Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 7127
Jeg så Rocksmith nettopp ble sluppet ut på PC (Steam), og ser at jeg ikke kan skaffe meg flere unnskyldninger til å avvente å spille gitar. Har noen prøvd det ennå, og isåfall ser det ut til at det kan være greit å begynne å lære seg gitar på denne måten?

Har noen noen gitar-anbefalninger til spillet (mellom 2-4000)?
Sitat av prenix Vis innlegg
Jeg så Rocksmith nettopp ble sluppet ut på PC (Steam), og ser at jeg ikke kan skaffe meg flere unnskyldninger til å avvente å spille gitar. Har noen prøvd det ennå, og isåfall ser det ut til at det kan være greit å begynne å lære seg gitar på denne måten?

Har noen noen gitar-anbefalninger til spillet (mellom 2-4000)?
Vis hele sitatet...
Det spiller liten rolle, det handler kun om personlige preferanser. Stikk innom en gitarbutikk og prøv forskjellige typer.
Selv sikler jeg veldig på en firebird om dagen, epiphone lager billige: http://evenstadmusikk.no/index.php?m...ducts_id=22330
Men, i den prisklassen er det bare å kjøpe en random gitar du synes er god å spille på.
Epiphone, Squier, ibanez er vel de største merkene på billigfronten.
Du kan også spare 40,- ekstra og handle en Fender:
http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=726089&artno=297858
den gitaren er bare sykt sexy.
Om Rocksmith bruker samme konsept som Guitar Hero ect så lærer du nok neppe å spille gitar.
Anbefaler deg å finne deg noen tabs på nettet og / eller noen videoer med tutorials på youtube.

Har spillet gitar i nesten 20 år og er det noe eg IKKE får til så er det guitar hero!
Det er urealistisk fra en gitarist sin side, MEN har heller ikke på prøvd Rocksmith så kan ikke uttale meg om det spillet.
Sist endret av BarBeats; 22. oktober 2012 kl. 23:31.
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Om Rocksmith bruker samme konsept som Guitar Hero ect så lærer du nok neppe å spille gitar.
Anbefaler deg å finne deg noen tabs på nettet og / eller noen videoer med tutorials på youtube.

Har spillet gitar i nesten 20 år og er det noe eg IKKE får til så er det guitar hero!
Vis hele sitatet...
Det er noe helt annet enn tradisjonell guitar hero med 5 knapper. Du spiller på en ordentlig gitar med ordentlige strenger, og skal spille slik som det blir vist på skjermen.

Det som er tøfft er at det er mye lettere å komme over kneika i starten hvor det er dritkjedelig å spille på gitaren fordi man ikke kan en dritt, og det er umulig. Man kan faktisk spille kule sanger helt fra starten av pga, man kan velge en lett vanskelighetsgrad, og man får likevel følelsen av å spille på ordentlig.

http://www.youtube.com/watch?v=GGsQtWvb3sk
Sist endret av Marr; 22. oktober 2012 kl. 23:33.
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Om Rocksmith bruker samme konsept som Guitar Hero ect så lærer du nok neppe å spille gitar.
Anbefaler deg å finne deg noen tabs på nettet og / eller noen videoer med tutorials på youtube.

