulighet til å la den generere output på bibtex-format?
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Artig sak! Har du mulighet til å la den generere output på bibtex-format?
Vis hele sitatet...
Det er allerede på plass
Sitat av MichaelMcMillan Vis innlegg
Det er allerede på plass
Vis hele sitatet...
Ah, det hadde den, ja. Det var bare jeg som var for dum til å bruke den riktig
Artig hjelpemiddel.
Jeg snublet faktisk over artikkelen om siden på studentorget.no før i dag, tilfeldigvis.

EDIT: freak.no liker tydeligvis ikke lenker fra studentorget.
Sist endret av The Great Catsby; 3. desember 2013 kl. 18:14.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Ah, det hadde den, ja. Det var bare jeg som var for dum til å bruke den riktig
Vis hele sitatet...
Tyder heller på at jeg ikke har gjort det enkelt nok. Man skal ikke trenge å tenke for å bruke siden

The Great Catsby: Morsomt å høre at du så den på StudentTorget også, da vet jeg at jeg har nådd ut til riktig målgruppe
Jeg fant sida di på facebook her om dagen, helt genialt! Kommer absolutt til å bruke den fremover.
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Jeg fant sida di på facebook her om dagen, helt genialt! Kommer absolutt til å bruke den fremover.
Vis hele sitatet...
Ut av nysgjerrighet: Hvor så du innlegget?
Sitat av MichaelMcMillan Vis innlegg
Ut av nysgjerrighet: Hvor så du innlegget?
Vis hele sitatet...
Denne ble postet på facebooksiden til skolen min.
Hei sann!

Har en god venn som jobber som Universitetsbibliotekar ved HiOA som jeg viste siden din til og følgende info kom i retur : Savner Chicago i stilvalgene, ellers er dette et brilliant verktøy. Skal sørge for at vi lenker til den fra fagsidene våre. Takk for funnet!

..å det betyr at den blir linket direkte til på HIOA
Ser kjempebra ut! Perfekt for oss som har bachelor eller master rett etter jul
Pinkdot: Wow, det må jeg si! Chicago-stil er utvilsomt flyttet høyt opp på agendaen!

Screwdriver: Flott å høre at du får bruk for den! I frykt av å undergrave meg selv, anbefaler jeg deg å bruke mer sofistikerte verktøy som EndNote, hvis du skal skrive lengre oppgaver.
Sitat av MichaelMcMillan Vis innlegg
I frykt av å undergrave meg selv, anbefaler jeg deg å bruke mer sofistikerte verktøy som EndNote, hvis du skal skrive lengre oppgaver.
Vis hele sitatet...
Nei, si ikke det! Der jeg holder til er nøkkelordene LaTeX, linux og emacs - EndNote blir da fort upraktisk, selv om man skriver nokså omfattende saker. Å ha et verktøy som lager bibtex-filer er veldig deilig! Jeg skal helt klart spre denne på jobben i morgen.
Myoxocephalus: Da er Chicago-stil på plass, hvis du opplever at den ikke gjør som den skal får du si i fra
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvilke webserver brukte du?
Sitat av HTML Vis innlegg
Hvilke webserver brukte du?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker Apache som webserver. For å finne ut hvilken programvare en server bruker, spesielt over http, kan du sjekke response headerne