Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 949
hei

har ett phpbb forum sammen med noen

men hver dag registrerer det seg noen bare for å spamme virker det som??

noen som vet hva jeg kan gjøre for å stoppe dette bortsett fra å blocke IP, fordi det er flere ip'er som blir brukt
Er det spam typisk gjort av boter? Hvis så, kan du implementere en spamhack (hvis det finnes til phpbb), det man f.eks. må skrive inn noen tegn et bilde viser, før man kan fullføre registreringen og bli et nytt medlem. Dette fungerer veldig bra.

Evt. så kan du ha noe så enkelt som en tekstboks der brukeren som vil registrere seg må skrive inn hva 2+2 er, eller noe lignende. Finnes mange metoder for å beskytte seg mot spammere. Google kan sikkert hjelpe deg. Typiske søkestrenger kan være phpbb, antispam, antispamscript osv.
Legg inn slik at du ikke kan poste ny post før det er gått 30 sekund... da tviler jeg på at personen gidder... om han fortsatt holder på kan du jo sette opp tiden
Finnes flere modifikasjoner som kan hjelpe deg på phpbbhacks blant annet. Ville forsøkt å søke der.
Sjekk du denne moden .

Eller du kan lete selv HER, så slipper jeg å gjøre det for deg.
Trådstarter
78 1
jeg kan nada om php... men det er sånn at man må skrive inn bokstaver for å registrere seg,, itillegg må jeg godkjenne medlemene.. men det er bare så jævli irriterans nå de driver å registrerer 7 stk hver dag
Du trenger heller ikke kunne php for å installere den moden jeg linker til. Du må derimot ha evnen til å lese informasjon andre gir deg, siden de fleste ikke er interessert i å gjøre jobben for deg. Ellers anbefaler jeg deg en mod som kalles noe sånn som user list (en admin modul) som gjør det lettere å aktivere/deaktivere + slette medlemmer. Du kan også ta en titt på htaccess (krever heller ikke noe kodekunnskap), og blokkere lengre ip ranger. Dette går fint hvis det f.eks. er et norsk forum, da det er sjelden spamere har norske ip-er.
Trådstarter
78 1
hvor og hva er htaccsess,, fordi han som kommer er fra nord amerika har jeg spora
http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess.shtml

Skal jeg finne mer informasjon for deg nå, så bør du komme med noe mer utfordrene enn googlemat.
Trådstarter
78 1
fikk det te å virke med denna

order allow,deny
deny from 123.45.6.7
deny from 012.34.5.
allow from all

men da kommer ikke jeg inn engang:P
Sist endret av Thrudvang; 12. april 2007 kl. 18:01.
Bruk heller en av modifikasjonene da slipper du å gå inn for å legge inn nye IP adresser hele tiden. Man må ikke kunne masse PHP for å installere dem. For å fjerne spambotene på enklest mulig måte uten å manuelt redigere masse filer gjør du som følger:

1. Installer easyMOD på ditt forum; easyMOD og all tilhørende informasjon finner du her: http://area51.phpbb.com/phpBB/viewforum.php?f=15 Får du trøbbel så let i forumet til phpbb.com easyMOD gjør slik at du slipper å manuelt redigere filene dine, den gjør det for deg.

2. Installert denne moden med easyMOD
http://www.phpbb.com/community/viewt...d=a&hilit=spam

Denne moden legger til et ekstra felt i registreringsjemaet, på den måten skjønner ikke spambotene hva de skal gjøre og klarer ikke å registrere seg på forumet ditt.

direkte nedlastningslink:
http://www.phpbb.com/files/mods/thehumanizerve110.mod
Trådstarter
78 1
takk du, men den humanizer greia fulgte med forumet,,,men jeg putta inn easymod'en og gikk på install.php greia
Så du har installert humanizer fra før og du får fortsatt spam? Prøv å legge inn den moden som Kanoner har linket til ovenfor; http://www.phpbb.com/community/viewt...st=0&sk=t&sd=a
Trådstarter
78 1
vet ikke om jeg eller du har misforstått,, men jeg har ikke problemer med flooding i den forstand at de poster i forumet, men jeg har problemer med at en eller flere registrerer seg opp til flere ganger samtidig hver dag uansett hvor ofte jeg sletter de...

Får vel nesten bare fortsette å slette hver dag jeg
Skriv ved registreringsknappen "trykk kun en gang"
eller sett noe aka dette på submit knappen:

Kode

onClick="this.disabled = true"
Tror den skal fungere. Da vil "submit" knappen bli grå og utrykkelig når den trykkes.
Det løses jo veldig enkelt med phpBB da. De har alt du trenger innebygd. Bare sørg for å holde den oppdatert, så luker den bort det meste. Det første du kan gjøre, til du har fått ordnet med at man må skrive en kode på et bilde (som er innebygd i phpBB), kan du sette på at du må verifisere alle som registrerer seg før de kan skrive på forumet. Du unngår ikke at de registrerer seg, men de spamer i hvert fall ikke forumet

edit: Orket først å lese postene skikkelig nå:P Men etter hva du ser på profilene som registrerer seg; er de boter eller ordentlige folk? Har de f.eks www.ulrikanudesex.com som hjemmeside?
Sist endret av GeirBauer; 14. april 2007 kl. 01:06.
Trådstarter
78 1
nei, det har jeg gjort,,, men det er bare det jeg gjerne ville ha stoppa da, at de i det hele tatt registrerer seg. Uansett så har jeg gitt opp
Sist endret av Thrudvang; 14. april 2007 kl. 21:00.