Har spillet gitar i nesten 20 år og er det noe eg IKKE får til så er det guitar hero!
Det er urealistisk fra en gitarist sin side, MEN har heller ikke på prøvd Rocksmith så kan ikke uttale meg om det spillet.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke si at det å lese tabs gjør deg til en god gitarist heller... Det handler om å spille, og spille masse.
Om et spill som rocksmith kan gjøre det morsommere å legge inn timesvis med spilling så tror jeg det kan ha en større effekt på utvikling av gitarspillingen enn å lese tabs på nett og se et par youtube-videoer.
Hva slags ekstra-utstyr må du ha for å plugge inn en gitar?
Sist endret av Pagliacci; 22. oktober 2012 kl. 23:50.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Hva slags ekstra-utstyr må du ha for å plugge inn en gitar?
Vis hele sitatet...
en såkalt "Hercules" adapter. Denne gjør at du kan plugge jacken fra gitaren inn i en USB-port på pc'en.
Her: http://www.gamestop.com/accessories/...ne-cable/97607
Sist endret av moret; 22. oktober 2012 kl. 23:58.
Mon tro om man kan bruke et tradisjonelt lydkort?
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg vil ikke si at det å lese tabs gjør deg til en god gitarist heller... Det handler om å spille, og spille masse.
Om et spill som rocksmith kan gjøre det morsommere å legge inn timesvis med spilling så tror jeg det kan ha en større effekt på utvikling av gitarspillingen enn å lese tabs på nett og se et par youtube-videoer.
Vis hele sitatet...
Beklager så meget om du misforsto meg. Å lese tabs eller å se på at en gitarist spiller gjør deg nok neppe til Slash nei... SELVFØLGELIG må en spille for å bli bedre!
Gjør dette spillet meg til en bedre gitarist skal eg heller bøye meg i støvet og slikke trollbæsjen av skoa dine.

Beklager. Bad day at work..
Det er sikkert et kjempe kjekt spill for de som vil lære seg å spille og de som trenger noen å jamme med
Såvidt jeg har forstått det er det de litt erfarne som har mest nytte av spillet i læringssammenheng, da det kan få mange av øvelsene vi gjør til vanlig til å virke litt mer spennende. Nybegynnere lærer visst kun å imitere om de ikke er litt bevisste på hva de driver med. Jeg tenker å kjøpe det for å gjøre øvingsbiten litt mer interessant, hvertfall.
Sitat av moret Vis innlegg
Det spiller liten rolle, det handler kun om personlige preferanser. Stikk innom en gitarbutikk og prøv forskjellige typer.
Selv sikler jeg veldig på en firebird om dagen, epiphone lager billige: http://evenstadmusikk.no/index.php?m...ducts_id=22330
Men, i den prisklassen er det bare å kjøpe en random gitar du synes er god å spille på.
Epiphone, Squier, ibanez er vel de største merkene på billigfronten.
Du kan også spare 40,- ekstra og handle en Fender:
http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=726089&artno=297858
den gitaren er bare sykt sexy.
Vis hele sitatet...

Takk, likte veldig godt den hvite! Det blir stort sett bare å ha en elgitar å øve seg på, for jeg liker best akustik til vanlig. Jeg tipper det ikke er særlig stor overgang?
Hvordan er det med tuning på elgitarer, er det noe programvare man kan kjøpe for dette?

Jeg er også litt interessert i det McLovin spør om, trenger man noe særlig til lydkort for dette?
Sitat av prenix Vis innlegg
Takk, likte veldig godt den hvite! Det blir stort sett bare å ha en elgitar å øve seg på, for jeg liker best akustik til vanlig. Jeg tipper det ikke er særlig stor overgang?
Hvordan er det med tuning på elgitarer, er det noe programvare man kan kjøpe for dette?

Jeg er også litt interessert i det McLovin spør om, trenger man noe særlig til lydkort for dette?
Vis hele sitatet...
Du får kjøpt håndholdte tunere, men jeg ser ikke helt nytteverdien i de, nå til dags får man apps til smart-telefoner som gjør samme jobben like bra. Jeg bruker G-strings når jeg er hjemme, og en dedikert pedal (Boss TU-3) når jeg spiller med bandet (den er mer presis).

En gitar er vanligvis stemt i E-A-D-G-B-E, men det varierer veldig. Jeg vil anta at Rocksmith hjelper en med å stemme gitaren før hver sang / ved behov. Hvis du skal kjøpe deg en gitar, anbefaler jeg deg å lære deg å justere den selv rimelig fort, - man får mye mer spilleglede ut av det. Det suger hardt å spille på dårlig justerte instrumenter.
Sitat av prenix Vis innlegg
Takk, likte veldig godt den hvite! Det blir stort sett bare å ha en elgitar å øve seg på, for jeg liker best akustik til vanlig. Jeg tipper det ikke er særlig stor overgang?
Hvordan er det med tuning på elgitarer, er det noe programvare man kan kjøpe for dette?

