Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1657
Hallo! Sitter å ser på deler til en PC. Lurte på om noen kunne hjelpe meg med hvordan det ser ut så langt.
Har skjerm, SSD, HDD og alt annet egentlig. Er bare pc'en som jeg tenker å bytte ut da den sliter veldig med å kjøre spill nå for tiden (PUBG, BDO, Battlefield, etc...)
Budsjettet mitt er på rundt 16'000 NOK

https://uk.pcpartpicker.com/list/JMqRD8 Dette er sånn det ser ut så langt.
Om du ikke liker linker så her:
CPU: Intel - Core i7-7700K 4.2GHz Quad-Core Processor

CPU Cooler: NZXT - Kraken X62 Rev 2 98.2 CFM Liquid CPU Cooler

Motherboard: MSI - Z270 GAMING PRO CARBON ATX LGA1151 Motherboard

Memory: Corsair - Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) DDR4-3000 Memory

Video Card: Gigabyte - GeForce GTX 1080 8GB G1 Gaming Video Card

Case: Phanteks - Enthoo Pro M Tempered Glass ATX Mid Tower Case

Power Supply: EVGA - SuperNOVA P2 850W 80+ Platinum Certified Fully-Modular ATX Power Supply
Oppløsning spiller du i?
Ville vurdert gtx1080ti og amd cpu.
Trådstarter
4 0
Sitat av sneipen Vis innlegg
Oppløsning spiller du i?
Ville vurdert gtx1080ti og amd cpu.
Vis hele sitatet...
Spiller i 2560 x 1440

gtx1080ti virker litt overkill med budsjettet jeg har atm.
Hvorfor amd over Intel? Noen vesentlig forskjell mellom dem?
Du bør jo gå for en z370 chipset, så du kan benytte deg av coffee lake.
jeg ville ha venta på coffe lake istedefor amd cpu eller kjøpt 7700k da den er billig nå. amd har ikke like bra ipc/clocks som intel og er dårligere for gaming, det er ikke den cpu du kjøper hvis du tenker på gaming i mine øyne, medmindre du streamer ++ stor forskjell på 1080 vs 1080ti absolutt ikke overkill for 1440p, i GRW og MEA begynner det og slite litt faktisk uten res scales, såklart litt dyrere da. det er det jeg har med en 5820k. kan godt kjøpe f.eks en noctua dh 15 istedefor en aio vil ikke være mye bedre om du har bra airflow, min corsair gtx h115i fikk en ødelagt pumpe etter et år, bytta til en noctua, virker som jeg har lavere temps på cpu nå, men har perfekt setup med airfllow og FE versjon med blower i et corsair 600c. det er fult mulig og få til en pc til 16k med et 1080ti istedefor, det vil jo få stort utslag på hvor mange fps man får. regner med min 5820k er god for 2-3 år til uten problemer, og det er en 2-3 år gammel cpu siden den ble produsert. kunne godt bytta min 5820k mot en 7700k egentlig, men ikke så mye vits i det da den cpu jeg har er vel utdatert før det blir skikkelig multicore support uansett, men ikke så mange fps og hente på oppløsning over 1440p. 7700k med 1080ti er vel drømme set up mtp fps i dag. ville aldri selv ha kjøpt en amd, men min pc brukes kun til gaming, det var vel ganske overkill og gå for 5820k den dagen jeg gjorde det. heldigvis so holder en cpu seg ganske godt i dag ihvertfall. og de 2 ekstra cores får jeg ikke brukt så mye til det jeg gjør enda.
Sist endret av flyingsaucer; 20. oktober 2017 kl. 14:57.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Forskjellen mellom 1080ti og 1080 er stor som nevnt ovenfor. Hastighetsøking (bench score): 1080; 5.000kr, 1080ti; 7000kr. Rell økning i ytelse: 25% Ca. prisøkning: 28%. Via gpu.userbenchmark.com

PSUen er overkill. Du kommer aldri til å være i nærheten av 850 watt.

Personlig syntes jeg CPUen også er litt overkill. GPU er langt viktigere for gaming, men det spørs jo litt hva du skal bruke PCen til. Hadde lett slaktet 25% mindre klokkefrekvens for 1.000kr.

Du skriver selv at du "har alt annet egentlig" hvorfor må du da gå fullstendig skinke og kjøpe helt ny PC? Sjekk hva det er som sliter når du spiller BF, oppgrader de rette delene. Jeg tror egentlig at RAM, GPU og bedre kjøling (kabinet/vifter) går omtrent like langt som å kaste inn nytt hovedkort, PSU og CPU.


PS: ALLE sliter med å dra PUBG. Makan til søppelutviklere.