Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1387
Hei, Jeg har en Synology DS411j med fire 2G HD. Jeg får ikke logge meg på med webleser. Får melding "Tilkobling utløpt. Logg på på nytt." (se vedlegg). Jeg har prøvd og re sette serveren men det hjelper ikke. Noen som kan hjelpe meg om hva jeg skal gjøre? Hva menes med "Tilkobling utløpt"? Ligger problemet på pc'en eller serveren? Jeg får logget meg på med "Windows utforsker".
Når kommer den meldingen, er det tett etter innlogging eller etter noen minutter?
Quoter noen andre.

There is an inactivity timeout, that I think defaults to 15 minutes. You can change that in Control Panel=>Security.

Om ikke det hjelper og det virker som en bug, oppdater den.
Takk for svar. Feilmeldingen kommer 15 sek. etter at jeg har skrevet inn bruker og pass og trykker på "Logg inn". I kontrollpanelet under sikkerhet fant jeg ikke noen plass og stille inn inaktivitet. Du sier som mulig løsning "oppdater den". Jeg kommer ikke inn i operativsystemet til serveren og får trykt på oppdatering knappen. Jeg er ikke så god i engelsk heller så det blir mye oversetting og knoting. Har prøvd og Google det, men uten resultat.
15 sekunder er litt kort, testet andre nettlesere?
Nå har jeg prøvd Crome, Edge, Vivaldi og Explorer. Det er det samme på alle.
Test en annen PC eller fra mobilen din for å utelukke PCen for feil. Du kan også oppdatere dsm og se om det hjelper:

https://www.synology.com/en-global/k...stem_dsmupdate
Takk SinHazzard. Jeg har bestemt meg for å gi opp. Jeg skal putte diskene i min stasjonære pc og kaste "driten".
Gi den bort på Finn da, det er bedre for miljøet at noen andre kan bruke den, det gjør ikke noe om en NASen er noen år gammel. Det er garantert software og ikke HW feil.
Brukermanual på norsk: https://www.synology.com/en-us/suppo...ad/DS411j#docs
Der står det på norsk hvordan du kan bruke resetknappen til å reinstallere..
Sist endret av bashfoo; 12. september 2017 kl. 03:33.
Jeg har prøvd restknappen flere ganger og kommer ikke videre. Jeg har plukket ut diskene og koblet den fra nettet nå. Jeg tør heller ikke gi den bort da jeg er usikker på hva som kan være lagret i prosessorer på kretskortet i serveren. Tusen takk for tips og hjelp. Forresten ser jeg på Synology sitt forum at jeg ikke er alene med samme problem.
Ingenting er lagret på annet enn harddiskene.
Hilsen fyr med Synology NAS