Jeg er også litt interessert i det McLovin spør om, trenger man noe særlig til lydkort for dette?
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det så er det en innebygget tuner i spillet. Hvis du alikevel trenger en så er denne grei: http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=11550&artno=169112

Og, nei du trenger ikke noe lydkort annet enn det du har.
Takk for hjelpen, da er den hvite gitaren med tuner bestilt.
Orph: det er helt sikkert en stor fordel å lære å stemme selv så fort som mulig, men tipper det er greit med en tuner til å begynne med, og eventuelt kunne dobbelsjekke med.
Sitat av prenix Vis innlegg
Takk for hjelpen, da er den hvite gitaren med tuner bestilt.
Orph: det er helt sikkert en stor fordel å lære å stemme selv så fort som mulig, men tipper det er greit med en tuner til å begynne med, og eventuelt kunne dobbelsjekke med.
Vis hele sitatet...
Du kunne godt ha spart et par hundrelapper ved å laste ned en app (om du har smart-telefon, da), men en egen tuner funker da greit det og.

Forresten: Da jeg snakker om å justere instrumentet selv, mente jeg det rent mekaniske (strenghøyde, intonasjon og halskrumming), ikke stemmingen. Sjekk ut noen youtubevideoer, f.eks "guitar setup" for å få informasjon om dette.
Sist endret av Orph; 23. oktober 2012 kl. 10:40.
Sitat av Orph Vis innlegg
Du kunne godt ha spart et par hundrelapper ved å laste ned en app (om du har smart-telefon, da), men en egen tuner funker da greit det og.
Vis hele sitatet...
Et par hundrelapper fra eller til spiller ingen rolle, greit å ha begge deler.
Sitat av prenix Vis innlegg
tuner bestilt.
Vis hele sitatet...
Hvilken tuner kjøpte du? Ser etter en jeg også, hadde våre kjekt om du kunne linke meg?
Sitat av Cloakafort Vis innlegg
Hvilken tuner kjøpte du? Ser etter en jeg også, hadde våre kjekt om du kunne linke meg?
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte den Moret lenket til - http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=11550&artno=169112 .
Du kjøpte den hvite fenderen ja. Herregud den er så sexy*siklesikle*. Skal søren kjøpe meg en slik selv en dag selv. Nå er det et par tre andre modeller og en bass foran i kø, men en dag... Som en bonus så er jo Telecastere en drøm å spille på imo.
Grattis med ny gitar
Har tenkt å kjøpe rocksmith til pc (eller kanskje ps3, er fortsatt litt usikker), men hvilken butikk selger usb adapteret jeg trenger?
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Har tenkt å kjøpe rocksmith til pc (eller kanskje ps3, er fortsatt litt usikker), men hvilken butikk selger usb adapteret jeg trenger?
Vis hele sitatet...
Det følger med i spillet.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Har tenkt å kjøpe rocksmith til pc (eller kanskje ps3, er fortsatt litt usikker), men hvilken butikk selger usb adapteret jeg trenger?
Vis hele sitatet...
Om du kjøper det digitalt lenket moret til denne.
Jeg ser noen har litt problemer med konsolleutgavene om lydforsinkelser gjennom HDMI, så vær forbredt på å koble lyden direkte til en ekstern kilde dersom du går for konsolle.
Kjøpte meg Rocksmith i går på Lefdal! Gleder meg som en unge til det kommer!
Har fra før en gitar da, og har spilt gitar i Band i snart 3 år. (For meg selv i 6.)

Gibson Exlporer '76 <3

Sitat av moret Vis innlegg
Jeg vil ikke si at det å lese tabs gjør deg til en god gitarist heller... Det handler om å spille, og spille masse.
Om et spill som rocksmith kan gjøre det morsommere å legge inn timesvis med spilling så tror jeg det kan ha en større effekt på utvikling av gitarspillingen enn å lese tabs på nett og se et par youtube-videoer.
Vis hele sitatet...
+1!
Sist endret av Erlendman; 23. oktober 2012 kl. 11:54.
Sitat av moret Vis innlegg
Det følger med i spillet.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det følger med på pc versjonen?

Prenix: Vil helst kjøpe i butikk, hater å vente på ting jeg bestiler. Tror du at de selger samme adapter på gamestop (butikken), elkjøp, spaceworld....etc

Tror jeg går for pc versjonen, lettere å koble til forsterker og mindre sjanse for delay.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Tror ikke det følger med på pc versjonen?

Prenix: Vil helst kjøpe i butikk, hater å vente på ting jeg bestiler. Tror du at de selger samme adapter på gamestop (butikken), elkjøp, spaceworld....etc

Tror jeg går for pc versjonen, lettere å koble til forsterker og mindre sjanse for delay.
Vis hele sitatet...
Det skal følge med på PC-versjon og hvis du ikke kjøper fra Steam da.
Håper jeg da
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Har bestilt 3.5mm til USB-kabelen selv i dag, og har planer om å kjøpe spillet fra Steam. Jeg kjøper det i hovedsag av samme grunn som Orph nevnte; for å gjøre de repetitive øvelsene på el-gitaren noe mer interessante. Gleder meg til å se hvor godt dette faktisk funker!
Sitat av moret Vis innlegg
Du kjøpte den hvite fenderen ja. Herregud den er så sexy*siklesikle*. Skal søren kjøpe meg en slik selv en dag selv. Nå er det et par tre andre modeller og en bass foran i kø, men en dag... Som en bonus så er jo Telecastere en drøm å spille på imo.
Grattis med ny gitar
Vis hele sitatet...
Har en del cash utestående og har vurdert å hente meg en Peavey XXX med Ronny Råskinn, men nå ser det ut som at det heller blir en Tele, gitt!
Har lenge vært i tankene mine, men aldri blitt så gira på å kjøpe en før nå!
Om jeg ikke ombestemmer meg igjen før jeg får innkassert pengene, skal jeg komme hit for å gni litt salt i såret
Sitat av McLovin Vis innlegg
Om jeg ikke ombestemmer meg igjen før jeg får innkassert pengene, skal jeg komme hit for å gni litt salt i såret
Vis hele sitatet...
Do it!
Og post bilder
moret, mens vi er inne på gitarsnakk, jeg har tenkt til å oppgradere min akustiske gitar (har stor tro på å få lært meg litt nå, så det er greit å ha stående). Har du noen anbefalninger her?
Sitat av prenix Vis innlegg
moret, mens vi er inne på gitarsnakk, jeg har tenkt til å oppgradere min akustiske gitar (har stor tro på å få lært meg litt nå, så det er greit å ha stående). Har du noen anbefalninger her?
Vis hele sitatet...
vel hvor mye har du lyst til å cashe ut da?
Gibson Hummingbird er vel DEN beste akustiske gitaren imo. Lyden er skikkelig massiv og deilig, for ikke å snakke om halsen som er perfeksjon. Disse koster fort 20løk, men epiphone lager en utgave av samme modell. Mye bang for the buck her:http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=725393&artno=170766
Det blir vel min absolutte anbefaling.

Selv har jeg denne: http://www.waldenguitars.com/G570TB.html
Er veldig fornøyd med den også. koster rundt 2800,- i Norge tenker jeg. Den er litt spinklere og mer blues-aktig i lyden enn hummingbird'en, som passer meg utmerket.
Sitat av prenix Vis innlegg
moret, mens vi er inne på gitarsnakk, jeg har tenkt til å oppgradere min akustiske gitar (har stor tro på å få lært meg litt nå, så det er greit å ha stående). Har du noen anbefalninger her?
Vis hele sitatet...
Takamine er vel "fasitsvaret" her, men da må du relativt høyt opp i pris før du får skikkelig gitar. Om du ikke skal legge mange kronene i det, så ville jeg sett etter en rimelig Washburn, eventuelt en Yamaha. Yamaha har jeg lite til null snøring på, så du burde prøve før du kjøper!
Ellers har jeg også vært borti gode Fender gitarer, men disse har en tendens til å ha lite sustain og litt flat lyd. Passer godt til rocka akustiske covers.

Har du greit med penger å svi av på det her er Gibson, Taylor og Takamine gitarer du burde ta en nærmere titt på.

Vurder også å kjøpe brukt. Som med andre klassiske instrument, blir akustiske gitarer bedre med årene når de er godt innspilte og treet får sette seg.
Sist endret av McLovin; 23. oktober 2012 kl. 18:46.
Jeg ser noen har litt problemer med konsolleutgavene om lydforsinkelser gjennom HDMI, så vær forbredt på å koble lyden direkte til en ekstern kilde dersom du går for konsolle.

Det problemet hadde jeg. Ble kvitt delayen ved å koble ps3 direkte til forsterker via optisk.

Men spillet lagger noen ganger om det er mye som skjer på skjermen. Lyden og registreringen av hva jeg spiller er helt fint, men bildet lagger. Noe som er en smule irriterende
Fine forslag, moret. Jeg kunne vel tenkt meg noe til rundt fire lapper her òg, tror det er en grei pris i nybegynnerfasen.

Ganske hyggelig pris på den første du lenket til, vil det være en fordel å finne en til rundt fire her, eller? Greit å kjøpe noe litt skikkelig når man først er i gang.
Sitat av prenix Vis innlegg
Fine forslag, moret. Jeg kunne vel tenkt meg noe til rundt fire lapper her òg, tror det er en grei pris i nybegynnerfasen.

Ganske hyggelig pris på den første du lenket til, vil det være en fordel å finne en til rundt fire her, eller? Greit å kjøpe noe litt skikkelig når man først er i gang.
Vis hele sitatet...
Skal du ha med eller uten mikrofoner?
Sitat av prenix Vis innlegg
Fine forslag, moret. Jeg kunne vel tenkt meg noe til rundt fire lapper her òg, tror det er en grei pris i nybegynnerfasen.

Ganske hyggelig pris på den første du lenket til, vil det være en fordel å finne en til rundt fire her, eller? Greit å kjøpe noe litt skikkelig når man først er i gang.
Vis hele sitatet...
Se etter en Takamine, de lager flotte gitarer i det prisområdet. Jeg spiller ikke så veldig mye akustisk, det er det eneste merket jeg vet om som lager bra shit og ikke koster alt for mye sånn på stående fot.
Vurderer sterkt å kjøpe det til PC men er bekymret for latency. Har lest flere som sier det er ubrukelig pga latency på andre forum.
Har et eksternt lydkort som jeg mye heller skulle koblet den igjennom ettersom jeg med det klarer å pushe latency til et veldig lavt nivå.
Desverre MÅ man ha den medfølgende kabelen som allerede gir 30ms.
Jeg har en god pc som jeg bruker til musikkproduksjon så denne kabelen blir en skikkelig flaskehals.

Hadde satt pris om noen kunne gi noen personlige erfaringer med latency til PC!
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Jeg ville også prøvd Yamaha når du først skal prøve noen gitarer. Personlig synes jeg de er mer behagelige å spille på, men det går på bekostning av lydkvaliteten som Takamine er klart bedre på. Og du MÅ prøve en akustisk gitar fra Furch om du finner et sted som omsetter disse (f. eks. 4sound) da disse lager tidenes mellomprisgitarer som er bedre enn både Yamaha- og Takaminegitarer på lyd og spillbarhet i samme prisklasse. Dessverre koster den billigste av disse omtrent 5500 kroner som er litt over budsjettet ditt.
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe usb adapter kabelen, har vært på gamestop og elkjøp ingen av plassene solgte kun kabelen? Skal spille det på pcen. (Helst en norsk side).
Sist endret av HuskaIkke; 23. oktober 2012 kl. 19:45.
Sitat av moret Vis innlegg
Se etter en Takamine, de lager flotte gitarer i det prisområdet. Jeg spiller ikke så veldig mye akustisk, det er det eneste merket jeg vet om som lager bra shit og ikke koster alt for mye sånn på stående fot.
Vis hele sitatet...
Ikke for å kverulere, men jeg vil dessverre si deg imot her. Erfaringsmessig vet jeg at du må opp på 9-10 løk for en Takamine for å få en god gitar. En kompis av meg gjorde et impulskjøp på en som var på tilbud. Veil. pris 8.000,- og brua er feiljustert, mye fret-noise og lite fyldig lyd. Helt grei sustain og gode mikrofoner, så i live-sammenheng er det en OK gitar.

Selv kjøpte jeg en Washburn D10 til 4.500,- for 4-5 år siden, og har enda ikke hatt behov for å skifte den ut. Den har fått jævlig røff behandling, så over 9. bånd finnes det litt fretnoise, ellers er den fortsatt god som gull. Vil også være så dristig som å si at tonen er like god som i en takamine til 9 laken. Ikke like lettspilt, og i vesentlig dårligere tre, men tonen er hærlig.
Er det gjort noen norske tester av Rocksmith? Finner bare engelske.
Vel, om du søker på google.com etter "rocksmith" og så definere søket til å vise "sider fra norge" kommer disse opp:
http://p3.no/filmpolitiet/2012/09/rocksmith/
http://www.pressfire.no/anmeldelser/...5971/rocksmith
Vil en lære seg gitar tror dere? Hva om en kun har akutstisk stålstrenger med pickup og lydutgang/forsterkerutgang kan det brukes sammen med rocksmith eller må en ha elektrisk?

Leste den ene omtalen og det virker ikke som anmelder var spesielt begeistret. Kanskje bedre å ta gitartimer?
Det beste er gitar timer. Selvfølgelig dyrere, men om læreren er flink tjener du nok på det.

Om du ser kommentarene i den artikkelen, skriver de at anmelderen har bommet litt på scoren og at han har gitt opp litt for fort...så tror ikke du skal ta han helt på ordet.
Leste noen tester på engelsk også og de ser heller ikk eut til å være vilt begeistret for det å lære seg gitar på denne måten.
Stadig påpekes det at det tar for lang til fra en slår en akkord eller tone til det registreres i spillet. Men jeg kan jo ikke spille gitar men har lyst å lære men blir lei av å rote på egenhånd fordi jeg ikke kommer noen vei. Kanskje bare til å forsøke å se om en kanskje får ny motivasjon? Kan jeg bruke en hvilken som helst gitar m/pickup til dette spillet? Om ikke kan noen anbefale en rimelig elektrisk gitar som passer for nybegynnere?
Sitat av random67489 Vis innlegg
Kan jeg bruke en hvilken som helst gitar m/pickup til dette spillet?
?
Vis hele sitatet...
Ja, det kan du.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Om ikke kan noen anbefale en rimelig elektrisk gitar som passer for nybegynnere?
Vis hele sitatet...
http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=725294&artno=120743
http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=692042&artno=139241
Har en halvakustisk stålstrenger, da kan jeg bare bruke den frem til jeg har fått ny el-gitar da?

Var bra priser på dem moret. Hva er viktig å vektlegge når en skal ha el-gitar? Vil ikke vektlegge pickup nå for har ingen bandplaner, dette blir for å lære gitar best mulig. Men jeg kan jo ikke særlig mye om gitar. Men har merket at det er forskjell på gitarer for noen er lettere å spille på enn andre. Hva som gjør det vet jeg ikke.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Men har merket at det er forskjell på gitarer for noen er lettere å spille på enn andre. Hva som gjør det vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Hovedsakelig er det tykkelse på hals og oppsettet (strenghøyde og kurvatur i halsen) som avgjør dette, og hvem som helst som har litt peiling bør kunne justere dette nokså greit.
Hei. Henta nettopp rocksmith, og kom på at jeg ikke har en CD-ROM.. (hahahhah)

Hva faen skal jeg gjøre? hahahah
Sitat av Legacy Vis innlegg
Hei. Henta nettopp rocksmith, og kom på at jeg ikke har en CD-ROM.. (hahahhah)

Hva faen skal jeg gjøre? hahahah
Vis hele sitatet...
Legg det inn i Steam med en kode som skal være bakpå alt papiropplegget i boksen.
Så finnes det også eksterne cd-rom.
Sitat av Legacy Vis innlegg
Hei. Henta nettopp rocksmith, og kom på at jeg ikke har en CD-ROM.. (hahahhah)
Vis hele sitatet...
Stikk innom en som har cd rom og ta med en usbpenn.